سفر نویسنده

توالی حادثه‌ها...

سفر نویسنده

توالی حادثه‌ها...

طبقه بندی موضوعی

شنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۹۶، ۰۱:۵۰ ق.ظ

یکم.

دورهمی فصلی فامیل بود. بعد افطار، یکی از جوانان همیشه در صحنه‌ی متلک‌پرانی(!) رو بهم گفت؛ «می‌بینم که از مدافع حرم در سوریه رسیدید به مدافع حرم امام خمینی در تهران». پیش از  آنکه جوابی بدهم دلم سوخت. حیفم آمد از این متلک درستی که در جای نادرست به کار گرفته شد. به من انداخته شد که جز حرف و حرف، کاری در این راه نکرده‌ام. این متلک درست،شایسته‌ی آنهایی بود که برای مام وطن خون داده‌اند و جان. نه من که مثل همین متلک‌پران‌های توئیت‌باز بوده‌ام ولاغیر! 

دوم.

ساعت کاری تموم شده بود و می‌خواستم از دفتر بزنم بیرون. رئیس لم داده بود روی صندلی. گوشی به دست بهم گفت: «خب آقای سیدمهدی! اسکی هم که میری!» فهمیدم عکس تلگرامم رو دیده؛ گفتم «اختیار دارید! فعلا که اسکی به ما میره!» خندید گفت «نه دیگه! این چوب اسکیه چیه دستت! دیزین رفتی؟ ما رو هم ببر خب!» گفتم «نه حاج‌آقا! اونا باتوم کوه‌نوردیه. اونجا هم توچاله! برنامه‌ی ما هم سنگینه ایشاللا تفریحی بود باهم میریم»...یه چشم غره‌ی ریزی کرد و (...!) نمیدونم چه اصراریه که نسل قبلی و قبل‌تر هم‌چنان می‌خواد اثبات کنه هنوز جوونه و خیلی جلوتر! خدا میدونه اگه جلوش رو نگرفته بودم وسط دفتر، یه هلی‌کوپتری و آبدولاچگی میزد که بگه هنوز قبراقه و سرحال. سر همین چند جمله مجبور شدم نیم‌ساعت بیشتر بمونم تا خاطرات مربوط به دقت بالای ایشون در تیراندازی رو بشنوم!

سوم.

ماه رمضون امسال برای من درک گرسنگی و تشنگی نبود؛ بلکه عبور هر روز، از کنار درخت پر بار کوچه بود با شاتوت های غلیظ و پر رنگش! میوه‌ی روی درخت، برای من خیلی خیلی جذابه! به خودم اومدم و متوجه شدم چند ثانیه است مثل گربه ای شدم که بی حرکت، خیره شده به گنجشک روی درخت! آه ازون لحظه‌ای که متوجه شدم گربه‌ای همون نزدیکی داره شاتوت رسیده‌ای رو مزه‌مزه می‌کنه. پس کجا رفت عبادت حیوانات؟‌ کجاس حیای گربه؟ انصافا جا نداشت با دمپایی دنبالش کنم روزه‌خوار در ملأ عام رو؟ اصلا گربه‌ای که شاتوت می‌خوره همون بهتر که بره زیر ماشین! ایشاللا با هرکی خواست جفت بشه دوتا پنجول بکشه تو صورتش بگه پییییف! بوی آشغال میدی!

حالا فهمیدین میوه روی درخت چقدر برام جذابه؟ :|

چهارم.

دوست دانشگاه هنری‌ای دارم که تلاش مخلصانه‌ و مجاهدانه‌ای میکنه برای گیاهخوار کردن اطرافیانش. چند روز پیش به مناسبت ایام‌الله جهانی محیط زیست، تورش افتاد توی تلگرام من. خیلی خودمو نگه داشتم تا مواضع متعصبانه‌م روی لذت کله پاچه، دنیای بی‌کران آبگوشت و پدیده‌ای به نام سیراب شیردون رو اعلام نکنم. وقتی دید آمار و ارقامش درباره‌ی اینکه پرورش هر گاو و گوسفند چقدر گالن آب مصرف میکنه و چقدر زمین رو نابود میکنه، روی من گوشت‌خوار(!) کارکرد نداره، رو آورد به احساس. گفت چجوری دلت میاد یه جاندار رو بکشی و بخوری؟ گوسفند و گاو به اون نازی رو! گفتم خب گیاهم جانداره! چجوری دلت میاد یه سیب لبنانی رو از درخت بکنی و گاز بزنی و با دندونات تیکه تیکه کنی؟

بلاک شدم! :|

موافقین ۱۳ مخالفین ۰ ۹۶/۰۳/۲۰
مهدی

نظرات  (۳۹)

اصن کله گوسفند خودش داره میگه بیا منو بخور ⁦⁦:-D⁩
پاسخ:
 یه برنامه کنیم بریم شوش یه دست کامل بزنیم برگردیم!‌
چهارم 

دانشگاه هنریا مگه فقط گیاه خوارن ؟؟ :)))
پاسخ:
من اینو گفتم مگر؟‌
ولی خیلی‌هاشون هستن. یعنی معروفن به این خصلت.
نه, من اینو پرسیدم
 شاخکام فعال شد اخه 
به نام خدا 
من یک هنری هستم و هیییچ اعتقادی به گیاه خواری ندارم
کلپچ جووج دیزی جیگر املت از عشقای من هستن :)))
 پاک ِ پاکم از هر چی علف وایناس
پاسخ:
آها!
دیگه شانس منه با این سوسولاشون رفیق شدم!
خداوند شما رو حفظ بفرماید و بقیه هنری‌ها رو هم به راه شما هدایت فرماید! D:
به رفیقت سری بعد بگو میدونی یک کیلو هندونه چند لیتر آب میخواد؟ ول کن گیاه رو! بیا فوتوسنتز کنیم!
.
محل کار میشه همون محل سربازی آیا؟
.
شاید گربهه هنو به سن تکلیف نرسیده بوده خب! تا کی قضاوت نا به جا سید؟ :)
پاسخ:
ایشاللا آنبلاک کنه خیلی حرفا دارم بزنم! تا حالا بخاطر یه سیب بلاک نشده بودم! :))
آره دیگه من حالا اسم نمیارم کلاس کار حفظه بشه ‌D:
من بعد این همه عمری که از خدا گرفتم تشخیص ندم گربه بالغ رو از نابالغ؟ اونم گربه‌ کوچه خودمونو! :))
یکم:عامو اینا حالیشون نیس،ولشون کن.من خودم قبلترها حالیم نبود،بعد از مدتی دیگه خودم حالیم شد!!!!.ولی یکی یه جوک واسه من فرستاده بود،باحال بود.نوشته بود این همه مدافع واسه حرم گذاشتین یه دوتا هافبکم میذاشتین واسه مرقد امام خب:))
سوم:دنبال حیای گربه نگرد برادر.حیا نداره کلا! سخت ترین میوه ی سر درختی همین شاهتوته.خیلی سخته چیدن و خوردنش!!
چهارم: گیاهخوار نیستم ولی کله پاچه نمیخورم.گرچه جدیدا جایی خوندم که بسیااار مفیده واسه نورون زایی در مغز.اما شکل و شمایلش برام قابل تحمل نیس،بخصوص پاچه،وووی😲
پاسخ:
اتفاقا اون تروریستای مرقد امام گند زده بودن خیلی زود نسخه‌شون پیچیده شد. مجلس هافبک بیشتر لازم داشت.
گربه‌های محل ما اینجوری نبودن اخه! من حاضرم سختی‌شو تحمل کنم...نامردا یه موقعی رسیدن که خدا گفته این درختی نخور!

جدی کله‌پاچه مفیدم هست؟ اصلا بهش نمیاد! :))
این عکسو باید بدم اطلاعات آدرسشو پیدا کنه بیام یه چندتا بچینم[همینقدر خفن😂] :| من از الان گرسنه‌م شد، خدا به فرداش رحم کنه :دی
پاسخ:
بیا خودم بهت آدرس میدم. اطلاعات بهت یه آدرسی میده اونوقت خودت چیده میشی‌! D:
اه اه اه
کل متنت بو گرفت با گفتن کلمه سیراب شیردون
بدم میاد انقد
کله پاچه یه چیزی بازم
کله پاچه خواستید بزنید زیر پل آهنگ " کلپچه خوب" هست
برنامه بچینید پای هولدنم بکشیم وسط همه بعد ماه رمضان بریم تجدید قوا


در مورد "یکم"
حتی منم با این تیکه مخالفم
حتی من
در این حد خوشم نیومد از تیکه اش
پاسخ:
ببین همونطور که عرفان درجه‌بندی داره خوردن گوسفند هم درجه‌بندی داره. اینو بدون مرحله سیراب‌شیردون،آخرین مرتبه و درجه ازین فیض بزرگه که با اخ اخ و پیف پیف خودتو محروم کردی ازش! از من گفتن!
بچینیم ...پایه‌م خراب!

آقا من نمیدونم تو چرا هی میگی حتی من ... حتی من...!
حتی توام مخالف این اصل و ریشه نیستی. چرا فکر میکنی چون منتقدی یعنی کلا مخالفی با همه چی؟!
غصه کله پاچه رو نخور. آمار همه خوبا رو دارم. سر یوسف آباد، خیابون فتحی شقاقی، سر سیدجمال. بهترین کله پزی تاریخه ⁦:-)⁩ اون دوست گیاهخوارتم بیار
پاسخ:
دق می‌کنه بدبخ! :)))
چه ربطی داره به اینکه دانشجوی هنر بودن؟ 
کی گفته که بچه های هنر معروفن به گیاهخواری؟ :/
بله یه دسته ای از بچه های هنر لباسای رنگ و وارنگ می پوشن و موهاشون فرفری و بلنده و یه سری اداهای مشترک دارن.. ولی گیاهخواری مطلقا ربطی به هنر نداره و یه روشیه که هرکسی ممکنه انتخابش کنه. و اینکه میگین معروفن :/ من بین همه ی جماعتی که میشناسم یه نفرشون فقط گیاهخواره. 
بعد خب تکلیف اون بدبختایی که از یه گوشه میرن و میان و نه رنگی رنگین نه فرفری چیه؟ مگه اونا دانشجوی هنر نیستن؟ مگه اونا دل ندارن؟   واسه خاطر چار درصد که‍ نباید بقیه رو ببرین زیر سوال.. 


پاسخ:
الان چی شد؟‌ شما هم گیاهخواری؟ من به رنگی فرفری چیکار داشتم این وسط! :))
واللا پنج تا شیش تا دوست دور و نزدیک هنری و سوره‌ای دارم،جمیعا گیاه‌خوار خیلی جدی تشریف دارن! به اذعان خودشون جوّ نسبتا همه‌گیری توی دانشگاه هست برای این قضیه.
حالا بروبچ فرفری و غیر فرفری شما تحت تاثیر این جو نیستن. ایرادی نداره به خدا! :))
۲۰ خرداد ۹۶ ، ۰۴:۱۳ هولدن کالفیلد
یکی از مهمترین اتفاقات و حتی رویاروی های چند وقت اخیرت جاش توی این پست به شدت خالیه :)) جستاری در مورد لوازم جانبی دیجیتال :))
پاسخ:
لامصصصب! حتما یه دلیلی داره نمیخوام ازش صحبتی کنم! دوتاتون دیوونه کردین منو! :))
۲۰ خرداد ۹۶ ، ۰۴:۴۹ ماهی کوچولو
یک. من نفهمیدم چرا باید متلک رو به اونا میگفت
دو. از خاطرات تیراندازی دیگه دارم متنفر میشم از بس این چند وقت نامزد دوستم تعریف کرده کم مونده صبرم تموم شه بهش نشون بدم دقتش از دقت من تو پرتاب کتونی کم تره 
سه. میشد آتیشش بزنین حتی 
چهار. از هر چی بشه گذشت از چشم کله پاچه و کباب چنجه ای که یکی در میون دنبه داشته باشه که نمیشه گذشت :| چطوری گیاه خوار میشن؟ 
پاسخ:
. چون اونا اهل عملن نه من که بخاطر یه پشتوانه صرفا اسمی جزو اونا حساب میشم!
. :|
. :| :|
. وای وای! درود بر این حُسن انتخاب! بد موقعی خوندم این کامنتو :)) ضعف کردم
۲۰ خرداد ۹۶ ، ۰۵:۰۷ ماهی کوچولو
:دی
در تکمیل آدرس های دکتر میم باید بگم اگه رفتین رشت حتما برین کله پزی خصوصا اونجایی که بین خودشون معروفه به بین دانشگاه زایشگاه ورزشگاه 
و اگه رفتین تبریز هم حتما برید کله پازی خصوصا توی اطراف باغ گلستان یا به قول خودشون گلستان باغی :دی
خودمم از توصیفاتم گرسنه شدم‌ :|
پاسخ:
بین کجا و کجا و کجا؟ :)) :| 
یک
مدافعان حرم و حریم جا و مکان نمیشناسند که هرجا بویی از تعرض باشد آماده اند.
دو
:)) حالا بخیر گذشته، یه کلمه دیگه میومدین دو سال خدمت هم میومد رو خاطراتشون
سه
من ماه رمضان نرفتم باغ :))
گریه عوضی مستحق میگه !
چهار
اییییییی چیه شما میخوردیشون ایییییش. 
گیاه خواری خوبه ولی اون سیر نمیشه مجبورا یه سیخ دل و قیمه ای، فسنجانی تنگش باشه میچسبه :)
پاسخ:
خوش بحالشون. خوش بحالشون.

نه خداروشکر رئیس ما در این حد اختیارات نداره فقط میتونه نیم ساعت بیشتر نگهمون داره که اینم فدا سرش :))

منم نرفتم! هروقت رفتید برامون شاتوت بیارید لطفا :/

واللا به خدا! میگه یه هفته اول گیاهخواری ضعف و بی‌حالی داری چون داره سم‌زادیی میشه :|
۲۰ خرداد ۹۶ ، ۰۹:۴۷ گمـــــــشده :)

گفتی شاتوت روی درخت و کردی کبابم

منم با این چالش به وفور درگیرم

به خصوص که تو حیاط خونه مون هم نداریم ازین درختا

:/

پاسخ:
بکارین خب! فکر نکنم از توت و شاتوت،درخت راحتتر داشته باشیم
همین جوری خواستم یه غری زده باشم :/ :دی 


پاسخ:
:))

۲۰ خرداد ۹۶ ، ۱۰:۲۹ زهرا یگانه
ما طب سنتیا خوب از پس استدلالهای فضایی ِ گیاهخوارها برمیایم! :)) که خام گیاهخواری هم بهشون اضافه شده! :|

مورد سوم، یحتمل فرشته ای بوده رو در هیبت ِ گربه برای سنجش ِ طاقت ِ شما. :D
در این موارد مگس و پشه کوره ها هم نقش طاقت سنجی ِ خوبی اجرا می کنن!
پاسخ:
یه استاد روحانی داریم که به طرز عجیبی سالهاس خام‌گیاهخواری میکنه. این دیگه رسما ریاضته!
شما که طب سنتی هستید یه نسخه به ما بدید کمتر بخوابیم توی تابستون و بهار و زمستون و پاییز.

فرشته در هیبت گربه؟؟ حاشا و کلا! فرشته‌ها توی ماه رمضون فقط دهن بو می‌کنن :))

با خورشید اعلام موافقیت میکنیم! :|

امضا : یک گیاهخوار -_-
پاسخ:
ای بابا!
شما که سنی نداری آخه یه کم زود شروع کردیا! حیفس! :)
من رشتی‌ام. بین دانشگاه زایشگاه ورزشگاه کوجاست؟ :| حالا ورزشگاه و زایشگاه رو می‌تونم حدس بزنم که سمت نامجو باشه ولی دانشگاه نداره اونجا :))شاید هم داره من ندیدم :| :) کدوم رشتی اینو گفته، بگید تصریحش کنه خودمونم گیج شدیم :)) 
پاسخ:
:))
من یکی که همچین آدرسی رو نمیرم. اونجا هم میرزاقاسمی و باقلاتق می‌طلبه که به حمدلله آدرس خوباشو بلدیم d:
۲۰ خرداد ۹۶ ، ۱۴:۲۸ ماهی کوچولو
جدی همین رو میگن میدون اصلی شهره فکر کنم 
پاسخ:
@مستر مرادی
از شانس بد من هر گیاهخواری که تا حالا به پستم خورده از اون تعصبی های بداخلاق بوده که معتقد بوده من انسان بی رحم و سنگدلی هستم :/
پاسخ:
اینجوری که میگن، طبع گیاهخوارا بعد مدتی بسیار لطیف میشه. واقعیتم هست! و لذا گوشت‌خوارا رو به چشم قاتلای روانی مریض می‌بینن.
البته که سرانه مصرف گوشت ما هم خیلی بالاس!
آبگوشت^_^
دکتر میخواست واسه برنده شدن عکسم نهار بهم بده و من دیزی را برگزیدم:))
پاسخ:
املت D: کیک :|
و لذا الان ارادت به دیزی همراه با چربی رو هضم نمی‌کنم! :))
سلام 

+ تقریبا تو هر فامیلی یه این مدلی پیدا میشه که کلا سازش ناکوکه! :|

+ حالا جوونی به کنار ولی فکر میکنم از نسل ما واقعا قبراق تر و سر حال ترن! :|

+ این شاتوت و گربه، یعنی واقعا دردناک تر از موجود دوپایی هس که تو چشمت زل میزنه و ساندویچ کالباس رو درسته قورت میده به قدری که جزایر لانگر هاوسش هم کاملا پیداس؟! :|
ولی انصافاً درخت هوس برانگیزی ی اونم تو ماه رمضون! :) 

+ هرسه تاش خوشمزه س! :) 
حالا این رفیق هنری شما گیاه خواره!
اما دیده شده افرادی که در مورد کله پاچه میگن گوسفند طفلکی!
اما همون افراد، ساندویچ همبرگر رو که اونم از گوسفند طفلکی درست شده، دقیقا مثل بند بالا و به همون شکل میخورن! :)

+ التماس دعا در روزهای آتی...

پاسخ:
سلام
قبراق و سرحال‌تر هستن چون کار دستشونه! والا نبوغ و انرژی یه جوون قطعا بیشتره! البته منکر خوب بودن اون نسل نیستم. به وقت خودشون کارای بزرگی کردن.

من امسال قسمت خوبی داشتم ازین کیس‌ها توی مسیرم نبودن!

حق دارن خب! غلظت گوسفند کله‌پاچه خیلی بیشتره. روی دیس کله‌پزی انگار خودشه با یه حال خسته‌ای داره نگاه می‌کنه آدمو :))

محتاجیم به دعا
والا به خدا نداره ها، من منظورم این بود که این گوشت خواری چیه همه گرفتارشن :)
پاسخ:
واللا به خدا برای قیمه فسنجون آخرش بود! چیزی که اونایی که گرفتارش نیستن خیلی محرومن :)
۲۱ خرداد ۹۶ ، ۰۴:۴۱ واقعیت سوسک زده
خوب کاری کرده بلاکتون کرده :)

پاسخ:
:|
اصلن متمدنانه نیست!
۲۱ خرداد ۹۶ ، ۰۵:۲۸ ماهی کوچولو
@مستر مرادی بله همون جا دانشگاهم هست همون سمت استادیوم یکم پایین ترش دانشکده علوم پایه دانشگاه گیلانه :) قرار نیست چسبیده باشن به هم که بین دانشگاه و ورزشگاه فقط یه خیابون دو طرفه فاصله است یه چیزی حدود کمتر از صد متر از پایان دیوار دانشگاه ورزشگاه شروع میشه دقت کنین :دی بعدش سمت مقابل بیمارستانه یکم بالاتر :دی و اونجا زمانی که من اومدم کلا یه کله پزیم بیشتر نبود :دی
پاسخ:
@مستر مرادی پیدا کردی دعوتمون کن
اولا تا حد امکان دنبه های قلمبه ی لزج رو جدا میکنم... بعدم اینکه شما واقعا دیزی ای که باهاش لیمو و هزارتا چیز دیگه جوشیده رو از لحاظ بو و طعم با اون دنبه ای که خودت پختی و گهگاهی املتم لاش بود مقایسه میکنی؟!!!! هیهات...:))
پاسخ:
:))
هیهات که شما لذت آبگوشت رو درک کنی! دنبه رو جدا میکنی؟؟ :| لیمو؟؟ بجا آبگوشت سوپ بخور خب! چرا دنبه ها رو میریزی تو ماستا! :|
۲۱ خرداد ۹۶ ، ۰۹:۴۳ مریــــ ـــــم
1)اینارو نباید محلشون داد.داعش فقط میتونه جواب اینارو بده .امیدوارم هدف بعدی داعش اینا باشه
2)رییس فقط رییس خودم.ولی خب توهم دل پیرمردو نشکن
3)بنظرم شماره 3ه تجدید نظربکن.ممکنه هر لحظه یه حامی حیوانی چیزی از اینجاها رد شه
4)یاد صادق هدایت بیچاره گیاهخوار افتادم!!
پاسخ:
نه بابا خدا نکنه! :))
ما روی این زمین حامی هیچ موجودی نداریم. هرکی هر ادعای حمایتی بکنه یه جا دیگه پاش گیره D:

صادق هدایت اگه الان بود میگفت گیاهخوار بودیم وقت گیاهخواری مد نبود.
 
:)
۲۱ خرداد ۹۶ ، ۱۱:۴۹ واقعیت سوسک زده
کله پاچه خوردن متمدنانه است مگه :)))
چشم ، کله ، احشای داخلی ...
پاسخ:
تمدن در کلپچ است و کلپچ در تمدن. باشد که اندیشه کنید!
من که گوشتخوارمم طرف کله پاچه و سیرابی نمیرم، اصن تصور اینکه الان چشم و زبون گوسفند تو دهنمه حالمو بد میکنه 😷
پاسخ:
کی میگه تصور کنید آخه؟ :)) اینجوری گوشتم نمیشه خورد!
داریم غذا میخوریم فقط!
اون چرا دنبه ها را می‌ریزی تو ماستا خیلی خوب بود:)))
تصورم نکرد دارم قیافه غذا رو میبینم، نصف اشتهای خوردن غذا به خاطر قیافه شه. تازه کلپچ جز لیست چندش ترین غذاهای جهانه.بعله هم.
پاسخ:
ِD:
قیافه به اون خوبی!
۲۱ خرداد ۹۶ ، ۱۲:۵۰ واقعیت سوسک زده
برای همین پس هر دو دارند رو به افول میرن ، هم اندیشه و هم تمدن :)
اصلا برای همینه داعش بوجود اومده :/
پاسخ:
:|
۲۵ خرداد ۹۶ ، ۰۰:۳۳ زهرا یگانه
سلام.
ما هم یه استاد حکیم داشتیم که با خام گیاهخواری سرطان درمان می کرد!
کلاً گیاهخواری و خام گیاهخواری علاوه بر تاثیرات جسمی تاثیرات روانی و روحانی بالایی می تونه داشته باشه به شرط ها و شروط ها! یکیش اینکه باید دوره ای استفاده بشه، وگرنه نه در بدن خلاءیی ایجاد میکنه که جاش رو با هیچ چیز نمیشه پر کرد. و درصد بالایی معمولاً از میانسالی به بعد دچار ضعف بنیه ی زود هنگام میشن، اون وقت دیگه نمی شه جمعش کرد!
گیاهخوار ها اکثراً افراد شاکی و معترضی هستن که آمده ی اعتصابن [:D] تقصیر خودشون هم نیست چون سیستمی که ازش تبعیت می کنن سیستم منتقد و تا حدی متعصبی هست که خواه ناخواه روی افراد تاثیرش رو میذاره.

پ.ن. پر خوابی در تمام فصول دارید یا در یک فصل مثلاً؟ نمیشه یه نسخه ی واحد به همه داد، اگر یه شرح حال از خودتون بدید امید دارم ان شاء الله بشه کمکی کرد.
مثلاً این حجم بالای خواب با خوش خوابی همراهه یا بد خوابی؟ شبانه ست یا در طول روز هم ادامه داره؟ و خواب آلودگی، کسلی و خستگی رو در روز بهمراه دارید یا نه؟ از این دست اطلاعات.

پاسخ:
سلام. توضیحات درخور توجهی بود! ممنون! من اصن انقدر از ضعف بنیه بدم میاد که حد نداره :))

در تمام فصووول! خوب میخوابم . خوشم میخوابم. اما سخت بلند میشم. اگه مجبور نباشم خوابم خیلی راحت طولانی میشه بیشتر از 8.9 ساعت. اگه به مقدار کافی نخوابم طول روز قطعا کسل و بی حالم.
جواب خوبی به دوست گیاه خوارتون دادید.
پاسخ:
و جواب خوبی بهم داد :))
فقط شاتوتا یوقت خراب نشن تو این گرما و راه و اینا؟
هزینه‌ی پستم حالا... بعدا حساب می‌کنیم(:
پاسخ:
خیلی گرم نیست. پست پیشتاز بفرستین به موقع میرسه D:
واقعا هزینه پست رو میخواین بگیرین؟ واقعا؟ من که باور نمیکنم! :))
با کلی تاخیر...
حاجی ریشه منظورت چیه؟
کل اسلام ؟ شیعه؟ نه خوب مخالف نیستم
ولی با این  """یش فرض""" که احادیث شیعه با این سیستم مخالفه ، باهاش مخالفم
نقد وقتی دارم که ثابت بشه شیعه مخالفتی باهاش نداره
در اون حالت بله
فقط نقد دارم

ولی تا اون وقت مخالفم
پاسخ:
شاید باورت نشه ولی نفهمیدم مطلبتو. بذار میبریمش خصوصی.
شاید یه کم بد نوشتم
اولا که اون توی کوتیشن "پیش فرض" هست که نوشتم یش فرض :-D
همون برنامه کله پاچه یا پینت بالی چیزی بچینیم اونجا برات توضیح میدم
پاسخ:
باشد. حله آقا.
الهی‌العفو...! |:
و با این زرنگ‌ بازی شما در پاسخگویی، طلبه بودنتان بیش از پیش نمایان گشت(:
پاسخ:
من مظلوم‌تر ازین حرفام! :(
۰۶ تیر ۹۶ ، ۲۰:۱۰ زهرا یگانه
هممم، با همین یه خط شرح حال واقعاً نمی شه تشخیص با اطمینان دادً [:D]، اما احتمال اینکه خونتون غلیظ باشه زیاده. که سنگینی خواب ازش نشآت می گیره.
عجالتاً راهایی که چه این مورد باشه چه نباشه پیشنهاد می شه:
_ حجامت کنید [الان وقت خوبیه.]
_ برید عطاری و شربت سرکنگبین بخرید و روزی یک لیوان بخورید. مایع غلیظیه که فقط باید با آب سرد قاطیش کنید، یک سوم سرکنگبین و بقیه لیوان آب. اگر مزه ش رو دوست نداشتید یا به هر دلیلی نشد، کاهو سکنجبین بخورید.
_ کرفس به صورت خوراکی مصرف کنید. سه نوبت در هفته. [مثل خیار ساقه ش رو بخورید.] خورشتش هم توصیه می شه.

در نهایت امیدوارم چه این کارها رو انجام بدید چه انجام ندید مشکل خوابتون برطرف بشه ان شاء الله. :)
پاسخ:
اتفاقا خیلی‌ها همینو میگن. خون غلیط و اینا حرفا. چشم ایشاللا نسخه‌‌ی شما رو عملی می‌کنیم. خیلی ممنون وقت گذاشتید نسخه رایگان دادید،دکتر!  D: