سفر نویسنده

توالی حادثه‌ها...

سفر نویسنده

توالی حادثه‌ها...

طبقه بندی موضوعی

يكشنبه, ۳ بهمن ۱۳۹۵، ۰۹:۵۵ ب.ظ

بیرون بیا از زیر آوار

يكشنبه, ۳ بهمن ۱۳۹۵، ۰۹:۵۵ ب.ظ

صفر.

کفش کلارک قهوه‌ای رنگ، آخرین خریدم از پلاسکو بود. دو هفته‌ی پیش، سر تقاطع فردوسی-جمهوری،آخرین دیدارم با قیافه‌ی عجیب و غریبش بود. نگاهی به هیبت بلندش کردم و رد شدم...حالا این آخرین تصویر،مدام توی ذهنم فلش‌بک می‌خوره و با لحظه‌ی فرو ریختنش دیزالو میشه. چه آشوبی به پا کردی! چه دل‌هایی سوزاندی، پلاسکو!

یک.

دیشب با داداشم، شام می‌خوردیم و تلویزیون نگاه می‌کردیم. کلیپی پخش شد از آتش‌نشان‌های قهرمان، با ترانه‌ و آهنگ و عکس‌هایی بسیار حزن‌انگیز. داداش اعتراض کرد «پس کو جنبه‌ی قهرمانانه‌ی ماجرا؟» نگاهش را پسندیدم. گفتم دقیقا درست میگویی!

هرچند هنوز خیلی‌ها چشم‌انتظارند اما دیگه وقتش شده تراژدی تبدیل بشود به معرفی ابرقهرمان و حرکت قهرمانانه‌اش. به چپ‌های مدعی روشنفکری هم آدرس هالیوود را می‌دهیم با قهرمان‌های کاذب ولی اثرگذارش.

دوم.

از پلشتی‌ها می‌گوییم جا دارد حرکت‌های درخشان را هم ببینیم. مثل مردمی که به ایستگاه‌های آتش‌نشانی رفتند و از قهرمانانشان تقدیر کردند. مثل آدم‌هایی که مهارتی داشتند و داوطلبانه برای کمک رفتند. مثل مردمی که حوالی محل حادثه را شلوغ نکردند. مثل خانواده‌ی شهدایی که با خانواده‌ی آتش‌نشان شهید، دیدار کردند.

سوم.(درخواست)    

فکر کردم چه کاری می‌تونم بکنم برای اینکه صرفا یه غمگین بی‌مصرف نباشم. تصمیم گرفتم با همون نگاه حماسی،کلیپ بسازم.

دنبال آهنگی می‌گردم که مضمونی«حماسی»داشته باشه و در عین حال، مناسب «آتش‌نشان‌های شهید». دارای «شروع و اوج و فرود» مناسب. ترجیحا بیشتر از 3.4 دقیقه نباشه. اگه ترانه‌ بود ایرانی باشه. اگه بی‌کلام بود فرقی نمی‌کنه. با این شرایط اگه مورد خاصی می‌شناسید لطفا معرفی کنید.

 

پ.ن: بعد سه روز، روحیه‌م وقتی تغییر کرد که میم‌عزیز این شاخه‌نرگسا رو گذاشت روی میزم...

موافقین ۶ مخالفین ۰ ۹۵/۱۱/۰۳
مهدی

نظرات  (۱۲)

۰۳ بهمن ۹۵ ، ۲۲:۲۲ سید رمضان حسینی
سلام
تیتراژ یتیم خانه ایران به کارتون میاد؟
http://www.aparat.com/v/2X6w1
پاسخ:
سلام. گزینه خوبیه. ولی صدای خوانندشو نمی‌پسندم.
کلیپ رو ساختید به ماهم نشون بدین
پاسخ:
چشم
۰۳ بهمن ۹۵ ، ۲۲:۴۰ ساکن طبقه 40
یه آهنگی دارم تو ذهن ، اما اسمش یادم نیست. بیکلام و برای فلسطین تو مایه های مقاومت و این حرفا :))
پاسخ:
برای فلسطین باشه سنگ و تانک و اینام داره خب! :))
۰۴ بهمن ۹۵ ، ۰۰:۰۳ تبارک منصوری
آهنگهای حماسی جاسپر کید آهنگهای خوبی ان...
یه آهنگ برای یک بازی ساخته که در عین غم انگیز و حماسی بودن فراز و فرود خوبی داره ولی چون مربوط به یک بازی کامپیوتری هست نمیدونم مناسبه یا نه...
پاسخ:
هووم! برای بازی اساسینزه! پیشنهاد درجه یکی بود! خیلی ممنونم.
چه نرگسای قشنگی :)

:: من آهنگ حماسی زیاد گوش نمیدم برا همین چیزی به ذهنم نمی رسه! فقط وطنمِ سالارعقیلی و دیگر هیچ :|

:: در مورد دوم...درسته...و حتی از اونایی که تو صف اهدای خون بودن...
پاسخ:
:)) وطنمم حماسیه خب! اونوقت گوش میدی یاد انتخابات نمی‌افتی؟ :))
۰۴ بهمن ۹۵ ، ۱۰:۱۲ ساناز هستم
البوم "بادی گارد" کارن همایونفر فکر کنم به کارتون بیاد. علی الخصوص main theme ش! 
پاسخ:
عالیه! خیلی ممنون!
پست خیلی خوب و هوشمندانه ای بود.
تشکر
و شرمنده که آهنگی رو که دنبالش هستید سراغ ندارم.
پاسخ:
خواهش می‌کنم.
دشمنتون شرمنده.
تیتراژ آژانس شیشه ای. هم حماسی هست. هم اوج و فرود خاصی داره. هم غم خاص خودش رو.
.
و ایضا آهنگ تیتراژ فیلم ایستاده در غبار. اون هم عالیه واقعا. حس حماسی خیلی خوبی داره.

پاسخ:
آژانس که محشره ولی خیلی استفاده شده ازش.
ایستاده در غبار خیلی خوبه!
پیشنهادا یکی از یکی بهتر!
۰۴ بهمن ۹۵ ، ۱۲:۱۵ ساناز هستم
خواهش میکنم :))
به 0 تا 2 شما 5چراغ روشن اختصاص داده و منتظریم برین مرحله بعد
اون 3رم که همه گفتن، میترسم بشه جریان اون کادو تولده، سکوت میکنم، میکروفون تحویل سایرین میدم از ضلع شمال غربی یا شرقی صحنه م خارج میشم:پی
پاسخ:
جریان کادو تولد چی بود مگه؟! شونه خالی نکنید از همون ضلع شمال غربی شرقی برگردید و پیشنهاد موزدیک بدهید. با تشکر. :)
عجب حادثه ای شد این پلاسکو
بیچاره مادرهایشان
پاسخ:
صبر بده خدا بهشون...صبر زیاد!
چرا اتفاقا هم یاد انتخابات میفتم هم سریال تبریز در مه و سال های مشروطه و کلا همه ی فیلمای تاریخی ایران :))

البته این وطنم آهنگ تیتراژ سریال تبریز در مه بود :)
پاسخ:
آره یه سالاره و تاریخ ایران!