سفر نویسنده

توالی حادثه‌ها...

سفر نویسنده

توالی حادثه‌ها...

طبقه بندی موضوعی

چهارشنبه, ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۹:۲۸ ق.ظ

۶

رستگاری

چهارشنبه, ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۹:۲۸ ق.ظ
فیلمِ خوب دیدن مثل کتابِ خوب خوندن، آدم رو منقلب و حتی متحول می‌کنه. سالهای سال بر این باور بودم که یه کتاب خوب، مخصوصا اگه رمان باشه، چنان اثری داره که هیچ فیلم نابی به گردش نمی‌رسه. این باور رو داشتم تا اینکه به قدرتِ ویژگی‌های بصری پی بردم. تصویر، اعجاز می‌کنه! سالهای سال، توی ذهن آدم می‌مونه حتی اگه اسم فیلم از یادش رفته باشه! چند ماهی می‌شه که حس می‌کنم از دیدنِ هیچ فیلمی لذت نمی‌برم؛ فقط نگاه می‌کنم که بیشتر یاد بگیرم. تا اینکه برای اولین‌بار، فیلم‌نامه‌ی فیلمی که سالهای ساله رتبه‌ی اول Imdb رو گرفته، خریدمُ خوندم و بلافاصله،فیلمش رو هم دیدم(نمی‌دونم برای چندمین بار) تا انتهای فیلم و هم‌زمان با اندی دوفرین، از زندان فرار کردم.
زندگی ما درست مثل یه زندانه. این زندان رو خود ما و زندگی پیرامون، برامون درست
‌می‌کنن. باورهای ما دیوارهای زندانن و آدمای اشتباهی اطرافمون نگهباناش. یا می‌مونیم و به همین شرایط عادت می‌کنیم یا ازش بیرون می‌آییم و آزاد می‌شیم حتی اگه به قیمت رد شدن از نیم مایل فاضلاب بوگندو باشه...البته امید،آنچنان چیز خوبی هم نیست! یه موقعی مثل بروکسِ پیر، اون‌قدری دیر می‌شه که درست وقتی آزاد شدیم، می‌میریم!
                                   

نظرات  (۶)

شخصیت های این فیلم جوری هستن که میشه توی زندگی مون ازشون الگو برداریم!
پاسخ:
اصلا تم فیلم برای همه‌ست. همه‌ی مردم دنیا!
۳۱ ارديبهشت ۹۵ ، ۰۰:۴۵ سید احمد برقعی
من با این فیلم مخالف بودم
دلیلم رو هم نوشته م
اینجا
اگر دوست داشتید یه ذره حس اولیه تون رو به چالش بکشید بخونیدش
به نام a.bahari توی این فروم مطلب می نویسم

http://www.naghdefarsi.com/forum.html?view=topic&catid=52&id=52720&start=50#179566
پاسخ:
خوندم. متاسفانه یا خوشبختانه حس اولیه م به چالش کشیده نشد. چون قوی تر از این حرفا بود!
شما اینو دیدید؟: the heaven is for real
پاسخ:
خیر. خیلی کمه امتیازش :/
آره من دیدمش و دوسش نداشتم. .ولی فک کنم کتابشو باید خوند!
پاسخ:
همیشه کتابها بهتر از فیلماشونن
آره ولی این یکی نه از این لحاظ که کتاب فیلمه است... از این لحاظ که بر اساس واقعیته گویا و احتملا تو کتابش باید چیزای جالبی واسه خوندن باشه!

+کدوم تیتر؟ منتظر چی؟؛)
پاسخ:
 99 درصد شکلات! منتظر نوشته‌های حسابی.
حقیقتش قرار نیس حسابی تر از اونی که تا الان بوده بنویسم!
راستش هدفم خونده شدن نبود... فقط تخلیه میکنم مالیخولیا نگیرم از حجم اییییین همه شلوغی و درهم برهمی ذهن....
یه زمانی گرگ بلاگفا بودیم... دوران نوجوانی(:
نوشته های حسابیمو قبلنا نوشتم(:
پاسخ:
هوووم! صحیح است. پس شما هم پیرغلام وبلاگ هستی :))

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">