سفر نویسنده

توالی حادثه‌ها...

سفر نویسنده

توالی حادثه‌ها...

طبقه بندی موضوعی

سه شنبه, ۲۴ اسفند ۱۳۹۵، ۱۱:۱۴ ب.ظ

منم حاج مهدی هستم!

سه شنبه, ۲۴ اسفند ۱۳۹۵، ۱۱:۱۴ ب.ظ

1.

دم اجاق‌گاز وایساده بودم، به آبگوشت ناخونک می‌زدم(چجوریش بماند) یهو میمِ عزیز گفت «مهدی، برو ازدواج کن دیگه!». چند لحظه‌ی نزدیک به طولانی، پوکرفیس نگاهش کردم! گفتم «دقیقا یهو چی شد؟ تا الان، بی‌پول و بی‌شغل و بی‌مدرکِ کی بودم من؟». (ادامه حرفامون رو خواستم بنویسم بعد دیدم دُز زندگی خصوصیش خیلی بالاس! بی‌خیال شدم ). 

2.

توی خیابون به رفیقم زنگ زدم بهش می‌گفتم امسال خبری از چارشنبه‌سوری نیست...اونم تایید کرد و گفت مردم آگاه و بافرهنگ شدن. هنوز خداحافظی نکرده بودیم چارپنج تا نارنجک پشت هم، بغل گوشم ترکید. نمیدونستم بترسم یا بخندم!

3. 

یکی از دوستام از لبنان پیام داد که دوباره بوی جنگ میاد. گفتم خوبه همونجا بمون، اینجا خود جنگه.

4.(فیلم مناسب مترویی)

I daniel blake

دوست داشتمش. نه صرفا برای ضدیتش با نظام سرمایه‌داری و بروکراسی انسان‌کُش. بل‌ برای ترسیم قهرمانی که از دل قشر ضعیف جامعه بیرون میاد. کسی که خودش در موضع ضعفه و دست ضعیف دیگه‌ای رو می‌گیره، خیلی هنرمندتره و خیلی قشنگ‌تر.

*

آقایی که توی مترو زدی روی شونه‌م پرسیدی این فیلم مکانیکه. منم که هندزفیری توی گوشم بود و سرم توی گوشی، خودمو به نشنیدن زدم. اگه گفته بودی جناب‌خان توی خندوانه‌ست خودم رو به نشنیدن نمی‌زدم! مکانیک اخه؟ :|

موافقین ۸ مخالفین ۰ ۹۵/۱۲/۲۴
مهدی

نظرات  (۲۱)

۲۴ اسفند ۹۵ ، ۲۳:۲۴ هولدن کالفیلد
خیلی زشته که نمیگی این پیشنهادهای رشک برانگیز رو از من دریافت میکنی :|
پاسخ:
:))
فی‌الواقع دو امضائه شد. بلافاصله بعد تو یه رفیق دیگم دربارش گفت والا این چند روز اصلا حس دیدن نداشتم.

سلام
من تابحال خیال میکردم شما متاهل هستین :|:)
بقیه‌ پستتون میخونم بعدش میام :)
پاسخ:
سلام
نه تنها متاهل نیستم،بلکه مجرد هم هستم! D:

۲
 یکسال چهارشنبه تو تهران بودم هنوز ترقه هاش لای گوشم مونده اونم چه ترقه های چه صدایی :))))
امشب حسش بیاد میگم داستانش رو :|:)))


۳
با حال بود بعنوان طنز تلخ سال :|:)
نمیدونم چرا روحانی جماعت همیشه یه دوست لبنانی داره چرا ؟^_^
پدر منم یه دوست روحانی لبنانی داشت :))
پدرم جواب نداده چرا ؟
شما جواب بدین :))))
ممنونم.


۴
کلا فیلم خارجی نمیبینم ایرانیش هم به زور میبینم :|:))




پاسخ:
ارتباط لبنانی‌های شیعه با روحانی‌های ایرانی خیلی خوبه. همه رو سیدحسن می‌بینن!

4 رو برعکس نگفتید؟‌ :))
الان دیگه فهمیدم مجرد هستین :دی 
قابل بیان نبود چون تو پست تون گفتین :دی 
پس باید همسن های داداش کوچک کوچکه  من باشین درسته ؟:) 
شایدم کوچکتر حتی :)

من وقتی شما رو دیدیم فقط تو پای لپ تاپ و فلش پر کردن تونستیم ببینیم :)) و فهمیدم حاج مهدی یه روحانی است از نسل جدید که فیلم خارجی رو خیلی دوس داره و متاهله :)
فقط همین رو تونستیم ببینیم و خیالی که فکر کردیم متاهلین :))

+
خوشبحال خواهرتون که کوچکه خدا بهش رحم کرد در اینمورد :دی 


پاسخ:
نمیدونم داداش کوچیک کوچیکه شما چندوقتشه؟ من که دارم سه رقمی میشم :))

شما زود رفتید! یعنی تا موقعی که شما بودید من سر لپ‌تاپ و هارد بودم :))

۲۴ اسفند ۹۵ ، ۲۳:۴۱ پرستو ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
یه درصد فک کن مردم ما ترقه و نارنجک نترکونن روز چهارشنبه سوری. انگار جنگ زمینی و تن به تن بود امروز و امشب 
پاسخ:
یادمه قبل‌ها از یه هفته قبلش پیشواز بود. سمت ما تا دم غروب هیچ خبری نبود. تاریک که شد اعلان جنگ کردن!
1. زمونه ی بدی شده. اینقد ازدواج دردسر داره که... هوفففف :/ ایشالله به زودی همه ی شرایط جور شه و خبر دامادیتونو بهمون بدین :)))

2. :))) تا هم وطنان محترم به این درجه از عرفان برسن ما پیر میشیم! اینجا که هنوزم تک و توک نارنجک میندازن...هوفففف -__-
پاسخ:
ایشاللا بحق 5تن همه‌ی وبلاگیای مجرد، سر وقت، با مورد دل‌خواهشون وصلت بنمایند.

این ترقه‌بازیا داره نسل به نسل منتقل میشه. باید بگردیم ببینیم کی مسئول انتقالشه! :|
ان شاء الله :) آرزوی ما عاقبت بخیری همه جووناس...

:: آره واقعا! امشب علاوه بر بچه ها مامان باباهای کوچه هم اومدن بیرون. آتیش درست کردن. دیگه بچه ها هم فقط مشغول آتیش بودن و ترقه نمینداختن زیاد. اگه خونواده ها بچه ها رو دور خودشون جمع کنن دیگه نمیرن پیش رفقاشون اون همه آتیش بسوزونن و شب عیدی خدا نکرده عید کسی رو عزا کنن :(
پاسخ:
امسال تلویزیونم ارباب حلقه‌ها نذاشت! :))
۲۵ اسفند ۹۵ ، ۰۰:۲۳ یا فاطمة الزهراء
فرهنگ؟ :)) 
16 سالی بود اهالی محل ما توبه کرده بودن چون 16 سال پیش چشم یکی از بچه های محل آسیب دید :(
امسال از ساعت 4 بمب مینداختن :|
بعد ما امسال تو حیاط بودیم با همسایه هامون :) یکی دو صحنه من موجب نشاط همه شدم چون یه پشتک زدم از ترس :)) 
مسئول شروعش هم نسلای بابای من هستن این رو از خاطرات بابام فهمیدم :)) 
پاسخ:
بالاخره گذر 16 سال،قابل توجهه! :))

۴ رو چرا برعکس ؟^_^
من کلا میگم فیلم نمی بینم :)
مگه چی باشه :))


+
قطعا داداش کوچک کوچکه من از شما بزرگتره :دی 
همسن آقای دکتر میم هستند ایشون :)
شما احتمالا کوچکترین :)
نیستین ؟ اعتراف کنین :))))
یعنی الان ۱۰۰ساله شدین؟:)))
 آفرین :)) 





+
نه دیگه وقتی اولش شما اومدین بنظرم باید مثل بقیه دوستان
دنیای لپ تاپ و مجازی و فلش و اینا رو میذاشتین تو خونه بعد می اومدین :))))
من یازده اومدم یک و نیم رفتم :)
شما دیر اومدین :دی 
تازه خونواده ام گفتند چرا اینقدر دیر برگشتم  ؟:دی 

پاسخ:
اعتراف چرا؟ :/ بله مشخص شد ایشون بزرگتر هستن. ایشاللا داماد بشن بزودی. اگه هستنم خوشبخت باشن.

اصلا جزو بندهای اون دورهمی این بود که هارد بیارید فیلم ببرید! ندیدید بقیه دوستان چه حسرتی می‌خوردن؟ D:
من عنوان رو نفهمیدم. یعنی الان ما نباید میدونستیم حاج مهدی هستی؟ میدونستیم ولی شک داشتیم؟ میدونستیم چون ترقه زدن یادمون رفته بود؟ اثرات فیلمه؟ :))

پاسخ:
اینا در راستای تبلیغات و جایگذاری اسم در ذهن مخاطبه D:
نه بیان گفت نمیشه بدون عنوان باشه پستت. منم اسم فیلمه رو نگاه کردم نوشتم.
حاجی خدا قوت
پس دست بکار شدی ایشالا؟! ⁦:-)⁩
حالا دو سه هفته دیگه که دیدمت ، دربارش بگو که کیه و باباش چیکاره ست و...؟ ⁦:-)⁩)
پاسخ:
نه بابا گفتن دم عیده سرمون شلوغه برید بعد تعطیلات بیاین!
میگم تو که آشنا مویرگی داری یه دونه از گمرک برامون ردیف کن :)))

۱. این یهویی گفتنه نشون دهنده اینه مدددددتهااااا ذهنشون درگیرش بوده شمام سکوووووت😅 بعدم سید برین خدارو شکر کنین توپو انداختن زمین خودتون،خوب بود وقت ناخونک زدن میگفتن برو اماده شو شب قرار خواستگاری داریم؟😏
۲. من که نفهمیدم هیچی از دیشب!
۳. دوستتون واردات صادرات لبنانیون ندارن؟! اسیر شدیم چند وقته
۴. من حین حرکت هرگونه وسیله نقلیه ای سرم تو گوشی باشه حالم بد میشه
پیشنهادای غیرمترویی رم در دستور کار قرار بدین 
پاسخ:
اتفاقا تجربه خواستگاری یهویی دارم. دیگه ازونا نا امید شدن انگار!

واردات صادرات چی میخواین؟ ما به اونجا فقط انقلاب صادر می‌کنیم.

مترو مثل ماشین نیستا! یه گوشه تکیه بدین مشکلی پیش نمیاد.
۲۵ اسفند ۹۵ ، ۰۹:۱۴ سید رمضان حسینی
از کن لوچ خوشم میاد
دغدغه‌هاش و نوع پرداختش به موضوع با اکثریت هم صنفی‌هاش متفاوته
اما حسش نیست ببینم همه فیلماشو
این فیلمش هم مدت‌هاست ته لیست داره خاک می‌خوره

پاسخ:
همین یه قلم رو شما ببین حالا. چیز خوبیه.
۲۵ اسفند ۹۵ ، ۱۱:۱۷ بلاگر آرام
از ما گذشته حاجی... ایشالا بچه های ما آدم شن:\
پاسخ:
دیگه بچه‌های ما احتمالا چارشنبه‌سوزیشون رو مجازی برگزار میکنن
سلام 
ایشالا خدا از دهنتون بشنوه این داداش منم دوماد بشه  :)
ممنونم 
ایشالا شما هم داماد بشین:)


+
@
آقاگل 
ایشون میخوان انتخابات شرکت کنند واسه همینه رو عنوان مانور دادند :)):دی 

پاسخ:
سلام
ایشاللا سال 96 سال عروسی باشه. من اگه رای بیارم همه رو عروس داماد میکنم D:
۲۵ اسفند ۹۵ ، ۱۸:۵۴ منتظر اتفاقات خوب (حورا)
عروسی^__^
پاسخ:
:|
3 با حال بود
۲۵ اسفند ۹۵ ، ۱۹:۴۵ چشم به راهم ...
به حرف میم عزیز گوش بدید حاجاقا
پاسخ:
توی اولین فرصت،گزینه‌های روزی میزمُ رو می‌کنم
به حرف مادر جامه عمل بپوشونین مخصوصا اینکه طلبه ها زودتر مزدوج میشن.
پاسخ:
طلبه‌های تهرانی نه!
نه خدایی ناخنک به آبگوشت چجوریه؟!:/
میم راست میگه دیگه...نذاشتی برات خواهری کنم که:))
پاسخ:
سخته،تمرین می‌خواد!

ای بابا! حالا من نذاشتم، شما چرا کشیدی کنار  :))
صرفا گفتم یه سلامی عرض کنم :|
پاسخ:
و علیکم‌السلام!