سفر نویسنده

توالی حادثه‌ها...

سفر نویسنده

توالی حادثه‌ها...

طبقه بندی موضوعی

شنبه, ۸ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۹:۱۹ ق.ظ

جام حالاحالاها واس ماس!

شنبه, ۸ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۰۹:۱۹ ق.ظ

خب،قهرمانی تکرار شد و منم مثل سال گذشته خاطره فوتبالی تعریف کنم. به همه کسایی که نسبت به فوتبال خنثی هستن یا گارد دارن،توصیه می‌کنم فقط «بهش دل بدید!» تا چندسال پیش دوستای سینماگر و فیلمساز از مقایسه فوتبال با فیلم بیزار بودن اما توی دوره جدید اونا هم فهمیدن چیه این فوتبال. اگه باهاش همراه بشید قول میدم شما رو با خود خواهد برد به جاهایی که هیچ گاه تصورش رو نمیکنید.

.

قبلا گفته بودم ورزشی شدنم رو مدیون پدرم هستم. اون بود که با هزینه و دستور و تشویق،طوری بزرگم کرد که همیشه حس کنم زندگی بدون ورزش، حتما چیزهایی کم داره. ده دوازده سال پیش بود که با پیگیری،برنامه فوتسال صبح‌های جمعه رو برامون هماهنگ کرد. امروز که یاد اون دوران می‌کنیم شگفت‌زده میشیم از حضور ده پونزده نفره‌ی جوونای فامیل. 6 صبح جمعه بیدار باشی هیچ،توی سالن باشی؛ اصلا شوخی نیست!

و چه فوتبالی بود اون فوتبال! داشتیم از پسرهای فامیل که توی عمرشون با خودکار توپ ننوشته بودن؛ اومدن و بعد از چندماه تبدیل شدن به بازیکنای آماده و درجه یک، تا جایی که برای جام رمضان هم تیم دادیم. سانس حدود 8 تموم میشد و همه میومدن حیاط خونه ما صبحانه. و خب...خاطره تلخ هم داشتیم، از پاره شدن رباط دوتا از بچه‌ها گرفته تا دعواهای نا تمام روح‌الله با من. روح‌الله شش هفت سالی از من بزرگتر بود. خوب بازی میکرد اما اگه تیمش عقب می‌افتاد عصبی میشد. و عصبی شدنش تنشی که با من داشت رو بیشتر می‌کرد. از تمرینام با پرسپولیس توی خراب‌ترین زمین چمن تهران، خیلی نگذشته بود و فوتبال بازی کردنم توی اوج بود. خصوصا توی زمین صاف سالن با توپ تنبلی که مثل چسب به پا می‌چسبید. اما تنش‌های روح‌الله با من هر جلسه بیشتر می‌شد تا جایی که درگیری‌های فیزیکیش اپیدمی شده بود. من تازه طلبه شده بودم و خیلی خیلی اصرار داشتم از خودم رفتار بدی نشون ندم اما بالاخره شد آنچه نباید می‌شد. آخرای بازی بود و با 4،5 تا اختلاف عقب بودن. برادر کوچکتر روح‌الله که هم‌سن من بود در حال دریبل زدن بود. من خواستم توپ رو بزنم و پاش رو زدم. عمدی نبود ولی ضربه شدید بود. افتاد روی زمین و ناله کرد. روح‌الله از دروازه‌شون با سرعت دویید و اومد گردن من رو گرفت چسبوند به دیوار سالن. انگشتاش رو محکم فشار داد به گلوم...فحش داد،لعنت کرد،داد زد و گفت روانی...نفرت از چشماش می‌بارید و دستاش رو محکم‌تر فشار میداد. بالاخره بچه‌ها گرفتنش و ازم جداش کردن. فضای سنگینی شده بود. همه می‌دونستن خطا توی فوتبال عادیه و غالبا اتفاقی، ولی برخورد روح‌الله اصلا عادی نبود! اشتباهی که بزرگترها کردن ادامه دادن بازی بود. و چه شد؟ توی صحنه‌ای که روح‌الله پا به توپ بود برادر بزرگتر من با سرعت دوید و چنان تنه‌ای به روح‌الله زد که بعد از افتادنش بدون اغراق، هفت هشت متر روی زمین کشیده شد! انتقام سخت برادرانه‌ای که یادمه قند توی دلم آب کرد. دیگه همش دعوا بود و فحش و درگیری. اما روح‌الله از جاش بلند شد و باز به من فحش داد! منم ده تا آبدارتر جوابش رو دادم و تازه دعوا دو طرفه شد!

اون روز تموم شد. تا جلسه بعدی، همه‌ از رفتارامون پشیمون شدیم و روی هم رو بوسیدیم خصوصا برادر من. تا اینکه یه روز به برادرم گفتم «نفرت از چشمای روح‌الله می‌بارید». گفتم من بهش هیچ کاری ندارم، واقعا نمیدونم مشکلش با من چیه! و برادرم راز مگو رو گفت...دوست‌دختر روح‌الله که قرار بوده باهم مهاجرت کنن بخاطر وقایع 88 توی زندان بود! چندین ماه درگیری و نگرانی و استرس و بی‌خوابی روح‌الله بود،یک سالن فوتبال؛ و یک طلبه‌ در تیم مقابل! 

نظرات  (۳۵)

باید مراقب بود جَم را از ما نگیرند. جام گرفتن آسونه....
اما: پرسپولیس سَروَرِ ....
سلام
این آقا کیه؟همین حاج آقا؟
پاسخ:
سلام. حاج آخوند روحانی طرفدار. نمی‌دونم واللا باید از بیرانوند بپرسیم

چه بد که روحانیون ما حواسشون نیست با لباس رسمی ای که نماد یه قشره و قداست هم داره؛یه عکس با یه ژست غیر رسمی نگیرن و اونو توی فضای مجازی که یه محیط عمومی و رسمیه منتشر نکنن! خیلی بده این دست بی ملاحظگی ها!

پاسخ:
گیر ندید لطفا. اگه من و شما گیرای اینجوری ندیم خودم مردم هیچ وقت حس نمیکنن به لباس بی احترامی شده،بلکه خوششونم میاد.
۰۸ ارديبهشت ۹۷ ، ۲۰:۳۸ نیوشا یعقوبی
مبارکتون باشه :/
اصلا هم حسود نیستم :))
البته کلا فوتبالی نیستم ولی بین استقلال و پرسپولیس نمیدونم چرا به استقلال کشش دارم یعنی بردش خوشحالم میکنه :) شاید برای اینه که تعداد زیادی از طرفدارای پرسپولیس یکم عجیب غریبن :/ (هزار جور نوشتم آخرم شد عجیب غریب نمیدونم چی بگم منظورمو برسونه) 
پاسخ:
:)) ارتش 40 میلیونی همینه دیگه همه مدل طرفداری داره
ممنون 
ایشاللا نایب قهرمانی استقلال در سالای بعد :)))
در راستای عنوان؛ تکبیر. لب خند :))
پاسخ:
به به! 
عکسو از کجا پیدا کردی؟! :))))))
پاسخ:
پخش شده توی نت.
هنوزم هستند افرادی که فکر می‌کنن فحش دادن به یک طلبه یا فردی که پیرهنش رو روی شلوارش می‌زنه و ته‌ریشی هم داره مبارزه سیاسی با نظامه؟ :|
.
قهرمانی پرسپولیسم شده مثل سریال مختار و جومونگ. هی تکرار میشه. اصن یه وضی:دی
پاسخ:
اینا که هنوز هستن ولی این بنده خدا قصد مبارزه نداشت. شدیدا ناراحت بود،کینه و بغض داشت بخاطر ماجرایی که درگیرش بود.

:)) 
آره بابا :) چقدر خوبیم ما :)
امیدوارم که قهرمانی رو هم هتریک کنیم :)))

موفق باشید.
پاسخ:
فقط انقدر زودتر از موعد قهرمان نشیم دیگه ... اصلا جذاب نیست

ممنون
آره دیگه! بعضی وقتا شورشو درمیاریم از بس زود قهرمان میشیم. :)
سلام
فوتبال کلا ورزش بیخودیه...بکّنش بندازش دور
جز مصدومیت چیزی نداره خصوصا که یه عده عقده ای برای اثبات خودشون میزنن شل و پلت میکنن
کوهنوری رو با همون فامیلات جایگزینش کن
پاسخ:
سلام رفیق. واقعا چرا انقدر از خودت مطمئنی؟ :)) ولی آره مصدومیتای فوتبال زیاده و کاریش نمیشه کرد.
آرشیوم رو ببینی بیشتر از فوتبال، درباره کوه نوشتم. 
احسنت! فقط اگر فصل بعد هم بتوانند حاشیه‌ها را جمع کنند، بالاخره تکلیف آن بنده‌ی مسلمان خدا هم مشخص شود.
پاسخ:
چه فیلمی هم ازش لایو گرفتن :/ 
این گیر دادن نیست!هرچیزی اصولی داره.
معیار منم برای رعایت اصولی که عرض کردم خوش آمد مردم و یا نگاه مردم به توهین نیست. وگرنه خیلیا ادبیات روزمره شون فحشای ناموسیه و کسی رو که همچین ادبیاتی نداشته باشه سوسول میدونن.
هیچ جای حرفم هم هیچ اشاره ای به این نشده. 
اصولا از نظر من این آقا به خاطر اون بوسه ای که به مدال زده با لباس روحانیت، روح طلبگی رو درک نکرده. وگرنه عکس گرفتن با یه ورزشکار منظورم نبود.
 شما هم اگر واقعا دلتون میخواد به درک متقابل از حرفای طرف مقابل برسید، اینقدر سریع جبهه نگیرید! منظور طرف مقابلتون رو بپرسید. وارد صحبت بشید، حتی شاید طرف مقابل اشتباه کرده باشه ها، ولی این جبهه گیری نشونه تزلزله.درست نیست برای شما.
خوبه آدم سعی کنه شامل یستمعون القول و یتبعون الاحسنه بشه.
سرافراز باشید. روزتونم مبارک.

پاسخ:
دارید میگید عکس غیر رسمی با لباس رسمی نباید بگیرن و پخش کنن! واقعا معیار شما چیه جز سلیقه شخصی خودتون؟ این روح طلبگی رو شما تعیین میکنید؟ اصولش رو شما مشخص میکنید؟ بعد، عرف و نگاه جامعه نسبت به لباس رو با فحشای ناموسی مقایسه میکنید؟ همین قدر ساده مغلطه میکنید توقع دارید من جبهه نگیرم؟ شما که با روح طلبگی آشنا هستید میدونید به این سادگی زیر بار هر حرفی نمیریم و نبایدم بریم. 

«درست نیست برای شما» این کنایه‌ی «شما که آدم خوبی هستی دیگه چرا؟» یکی از مذموم‌ترین رفتارها و کنش‌ها توی روانشناسی هست. گفتم در جریان باشید به اصول و معیارتون اضافه کنید در بحث‌ها.

پاینده باشید. ممنونم. 


۰۹ ارديبهشت ۹۷ ، ۰۳:۲۹ زهره سعادتمند
حالا کاری نداریم ولی شما طلبه هام طفلکی هستیدا!
پاسخ:
:)) خوبه خاطره میشه. 
سلام
اولا که من رفیق طلبه ها نمیشم به دلایلی
دوما من کی به خودم مطمئنم، بنده یک قطره ناچیز در برابر خداوند متعال هستم..همانطور که در کریمه 15 از سوره فاطر میفرماید: یا ایها الناس انتم الفقراء الی الله والله هو الغنی الحمید.
کوه بسیار عالیه ادامه بدید خوبه...دست از حمایت اون تیم هم بردار تا عاقبت بخیر بشی...از قهرمان اسیا حمایت کن، اینو جدی میگم 
امشب میخوام یه پست بذارم اگر نیای کامنت ندی دیگه وبلاگت رو دنبال نمیکنم
پاسخ:
علیک سلام 
:)) به جون احسان از این بدتر نمیتونستی ترغیبم کنی به کامنت ندادن!  
بعد جان هرکی دوس داری با ما رفیق شو... این تن بمیره! 



خدا رو شکر..پس موفق شدم
به همین سوی چراغ، دست به علامه گوگل نزدم!
ضمنا مقصد همه خاکه!
پاسخ:
:)) 
پس احرام دگر بند و ببین یار کجاست! 
دوستان عزیز این برد شیرین و بزرگ رو به همه ی پرسپولیسی های دوست داشتنی تبریک عرض میکنم. ایشالله قهرمانی های بعدی. 
پاسخ:
ممنون آقای وکیل 
بازی زمانی مسخره میشه که یه عده جوگیر بشن
تصویر روحانی فکر کروم شما هستید :)
پاسخ:
نه من سیدم عمامه مشکی :)
۰۹ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۲:۲۹ واقعیت سوسک زده
مورچه چیه کله پاچش چی باشه 
حالا وضع و حال فوتبال ایران چی هست قهرمانیش چی باشه .
انگار حالا رئال مادرید بودن شدن قهرمان اروپا :))
اگه راست میگن تو جام جهانی یه گل بزنن به تونس :/ تا خیابانی نیاد بگه همینکه ما به جام جهانی رفتیم یه افتخاره . حالا یکی نیست بگه تو قاره ای که نصف کشوراش تو جنگن شما چه کار شاقی کردی رفتی جام جهانی . حالا پرسپولیسم انگار چکار کرده با این همه پول و حمایت ...
اییییش ...
خوب کاری کرده روح الله خفتتون کرده اصلا 
پاسخ:
پول و حمایت! کلید واژه‌های خوبی بود، دقیقه 95 پنالتی بگیرن برای تیمی که داره حذف میشه، فرت و فرت پنالتی مدافعای قوم بربرش رو نگیرن، کارت بهش ندن که محروم نداشته باشه خدای ناکرده، چون بالاخره رئال مادریده و با نبودش هوادار ریزش میکنه! واللا! اییش! :)) 
خب از دو،سه خط اخر متوجه میشیم که خدا بهتون عنایت ویژه داره وگرنه الان اون دنیا در جوار حورالعین بهشتی نشسته بودید، انگور می‌خوردید و بخاطر قهرمانی موج مکزیکی می‌رفتید:))

پاسخ:
اگه اونجا بودم که درخواست میکردم یه لیگ راه بندازن برامون. بین بهشتی‌ها و جهنمی‌ها. نتایج کلا 60 هیچ به نفع ما میشد :))
سلام بر سید :)
پاسخ:
و علیک سلام بر شریفی :)
۶۰_۰؟؟ مگه با یه بچه‌ی ۵ساله میخواید پلی‌استیشن بازی کنید؟:))
 یادآور میشم که ۵ ساله ها جهنم نمیرن ها:))
پاسخ:
با این توصیفی که از بهشت و جهنم برای ما کردن خیلی هم کم گفتم تازه! 
 واللا بچه 5 ساله های الان رو 7 تا ازشون خوریم هنر کردیم!
خوبه قبول دارید که جبهه گرفتید. چون باعث میشه که من بتونم بگم که جبهه گیری، قضاوت شما در مورد حرفای من رو زیر سوال میبره. یعنی سلیقه ای بودن رو زیر سوال میبره، مغلطه بودن رو زیر سوال میبره، کنایه بودن حرفام رو هم زیر سوال میبره.
همین قدر عرض کنم که من به رشد شما و متوجه کردن شما به این مسئله هیچ نیازی ندارم بلکه شما نیاز دارید. پس اگر حرفم رو قبول نکنید و با من جدل کنید(جبهه بگیرید) هم هیچ ضرری به من نمیرسه. 
هر وقت احساس کردید که به دونستن علت حرفام و دونستن خاستگاه حرفایی که به اشتباه مغلطه و کنایه برداشتشون کردید، نیاز دارید؛ بنده مشفقانه و متواضعانه و با کمال میل در خدمتتون هستم. تا اون موقع همچنان در ارادت کامل میخونمتون. بحث اضافه رو دون شأن شما و خودم میدونم.
ممنونم.سرافراز باشید.
پاسخ:
متوجه نمیشم واقعاً! وقتی دو نفر توی بحثی با حرفای هم مخالفن طبعا به حرفای هم جبهه دارن، بعد نمیشه به حرفاشون اعتنا کرد؟ اجازه بدید که قانع نشم! فحش که ندادم آخه! :)) طبیعی نیست که وقتی مخالفم جبهه هم دارم؟ یا شما واژه جبهه رو طور دیگه ای تفسیر میکنید؟ 
بله بله درست گفتید این منم که نیاز دارم. واقعا نیاز دارم که هر کسی خودش رو صاحب نظر ندونه به صرف سلیقه و میل شخص خودش تعیین کنه کی چطوری زندگی کنه.
به هرحال شما اگر دوست داشتید علت بگید. چیزی که تا الان نوشتید دلیل و استدلال نبوده که من بپذیرمشون یا حتی بهش فکر کنم . حتی بحث هم نبوده که بخواد اضافی باشه. 
لطف دارید که می‌خوانید. پاینده باشید. 

حاجی پرسپولیسو ول کردی رفتی حوزه که چی بشه؟
اونم با اون بابایی که پشتت بود!

+ بحث که درمورد عکس پیش اومده بخاطر اینه که مداله زیادی بد وایساده روی لب های مبارک آخوند مذکور :)

هر چند آخوندا از مریخ نیومدن ولی خب شانیتشون هنوز توو چشمه
پاسخ:
بابا پشتم بود ولی قرار نبود فوتبالیست بشم. درسته بی ام وی زیر پام نیست. ولی حداقلش اینه که قلیونی نشدم :)) 

اگه نگفته بودی اصلا نمی‌فهمیدم لبش چجوری شده :/ 

 زیاد فوتبال نمیبینم اما ازقهرمانی پرسپولیس خوشحال شدم  
 جام مبارکمون باشه
پاسخ:
همین؟ شیرینی بدید اقلا :/ 
۰۹ ارديبهشت ۹۷ ، ۲۳:۰۱ واقعیت سوسک زده
پس تنها وجه مشترک پرسپولیس با تیمهای بزرگ همین مواردی هست که فرمودین . به شدت اشنا بودن :))
پاسخ:
بالاخره شما فوتبال ایران رو دنبال میکنید یا نه؟! اگه نه ، پس از کجا آشنایید؟! اگه آره، که خب برعکسش اتفاق افتاد خصوصاً همین فصل. ولی حاضر نبودید تماشای بازیای پرسپولیس رو از دست بدیدا مشخصه :)) 
۱۰ ارديبهشت ۹۷ ، ۰۰:۵۴ واقعیت سوسک زده
بنده بازی هایی که پدر نگاه می کنند و می بینم . این فصل ؟! 
برعکسش ؟! 
:/
پاسخ:
دختر نوح با بدان بنشست! خاندان پرسپولیسی‌اش گم شد!
خب عامو بیشتر دقت کن !
وبلاگ یه جورایی رسانه محسوب میشه :)

ملت عکس نقاشی رو هم سانسور میکنن توی رسانه! شما این لب رو از دستتون در رفته؟
پاسخ:
خب؟ یعنی مشکل داره گذاشتن این عکس عامو؟ چون لبش یه خورده کج شده اون رو؟! اذیتم نکن.
۱۰ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۴:۲۹ واقعیت سوسک زده
:))
اتفاقا پدر استقلالی هستند ولی همه ی بازی ها رو پوشش میدن حتی اگر نونهالانی باشند در زمین خاکی در حال جست و خیز :||فقط شبکه سه یا ورزش پخشش کنه کفایت می کنه :||||
پاسخ:
ایول! همچین پدری همیشه باید کنترل تلویزیون دستش باشه! D: 
بازم شما آخوندتری من چه میدونم :)
پاسخ:
آفرین! درود بر تو! :))
۱۰ ارديبهشت ۹۷ ، ۱۷:۲۱ ابر قدرت آسیا
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
برو **** ** ***** پرسپولیس با قهرمانی جعلی و فساد قرارداد طارمی و پول ها ی هدایتی. آخوند **** هم باید طرفدار تیم حکومتی باشه. *** ** چی استقلالی *** *** لنگی ها
پاسخ:
یه بیشعوری هستی که ازشدت بیشعوری اشتباهی اومدی این طرفا. اینجا اینستاگرام نیست که هرچی لیاقتته بنویسی و کامنت کنی. برو یه سطل آشغالی مثل مغز خودت پیدا کن اونجا خزعلابتتو تخلیه کن. نبینم دیگه این ورا پیدات بشه ها. پیشته
:)) نگاه کن توروخدا
یعنی سید یه پست گذاشتی با یه متن معلوم،چه شده :دی
...
اول اینکه، این جلسات ورزش خانوادگی بالاخره یه چیزی از یه جاش درمیاد، خفیف و شدید داره فقط، ولیکن... حالا رفتن خارج با عیال یا نرفتن؟ آتیشه خاموش شد؟:دی
...
بعد اینکه، حقیقتا بدون جبهه گیری!
من بعنوان یه ناظر خارجی بی طرف، با دیدن این عکس نظرم نسبت به روحانیت عوض نشد، کمرنگ نشد، تضعیف نشد که هیچ، اتفاقا در نگاه اول داشتم فکر میکردم چقد این بابا آدم باحال و با ذکاوتی بوده و کاربلد... بعد به نظرم رسید اگه قداست به لباس بود، پیامبر نباید دولا میشد جلو مردم که نوه هاش از سر و کولش برن بالا، چون بهرحال زشت بود کلا دولا شدن!...قداست به فکر و رفتار و عمل، وگرنه یه تیکه پارچه قداست نمیاره (منظورم قداست به معنی مورد نظریه که اینجا مطرح شده)... یخورده به نظرم خط قرمزای خود ساخته رو تعدیل کنیم بدک نیست! آدم از خودی نخوره بهرحال!... به انضمام اینکه اگه دقیق یادم مونده باشه، آیت الله قاضی یه فرد دست به مشروبی سر کوچشون بوده که مراوده کلامی باهم داشتن و حالا کار به پروسه طی شده ندارم، تهش این آدم به درجه ای میرسه که ملت ازش نقل قول میکردن یه مرقد بارگاهی م داره به نظرم یه جا، حالا اگه قداست لباس روحانیت با صحبت کردن با اینطور آدمی قرار بود زیر سوال بره، الان دنیا دو طرف بود، یه طرف همه با عبا و عمامه، اون طرف همه با پیژامه... مردم عادی م از دیدن اینجور تصاویر حس مثبت دارن، عموما منفیارو خود هم لباسای این حاج آقای بنده خدا یا هم فکراشون برداشت میکنن... به نظر من!
...
سید با قدرت بتاز که تاختنت خوب است
سنگر دست تو و ترس به چشمان اوناست:دی
...
پ.ن: به قدر سوزنی فوتبالی نیستم :پی
پاسخ:
بله چندسالیه رفتن کانادا زندگی میکنن به خوبی و خوشی :))

موافقم با حرفاتون اتفاقا نیازمند نظرات گوناگون هستم.
 ترس به چشم کیا ؟ :)) :|
طلبه ی چی هستین یعنی؟ من متوجه نشدم!
پاسخ:
:/ علم دین 
سلام

سال بعدی هم هست!
 اون زمانی که استقلال قهرمان میشه...
اون وقت چه جور آب و صابونی بیاریم روتون رو بشوریم؟! :)))

عید رو تبریک میگم خدمت شما و سایر دوستان عزیز...

+ به عکس کاری ندارم، اما به شخصه یه سری کارها رو برای روحانیون می‌پسندم و اتفاقا به نظرم فاصله شون رو با مردم کم می‌کنه...
اما یه سری رو نه!!
اون یه سری هم که نمی‌پسندم مطمئنا خط قرمز خودمم هست...


پاسخ:
سلام 
واللا سه چهار سالی هست منتتظر سال بعدی هستیم :))
عید شما هم مبارک.
متشکر از نظرتون
روح الله خیلی بیخود کرد با دوست دخترش. ایششششش 

البته بعد که دیدم دارید به رئال توهین میکنید بنظرم کتک روح الله حقتون بود. ایششششش

پاسخ:
:|

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">