سفر نویسنده

توالی حادثه‌ها...

سفر نویسنده

توالی حادثه‌ها...

طبقه بندی موضوعی

جمعه, ۱۱ مهر ۱۳۹۹، ۱۱:۰۱ ق.ظ

نیمه پر لیوان خالی

جمعه, ۱۱ مهر ۱۳۹۹، ۱۱:۰۱ ق.ظ

از اول ازدواج خیلی تلاش میکردم به همسر بگم همیشه و همه جا به نیمه پر لیوان نگاه کنیم. این روزا که توی گیر و دار اثاث کشی، دوتامون کرونا گرفتیم و افتادیم گوشه خونه، دیگه لیوانی نمونده که بخواد پر یا خالی باشه. 

پ.ن: 

حالا این وسط دلم به حال ننه باباهامون میسوزه که می‌خوان بیان کمک ولی نمیتونن! 

پ.ن: 

خداروشکر حالمون خوبه. دچار نوع شدیدش نشدیم. ولی حس بویایی چشایی م برنگرده دلیلی برای زندگی نمی‌بینم واقعا :| 

موافقین ۲۳ مخالفین ۰ ۹۹/۰۷/۱۱

نظرات  (۴۱)

۱۱ مهر ۹۹ ، ۱۱:۰۳ منتظر اتفاقات خوب (حورا)

ما به زور خطای دید هم شده یه نیمه پر براش در نظر می‌گیریم:|

پاسخ:
دیگه این لیوان باید چجوری باید ثابت کنه خالیه؟ :)) 

قرص میفرستم برات، بخور خلاص شی. والا ، چه ارزشی داره این زندگی با دلار ۳۰ تومنی، اونم بدون بو!!

پاسخ:
فقط قربون دستت قرص قهوه ایا رو نفرست چون بینایی و حافظه م هنوز کار می‌کنه.  :)) 

ای بابا ای بابا ای بابا ...

 

در ذهنم ادامه دارد :))

پاسخ:
من میگم هی بابا :)
۱۱ مهر ۹۹ ، ۱۳:۲۹ محمود بنائی

دیگه رومون نمیشه بگیم درست میشه و... 

پاسخ:
ولی واقعا درست میشه. مگه میشه نشه! 

به نظرم نیمه پرش اونجاست که با هم گرفتید! یکیتون میگرفت یجوری بود هردو باید زیادی مراقب میبودین و نمیشد نزدیک هم شین. اینجوری راحتید با هم لاقل.

 

ولی امیدوارم زودتر دوتایی خوب شید :)) همه چی دوتاییش قشنگ تر از ورژن یه تاییشه :دی

پاسخ:
من راحت تر بودم که فقط خودم می‌گرفتم . خانومم تو این اوضاع قدر کافی دردسر داره بنده خدا. 

تا حس چشایی برنگشه هرچیز مفیدی که بیمزه بوده و متنفر بودی رو بخور

خدای نیمه پر لیوان بود این دیگه :-D 

پاسخ:
بدبختی، تقریبا از هیچ غذا و مزه ای متنفر نیستم :)) 

سلام

حاجی مثل من گرفتیا

 

میگم انقدر شعار نده خدایی

من خودم به این از دست دادن بویایی و چشاییم به چشم نعمت نگاه کردم هر لحظه اش

منی که کلا غر زیاد میزنم و نیمه خالی لیوان رو همیشه میبینم

اما اینو به چشم نعمت دیدم

من که قبل از چشیدن هر چیزی اول بوش میکنم، موقع غذا خوردن و غذا پختن قبل از چشیدن اون غذا رو بو میکنم و نصف بیشتر لذت غذاخوردن و غذا پختنم با شامه ام هست قبل از چشاییم

اما بازم به چشم نعمت نگاه کردم این کر بویی از دست دادن چشایی رو

شنیده بودم از دوسه ماه تا یکسال ممکنه برنگرده

زودتر از یک ماه از اون مطلق کر بویی و کر چشایی در اومدم خداروشکر

اگرم شما خفیف گرفته باشید زود برمیگرده ان شاءالله

من مهمترین علامتم همین کر بویی و کر چشایی بود

البته لرز و بدن درد و علامتای خفیف هم داشتم در مدت های مختلف

گلاب اصل و ناب زیاد بو کنید

تحریک میکنه بویایی رو

و من خودم واقعا با عشق گلاب بو میکردم با این که چیزی حس نمیکردم اما با اعتقاد بو میکردم

چیزای دیگه هم که عطر شدید و تندی داشتن زیاد بو کردم، اون عطرایی که تو خونه مون بوش از همه شدید تر و تندتر بود و پایه گلاب داشت یا مثلا قبل از خوردن لیمو شیرین و نارنگی پوستش رو خراش میدادم و بو میکردم

هنوز کامل برنگشته و خیلی امیدوارم کامل برگرده بویایی و چشاییم

اما این مدت به اونایی فکر میکردم که کل زندگیشون نه بو میفهمن نه مزه

از غذا خوردن که لذت نمیبرن به کنار، غذا خراب و بد مزه و بیخود باشه هم متوجه نمیشن بندگان خدا

خدا شفا و عافیت و سلامتی عاجل بده به اونایی که شدید گرفتن این بیماری رو و ریه شون درگیر شد و ...

ان شاءالله شما هم زودی خوب بشید

خداروشکر که خفیف گرفتیم ماها

من که توی یه اوضاع داغونی هم بود خونه مون

پدرم به شدت مریض احواله و دیابت شدید و زخم پای دیابتی و مشکل قلبی شدید و باطری قلب و نارسایی شدید قلبی و کلیوی 

یه ماه بستری بود بیمارستان

این وسط مامانم گرفت و رعایت نکرد و منم گرفتم و بابام همون موقع مرخص شد

دیگه هیچی دیگه فرستادیمش یه جای دیگه که خدا برامون رسوند اسبابش رو

+ با همه این حرفام، الان که گوشه خونه افتادید، لیوانه رو پیدا کردید یا نه؟!!!😐

پاسخ:
شما شاید باورت نشه ولی وقتی گفتن تا مدتها حس چشایی و بویایی بر نمیگرده با ۴ستون بدن سالم فکر کردم توی قبرم و دارم عذاب قبر میکشم.‌ :)) تنها نیمه پر لیوانش اینه که قدر بدونم داشتن همین نعمت ظاهراً ساده رو. ایشالا زود برگرده ...
خدا سلامتی بده به شما و خانوادت. به همه مردم رنجیده مملکتمون. 
لیوان ها رو که پیدا کردم فقط همشون کثیفن :)) 

تازه من مسایل و مشکلات دیگه رو نگفتم

گفتم با همین حرفا دیگه نیمه پر لیوان گمشده رو دیدین!!

پاسخ:
باطن زندگی های همه مون جور دیگه ایه خب.‌‌..میدونم . منم که نگفتم همه چیو. 
۱۱ مهر ۹۹ ، ۱۶:۵۸ رفیقِ نیمه راه

نیمه پر لیوان رو نگاه کن...

پاسخ:
باشه 
۱۱ مهر ۹۹ ، ۱۷:۱۸ حامد سپهر

خدا سلامتی بده ایشالا

نیمه پر لیوان همونجاست که حداقل بستری نشدین و اکسیژن لازم نشدین

پاسخ:
:)) 
 ممنون داداش هم برای دعا هم تزریق روحیه D: 

۱۱ مهر ۹۹ ، ۱۸:۰۸ مـحـدّثـه ...

خدا رو شکر که شدید نیست.

نگران بویایی و چشایی نباشین، دیر و زود داره، ولی برمی‌گرده به امید خدا. من خودم چهار هفته طول کشید تا برگشت. بعدش هم ممکنه یه روزایی کوتاه نداشته باشینش ولی نگران نباشین، زود برمی‌گرده و خوب میشین.

الآن خوندم وسط اسباب‌کشی هستین، ناراحت شدم حقیقتاً. اگر راه داره بذارید یه چند وقت خونه درهم و برهم باشه، فدای سر جفت‌تون. الآن باید هر دونفرتون استراحت کنید، تو کرونا بدن خودش به اندازهٔ کافی ضعف داره، دیگه هی هم بخواید دور اسباب خونه باشین ضعیف‌تر میشین خدایی نکرده. 

مواظب خودتون باشید، استرس هم نداشته باشین، از دمنوش و مایعات غافل نشید، پنجره باز بذارید هوای آزاد بیاد تو خونه. به امید خدا به زودی زود خوب میشین‌. من دعاگوتون هستم‌.

پاسخ:
توی یه موقعیتی هستیم که راه برای تأخیر انداختن اثاث کشی نداریم والا که حرفی نبود. واقعا بیماری عجیبیه. یه روز آدم فکر می‌کنه خوب شده چند ساعت بعد نای راه رفتنم نداره. من فیزیکی هیچیم نبود جز ضعف، تقریبا بدون علامت بودم. فقط حس میکردم حالم خوب نیست! 
خیلی خیلی ممنون بابت دلگرمی و دعا. 

همین که شدید نیست ریه‌ات به فنای عظما نرفته یعنی نیمه پر لیوان

همین که حداقل یه تایم خیلی کوتاه مصونیت دارید هر دو یعنی نیمه پر لیوان

همین که والدینتون خوبن و به اونا منتقل نکردین و دور از جون باعث مرگ نشدین یعنی نیمه پر لیوان پس حاجی بیا و حرف الکی نزن دا کرونا گرفتی چیز خاصی نشده که فوقش مزه ها و بوها رو نمیفهمی اونم به مرور درست میشه نشدم نشد مزه و بو خیلیم چیز مهمی نیست فقط بپا کپک نخوری :)) البته من چشاییم اوکی بود خوابم میومد نفهمیدم کپکو زدم بر بدن :)))))))

پاسخ:
نوش جان. کپک پنی سیلین داره خوبه برا بدن :)) یه پدربزرگ داشتم با باور راسخ نون کپک زده میخورد ۸۰ و خورده ای سالم از خدا عمر گرفت. 

آره خب همین که آتشفشان دماوند فعال نشد. شهاب سنگ به زمین نخورد. آمریکا با بمب تمام برقی بهمون حمله نکرد. همه اینا نیمه پر لیوانن. :)) 
۱۱ مهر ۹۹ ، ۱۹:۱۷ سارا خانی

خیلی سعی کردم یه چیز خوب بنویسم که نیمه پر لیوان یا حتی وجود خود لیوان به چشم بیاد. ولی بعد دیدم من خودم پتانسیل افسرده شدن و طوفان دوم نوح راه انداختن با اشک هام رو در چنین وضعیتی که گرفتاری یکی بعد از دیگری ظاهر میشه دارم و واقعا آدم مناسبی برای نوشتن حرف های دلگرم کننده نیستم. 

پس فقط میتونم بگم توکل‌تون به خدا باشه... 

پاسخ:
یه کم از توکل به سمت نگاه پرسشگر رفتیم. خدا خودش رحم کنه. :)) 

وااااااااااااای :)) این کپک نون نبود کپک سمنو بود دیدم مزه عجیبی هم میده چون صبح بود گفتم لابد سر صبحه دهنم مزه تلخی میده :))))))) خیلی شیک خودمو قانع کردم آخرهاش دیدم تفففف کل دیواره ظرف کپک زده :))

همه اینا به کنار بخش ترسناکش اینجا بود که اون مزه بخصوص خیلیم آشنا بود این یعنی بارها کپک خوردم و نفهمیدم و فکر کردم دهنم بدمزه است :))

آآآآ همینا که گفتینم نیمه پره لیوانه احسنت

پاسخ:
:)) علاقه زیاد به سمنو چه کارها که نمیکنه! 

بنظرم لیوان رو پرت کن هزار تیکه شه وقتی انقدر شعور نداره که نیمه‌ی پر داشته باشه!

پاسخ:
با تعصبی که خانوما روی جهیزیه شون دارن آشنا نیستی آیا؟ :)) بعدش این خودمم که هزار تیکه میشم. 

انشالله زودتر خودتون و خانومتون خوب خوب بشین

و لیوان هاتون پر پر از خوشی ها باشه:)

پاسخ:
خیلی هم ممنون. :) 

تنها نیمه پر لیوانی که الان به ذهنم می‌رسه اینه که خدا رو شکر زنده‌ایم هنوز:|

ایشالله سلامتی به زودی برگرده و خونه جدید محل خاطره‌های. خفن بشه براتون.

پاسخ:
خیلی جان سختیم ماشاللا :)) 
ایشاللا روزای خوش برسن برای همه مون‌. 

گاهی اوقات البته اون بخش خالی لیوان بیشتر از بخش پرشه، نمیشه گفت نیمه خالی و نیمه پر!

پاسخ:
چه نگاه ریاضی واری :)) 
۱۲ مهر ۹۹ ، ۰۸:۴۷ آقاگل ‌‌

ببین اینکه الان تا همینجا چهارده تا کامنت گذاشتیم برای متنت، خودش اگر نیمۀ پر نیست پس چیه؟

الان نگرانم قرص‌های ارسالی دکتر رو ببری توی بازار سیاه بفروشی آخرش. برو توبه کن حاجی. برو.

:)

 

 

پاسخ:
الان شد بیست تا! کامنتام پنجاه تا بشه کرونامم خوب بشه پست بعدی براتون عکس خوشحالی بعد از گل آل کثیر میذارم. D: 
بازار سیاه؟ دکتر همه جا آدم داره اصن نمیشه جنساشو فروخت جایی. 
۱۲ مهر ۹۹ ، ۱۰:۵۳ פـریـر بانو

ما هم از این کرونا یواش‌ها گرفتیم گمونم. همین‌که حس چشایی و بویایی می‌پره... نگران نباشین برمی‌گرده همه‌اش. :))

جان و تنتون سلامت باشه الهی...

پاسخ:
ای بابا! شماها حرص مسافرا رو هم میخورین از کرونا بدتره. 
سلامت باشی ممنون و همچنین‌.

بده هیچ وقت بوی فاضلاب نفهمی؟ (اینم نیمه پر لیوان) 🤗

پاسخ:
این خودش مقدمه یه لیوان کاملا خالیه ها :))

انشالله زود خوب میشید.این چندمین وبلاگه از دیروز تا حالا که کرونایی شده!ما یک ماه پیش کلهم اجمعین همه با هم گرفتیم.اول همسر بعدش من بعدتر سه تا بچه ها.یعنی من خودم از تب داشتم میمردم اما باید حواسم به تب اون بچه ها هم می‌بود.بعدش تهوع و سرگیجه ی شدید و آخرسر هم که از دست دادن بویایی و چشایی که یک ماهی طول کشید تا کم کم برگشت.این وسط مامان و بابا هم از ما گرفتن،که بابای بنده خدا بیمارستان نیکان بستری شد و پنجاه درصد ریه ش هم درگیر بود.دوازده روز بستری بود،سی میلیون هم هزینه ش شد،الان بهتره و میگه باید برم سر کار قرض مردم بدم.من میگم نرو بمون خونه اما واقعا نمیشه تو این اوضاع اقتصادی...

پاسخ:
ای وای :/ چقدر زیاد شده هزینه شون! پس بیمه چی؟ چقدر سخت و مصیب بار شده اوضاعمون. واقعا نمی‌دونم چی بگم. 
  
 
۱۲ مهر ۹۹ ، ۱۲:۵۸ اقای ‌ میم

خدا سلامتی بده

پاسخ:
ممنونم سلامت باشی 

ما یه اشتباهی کردیم رفتیم دبیرستان ریاضی خوندیم و بعدشم دانشگاه وارد مهندسی شدیم، تو همه بخشای زندگی نفوذ کرده :))))))))))))))

حالا نمیدونم این قضیه نیمه خالیه یا نیمه پر O_o

پاسخ:
الان به ریاضی و مهندسی خوندن میگی اشتباه؟ :)) می‌دونی من حوزه درس خوندم؟ D: 
عجالتا شما جزرشو بگیری مشخص میشه پره یا خالی . 

نه آقا اشتباه نیست خیلیم عالیه به مزاح فرمودم حاجاقا :)))))

جزر لیوان رو بگیرم یا چی ؟ D:

پاسخ:
کلا جزر این زندگی رو بگیر ببینیم ارزششو داره یا نه. :))

این عشق رو به خدا داشتم الان به درجات بالایی رسیده بودم :)) ولی متاسفانه من عشق اولم غذاهان :)) بعد خالقشون :))

امیدوارم خوب شین زودتر

پاسخ:
عشق به غذا خودش میتونه زمینه عشق به معبودنم باشه :)) 
ممنون 
۱۲ مهر ۹۹ ، ۲۱:۰۴ مـــر یــــم

امیدوارم به زودی سلامتی تونو به دست بیارید :)

پاسخ:
خیلی ممنون . ایشاللا همه خوب بشن . 

یعنی یه 6 تا لیوان برای مواقع ضروری با خودت نبردی؟

نه بابا! والا مال دنیا چیه آدم روش حساس هم باشه تازه:))

پاسخ:
۶ تا! یه دست کامل لیوان می‌دونی چند؟ خودمو بندازم زمین بشکنم کمتر در میاد. 

درسته راه‌های رسیدن به خدا زیاده و مهم اون رسیدن به خدا هستش و بس ولی ناموسا خجالت آوره از عشق به غذا برسی :)))))))

پاسخ:
ایشاللا خودش راضی باشه حله :)) 

انشالله این بیماری هم پشت سر می گذارید و بویایی و چشایی تون بر می گرده و به این روزها نگاه می کنید ، اون موقع نیمه پرش رو می‌بینید. تجربه ی من اینه. همیشه وقتی توی یه ماجرا هستیم بیشتر با تلخی ها کانکت میشیم، بعدش که میایم بیرون تازه قسمت‌های قشنگش یادمون میاد. 

بعد از خوب شدنتون بیاید برامون از نیمه ی پرش بگید

پاسخ:
خیلی منتظر محقق شدن إن مع العسر یسری م . فعلا بخش عسرش طول کشیده :)) 
۱۴ مهر ۹۹ ، ۰۹:۰۳ مهتاب ‌‌

شفای عاجل ان‌شاءالله...

پاسخ:
متشکر 
۱۴ مهر ۹۹ ، ۱۴:۱۰ بانوچـه ⠀

سلامتی کامل ان‌شاءالله.

نیمه پر یعنی اینکه هنوز زنده‌این :))

پاسخ:
سلامتی همه مردم ایشاللا. 
ممنون کاملا قانع شدم . :)) 

ان شاالله حالت خوب بشه حاج مهدی

پاسخ:
ممنونم . ببخشید دیگه فعلا حال کلیشه ای پست کلیشه ای میطلبه D: 

حلال کن، منظوری نداشتم، نیش عقرب نه از ره کینه ست و از این صوبتا:)) 

پاسخ:
چیو حلال کنم؟ :)) نقد خیلی خیلی واردی بود و درست. 

روغن بنفشه میگن خیلی خوبه :دی

انشالله به سلامتی بگذره

پاسخ:
روغن سیاه دونه رو تست کردیم فعلا. بد نبوده. اگه تلقین نباشه. 
سلامت باشید 

بعد از خوب شدن ان‌شاء الله هم حس چشایی و هن حس بویایی برمی‌گرده ولی آروم آروم و ممکنه ضعیف‌تر قبل بشه ... بعد خوب شدن استنشاق برای برگشتن حس بویایی خیلی موثره...

 

دارو امام‌کاظم و همچنین دسر انجیر استفاده کردی؟ ما دسر انجیر استفاده کردیم ۷ روزه خوب شدیم

پاسخ:
ضعیف تر از قبل؟ :| نه! 
داروی امام کاظم رو یکی دوبار خوردیم. در واقع این مدت هرکی هرچی گفت انجام دادیم بس که سخت بود. بخور جوش شیرین رو هم خیلی گفتن ولی انجام ندادیم. دسر انجیر چیه دقیقا؟! 
۱۸ مهر ۹۹ ، ۰۵:۵۰ گمـــــــشده :)

من حدود یک ماه بویایی نداشتم

چشایی داشتم ولی تندی و شیرینی رو حس نمیکردم

فلفل تند هم می خوردم نمی‌فهمیدم تنده

یادمه ریحان می خوردم مزه ش شبیه هیچی نبود این لعنتی. مزه سبزیجات رو حس نمی کردم

پاسخ:
چه عجیب! من تشخیص شیرینی و تندی و ... رو دارم ولی مزه ها رو نمی‌فهمم. بویایی هم خیلی خیلی خفیف. خونه رو الان رنگ زدیم اصلا انگار نه انگار. بی بوی بی بو. 
۲۰ مهر ۹۹ ، ۱۹:۲۶ میرزا مهدی

حاج مهدی الان حالتون چطوره؟

پاسخ:
مخلصم برادر. خیلی بهتریم هر دو. کمی سردرد و همون حس بویایی چشایی خفیف.

دسر ساخت دست طبیبان سنتی ... پایه‌ش انجیره ... برای تقویت سیستم ایمنی بدن فوق العاده است.

توی شیرینی فروشی فالو‌ذج، میدون سپاه می‌فروشه. اگه گرفتی خودش یه برگه بهت می‌ده که طریقه مصرفش رو نوشته.

پاسخ:
آقا دستت درد نکنه. تست میکنم اینم. 
میدون سپاه قم دیگه؟ 
۲۱ مهر ۹۹ ، ۰۸:۰۹ میرزا مهدی

خطاب به آقا حامد عزیز! 

و عناب....

آقا مهدی عناب دم کنید. اینو یکی از شاگران جناب خیر اندیش توصیه کردند. در کنار انجیر. دم نوش بابونه.

دوسین که دیگه  گفتن نداره...

یعنی اگر خرج اجاره مسکن و مغازه و اقساط رو در نظر نگیریم، عمده مخارج من و همسر تو این چند ماه ، خرید همین عناب و غیره است...

براتون دعا کردیم و باز هم دعا میکنیم...(بعدا حساب میکنیم) :)

پاسخ:
آقا چقدر گرونه این چیزای گیاهی :)) :/ چشم. عناب از آشناها رسیده دستمون دم میکنیم ایشاللا .‌ کلا خودمونو بستیم به گیاه D:  
خیلی مچکرم ما هم دعاگوییم. 

آره همون میدون سپاه قم که توی خیابون جمهوریه ...

این دسر انجیر زیاد گرون نیست؛ چند هفته پیش که من مبتلا شده بودم، دونه‌ای ۱۰ هزارتومن بود، یکی‌ش برا مصرف ۷ روز یک نفر کافیه؛ برا مبتلا‌ها می‌گن ۶ تا ۷ روز مصرف کنن و غیر مبتلا ها ۳ روز.

پاسخ:
نزدیکه چقدر ایول. ممنون رفیق. 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">