سفر نویسنده

توالی حادثه‌ها...

سفر نویسنده

توالی حادثه‌ها...

طبقه بندی موضوعی

سه شنبه, ۳۰ آذر ۱۳۹۵، ۱۱:۵۲ ب.ظ

۸

دهه‌ی بی‌عرضگی

سه شنبه, ۳۰ آذر ۱۳۹۵، ۱۱:۵۲ ب.ظ

دهه‌ی پیش، اوجِ گرایش مردم دنیا به دین اسلام بود. و این دهه،اوج نفرت! به اندازه‌ای که شعار تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتِ غرب، بیرون انداختن مسلمان‌ها و بستن مسجدهاست. 

کلیپی ساخته بودیم با مضمون مناجات حضرت امیر در مسجد کوفه. فیلم‌های با کیفیت از طبیعت همراه متن دعا و موسیقی‌ بی‌کلام و قرائت دعا توسط دوست‌مان به زبان فرانسه.

بعد پخش در یوتیوب؛ بازخوردش،فراتر از تصور ما بود! کاری که به طور مشخص،برای مسلمان‌ها و به شکل خاص‌تر برای شیعه‌های فرانسوی‌زبان ساخته شده بود مخاطب گسترده‌ای پیدا کرد از بین مسیحی‌ها و حتی بی‌دین‌ها.

موضوع،به همین سادگی و کلیشه‌واریست که دارم تعریف می‌کنم! این مخاطب‌ها پیام داده بودند «ما از اسلام، تصوری جز خشونت نداریم؛ اما این دعای شما هیچ نشانی از آن خشونت‌ها و کشتارها(اشاره به داعش) ندارد و بسیار مهربان است! ما عمیقا با آن ارتباط برقرار کردیم،روح‌مان تحث تاثیر قرار گرفت و حتی گریه کردیم.»
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

نه خوشحالم و نه حتی غمگین. خنثی‌ترین حال را دارم وقتی می‌بینم چیزی در بساطم هست(آمده) که به کار می‌آید،اما عُرضه‌ی عَرضه ندارم! در عوض، آن که در بساطش،آشغال و کثافت دارد، بازارش روز به روز گرم‌تر می‌شود...

موافقین ۸ مخالفین ۰ ۹۵/۰۹/۳۰
مهدی

نظرات  (۸)

۰۱ دی ۹۵ ، ۰۰:۳۰ واقعیت سوسک زده
نور خدا خاموش نمی شود ...
یا علی بگین و شروع کنین
۰۱ دی ۹۵ ، ۱۱:۵۹ آقاگل ‌‌‌‌
"لعن الله امه اسس اساس ظلم و الجور..."
اگر قبلا با تهیه چند کلیپ ساده چنین بازخورد خوبی دریافت می کردید الان به جایی رسیدیم که هم وطن های خودمون از دین گریزونن! چرا؟ واقعا همین چرایی این مسئله ساعت ها جای فکر داره!!

پاسخ:
این بازخوردی که نوشتم،مربوط میشه به آدمایی که توی اروپا و آفریقا زندگی میکنن. آدمایی که اشباع از مدرنیته و رفاه هستن ولی دل‌شون یه آرامش دیگه‌ای می‌خواد.
اما خود ما از دین، اشباع شدیم. تا چشم باز کردیم اطرافمون دین و مذهب بوده که با روش درست یا غلط، تزریق شده به‌مون.اینجا برعکسه و ما بیشتر میل به رفاه و مدرنیته داریم تا دین و مذهب. عقب‌موندگی صدساله رو اضافه کن. این مسیری که ما الان داریم میریم رو دنیای غرب، صدساله طی کرده.
سلام،ببخشید میدونم ربطی به متن تون نداره، اگه جواب ندین حق میدم. حقیقت اینکه من به فال اعتقادی ندارم، اما یک بحثی شد درباره فال امام علی، منم یک احساس خاصی به امام دارم و این باعث شد کنجکاو بشم ،،جستجو کردم چیزی بود به نام فال نقطه...بعد خواستم بببنم فال دیگه ای به اسم انبیا و اولیا هست ،رسیدم به فالنامه امام صادق که با اسامی سوره هاست، خواستم بدونم اینها سندیت داره یا یک عده  از اسم این عزیزان استفاده کنند، مخصوصا امام علی
بازم عذرخواهی میکنم ببخشید
پاسخ:
سلام. این عده از اسم امام استفاده نمیکنن،سوء‌استفاده میکنن.جدای ازینکه از جهت عقلی،این مسئله اشتباهه؛ اصلا و ابدا هیچ سند و دلالت روایی و قرآنی که
فال امام و پیامبرا و ... رو تایید کنه نداریم.
ممنون،لطف کردین جواب دادین، درسته،اعصابم خرد میشه هی همه چیز رو به امام علی ربطش میدن و مدام ادرس میدن که هست ب
پاسخ:
خواهش می‌کنم.
۰۱ دی ۹۵ ، ۲۳:۱۷ ساکن طبقه 40
چقدر متاسف شدم ... چقدر ...
۰۲ دی ۹۵ ، ۲۳:۱۸ گمـــــــشده :)
اون دو خط اخرتون یه جوری بود
یعنی حرف دلم بود

سلام. کاش کلیپ رو قرار بدین تا ببینیم.
چقدر خوب بوده کارتون.خدا بهتون اجر بده الهی
پاسخ:
سلام. ممنونم. کار ما معمولی بود. فقط چون بکر بود و نیاز مخاطب‌ها مورد توجه زیادی قرار گرفت.
کلیپ به زبان فرانسه‌ست، جذابیتی نداره اینجا بذارم.