سفر نویسنده

توالی حادثه‌ها...

سفر نویسنده

توالی حادثه‌ها...

طبقه بندی موضوعی

سه شنبه, ۷ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۳:۱۴ ب.ظ

از مزیت های "قصه" داشتن

سه شنبه, ۷ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۳:۱۴ ب.ظ
توی جمع رفقای قم یه فضای عجیب تماشای سریال شکل گرفته. از شهرزاد گرفته تا بریکینگ بد و واکینگ دد. اینا باهم صبح دوشنبه آخرین قسمت شهرزاد رو می بینن ولی من سه چار قسمت عقبم و اصراری هم ندارم برسونم خودمو. حالا هربار که نگاه میکنن هی جوگیر میشن داستان رو لو میدن. منم به شدت ازین قضیه بدم میاد. بنابراین اقدام به فحش گذاشتن کردم که جوابگو نبود! بعد ملتفت شدم سه شنبه میخوان برن ابد و یک روز ببینن. تهدید کردم هرچی از شهرزاد رو بگن قصه ابد و یک روز رو لو میدم...اولش تسلیم شدن. بعد گفتم دقیقا چی رو میخوام لو بدم؟! چه قصه ای رو؟ چه شخصیتی رو؟ هیچی دیگه! الان در گوشام رو گرفتم و مث کودکان جیغ میزنم که داستان شهرزاد لوث نشه برام...
موافقین ۵ مخالفین ۰ ۹۵/۰۲/۰۷
مهدی

نظرات  (۱۲)

۰۷ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۸:۳۹ واقعیت سوسک زده
من در لو دادن قصه ی فیلمها بصورت کاملا غیر عمدی ید طولانی دارم و خب باید بگویم مریم مرد بابک مرد جمشید مشایخی مرد سه نفر دیگه ام مردن میخواین بدونین کیا ؟!
پاسخ:
جمشید مشایخی هم بازی می کرد ما خبر نداشتیم؟
بعد اونوقت کی بود می گفت از یه جا به بعدش داستان مسخره میشه و تکراریه و فلان و بیسار...؟
۰۸ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۱:۵۰ هولدن کالفیلد
یعنی الان روحانی های آینده برکینگ بد میبینن و در مورد تولید شیشه، به بحث و گفتگو می پردازند!
آی لاو مدرن روحانیت! :دی
پاسخ:
شیشه که روبنای قصه‌ست. روحانیت به زیر بنا کار داره :D
من همیشه از فیلم تعریف کردن بیزارم! اصلا حوصله ام نمیاد! بعضیا ولی چنان برات فیلمو تعریف می کنن که تو اصلا گاهی اوقات لازم نیست دیگه فیلمو ببینی حتی :|
پاسخ:
مثل همین کامنت جناب سوسک زده! :/
۰۹ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۹:۴۰ واقعیت سوسک زده
به نظر شما اینکه پنج شش تا از شخصیتهای داستان  را توی پنج دقیقه بکشید از حرفه ای بودن فیلم خبر می دهد !  یا اینکه فیلم نامه نویسای ما از یکجایی به بعد غیر از حدف کاراکتر هیچ کار دیگه ای بلد نیستن بکنند . دو قسمت دیگر شهرزاد تمام میش این وسط لابد فرهاد و قباد و بزرگ اقا هم باید بمیرن دیگه ! حالا هر سه تا نه ولی با دو تا مرگ دیگه داستان و میشه بست !
یعنی اینقدر عقبید که هنوز به جمشید مشایخی نرسیدید !
پاسخ:
فکر کنم منظور شما جمشید هاشم پور باشه! جمشید مشایخی نداریم تو شهرزادا! :/
همین که تا اینجای قصه نتونستید بی خیال دیدنش بشید کافیه تا باقی حرفاتون رو جدی نگیرم... وقتی یه کاری از باقی کارای تلویزیون و مشابهش و حتی از کارای سینمایی با کیفیت‌تره،خوبه که جای اشکال‌تراشی، یه کمم تعریف و تمجید کنیم.
۰۹ ارديبهشت ۹۵ ، ۲۱:۲۷ واقعیت سوسک زده
من گقتم جمشید مشایخی ؟! 
خب من خودم شهرزاد و با شب دهم مقایسه می کنم و همین است که راضی نیستم خیلی کما اینکه هیچ موافق نیستم که شهرزاد بهتر از کارهای تلویزیونی ماست . 
شهرزاد اصلا از مدار صفر درجه بهتر نیست از شب دهم که خیلی پائین تر است . اصلش این است که بخشی از اقبال شهرزاد به خاطر تفاوتهایی است که با بقیه سریالها دارد نه در محتوا در مزیتهایی که چون دارد در شبکه خانگی پخش می شود ازش سود می برد یک جور فضای باز در نحوه ی پوشش و حرکات و سکنات و غیره که در تلویزیون امکانش نیست . 
پاسخ:
:| نه من گفتم!

به شدت مخالفم! تفاوت‌هایی که می‌گید هم توی سایر نمایش‌خانگیا هست هم توی سینما خفن‌ترش پیدا میشه. چه شما بپذیرید چه نپذیرید قوی‌ترین و اثرگذارترین عامل اقبال به شهرزاد، قصه و شخصیت‌ داشتنه. اگر با کشته شدن شخصیت‌ها تو یه قسمت مشکل دارین رجوع‌تون میدم به سریالای خارجی پر طرفدار مثل بازی تاج و تخت. مهم،منطق و باورپذیری قصه‌ست. نه اتفاقایی که می‌افته!
برا منم شهرزاد همین طور شد دیگه. منتها از طریق دنیای مجازی! 21 تا 23 رو ندیدم، 25 رو هم ندیدم. امآ دیگه 26 رو دیدم و العان به روز محسوب می شم ها؟ لو بدم؟ :))

پاسخ:
دقیقا همین قسمت 26 رو لو دادن.
۱۰ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۲:۴۹ واقعیت سوسک زده

نه من هم با شما مخالفم در سریال ها ی شبکه ی خانگی و سینما فضای باز هست ولی جذابیت این برهه ی زمانی را ندارد . تاریخی که سریال شهرزاد در ان روایت می شود . لوکیشنهایش با آن فضای باز جمع می شود جذابیت ایجاد می کند . فضای باز سینما و شبکه ی خانگی را که مردم در کوچه و خیابان مدام دارند می بینند جذابیت ندارد که !

قصه ی شهرزاد قصه ی نویی نیست اتفاقا خیلی تکراری است اما جوری از امکانات دیگرش استفاده می کند تا جذاب به نظر بیاید و مردم هم پیگیرش باشند .

درست گفته اید مهم منطق و باورپذیری قصه است نه اتفاقاتی که می افتد و دقیقا باید گفت این حجم کشت و کشتار همان باور پذیری ما را خدشه دار می کند . حالا اگر مورد خارجی هم داشته , خب داشته باشد مگر معیار باور پذیری ما سریال های تاپ خارجی باید باشند ؟!


پاسخ:
عجبا! خب اینم از تیزهوشی کارگردان و نویسندشه که تاریخ مناسب رو برای روایت انتخاب کرده. لوکیشن و تاریخ داستان و فضای باز و لباس و دیالوگ و تیتراژ و خواننده و ... ،همه‌ی اینا جزئی از جذابیت‌های نمایشین‌ دیگه! یه جورایی دارم احساس می‌کنم به یه چیزی این وسط، عناد دارید شما!‌ :/


۱۰ ارديبهشت ۹۵ ، ۲۰:۵۲ واقعیت سوسک زده
اهل عناد نیستم از انصاف در همه جا و همه جور خوشم می اید!
پاسخ:
منم همین‌طور!‌
بعد این دوستانِ طلبه این سریال های خارجی رو مثل شما در پی هدفی و به قصد نقد و اینها دنبال می کنن؟
پاسخ:
یه جورایی دنبال کردن مسائل روز به اضافه تفریح.
۱۸ ارديبهشت ۹۵ ، ۰۱:۰۹ انــــــ ـار
چه قدر وقت دارید شماها!
پاسخ:
خوش بحال شما که وقت این چیزا رو ندارید.
۱۸ ارديبهشت ۹۵ ، ۲۲:۰۹ مــــــــ. یــ.مــ
:||||
هر جا سخن از سریال است نام شهرزاد میدرخشد 
:/
چقد فراگیر شده خب 

پاسخ:
خوبه خب!
خدای من :))))) فثط خط آخرش!
یه اوااا هم اخر این پست باید میزاشتی D: باور کن!!!

=)))))

#بازـ این ـ دختر ـ شد !

پاسخ:
:|

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">