سفر نویسنده

توالی حادثه‌ها...

سفر نویسنده

توالی حادثه‌ها...

طبقه بندی موضوعی

چهارشنبه, ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۱۱:۴۶ ق.ظ

مورد اضطراری آقای رئیس جمهور

چهارشنبه, ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۱۱:۴۶ ق.ظ

آیا برجام همان صلح حدیبیه است؟

به شخصه از موافقای سرسخت این قضیه هستم که تاریخ تکرار میشه. فقط باید حواسمون باشه توی تطبیق تاریخ امروز با اون روز، اشتباه نزنیم! خوشبختانه،رویداد حدیبیه به قدری اساسی و مهم بوده که کلیات و جزئیاتش، بدون اختلاف بین شیعه و سنی،نقل شده و توی کتابای معتبر هست. برجام هم که معرف حضور همه ست، آفتاب تابانی که خدا برای ما آورد! حالا این دوتا چقدر تطبیق پذیر هستن؟ دو درصد،با ارفاق! درصد اول برای اینکه بعد صلح حدیبیه،پیامبر در برابر اعتراض شدید اصحابش که میگفتن خیلی امتیاز دادیم، سکوت کرد و مدتی بعد، خود خدا بود که گفت: «این صلح،فتح بود!» و امروز ما آقای حسن روحانی و اصحابش رو داریم که با اشاره به صلح حدیبیه میفرمایند: «برجام، فتح الفتوح بود!» درصد دوم برای اینکه صلح حدیبیه، توسط مشرکین مکه نقض شد؛ برجام رو هم کفار(بخوانید کدخدایان) نقض کردند...حالا به جای نقل قول ناقص از ماجرای حدیبیه که مغالطه ی قشنگی نیست، این رو هم باید نقل کنیم که حدیبیه رو مشرکین مکه نقض کردند و چه شد؟* پیامبر بازم امتیاز داد؟ بازم در جواب اعتراض مسلمانان سکوت کرد؟ خیر!  مکه رو مسلمونا فتح کردند! پیروزی شگفت انگیز خیبر رقم خورد! اسلام،مثل جریان آب روی زمین خشک،سرایت کرد و بین المللی شد. هوم؟ عزت پاسپورت ایرانی؟ فاجعه منا؟ قضایای فرودگاه؟ تحریم های جدید؟ ادامه تهدیدها؟ لغو نشدن کامل و یکجای تحریم ها؟ تقریبا هیچ؟ فارق از اینکه شما با کدخدا نامیدن آمریکا،ابدا او را دشمن نمی‌دانید که حالا بخواهید با او صلح کنید که اگر نقضش کرد جوابش را بدهید! به هرحال...دست بردارید! توی تطبیق تاریخ هم اشتباه زدید!

* نقض پیمان اینجوری بود که طبق یکی از بندها، مشرکین قریش نباید با مسلمونا جنگ و مخاصمه میکردن.  2 سال بعد پیمان، چون حس قدرت بهشون دست داده بود جوگیر شدن به قبیله ای که هم پیمان مسلمونا بود حمله کردن. دقت کنید! به مسلمونا نه! به هم پیمان مسلمونا! و پیمان نقض شد و زمینه فتح مکه فراهم! این بود که خدا فرمود: این صلح، فتح بود! 

دوباره رای بدهیم یا ندهیم؟

آقای روحانی بسان سال 92 در تلاش است آراء جنبش راکد سبز را جذب کند. پوسترها و بنرها و ستادهای جدید او و شعارها و تبلیغ های تازه اش بسیار صریح تر از سال 92 به این مسئله پرداخته اند. سبزی های اندکی در سال 92 به امید رفع حصر کروبی و موسوی، از روحانی حمایت کردند و او  وعده جدی به آنها داد که اقدام میکند. اما در دوران ریاستش در همه محافلی که از او پاسخ روشن میخواستند جز سکوت، کاری نکرد. و هیچ خبری نشد تا همین روزها. نه اینکه در این 4 سال نتواند یا نگذارند. او برای رفع حصر، قدمی از قدم برنداشت چون «انگیزه و میلی» برایش نداشت. و حالا که بخاطر کارنامه ی خالی از حرکت موثر،جایگاه خود را در خطر دیده بازهم همان پروپاگاندا را پیاده کرده. و شده است «الغریق یتشبث بکل حشیش». دست می اندازد به هر شاخه خشکیده ای حتی اگر جمله ی «اینها می خواستند پیاده روها را دیوار بکشند» باشد که تاریخ انقضایش در دهه هفتاد به پایان رسیده! به هرحال، دو راهی سختی پیش روی قشرمخالف نظام است...این شعارها و وعده ها، حقیقی هستند یا باز هم فریب؟

ثبت در گینس

می شود نام حسن روحانی را به عنوان اولین رئیس جمهور در تاریخ ثبت کنیم که مسئله نظامی و امنیتی کشورش را زیر سوال برده است. به باشگاه ترین ها خوش اومدی! مرحبا شیخ حسن فریدون! مرحبا!

درد دل یک طلبه

آقای روحانی! شما که با تاکسی و مترو جابجا نمی شوی. حرف هایی که در لباس پیامبر میزنی را منِ طلبه باید پیش این راننده و آن مسافر و آن رفیق توجیه کنم! طلبه ای که دست بر قضا، طرفدار و موافق نظام است و توی بازی دو سر باخت شما گرفتار شده «به درک! به جهنم!». شما فقط هوای لباسی که پوشیده ای را داشته باش! مردم به شما رای دادند چون آخوند هستی!

ایران فقط بالاشهر تهران نیست

بهروز افخمی توی مستند فروشنده به درستی اشاره می کنه که بالا شهری های تهران* فکر میکنن همه کشور، این ها هستن. همه همینطور زندگی میکنن و فکر میکنن و دغدغه هاشون همینه! و لذا نمیخوان باور کنن احمدی نژاد هنوز در روستاها و شهرای کوچیک طرفدار داره. احمدی نژاد، به اونا «نگاه» کرد! همین!

جناج بازی کافیه

رو نوشت به خودمان که از پیش مشخص است به چه کسی رای می دهیم. اگر خودمان را "مردم" می دانیم و مردم را خودمان؛ رای دادن به جناح و لیست،متناقض با خواستگاه و نیاز مردم است. بعد از چندین دوره رای جناحی دادن و نتیجه نگرفتن،لازم است طرحی نو در اندازیم و به مسئولین ابلاغ کنیم «اگر خدمت نکنند،نمیگذاریم بمانند.»

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

* (ما بالا نیستیم ما سمت مازندرانیم D: برای دوستانی که محل زندگی ما رو میدونن)

پ.ن:

همه رفقایی که اینجا میان رو قلبا دوست دارم. هیچ آدمی روی زمین مثل اون یکی نیست. اینکه اختلاف نظر داشته باشیم عجیب نیست. عجیب اینه که نتونیم باهم حرف بزنیم.

پ.ن:

خودمان باشیم.

نظرات  (۲۹)

سلام 

تکرار تاریخ به قول شما همون آیه " تلک الایام نداولها بین الناس " هستش ... (آیه 140 /سوره آل عمران )

به نظر حقیر، درست و به جا نوشتین...
چنگ زدن به هر چیزی برای 4 سال دیگه...!
غافل از اینکه جناب رئیس جمهور، با متمسک شدن به بعضی چیزا، فقط دارن به شعور ملت توهین میکنن...
آزمایش سختی رو داریم پشت سر میذاریم...
 
+ فروشنده رو دیدم...
آدمای خواب رو بیدار میکنه ولی اونایی که خودشون رو به خواب زدن نه!!

+بیدار کردن رای های خاکستری و خاموش به چه قیمت!!

+ مساله نظامی و هسته ای کشورمون رو بد و به کمترین بها فروختیم!!
خدا کنه عزت نفسمون رو بخاطر شیر و کره و پنیر نفروشیم !
که تا بوده تامین معیشت سخت بوده اما ناممکن نبوده...


پاسخ:
سلام. آراء خاکستری،عموم مردم هستن که امروز دغدغه معیشت دارن و براشون جناح و حزب مهم نیست. لذا آراء خاموش عنوان بهتریه.
به شدت موافق پست انتخاباتی شما و جناب هولدنم
مرسی سید
منبر انتخابات پر و خالی میشه و جای نطقای به جا الحق خالیِ و به چشم میاد
بنویسید که نوشتن شما خوب است
پاسخ:
ممنون.
 من یه سهم دارم که ازش استفاده میکنم. هرکسی بخواد میتونه نظرشو بگه.
۲۰ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۲:۴۸ یا فاطمة الزهراء
اینکه شما باید جواب بدی احتمالا خواستگاریم نرفتی :|
رفتی همون اول اعلام برائت کن فحش نشوی :|
این مهمون بیچاره ما بعد دو سال جرئت کرد بیاد بخاطر روحانی کلی لیچار شنید و بیرون شد به بدترین شکل :|
بعدم با حرفی که زده در مورد موشکا و... موندم کی میخواد بهش رای بده... بعد چطوری فکر میکنه اونی که بهش رای میده؟ :| 
پاسخ:
 خواستگاری چرا؟ رفتم 2 بارهم رفتم :))
اینو من لمس کردم همه جا که عده زیادی از مردم، لباس روحانیت رو لباس پیغمبر میدونن و بالتبع انتظارشون از یه روحانی در حد پیامبره. در حد پیامبر هم نباشه در حد اصحاب پیامبر. اگه آقای روحانی از لباسی که پوشیده و درسی که خونده اعلام برائت کنه منم میتونم ازش اعلام برائت کنم! 

مهموناتون رو اذیت نکنین :/


به عقیده من برجام فتح الفتوح نبود. ولی مسیری بود که چه با روحانی چه بی روحانی کشور طی میکرد. شاید یکی دو سال بیشتر طول می کشید ولی یحتمل نتیجه همین بود. نمیشه کتمان کرد که وضع کشور در زمان تحریم چی بود. نمیتونیم این حرف رو بزنیم. 4سال پیش رو یادتون بیاد. همه کاندیدا های اون زمان همه حرف از مذاکره میزدند. همه حرف از انرژی هسته ای میزدن. مگه این نبود؟ 
بعلاوه این نیست که همه چیز به نفع ما باشه. طبیعی بود که باید یک چیزهایی رو هم باید بدیم. تا بتونیم یک چیزهایی رو به دست بیاریم. مشکل اینجاست که چیزهایی که به دست اوردیم رو کسی نمیبینه یا نمیخواد ببینه. فشاری که 4سال پیش روی کشور بود رو کی میتونه کتمان کنه؟ میتونین کتمانش کنین؟

من طرفدار دولت نیستم. من حتی هنوز قصد ندارم به کسی رأی بدم. من نقدهایی به دولت دارم. ولی در زمینه برجام فکر میکنم بی انصافی میشه نسبت به دولت. 
.
در مورد این آرای خاکستری یا خاموش یا سوخته به نظرم مرز بندی کردن مردم کار درستی نیست. همه ما 80میلیونیم. همه ما. ادبیات خس و خاشاکی گذشته. و به نظرم این توهین به مردم کشوره. مردمی که مثل ما حق رای دارن. حالا اینکه دوست دارن از حقشون استفاده کنن یا نکنن. یا اینکه دوست دارن به کی رای بدن یا ندن به خودشون مربوط میشه. 
کما اینکه بی شناسنامه خوندن مردم از جانب دولت هم از نظر من اشتباه بود.
.
 ما هم قلبا شما رو دوست داریم :))

پاسخ:
خیلی مخلصیم!

مسیر رو طی میکردیم ولی نه مسیر به این شدت یه طرفه. فعلا در مقام نقد حرف و ادعای دولتم. واقعیتش تحلیل و بررسی جزئی اینکه با برجام چه اتفاق هایی افتاد و نیفتاد،هم در تخصص من نیست هم از حوصلم خارجه هم جزئیاتش به قدری محرمانه است که هنوز هرکسی نمیدونه دقیقا چه اتفاقایی افتاده! من چیزی که دارم می بینم و در حد فهم و تخصص خودمه نقد میکنم. مقام دولتی ما توی سخنرانی بین المللیش گفته دستاورد برجام: تقریبا هیچ! . حالا من بر اساس انصاف، باید چه قضاوتی بکنم؟ این فشار کم شده هم به قول شما به هرحال با هر دولتی و مذاکره ای اتفاق می افتاد. چرا که آمریکا به اذعان اوباما دیگه توان نداشت ازین بیشتر تحریم کنه.

خس و خاشاک حرف بدیه و توهین آمیز. اما آرای خاکستری و خاموش نه. یه پدیده جامعه شناختیه که توی کشورای انتخاباتی،وجود داره و دخلی به اینکه رای هرکسی به خودش مربوطه یا نه،نداره. نامزدای انتخاباتی با شناسایی نیازهای همین دسته ها، شعاراشون رو تعیین میکنن.
اون چیزی که بدتره و آرامش رو از جامعه میگیره دو قطبی سازی به عنوان دو قطب کاملا متضاد و مخالف همه. کاری که آقای روحانی داره انجامش میده. و با ماسمالی های آقای لاریجانی و دوستان هم پوشیده نمیشه.
۲۰ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۳:۰۷ یا فاطمة الزهراء
من اذیتش نکردم پافشاری خودش اذیتش کرده :|
پاسخ:
به هرحال یه کار کنید نره تا 6 سال دیگه هم نیاد!
۲۰ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۳:۲۲ یا فاطمة الزهراء
والا با شرایطی که من میبینم شاید بهتر باشه کاری کنم که بره دیگه نیاد... 
پاسخ:
:|
این تشبیه برجام به صلح حدیبیه، این چند روز خیلی پخش شده. همون اولین بار که دیدم و متوجه‌ی استفاده‌ی یه‌سری کلمات خاص توی کلیپ شدم، می‌دونستم که این تشبیه باطله. فقط دیگه حوصله‌ی بازگشایی و اینا نداشتم :)) 

دقیقا! روحانی داره با استفاده از «اسم»،  «رأی» جمع می‌کنه و این حرکت واقعا زشت و غیرقابلِ توجیه هست. این چه معنی میده واقعا؟ تو خودت چه هستی؟ چه کردی؟ چیکار به اسامیِ سبزی! داری؟ :/
پاسخ:
از چند نوع مغالطه توی اون کلیپ استفاده شده. اساسی ترینش همین نقل ناقص ماجراس. ما اگه کتابای دبستان رو هم یادمون مونده باشه تشخیص میدیم که این، اون نیست!
۲۰ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۴:۳۷ واقعیت سوسک زده
چند روز پیش دانشگاه که بودم چند تا دختر خانم داشتند بحث می کردند یکیشون گفت اگر پسر بودم به رئیسی رای می دادم الان که دخترم به روحانی رای میدم به خاطر ازادی هایی که داده :/
با یک همچین وضعیتی ما الان مواجهیم 
پاسخ:
اگر پسر بود به رئیسی؟! ما مگه خار داریم ما هم آزادی میخوایم :)))
۲۰ ارديبهشت ۹۶ ، ۱۴:۴۸ هولدن کالفیلد
واقعیتش من این حرف "باید امتیاز میدادیم تا امتیاز میگرفتیم" رو درک میکنم ولی با این شدت قبولش نمیکنم! من مخالف برجام نیستم، اتفاقا موافقشم و خیلی خوشحال شدم بابتش!
اما برای مثال زدن در گرفتن حق، لازم نیست تا صدر اسلام بریم، همین مرحوم خدابیامرز دکتر مصدق، نفت رو ملی کرد امتیاز داد؟ تکی تکی از یه کشور شبه مستعمره با همه ی غولهای بزرگ دنیا سرشاخ شد آخرشم نفت رو 100% ملی کرد! یک پونزدهم اینها منت نذاشت سر ملت! :|
برجام رو نباید با حدیبیه مقایسه کرد، باید با ملی شدن نفت مقایسه کرد!
و کلید (سلام آقای روحانی! :دی) ماجرا اینجاست که اگه به کشور ما تعرضی بشه، این میخواد ازمون دفاع کنه؟ این آدم ؟ :|
پاسخ:
نه خب! همین سپاه که روحانی بهش متلک میندازه هست! اصلا ما مالیات میدیم که ارتش بره بجنگه! D:
یه مدل استدلال هم هست من خیلی بین دوستام میشنوم! تا دور پیش رای نمیدادم ولی الان مجبورم رای بدم که "اونا" رای نیارن :))

میدونید یه جوری شده انگار طرفداران اصلاحات پیران و خردمندان کشورند و مخالفان اصلاحات یا حتی غیر موافقان إصلاحات ، یک عده ادم دگم نفهم که فقط میخوان همه ی مردم رو زیر گیوتین گردن بزنند و بعد هم مملکت رو نابود کنند!! :)))

اصن یه وعضیه! تو جامعه ی روشنفکری امروز بگی من به روحانی رای نمیدم همراه با نثار صد مدل فحش از جمع بیرون میشی و باید بری سر در جیب مراقبت فرو ببری که اخه چرا انقد بی شعوری :))
پاسخ:
من هنوز جای اون احمقی که دختره سال 92 بهم گفت درد میکنه :))
یادته تو مدرسه انتخابات شورای مدرسه میذاشتن؟

بعد بچه ها برای اینکه رای بیارن میومدن میگفتن زنگ تفریحا رو بیشتر میکنیم
یا یه زنگ فوتبال اضافه میکنیم
امتحالا کم میشه
مشقا رو کم میکنیم
و...
مدیرا هم هیچی نمیگفتن بچه ها با هم سرگرم باشن و حواسشون به خودشون پرت باشه
سر و صدا نکنن و بذارن اونا هم استراحتشون رو بکنن تو زنگ تفریحا

وضعیت فعلی خیلی شبیه اون ماجراست

اخه توی دانش اموز چیکاره ای که بخوای زنگ تفریح زیاد کنی؟ مگه دانش آموز کمش کرده که دانش آموز زیادش کنه؟
مگه رئیس جمهور توی حصرشون کرده که حالا درشون بیاره؟
مسخره کردن اقا
فقط  بحث حصر نیست
کار و عدالت و فساد و اداری و ... هم همینه آقا

پاسخ:
اینو گفتی خاطراتم زنده شد! من توی راهنمایی نامزد وزارت دارایی شدم که کارش جمع آوری و ثبت امتیاز بچه‌ها بود. خدا میدونه چقدر وعده خالی بندی دادم که بهتون تدریجی امتیاز میدم بدون اینکه معلما بفهمن... آخرش بین چند نفری که نامزد بودن با اختلاف زیادی اول شدم! ولی واقعیتش دستم بسته بود نتونستم به وعده‌ها عمل کنم  D: البته که مثالت رو توی قضیه امروز قبول ندارم. ولی خوب بود.
سلام
سید میگم مگه به روحانی رای داده بودی؟

یادمه اهل قم بخاطر همین لباس به روحانی رای دادن سال ۹۲!!
عجببب

اونایی که میخوان رای بدن به این آدم دروغ گو و فریبکار و دورو رو نمیشه تغییر داد نظرشونو!!
چون اکثرشون اهل دو دوتا چهارتا کردن و بالا پایین کردن مسائل نیستن اگرم باشن سرشونو کردن زیر برف چون مخالف نظامن و این فریدون رو دارن فعلا فقط!
بچه حزب اللهی ها هم ان شاءالله با بصیرت عمل کنن و خدا به هممه مون رحم کنه

این جمعتی که من میبینم"دارو دسته فریدون" یه عده آدم بی منطق و هوچی گرن که اگه رای نیارن خودشونو و بقیه رو جر میدن!!



+واسه انتشار این نطلب چجوری انتشار بدم؟
ادرس وبلاگ نمیخوام بذارم، اسم و فامیلیتونو بذارم پاین پیام؟!
پاسخ:
سلام! :/ داستان داریم با شما! ثبت میشه کامنتتون نگران نباشید! :/

با ادبیات شما هم موافق نیستم. باز نیایید بگید تو فحش دادی به من! :| دارم میگم با "ادبیاتتون" موافق نیستم. اهل امتیاز دادن نیستم اما این جنس صحبت کردن بهونه میده دست دیگران.
@الانور
والا اون سال هم من یادمه خیلیا میگفتن برا اینکه فلانی رای نیاره به فلانی رای میدم!!
تروخدا اسم روشنفکری رو واسه این جور ادما خرا نکنید! روشنفکر کلمه مقدسی که یه عده دزدیدنش و خرابش کردن...
حاجی فارغ درسته نه فارق!
پاسخ:
چون دوسه نفر دیگه هم خصوصی تذکر دادن اینو عمومی میکنم که به اطلاع بقیه هم برسه.
فارغ معنیش چیز دیگس. این فارق به معنی جدا بودن و جداکننده بکار میره که برای سیاق کلام من،صحیحه.
۲۰ ارديبهشت ۹۶ ، ۲۲:۴۷ واقعیت سوسک زده
خب تو دولت اعتدالاصلاحات شما ازادید بابت هر گونه نقد ، مطالبه ، عزت مندی و ... فحش بشنوید ، از اون فحش هایی که میرسلیم لیستشو گفت :)
پاسخ:
من بین همشون "از جاهای خاص تغذیه‌شونده" رو از همه بیشتر دوس دارم :))
@آقا گل 
میگم فحش های جناب فریدون خان به افراد حزب اللهی فقط بی شناسنامه بود؟!
یه سرچ کوچولو بکن ببینی چه فحش هایی نثار کرده
بحث اصلا الان قبل از کارای دولت معطوف به شخصیت حسن روحانی هست!
شخصیتش مشکل داره این فرد از هر نطر که نگاه کنی
پر عقده است
عین بچه ها فقط در حال پرخاشگری نسبت به مخالفینش هست
بجای اینکه بیاد برنامه هاشو بگه دائم در حال توجیه کردن و سرکوب کردن فرد مقابلش هست و بجای اینکه مثلا در مناظرات بیاد درست جواب سوال بده بحث اای انحرافی میکنه و جواب پرت میده و فقط میخواد طرف مقابل رو بکوبه...

+خیلی ببخشید اما به عنوان یک ایرانی کمی فقط به ایران فکر کنید به شهدای هسته ای مون به چیزای زیادی که با برجام زیر پا گذاشته شد...
هسته ای و موشکی مون از بین رفت بخاطر نادونی یه مشت ادم...
اینا چیزایی هست که از دست دادیم
حالا چیزی که گرفتیم با چیزی که به دست اوردیم برابری میکنه که شما میگید در هر توافقی یه چیزی میگیریم و یه چیزی میدیم؟
من از شما میپرسم وضع مردم تغییر کرد بعد برجام؟!
آمریکا الان جری تر شده یا اون زمان که بهش امتیاز نمیدادیم؟
مثل چی از ما میترسیدن اون زمان

یادش بخیر موسیقی های پر افتخاری که ماه به ماه در زمان احمدی نزاد از تلوزیون بخاطر افتخارات و دستاورد های هسته ای و موشکی و ماهواره ای مون پخش میشد

اما توی این چهار سال این آقایون چه ... ای کردن دقیقا؟!
پاسخ:
قرار بود چرخ سانتریفیوژ بچرخد و چرخ اقتصاد نیز! اما الان به حمدالله هیچ کدوم نمی‌چرخه.
به هرحال،توافق تجربه‌ای بود که باید می‌کردیم...دیگه همه طاقتشون طاق شده بود. الان توی مرحله عبور هستیم. بفهمیم که آقا از تنور کدخدا نونی برای ما گرم نمیشه. هرچی هست همینجاست. توی کشور خودمون... . امیدوارم درجا نزنیم یا عقب‌گرد نکنیم!


نگران ثبت کامنتم نیستم
بهت گفتم چرا ناشناس میذارم!

+درسته نباید با افراد اونجور که با ما رفتار میکنن حرف زد و رفتار کرد
اما این جماعت هوچی گرن و کاملا واصح و مشخصه و از روی تعصب نمیگم و واقعیتیه که دارم میگم!

جواب سوالمو ندادین
با چه اسمی انتشار بدم این مطلب رو؟
پاسخ:
اسمم مگه زیرش باشه کسی میشناسه؟ همین حاج مهدی بنویسید :))
 به هرحال،توافق تجربه‌ای بود که باید می‌کردیم...دیگه همه طاقتشون طاق شده بود. الان توی مرحله عبور هستیم. بفهمیم که آقا از تنور کدخدا نونی برای ما گرم نمیشه. هرچی هست همینجاست. توی کشور خودمون... . امیدوارم درجا نزنیم یا عقب‌گرد نکنیم! 
"

دقیقا!
فکر کنم به همین خاطر هم رهبری جلوی مذاکرات رو نمیگرفتن و دایم هم میگفتن نباید به این غربیا و شیاطین اعتماد کرد
و در واقع ایشون هرچی هم که میگفتن ولی باز بعضیا کار خودشونو میکرد 
رهبری با این کارشون اجازه دادن بعضیا بفهمن غربیا واقعا دشمنن و روباه صفت و شیطان...


+حالا شاید ما چون رهبری رو قبول داریم برامون سخت باشه اما این مخالفت های علنی این روحانی با رهبری خیلی حرص دراره
جلوی دوربین همش مقام معظم رهبری از دهنش نمیوفته اما پشت صحنه کار خودشو میکنه
یه سوال چرا سید ابراهیم رئیسی رو نسبت میدن به ابراهیم بت شکن ؟
دو چرا نسبت میدن به شهید بهشتی ؟
احمدی نژاد نسبت میدادن به شهید  رجایی ...
اونوقت میگین و میگن روحانی با اسم رای جمع میکنه ؟!
کما اینکه ستادهای تبلیغاتی رئیسی تو نجف آباد اصفهان حتی پا فراتر نهادند و 
عکس منتظری رو در کنار عکس رئیسی قرار دادند آیا ایشون از اسم سوء استفاده نمیکنه اونوقت روحانی سوء استفاده میکنه ؟:)


+
من هم همون حرفای آقاگل رو میگم...


+
و اینکه لطف کنن دوستان خوب و محترم
 دیگه جواب کامنت منو ندهند من فقط روی سخنم با حاج مهدی است و پست شون والسلام نامه تمام:)
ممنونم 
پاسخ:
سلام.
نجف‌آباد اصفهان چه حرکتی زده! :)))
واللا من که مسئله نسبت دادن و اسم آوردنا رو مطرح نکردم، دوستان گفتن. شمام گفتی جواب ندن دیگه هیچی دیگه!

حالا مستر مرادی میتونه جواب بده :دی 
ممنونم :)

پاسخ:
مستر بیا جواب بده.
میگم حالا شما مخالف اسم آوردن و نسبت دادنید یا موافق؟ اگه موافقید که خب هیچی. اگه مخالفید،خب کار بد برای همه بده دیگه!
مخالفم...

پاسخ:
خوبه پس یه نوک سوزن، مخالفت با کاندیدای مورد نظرتون دارید! :))
سلام :)

این که برجام و قضایای مربوط به اون رو با صلح حدیبیه مقایسه کنیم و نتایج رو بهم تعمیم بدیم درست نیست بنظرم.هر زمانی مقتضیات خاص خودش رو داره.البته میشه از گذشته عبرت گرفت
 
جنبش سبزی ها به اعتبار حمایت آقای خاتمی به آقای روحانی رای دادند،جهت گیری و اعتقادات سیاسی آقای روحانی هم براشون قابل پذیرش بود

واقعا چطوری میگین تاریخ انقضای جمله ی "اینها می خواستند پیاده رو ها رو دیوار بکشند " مربوط به دهه ی هفتاده؟ دوران آقای احمدی نژاد بود که ورودی خواهران و برادران دانشگاه شیراز جدا شد! بعد هم گفتن واسه امنیت خودتونه! دو تا ورودی کنار هم که یکی واسه دختراست و یکی واسه پسرا!خنده دار نیست؟ کلاس های عمومی دخترا و پسرا رو جدا کردن! اینا همون دیوار هاییه که کشیدن.منی که یه دخترم میفهمم چه اختناقی بود.حراست دانشگاه با چشمای ناپاکش میگشت ببینه مانتو دخترا کوتاهه؟ناخناشون لاک زده ست؟ شلوارشون فلانه؟ این حس بد رو شما درک میکنی؟ گشت ارشاد اون دوران رو منی که یه دخترم درک میکنم که چجوری امنیت رو از ما گرفته بود. تازه منی که همیشه ساده پوش بودم و معمولی اینجور تحت تاثیر قرار گرفته بودم خدا به داد بقیه برسه.میخوام بگم دیوار کشیدن پیاده رو ها همچینم غیر ممکن و تاریخ انقضا گذشته نیست

مردم به آقای روحانی رای دادن چون آخونده؟ اصلا قبول ندارم این حرف رو ! شاید یه عده ای به این دلیل رای دادن اما واقعا چنین حرفی درست نیست.آقای روحانی حقوقدانه،تحصیلات مرتبط داره.دنیا دیده ست.....خیلی ویژگی ها داره....! آخوند هم هست! یعنی ملت انقدر ناآگاه هستن که صرف آخوند بودن یکی میرن بهش رای میدن؟!!
این راننده و اون مسافر باید طور دیگه ای توجیه بشن.باید بدونن که آقای روحانی نماینده ی روحانیت نیست. به فرض که یه معلم خطایی کنه،آیا همه ی معلم های ایران خطاکار هستن؟

روحانی به محرومین نگاه نکرد؟ خدا نکنه کسی بیمار تو خونه ش داشته باشه.اما اگر بیمار داشتین متوجه میشدین که روحانی چطور به محرومان کمک کرده.چطوری یه عمل جراحی که تو دوره ی قبل 20 میلیون هزینه داشته و همه هم بر عهده ی بیمار بوده الان کمتر از یک میلیون هزینه داره.بعضی عمل های جراحی عملا مجانی هستن! 
دارو ! فردی که بیماری خاص داره میدونه اوضاع چه تغییری کرده!
احمدی نژاد از بیسوادی و فقر سیاسی-اجتماعی بعضی اقشار اجتماع سوء استفاده کرد.
الان مگه روحانی یارانه رو قطعش کرده؟ سیستان و بلوچستان تو دولت روحانی پیشرفت های زیادی داشته.اینا رو هم ببینیم


پاسخ:
سلام
اگه مانور تبلیغاتی روی تشبیه به صلح حدیبیه نبود که من حرفی نداشتم. دقیقا مقایسه‌ایه که توی تبلیغات روحانی جریان داره و  از ناآگاهی برخی مردم سوءاستفاده می‌کنه. اینو توی ذهن مردم بندازیم که پیامبر هم مذاکره کرد و کلی امتیاز داد و هیچی نگرفت! درسته آیا؟

محض اطلاع، آقای روحانی از امضاکنندگان حصر موسوی و کروبی در شورای عالی امنیت ملی بوده است! حالا جنبش سبز میخواد بگه ایشون مطلوب ماست. من دیگه حرفی ندارم! الان اصلاحات به جهانگیری بیشتر اطمینان داره تا آقای روحانی. حداقل،جهانگیری سابقه اصلاح‌طلبیش عیان و واضحه! نه اینکه فقط شعارش باشه و در عمل هیچ!

ما به چه زبونی باید بگیم دوره احمدی‌نژاد تموم شد؟ به خدا تموم شد! به پیر به پیغمبر، دولت نهم و دهم نداریم دیگه! :)) ورودی خواهر برادرای دانشجو رو جدا کرد بد کرد،گشت ارشاد یکی از مزخرف‌ترین طرحایی بوده که توی این کشور اجرا شده. ولی الان کسی نمیخواد پیاده‌روها رو خیابون یا دیوار بکشه! هیچ‌کدوم از نامزدای فعلی حاضر نیستن همچین کاری کنن! اینکه میگم انقضای این شعار گذشته و برمیگرده به دهه‌ی هفتاد،مربوط به جریانیه که علیه ناطق نوری که رقیب خاتمی بود راه افتاد. یه کم عقب‌تر هم بریم متوجه میشیم خود آقایونی که امروز شعار آزادی میدن، برنامه‌ریزی و اجرای دیوارکشی توی دانشگاه رو به عهده داشتن! اگه امروز تغییر کردن که خب باشه چه بهتر! دیگه نیان بگن اونا میخواستن این کارا رو بکنن! :|

برای اثبات رای به آخوند بودن روحانی هم فقط لازمه به شهرستانا سر بزنین که اونا هم حق رای و نظر دارن. و اتفاقا اونا اکثریت هستن. این رو بخاطر رفت و آمد زیادی که به شهرهای مختلف دارم، می‌تونم مستند بگم. قشرها و بافت‌هایی که توی سطح جامعه دیده نمیشن یا کمتر دیده میشن اما نظراتشون کاملا سنتیه و بله! به "آخوند" رای میدن. البته منکر تاثیر "من سرهنگ نیستم من حقوق‌دانم" هم نیستم!

بله اشتباه یه فرد رو به پای یه صنف نمی‌نویسن. ولی صنف روحانیت و لباس روحانیت،حساسیت‌ ویژه‌ای روش هست...از یه نفر هم خطا سر بزنه،توی چشم مردم، بزرگ میاد اگه این خطا، انکار مسائل بدیهی و واضحی باشه که مردم با پوست و گوشت لمس کردن،دیگه خیلی بدتر!

روحانی به محرومین نگاه نکرد چون حقوق کارگر زیر 1 میلیون مانده و حقوق مسئولین نجومی شده. چون از نظر معاون اولش،200 میلیون واردات جنس، چیز خاصی نیست! چون اهواز ماه‌ها هوا نداشت و ایشون رفته بودن کیش! چون آلودگی‌ هوا فقط برای تهرانی‌ها بده چون شهردارش قالیبافه! چون عده‌ای وام میلیاردی گرفتن در شرایطی که زوج‌های جوان توی صف وام 3،4 میلیونی مانده بودند.
ما بیمار سرطانی داشتیم. اینو چون اطلاع عمومی ندارم نمی‌تونم عمومی نظر بدم. شخصیش اینه که برای ما چه دولت قبل چه الان،مشکلی از لحاظ تامین دارو و هزینه‌ها نبود(پولدار نبودیم. بیمه داشتیم) مشکل برخورد بد پرسنل داشتیم که از اولش هم مشکل بوده و حالاحالاهام درست نمیشه انگار! اجمالا می‌دونم که طرح تحول سلامت،اتفاق خوبی بوده که پایه‌ریزیش از دولت‌های قبل بوده و دولت یازدهم تکمیلش کرده. بعد مگه میشه یه دولت هیچ کاری نکنه؟! که ما بگردیم بگیم بابا این بوده اینم بوده‌ها! ما میگیم اونقدری که وعده داده شده و شعار و سر و صدا بوده، اتفاق ویژه‌ای نیفتاده! لذا به اندازه‌ی کاری که کردید سر و صدا کنید! فتح الفتوح هم نشده! احمدی‌نژادم رفت به خدا 4 سال همه چیز دست دولت 11 بوده! :| حالا که احمدی‌ اونقددددر بد بوده! ما ازش یاد بگیریم و انقدددر بد نباشیم! شعار و وعده تحول در 100 روز هم قطعا مصداق سوءاستفاده از فقر سیاسی اجتماعی مردمه!

یارانه رو کی گفت قطع کردن؟ :/


ممنون از کامنت‌ مفصل و مخالف. همه موافق باشن حالا نمیده! D:




با کاندیدای مورد نظر شما هم دارم :دی 

من موافقت صدرصدی روحانی نیستم چون هیچکس کامل نیست ...
ما انسانیم و هیچکس معصوم نیست...
همه ما  آدم ها خطا داریم ایشون هم مستثنی نیستند نه ایشون نه بقیه رقبا ...
ولی میزان خطای ایشون تو همین یه مورد از میزان خطای رقبا کمتره !!
من همیشه و همین الان میگم به ایشون نمره ۷۰ میدم ولی مثلا یکی مثل قالیباف نمره ۲۰ هم نمیدم ...بقیه رقبا (رقبای که می مانند )هم نمراتشون از روحانی زیادتر نیست در نظر من :))
[میرسلیم مثلا زمان جوانیش که وزیر فرهنگ ارشاد زمان بود به اندازه کافی اون زمان ها حرصم میداد الان دوباره بهش اعتماد کردن کار من نیست هر چند میدونم به نفع جناب رئیسی کنار میکشه...
اما اگر جهانگیری بمونه نمره ای جهانگیری به نسبت بقیه شون از نظر من بالاتره حتی از روحانی و چون پوششی است و نمی مونه ما سه نفر فعلا داریم که اونم به احتمال زیاد میشه دو نفر رییسی و روحانی ...]
ممنون میشم قسمت داخل کروشه رو سانسور کنین چون حوصله بحث در اینمورد با سایر دوستان ندارم :))ممنونم.
در کل همه ما آدم ها تو همه کارهامون نواقصی داریم ولی کی از کی بیشتره مهمه و کی از کی کمتره مهمتر...
نتیجه اینکه من فقط منتظر یه نفرم و همیشه هم تو مناجاتم همون یه نفر از خدا میگم که ظهور کنه و حکومت عدل علی رو نه تنها تو ایران بلکه تمام جهان بر زمین‌گسترش بده.اونم کسی نیست جز حضرت مهدی (عج الله )موعود ..


پاسخ:
اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم. خیلی خوب بود! ایشاللا به زودی...البته انتظار فقط به مناجات و دعا نیستا! باید براش حرکت کرد.(پایان منبر)

من هنوز کاندیدای مورد نظر ندارم. یه مناظره دیگه مونده تا تصمیم بگیرم. فعلا مطمئنم که گزینه‌ای به نام روحانی ندارم.
خب معیار این نمره دادن رو هم بگید. منم میگم به هاشمی‌طبا 100 میدم! چرا؟ چون قشنگ زل می‌زنه به دوربین! :| معیار رو بگید بدونیم.

سانسور نکردم. دوستان خیلی اصرار ندارن بحث کنن،میزنن در میرن :))
@واران
حقیقتش من ندیدم رئیسی گفته باشه که شهید! بهشتی از من حمایت می‌کند. شهید بهشتی با من خوب است و از این قبیل! تنها حرفی که من از منابع به نقل از رئیسی خوندم این بوده که گفته بهشتی الگوی من هستش! ولی روحانی چه 92 و چه الان، دقیقا از اسم رأی جمع می‌کنه. چجوری؟ اینجوری که 92 اومد گفت چرا موسوی رو حصر کردید؟ چرا نمی‌گذارید آن‌ها حرف بزنند؟، الان هم تو مستندش به‌شدت از اسم رفسنجانی در تأییدِ خودش استفاده کرده. به‌شدت از تصاویر و اسم خاتمی استفاده کرده. به‌طور مستقیم و با حمایت اون افراد و اعتبارِ کمرنگِ این اسامی، داره رأی جمع می‌کنه. این یعنی از روی اسم رأی جمع کردن... من طرفدار رئیسی نیستم اما اینکه یه‌سری از هوادارها توی تشبیه زیاده‌روی کنن، دیگه به رئیسی دخلی پیدا نمی‌کنه... درباره‌ی روحانی زیاده‌رویِ هوادارها نبوده، بلکه حرفِ مستقیمِ خودش و افرادش ینی موسوی و خاتمی و امثالهم بوده! 
+ رئیسی هم زیاده‌روی کنه و از گفتن اینکه «فلانی الگوی من هست» فراتر بره، اشتباه کرده.
پاسخ:
ممنون.
@
مستر مرادی :
روحانی سال ۹۲ از حصری ها گفت و الانم میگه حصری ها زنده ان و بشدت ازش حمایت میکنن همون حرف  گندم زیر پست خودتون.
اما در مورد مرحوم رفسنجانی عزیز باید بگم من یه کلیپ قبل فوت ایشون دارم که بشدت از روحانی حمایت کرده و حتی از مردم خواستند که به روحانی رای بدین پس جناب روحانی از اسم ایشون با رضایت خودشون استفاده کردند...
ایشالا بتونم اون کلیپ رو طی یکی دو روز آینده تو وبلاگم بذاریم که ببینید :))
اما شهید بهشتی کجا رییسی کجا ؟:)
جناب ریسی اینقدر ارادت به ایشون دارند لطف کنن پسرشون نمینداختن حصر اموالشون رو مصادره نمیکردند.
درضمن بهشتی شهید شده و الان نمیتونم یقه ریسی رو بگیره میتونه آیا ؟
ولی جناب رفنسجانی سردار سازندگی قبل فوتش بارها اشاره کرده که حمایت کنید از روحانی که خانواده اش هم حتی از ایشون علنا دارند حمایت میکنن ...
اگر نمیدونین بدونین جناب روحانی یک مدت شاگرد مرحوم هاشمی بوده ...
خاتمی زنده است خودش هم علنا اعلام کرده حمایت کنین از روحانی !!
موسوی زنده است بارها و بارها خودش و خانمش اعلام کردند حمایت کنین از روحانی.
ریسی الان فرمی من دارم که نشون داده ستادش ستاد ابراهیم (ع) است...
فراتر رفتند خیلی فراتر.

والله ما رجایی دوست داشتیم و داریم ولی انتظار نداشتیم هواداران احمدی نژاد بیان بگن بوی رجایی آمد...
بنظرم هر کسی باید تو هر جایگاهی هست خودش را ثابت کنه و بوی خودش بده...نه اینکه بگن طرف بوی فلانی میده !!
نه آقا مردی بفرما کاری کن که خودت بو تولید کنی !
جناب مرادی من ۴ سال تو   خیریه فعالیت داشتم و تا اونجایی که تونستم به نیازمندان کمک کردم (لطفا ریا حساب نشه وظیفه خودم دونستم کمک کنم حتی بدون یک ریال حقوق کمک‌کردم )...
تو این ۴ سال یکبار نشده عکس یادگاری با نیازمندان بگیرم ! تو این ۴ سال 
یکبار نشده بخاطر این کمک به خونه های نیازمند و ایتام جار بزنم و عکس سلفی باهاشون بگیرم !! حتی به همین شب قسم انواع تهمت ها از بخش آموزش و پرورش خوردم و بهم گفتند تو میخواهی نمایندگی یا شورای شهر شرکت کنی برای همین تو اینجور جایی کار میکنی !! انواع تهمت ها رو خوردم 
انواع فحش ها رو خوردم ولی سکوت کردم فقط بخاطر رضایت خدا ...
چون رضایت خدا برام مطرح بود !! اما این آقای رییسی چی ؟
به چه حق و حقوقی عکس سلفی با نیازمندان میگیره و نشون میده و حرمت این افراد (آبروی مومن از هر چیزی مهمتره ) رو تو ایران برده که چی ؟
من درد نیازمندان حس میکنم ! یا بقول خودش تو این اواخر که با مردم نیازمند صحبت میکردم پی به مشکلاتشون بردم !!
خاک عالم بر من !! آره خاک عالم بر من که همین الان ایشون تازه متوجه نیاز این خانواده ها شدند !! بقول پدرم تا حالا کجا بودند ؟؟ دو قدم میرفتین میدیدین حاشیه نشینان شهرت !! اونوقت منوجه نیاز این خانواده ها میشدین !!من نمیگم روحانی متوجه نشده ولی حداقل به اسم اینا رای برای خودش جمع نمیکنه !! یادمه دو سه سال پیش یه سیل ویرانگر به شهرمون اومد من و همکارم رفتیم دلجویی کردن و کمک به سیل زده های فراموش شده حاشیه نشین شهر یادم نمیره در کنار ما کسانی بودند که برای کاندید شدن در انتخابات مجلس فقط اومده بودند عکس سلفی گرفتن با این خانواده ها !!
اینا درد داره اینکه ببینی هیچ کاری نمیکنی ولی با ماشین های مد بالا تون بجای اینکه کمک کنین عکس میگیرم که چند ماه بعدش انتخابات شرکت کنین !!
به والله این درد داره !! مردی بفرما بیا کمک شون نه عکس یادگاری بگیری !!
یه ضرب المثل داریم که میگه یکی مآل ه  آگر گره  یکی ملیچه دبآن ورشنه !
ترجمه یکی خونه ش آتش میگیره یکی رو همون آتش گنجشک کباب میکنه !!
یعنی سوء استفاده از موقعیت ...
من به عینه این سوء استفاده تو فیلم مستند رییسی دیدم !!
از اون بدتر به اسم دین ضریح امام رضا رو نشون میده که این آقا امام رضایی است !! یعنی بقیه نیستند ؟!یعنی فقط ایشون امام رضایی هستند ؟
بعد میان تو منبرهای مختلف ائمه جمعه میگن به کسی رای بدین امام رضایی باشه !!آخه این حرف یعنی چی ؟! هر کسی اعتقادی داره !!
این حرف توهین به مردم !! درسته بقیه کاندیدا به اسم دین برای خودشون رای جمع نمیکنن ولی این دلیل نمیشه هر ۵ کاندید فوق خارج از هر گونه بحث سیاسی  به امام رضا و ائمه احترام نذارن !! 
والا من هر چی بیشتر از این آقا در اینموارد میبینم اگر قدیم رایم بهش نزدیک بود دورتر و دورتر شد !! زیاده روی بیشتر از این والا من تو هیچ کاندیدای ندیدم!!بقول پدرم اگر مردی تو پست غیر از ریاست جمهوری هم این ایام میتونستی کار کنی که نکردی !!(پدر من دوستان میدونن روحانی مبارز در زمان انقلاب بودند و اسیر شدند و تبعید شدند ولی هیچوقت سهمشون رو از انقلاب نگرفتن مثل بقیه )
بابت پرگوییم ببخشید هم شما هم حاج آقا مهدی ...


.+
نمره رو هر کسی بنا بر دید خودش میده ..
هاشمی طبا واقعا کاندید خوبی است ولی بنظرم نمی مونه و قطعا به نفع روحانی کنار میکشه...

پیشاپیش بابت این متن طولانی عذر میخواهم و از خداوند براتون صبر میخوام :دی :)


پاسخ:
عذرخواهی نمیخوادا. این پست، بحث و نقد آزاده شما هرچقدر خودتون صلاح میدونید بگید و بنویسید.
فقط خداروشکر که رونوشت به مسترمرادیه! :)) البته ایشونم دفاع از آقای رئیسی نکردا! گفت این حرکت غلطه،چه این کاندیدا چه اون یکی.

من، تجربه تلخ و سنگین احمدی‌نژاد رو دارم که فکر می‌کردم این مملکت رو نجات میده و اون شد که شد. برای همین دیگه دوس ندارم کسی رو بت کنم و ازش قهرمان بسازم.
یکی از آرمان‌های امروزم اینه هر دولتی که سر کار میاد کارهای خوب دولت قبلی رو ادامه بده و به کارهای زیرساختی هم بپردازه برای اینکه بسپردش به دولت بعدی.
الانم سهم من یه دونه رای بین چهل پنجاه میلیون رایه. که به نظرم اگه بر اساس معیار و نیاز و اولویت ضروری مردم و جامعه(نه تمایلات شخصی)، توی صندوق انداخته بشه بهتره. و اینکه لزومی نداره حتما هرکسی رئیس‌جمهور شد دو دوره‌ای بشه. همینم باعث میشه مسئولین بترسن و 4 سال رو کار کنن. الانم گزینه‌ای بهتر آقای روحانی برای تک‌دوره‌ای شدن نمیشناسم! :))

من اون سری به روحانی رای ندادم حتی با اینکه لباس روحانیت پوشیده بود! این سری هم بهش نمیدم، صرفا بخاطر این همه دروغ، و خیلی کارهای دیگه ای که من رسما اسمشون رو میذارم خیانت، خیانت در حق لباسی که پوشیده بگیر تا چیزهای دیگه.

الان خود مردم ما، که یه روز تونستن با وحدت و همدلیشون شاه رو از کشور بیرون کنن، هشت سال دفاع ِ با عزت داشته باشن، حالا دو دسته که نه، چند دسته شدن و گاهی دیدم چه فحاشی هایی به همدیگه میکنن فقط بخاطر تعصبات بیجای سیاسی.

امیدوارم انتخاب ِ عاقلانه ای داشته باشیم.
پاسخ:
انشاءالله...
سلام
وای چقد من حرف زدم:)) 
خب منم با مقایسه ش با صلح حدیبیه مخالفم.من که نمیگم همه بد هستن و آقای روحانی خوبه.من میگم عملکردش خوب بوده.ما خارج از گود نشستیم میگیم لنگش کن.واقعا روحانی و تیمش کار سختی رو پیش رو داشتن و با توجه به وضع مملکت خوب عمل کردن.

شما خودتون میدونین سیاست خیلی پیچیده تر از این حرفاست.اون زمان تصمیم به حصر گرفته شده بود.هر آدم عاقل و دور اندیشی بود امضا میکرد

جهانگیری که به نظر من به نفع روحانی میکشه کنار.روحانی همون روز اول اومد گفت من نه اون وری هستم نه اونوری.حالا ما کاری نداریم که واقعا اصلاح طلبه یا نه.اونایی که باید بدونن میدونن.
چه اصلاح طلب ها چه اصول گراها همگی خوب میدونن هیشکی بهتر از روحانی نمیتونست اوضاع رو آروم کنه و وضع رو بهتر کنه.انتقاد میکنن.حق هم دارن.اما دیگه نیان کلا همه چی رو ببرن زیر سوال! 

دوره ی احمدی نژاد تموم شده ولی تفکر احمدی نژادی سر جاشه! امروز حتی داریم میبینیم یه سری ها بدتر از احمدی نژاد هم هستن. من از جوونی و آینده م میترسم والا! اگه دوباره تفکر احمدی نژادی بر کشور حاکم بشه چی؟

با ذکر این نکته که من خودم شهرستانی هستم:)) آره توده ی مردم ما متاسفانه چنین نگاهی دارن.ولی باید عوض شه این نگاه! وقتی وضع اینجوریه و سایرین دارن تبلیغات و هیاهو میکنن،وقتی یه عده افتادن به جون دولت و خوب و بدشو با هم میسوزونن شاید دولت هم مجبوره رو بیاره به تبلیغات و هیاهو.شاید تو این شرایط ارزششو داشته باشه! پسندیده نیست اما مجبورن.شما اگه یکی اسلحه بکشه روت چیکار میکنی؟

برخورد بد پرسنل و فساد و بروکراسی تو ادارات سابقه ی طولانی داره و مربوط به این دولت نیست . 

+باید بهترین گزینه رو از بین این 6 نفر انتخاب کنیم.شاید کامل نباشه اما بدترین نیست! 
+من یه جوونم که از آینده ش به شدت نامطمئنه.من نمیخوام ریسک کنم.ترجیح میدم چهار سال بعدی رو هم با دولت تدبیر و امید باشم.
 
پاسخ:
سلام. اشکالی نداره صحبت کنید جاش همینجاس :)

حرفای شما شبیه حرفای آقای جهانگیری شد. "ما خوب عمل کردیم، ما کارهای خوب زیادی کردیم و ...".  متاسفانه جامعه‌ی آماری درست درمونی نداریم. ولی واکنش‌ها و کنش‌هایی که این مدت از مردم(اونایی که جناح‌بندی براشون اهمیتی نداره) توی مترو‌ و اتوبوس‌ها دیدم نارضایتی عمیق از عملکرد دولت بوده.(از عده‌ای شنیدم که: ما حاضریم همون احمدی‌نژاد باشه!)

اون زمان تصمیم به حصر بود الانم هست. هیچ تغییری نکرده. روحانی هم اینو به خوبی میدونه.
معلومه که سیاست و مملکت‌داری کار آسونی نیست! اگه کسی از پسش برنمیاد،نبایدم قبول مسئولیت کنه.

منم جوونم و از آینده‌م می‌ترسم. آینده‌ای که در گرو مسئولایی قرار گرفته که فساد مالی فامیل‌ و اقوام‌ و مسئولای زیر دستشون اصلا به چشم‌شون نمیاد. وام میلیاردی بلاعوض حق دوستان و همکاراشونه. آینده‌ای که راه حل مشکل اقتصاد رو باز کردن مرزها و ورود جنس قاچاق در نظر گرفته. آینده‌ای که توان دفاعی و امنیتی کشور رو  زیر سوال می‌بره. آینده‌ای که حرف از اخلاق و انسانیت می‌زنه اما خودش برعکس عمل می‌کنه. بله تفکر احمدی‌نژاد همین الانم حاکمه و بدتر هم هست. افتضاحی که توسط آقای روحانی و جهانگیری و قالیباف، شاهدش بودیم توی مناظره‌‌ها. به قول کاهانی تفاوت روحانی با احمدی‌نژاد فقط یه لبخنده!
شما دو قلم؛ فاجعه قرارداد کرسنت و پدیده‌ی برادر آقای روحانی رو مطالعه کنید کافیه تا بترسید از عملکرد این دولت. دو قلمی که زرنگی آقای روحانی توی مناظره‌ها باعث شد بهشون پرداخته نشه. دیگه از رکود تورمی و ورشکست شدن کارخونه‌های بزرگ و تولیدی‌های بزرگ و کوچیک هم بالتبع صحبت روشنی نشد.


شما که دلیل قانع‌کننده‌ نیاوردید برای ما :) ولی من با استناد به تجربه 4 سال دوم همه‌ی دوره‌های ریاست‌جمهوری از بعد آقای هاشمی میگم هیچ دولتی نباید از رای آوردن 4 سال دومش مطمئن باشه تا هرقدر خرابکاری کرده با خیال راحتتر ادامه بده! با احتمال زیادی که برای رای آوردن روحانی هست میگم 4 سال دیگه کاملا قابل تصوره که همه‌ی مردم متنفر شده‌اند از روحانی و دولتش.
شما یک لحظه فکر کن دکتر ظریف دیگه وزیر امور خارجه نباشه،چه حسی بهت دست میده؟
من امسال بار دومی هست که میتونم واسه انتخابات ریاست جمهوری رای بدم.نمیتونم مثل شما با قطعیت درباره ی دوره های گذشته صحبت کنم.اما تفاوت دولت دهم و یازدهم رو درک میکنم.
مردم چه توقعی از دولت داشتن که حالا ناراضین؟معجزه میخواستن؟نمیدونن وضع چطور بود؟این مردم همونایی هستن که تا مرغ گرون میشه میدون میرن چند کیلو مرغ میخرن ذخیره میکنن! شما میگی کنش و واکنش مردم تو اتوبوس و مترو؟ایران فقط اینا نیستنا،میلیون ها آدم دیگه هم هست با نظرات متفاوت.یه طوری هم شده که افراد چپگرا که عموماً از موافقان این دولت هستن آزادانه صحبت نمیکنن.ولی اصولگراها که عموما افراد مدهبی هستن بدون ترس حرفشونو میزنن.انتقاد کردن هم خیلی آسونتر از دفاع کردنه. پس طبیعیه که شما از مردم اطرافتون بیشتر نقد میشنوید تا دفاع
باور بفرمایید تو این زمونه فساد دیگه ربطی به این دولت و اون دولت نداره.شما ببین،من باید ساعت کار دانشجویی برای چند نفر رد کنم،میان میگن بیشتر برامون رد کن،مگه حالا چی میشه؟این همه تو این ادارات میبرن و میخورن حالا پنجاه هزار تومن ناقابل هم ما ببریم.عادی شده،قبحش ریخته،مربوط به این ۴ سال هم نیست.ضمن اینکه وظیفه ی رسیدگی به فساد بر عهده ی قوه ی قضاییه ست.قوه ی قضاییه مرد باشه فساد رو ریشه کن کنه.اگر کسی حرفی زد! اگر کسی مخالفتی کرد! 
شما جواب سوال منو ندادین،اگر کسی اسلحه بکشه روت چیکار میکنی؟
درباره ی بند آخر هم رجوع شود به این نوشته
http://hamidoo.blog.ir/1396/02/17/%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D8%B3%D8%AA-%D8%AC%D9%85%D9%87%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D9%85%D8%AB%D8%A7%D8%A8%D9%87-%D8%AA%DA%A9-%DA%86%D8%B1%D8%AE-%D8%B2%D8%AF%D9%86-%D8%AF%D8%B1-%D8%AC%D8%A7%D8%AF%D9%87-%DB%8C%D8%AE-%D8%B2%D8%AF%D9%87
پاسخ:
آقای ظریف،گل و بلبل. وزیر نمونه. ایشون بدون پشتوانه "امنیتی و نظامی " میتونست جلوی 6 تا کشور گنده بگه "هیچ وقت یه ایرانی رو تهدید نکنید؟!". صفر و صدی نگاه نکنیم. اگه دیپلماسی تنها تنها کافی بود آمریکا و انگلیس و روسیه و چین، قدرتهای اول نظامی دنیا نبودن! حالا با همین دیپلماسی ترگل ورگل هم که بازم تحریم ها رو تمدید کردن و بازم تهدید کردن و خود ظریف اذعان کرد اونا به برجام پایبند نبودن و داستانایی که میدونید...چه حسی باید بهم دست بده؟

صحبت از دوره های گذشته حتما تجربه زیستی نمیخواد. همه چیز قابل سرچ و مطالعه ست.

انصافا اینطوریه که موافقای دولت آزادانه صبحت نمیکنن؟! انصافا؟ من و شما که جامون امن و امانه. برید نگاه کنید کارگرای معدنی که معترض به آقای روحانی شدن چه سرنوشتی پیدا کردن!

آره اینو قبول دارم که انتقاد خیلی راحتتره. خراب کردن از ساختن خیلی آسونتر. برای همینم هست که دولت فعلی چون نتونسته چیزی رو درست کنه میگه همش تقصیر دولت قبل...

توقع مردم معجزه نبوده و نیست. توقع مردم،(حداقل) روراستی و صداقت بود! هست؟!  دیگه قرار بود اختلاس و رانت و فسادی حداقل از طرف خود دولت، در کار نباشه. نبود؟ چرا دولت نباید پاسخگوی فسادهاش باشه؟! یعنی چون قوه قضائیه فشل داریم بقیه مجازن فساد کنن؟ همین نگاه غلطه. تا بوده همین بوده! پس بذار بازم باشه! دقیقا هم ربط به این دولت و اون دولت داره. از بالا سرایت میکنه به پایین. از دونه درشت های میلیاردی میرسه به خورده ریزای چندهزاری. توقع مردم،این حجم از رکود و بیکاری و ورشکستی و بسته شدن و غیره هم نبود... بازم بگم؟ به خدا اینا چیزایی نیست که بگیم مهم نیست ظریف رو بچسب! :| خدا میدونه اگه آقای روحانی میگفت ما این اشکالای اساسی رو داشتیم، فقط یه دونه ازین بدیهیات رو میپذیرفت و نمیگفت قبلا جهنم بود الان بهشت شد، شخصا بهش رای میدادم و براش تبلیغ میکردم. نمیپذیره! همه چیز گل و بلبل بوده از وقتی من رئیس شدم! دقیقا همون مدلی که احمدی نژاد بود و تکرارش میکرد. من نترسم از همچین آدمی؟

این اسلحه کشیدن رو نفهمیدم :/ کی به کی اسلحه کشیده؟
من و شما طرز نگاهمون با هم فرق داره
فک کنم دیگه ادامه ندیم بهتر باشه :)
منظورم از اسلحه کشیدن در جواب صحبت شما بود که گفتین آینده‌ای که حرف از اخلاق و انسانیت می‌زنه اما خودش برعکس عمل می‌کنه. بله تفکر احمدی‌نژاد همین الانم حاکمه و بدتر هم هست. افتضاحی که توسط آقای روحانی و جهانگیری و قالیباف، شاهدش بودیم توی مناظره‌‌ها. به قول کاهانی تفاوت روحانی با احمدی‌نژاد فقط یه لبخنده! 

پاسخ:
نه بابا خیلیم فرق نداریم باور کنید!
ولی هرطور صلاح میدونید. :)