سفر نویسنده

توالی حادثه‌ها...

سفر نویسنده

توالی حادثه‌ها...

طبقه بندی موضوعی

چهارشنبه, ۳ آذر ۱۳۹۵، ۰۵:۲۲ ب.ظ

۹

دلی که جا ماند...

چهارشنبه, ۳ آذر ۱۳۹۵، ۰۵:۲۲ ب.ظ

حرف زیاد و حوصله شرح قصه نیست! اکنون در شوک پس از سفر هستیم. نه یک سفر معمولی به جایی معمولی. سفری که یک دانه است در یک سال در یک نقطه‌ی دنیا که همه‌ی معادلات بشری را زیر و رو کرده. از مسلمانش گرفته تا کاتولیک و لائیک و چه و چه.

مهمان من باشید با چند عکس و شرحی کوتاه.

این خانه،میان کوچه‌های خاکی و شبه‌خرابه چشمم را گرفته بود.اتفاقا روی دیوارش نوشته بود:

«الدار للبیع».

این خانه‌ها بسیار کوچکند. برای همین آبگرمکن‌ها را بیرون گذاشته‌اند. با این‌حال، درِ تک‌تک‌شان به روی ما باز بود و اهالی‌اش با شوق،پذیرای ما بودند.

یک کلمه هم از صحبت‌های فصیح عربی ما نمی‌فهمید. دو شبانه روز در خانه‌اش بودیم. خانه‌ای که ازاول ماه صفر به روی تمام زائرها باز است. با کمک پسرها و نوه‌ها یک ماه و نیم،میزبانی می‌کنند. چنان دلبسته‌ی نگاه و رفتارش شده بودیم که هنگام رفتن،معطل می‌کردیم و دورش چرخ می‌زدیم. پیرمرد چشم‌آبی با کنیه‌ی «ابوعبدالله»! بدون شک، مرد خدا بود.

مسیر شط یا طریق العلماء،یکی از راه‌های پیاده‌روی به کربلاست که نسبت به مسیر اصلی خلوت‌تر و با صفاتره چون از کنار فرات عبور می‌کنه. توی راه پر از این نخلستان‌هاست که اکثرشون زمین‌های شخصی هستن.خرماهای خیلی خوبی هم دارن که عراقی‌ها با ارده و کنجد مخلوط می‌کنن و توی سینی‌های بزرگ پخش می‌کنن. به شخصه دوتا دونه می‌خوردم 20 کیلومتر بی‌وقفه راه می‌رفتم.

اینم جناب فرات! قشنگه نه؟ آفتاب که عمود شد جمعی از دوستان شیرجه زدن داخلش. من شیرجه نزدم.فقط نگاهش کردم.

فرات رو دوست ندارم.

پ.ن: خیلی حرف‌ها هست خیلی حرف‌ها! اما بازم می‌گم بعضی چیزها رو فقط باید لمس کرد تا واقعی فهمیدشون. اینم که از اصل پیاده‌روی عکسی نذاشتم میدونم صبح تا شب همه رقمش رو توی تلویزیون و اینستا و تلگرام دیدید.

نظرات  (۹)

۰۳ آذر ۹۵ ، ۱۷:۳۱ واقعیت سوسک زده
سلام 
رسیدن بخیر و زیارت قبول
ایشالا هر سال نصیب عشاقشان بشود 
دو عکس اخر را دوست دارم ، دو بار که رفته ام عتبات ندیده ام فرات را ، عجب عکس غریبی است ، منم بودم فقط نگاه می کردم :(
پاسخ:
سلام. ممنونم سلامت باشین.

فقط نگاه کردنی بود. هیچ صدایی هم ازش در نمیومد!
۰۳ آذر ۹۵ ، ۱۸:۰۹ عاشق بارون ...
سلام، زیارت قبول. :)
چه عکس های خوبی. :)
پاسخ:
سلام. خیلی ممنونم.
چقدر قشنگه..
اون حسرته رو که همه میگن.. الان یه لحظه اومد تو دلم
پاسخ:
منم الان حسرت دارم همش!
آخ سید...
دلم گرفته بود
اومد اینو دیدم و دلم میخواد بشینم های های گریه کنم...

25 مهر اونجا بودم... چجوریش بماند
ولی هنوز که هنوزه، حالم مصداق عنوانه...
فکر میکردم واسه من که دفعه اولم بود فقط اینطوری بود
ولی الان میبینم که گویا نه... و هردفعه چه بسا بدتر شه...

زیارتا خیلی قبول
هرچی با خودم کلنجار رفتم که قبل رفتن کامنت بذارم و بگم التماس دعا
موفق نشدم
فکر میکردم/میکنم جاش خیلی مقدس تر از اونیه که بخوای از...
ولش کن

زیارتا قبول بازم سید
انشالله به زودی زودی زودی زود باز قسمت زیارت نصیب بشه
پاسخ:
سلام. البته که حس و حال بار اول یه چیز دیگس!
ممنون. ایشاللا قسمت شما هم بشه بارها و بارها.
۰۳ آذر ۹۵ ، ۱۸:۲۵ واقعیت سوسک زده
واقعا ؟!
یعنی صدای جریان اب نمیومد ؟!
:(

پاسخ:
اصلا! اگه همهمه‌ی جماعت نبود هیچ صدایی اونجا نبود.
۰۳ آذر ۹۵ ، ۱۸:۳۶ ملکه بانو
زیازتتان قبول
پاسخ:
ممنونم
۰۳ آذر ۹۵ ، ۲۰:۱۱ ساکن طبقه 40
عجب جاده ای ... عجب مسیری ... مثل شماله.
ما از همون مسیر همیشگی رفتیم ... رعب زیادی تو دل دشمن انداختیم :) اما خب این زیبایی ها رو هم از دست دادیم
پاسخ:
نه چیزی از دست ندادید. اصل راهپیمایی صلح‌آمیز و ایجاد این فضاس.
زیارت قبول.
سلام سید جان.. زیارت قبول. خوش به سعادتتون
نوشته تون برای من روضه بود مخصوصا اونجا که گفتین فرات رو دوست ندارین ! دوبار زیارت کربلا رفتم و هربار رفتم که سبک برگردم اما.. سنگین تر برگشتم.. رفتم که فقط اشک بریزم ولی وقتی برگشتم اشک ریختم.. نمیدونم چرا؟ شاید مهمان نوازی عمه جان ..
پاسخ:
سلام علیکم. قبول باشه زیارتا. یه سری روایات داریم که اشاره کردن قلب محبین اهلبیت توی کربلا آروم میگیره تا از تک و تا نیفتن. منم کمتر دیدم کسی اونجا اشک بریزه. غالبا حالتی دارن شبیه بهت و سکون.
۰۳ آذر ۹۵ ، ۲۲:۳۶ انــــــ ـار
ان شالله روزی هرساله تان باشد
پاسخ:
ممنونم! و همچنین

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">