سفر نویسنده

توالی حادثه‌ها...

سفر نویسنده

توالی حادثه‌ها...

طبقه بندی موضوعی

چهارشنبه, ۲۳ خرداد ۱۳۹۷، ۰۷:۰۲ ق.ظ

نرم افزارهای مناسب ویرایش فیلم

چهارشنبه, ۲۳ خرداد ۱۳۹۷، ۰۷:۰۲ ق.ظ

بعد از کلیپ‌هایی که توی پست‌ها گذاشتم برخی از دوستان که تعدادشون از عدد انگشتای دست عبور کرده پرسیدن برای ویرایش فیلم چه نرم‌افزاری مناسبه.به احترام این حضرات،راغب شدم توی یه پست،مختصر و مفید و کابردی چندتا خوبشو سوا کنم و معرفی کنم بلکه زکات اندک دانش فنی خودمو آخر این ماه مبارکی پرداخته باشم.پس بدون مقدمه اضافی بریم سر اصل مطلب.

اول:«استفاده روزمره و عمومی»

اونایی که نمیخوان کارای پیچیده کنن.اونایی که با یه Cut ساده و قرار دادن Music یا Sound effect روی تصویر مورد نظرشون کارشون راه میفته.اونایی که سیستم قوی ندارن و میخوان مثلا در حد درست کردن یه آلبوم جشن تولد یا مراسم هیئت(یا مراسم غیرخرافی خودمون سپنچرمازگان داریم،هالووین،مهمونی کامی و ...) Photo/video clip داشته باشن،میتونن از نرم‌افزارهای زیر بهره ببرن که خداروشکر به لطف کشور فاقد قانون کپی رایت،همه نسخه‌ها رو میشه از سافت98 و امثالش دانلود کرد.

"The Recruit"(برای تازه‌کارها و ساده‌کارها)

رتبه اول Avs video editor: 

این نرم افزار بهترین گزینه و نزدیکترین گزینه برای اینه که کار تمیز در بیارید.تقریبا روی هر نوع سیستمی هم جوابه.فقط یه نکته بگم وقتی صفحه نرم‌افزار باز شد نگرخید! تقریبا اکثر نرم افزارهای ویرایش فیلم/صدا شلوغن ولی کار کردن باهاشون اصلا سخت نیست.نیم ساعت یه ساعت حوصله خرج بدید همه کاربردی‌ها رو خودجوش یاد میگیرین.عوضش کلیپ‌های قشنگ قشنگ میسازید و نشون بقیه میدین کیف کنن.همینطوری که الان بلدید با بیان و بلاگ کار کنید و پست‌های قشنگ بذارید. Avs جان با همین نام، نرم افزار ویرایش صدا،عکس و تبدیل فیلم هم داره که اونا هم خوبند تا حدودی.

رتبه دوم Magix Vegas Pro:

کار با این یکی از بالایی کمی آسونتره.با این مهم که تقریبا از اکثر فرمت‌های ویدیویی پشتیبانی میکنه که مسئله بسزایی‌ست."توضیح فرمت‌ها خیلی مفصله،لذا همین که میگم مهم،یعنی واقعا مهمه :| ". یکی از قابلیت‌های خیلی خوب مجیکس خان،اینه که خیلی راحت و خوشگل میشه از متن و تیتر و تایتل روی تصاویر استفاده کرد.باقی کاربردها رو خود سایت‌ها توضیح دادن.توی پایان پست،نکته‌های ریز و مهمی که میتونه کلیپ‌ها رو خوشگل کنه میگم.

رتبه نهم Windows Movie Maker:

این نرم افزار مشهور(!!)، همینطور که از اسمش پیداست خیلی ضایعس. اصلا توصیه نمیکنم. خودمم باورم نمیشه یه زمانی چقدر باهاش کلیپ ساختم و چقدر بین دوست و آشنا دیده شدم! یه چیز فاجعه‌ایه اصلا. یعنی paint ویندوز شرف داره بهش.حالا جرئت دارید ازش استفاده کنید :| فقط اینکه خیلی خیلی سبک و کم‌حجمه. رابط کاربری بسیار بسیار ساده و راحتی داره و البته بسیار دم دستیه!

.

نرم‌افزارهای مبایلی هم

خیلی زیادن و پرطرفداراش با یه سرچ پیدا میشن.اما جز درحال ناچاری،توصیه نمیشه.چرا؟چون اگرچه به نظر میرسه کار باهاشون خیلی سادس،ولی قدرت و درک زیبایی‌شناسی ویرایش رو از شما می‌گیرن.به این مهم اضافه کنید محدویت امکانات،محدودیت اندازه صفحه نمایش،خروجی ضعیف(چون برای Cpu مبایل طراحی شده و شما اون کلیپ رو فقط روی مبایل میتونید خوشگل ببینید.یکی دیگه ازون توضیحای مفصل که به ذکر مهم بودنش :| بسنده میشه). عجالتا،خودم اگه خدای ناکرده مجبور باشم از Action Director استفاده می‌کنم.حتما نسخه کرک شده دانلود کنید تا از واترمارک مزاحم در امان باشید.

دوم: «کاربری حرفه‌ای حق همگانی»

این نرم‌افزارها ویژه تدوین حرفه‌ای فیلم،مستند و ... هستن اما استفاده عمومی ازونها نه تنها منافاتی نداره بلکه پیامدهای بسیار مثبتی داره. در کل برای اونایی که دنبال کار حرفه‌ای و دقیقن.اونایی که میخوان روی سیستم قوی‌شون نرم‌افزار باکلاس داشته باشن. و از همه مهم‌تر،اونایی که دنبال یه حرفه هنری جذاب و نون و آبدار و البته سخت هستن این بخش رو معرفی میکنم. 

طبیعیه کار با این حرفه‌ای‌ها سخت‌تره اما به ازاش بهترین خروجی رو خواهیم داشت.ولی بازم میگم کار با اینها نیز ساد‌ه‌س.هر نوع آموزشی رو بخواین توی گوگل میتونید پیدا کنید.که من آموزش‌های رایگان ولی فوق‌العاده استادگرامی،قند،نمک، شیرین‌بیان،«طوفانی»رو به شدت توصیه میکنم.

"LéonThe Professional"

رتبه اول Adobe Premiere pro:

مدیونید فکر کنید چون خودم باهاش کار میکنم بهش رتبه یک دادم.همین که بدونیم با این پسر با کلاس،خوشگل‌ترین فیلمای سینمایی رو شاخ‌ترین تدوینگرای ایرانی و خارجی ادیت کردن کافی نیست؟ این پسر جوان از خانواده Adobe به قدری خوب بوده و هست که باقی شرکتای سازنده نرم‌افزار، مثل چی از روش اسکی رفتن. یکی از مهم‌ترین کاربردهای نرم‌افزارای حرفه‌ای وجود پلاگین‌ها،پریست‌ها و افکت‌های متعدد تصویری و صوتی هست.با یه Draq ساده، برش نما به نمای شما حسابی جذاب میشه.

پرده سبز،یکی دیگه از پدیده‌های جذاب نرم‌افزارای حرفه‌ایه.از اصلی‌ترین حقه‌هایی که جادوی سینما رو به کمال رسوند. هرچی فیلم و سریال اکشن و حتی غیراکشن مثل شهرزاد که تا حالا دیدید رو خودتون میتونید بسازید.کافیه به مامان خونه بگید سری بعدی پرده‌های خونه رو سبز بگیره D: .یه تصویر با زمینه پرده سبز از خودتون بگیرید بعد Background رو به هرچی که دوس دارین تغییر بدین(من خودم رو گذاشتم کنار کاراکتر محبوبم اسمیگل ارباب حلقه‌ها). بحث پرده سبز هم اینجا گفتم چون به حسب تجربه میدونم اعمال پرده سبز،توی این نرم‌افزار از باقی حرفه‌ای‌ها بهتر انجام میشه.

لازم به ذکره که نسخه جدیدش(2018)خیلی سنگین شده و سیستم قوی و به روز میخواد.اما همچنان میشه با نسخه‌های 2015 و قبلیاش روی سیستم‌های متوسط به بالا کار کرد و کارای خوب ساخت. 

نکته: Final cut pro هم نسخه ویژه سیستم‌های Mac هست که محصول همین شرکت Adobe است.فقط یک بار باهاش کار کردم و متوجه شدم عه! چقدر آسونه کار کردن باهاش! مرگ بر سیب گاز زده :|

رتبه دوم Grass Valley Edius

ایشون سوگولی صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران هستن.باکس تدوین صداوسیما کلا با این بزرگوار بسته میشه.غیر از این هنوز هم ترجیح خیلی از تدوینگرا،کار با ادیوس هست بنا به این دلایل:سریع،ساده،سبک،روان. ظاهرش بی‌کلاسه اما کار کردن باهاش لذت‌بخش و راحته. فرق خاصی در کابردها و امکانات با بالایی نداره جز اینکه اگه دنده و فرمون یکی سمت چپ باشه اون یکی سمت راسته مثلا.البته کار با این نرم‌افزار روی سیستم‌های متوسط هم دوشواری نداره و بیشتر بخاطر همین پرطرفداره.

در کل "اگه روزی خواستید تدوینگر بشید حتما باید هر دوی اینها رو بلد باشید".شخصا برای خودم مورد کاری پیش اومده که صاحب‌کار اصرار داشته به ادیوس مسلط باشم،جای دیگه هم بوده که فقط پریمیرکار میخواستن.

رتبه سوم 

Corel Video Studio

شخصا با ایشون کار نکردم.اما چون بین رفقای همکار،به کاربری بسیار راحت شهرت داره بد ندیدم معرفی بشه.ظاهرا و تقریبا همه کارهای حرفه‌ای رو میتونید به شکل ساده و بدون نیاز به آموزش با ایشون انجام بدید.ولی توی شکل و شمایل، تفاوت آنچنانی با بقیه داداشای حرفه‌ای نداره.

رتبه چهارم

Pinnacle Studio

این نرم‌افزار هم جزو خوبا بوده در قدیم! به خاطر به روز نشدن داره به تاریخ می‌پیونده. اما هنوز هم خیلی‌ها ازش استفاده میکنن که عمده‌ دلیلش وجود افکت‌های فراوون! توی دل خودشه. چون بسیاری از افکت‌ها نیاز به نصب جداگونه دارن که میشه گفت مزیت مهمی به حساب میاد خصوصا برای کسایی که میخوان کلیپ‌های خوشگل بسازن.

یکی از خاطرات بدِ ادیتم برمیگرده به یه کار مستند کوتاه که فرد نیمه‌نابلدی با این نرم‌افزار کار کرده بود و من مجبور بودم با شازده‌ی خودم غلطاش رو بگیرم.مثل این می‌موند که لکه گیری پراید با رنگ مخصوص پورشه انجام بشه!   

رتبه پنجم و ششم هم داریم ولی فکر میکنم همینا کافی باشه.

اما در پایان؛

. هیچ وقت اعجاز تصویر رو دست کم نگیرین. چه کار شما هست چه نیست همیشه دست به دوربین باشین(مشخصا نه از دعوا و تصادف‌های خیابونی) و فیلم بگیرین. دست کم برای ثبت توی خاطرات شخصی خودتون. الان دیگه اکثر مبایل‌ها با کیفیت خوبی فیلم می‌گیرن پس از هر فرصتی برای ثبت تصویر (و احیانن ویرایش) که قوی‌ترین عنصر حسی برای آدمیزاده بهره ببرین. 

. رعایت قاب‌بندی مناسب،گرفتن نمای زیبا و اصولی،اعمال برش(Cut)فقط دقیقه‌ای تأمّل میخواد و اندکی دقت به نمونه کارهای خوب.

. به اعجاز صدا نیز(اعم از موسیقی،افکت صوتی،صدای محیط و ...) کاملا آگاه باشین و جدی‌ش بگیرین! 

. اعجاز قصه‌گویی رو فراموش نکنید! حتی فوتوکلیپ‌ها اگه دارای روایت و قصه باشن بیش از انتظار جذاب میشن. 

. اگه با مبایل فیلم میگیرین همیشه افقی(Landscape) بگیرید. اگه دیدید موقع عمودی فیلم گرفتن یکی داره سرتون داد میزنه اون منم. دارم برای استوری اینستاگرام می‌گیرم و اینا هم نداریم :)) 

. در پایان کار با نرم‌افزارها باید خروجی(Export)بگیرید.نرم‌افزار انواع فرمت‌ها و رزولوشن‌ها رو به شما پیشنهاد میده.اگه قرار باشه حرفه‌ای بشید حتما باید با انواعش آشنا بشید اما به صورت کلی فرمت Mp4 روی حالت h.264 بهترین خروجی رو به شما میده.  

. نرم‌افزار یه وسیله‌ست مثل ماشین. رانندگی بد با بهترین ماشین توفیری نداره.چیزی که یه بسته تصویری رو زیبا و دیدنی می‌کنه میزان خلاقیت و درک زیبایی‌شناسی تصویره. در صورتی که به اندازه کافی فیلم‌های ضبط‌شده خوب داشته باشیم،کافیه برای هر برش و هر نما «حداقل یک دلیل مناسب و هدفمند» وجود داشته باشه تا ویرایش خوبی داشته باشیم. و هدف چیزی نیست جز میخکوب نگه داشتن بیننده از آغاز تا پایان.

. «ریتم» و ما ادراک ریتم! همون چیزی که حین گوش کردن به موسیقی ما رو وادار به حرکت فیزیکی سر و گردن(باقیش Fault حساب میشه D:)میکنه.اگه برای فیلم و کلیپ‌تون از موسیقی به عنوان زیر صدا استفاده میکنین،حتما حتما ریتمش رو حین Fade in , Fade out , Cut ها در نظر داشته باشین.

. سریال شهرزاد رو همه دیدیم. غیر از دکور،لباس‌ها و شخصیت‌ها و داستان،چیزی که مخاطب رو به اون تاریخ می‌بره رنگ و لعاب تصویره. دوربین‌ها در حالت عادی‌ تصاویر رو خام ضبط میکنن. با «اصلاح رنگ» که آخرین مرحله فیلمسازیه البته قبل از صداگذاری،فیلم تبدیل میشه به حال و هوایی که بهش تعلق داره.همون رتوش/میکاپ که توی عکس‌ها زیاد هست.اکثر این نرم‌افزارها حتی مبتدی‌ها قابلیت‌ اصلاح رنگ رو دارن.یه فیلتر ساده گاهی اوقات جذابیت کلیپ رو چندین برابر میکنه.چون هیچی به اندازه «حس بیننده» مهم نیست.

. در پایان،کتاب بخونیم.

کتاب نه تنها یاد میده. بلکه ما رو برای عمل به علاقه‌مندیامون به وجد میاره!

اگه لازم شد حتما کتاب‌های مرتبط با زیبایی‌شناسی تدوین معرفی میکنم.

------------------------------------------------------------------------------------------

توضیح عکس:

دستگاه موویلا. پیش از پیدایش دیجیتال و نرم‌افزارهای کامیپوتری،تدوینگرها با این دستگاه کار میکردن.برای کسایی که سختی کار تدوین رو میدونن تصورش دشواره که تدوینگرای قدیم چطوری با نگاتیو،قیچی و چسب،خروجی‌های درخشانی مثل فیلمای دهه شصت و هفتاد شمسی و هشتاد و نود میلادی داشتن.

نظرات  (۲۴)

من پارسال یه کلاسی برای پریمیر رفتم. با محیط و نوع کار تدوین آشنا شدم. و خیلی از تدوین و میکس خوشم اومد. درباره ادیت صدا هم ادوب Audition رو امتحان کردم و دیدم چقدر کارشون رو دوست دارم. درسته خیلی سخته، اما من اون دقت رو دوست دارم. اون ریزگیری‌هایی که تدوین داره رو دوست دارم. به گمانم اگه پیگیر می‌شدم تواناییش رو داشتم.
اما یک مشکلی که من داشتم این بود که سوژه نداشتم و از جهت خلاقیت تولیدی، هم وسیله‌ش رو نداشتم و هم ایده‌شو. و خب متاسفانه هیچ فایل خامی پیدا نکردم که مثلا بهم بگن یه کلیپ/فیلم کوتاه درست کن و کلا نتونستم خودمو محک بزنم و بعدش هم که بی‌سیستم شدم و هیچ :))
+ After Effect هم کار کردین؟! من که هیچی ازش نفهمیدم! :))
پاسخ:
اگه پای کاری نشستی و گذر زمان رو نفهمیدی اون کار حتما چیزی بیش از یه علاقه معمولیه. برای من همینطوری بود. 
فیلم تولیدی هم حتما نمی‌خواد خودت بگیری. توی یوتیوب،آپارت خودمون به قدری تصاویر آرشیوی هست که میشه بدون یه ثانیه راش،هزار جور کار ساخت. 

افتر خیلی عالیه خیلی خیلی محشر کبراس. ولی نرم افزار تدوین نیست .
سلام
چه پست تکمیل و خوبی!
همیشه ما رو از پریمیر ترسوندن و میگن مال حرفه ای هاست و اصلا نمیشه بهش نزدیک شد که اتومات حس یادنگیری دارم درباره اش
با ادیوس کار کردم و تقریبا خوش دسته ولی باگهایی که داره اذیت میکنه
یه آپشن هاییش یه وقتهایی نمیخونه، با هندزفری ادیت بکنی ممکنه صدا رو نخونه، برای تیتر و زیرنویس ضابط فارسی میخواد که گاهی برای اجرا بازی درمیاره و یه نسخه سالم ممکنه روی یه سیستم نصب بشه و جواب بده روی یه سیستم دیگه اصلا بالا نیاد
* یه نکته هم استاد تدوین گفتن که خودم توی کار بیشتر بهش رسیدم به بقیه هم میگم اینکه از اول موسیقی کار رو بذارین پایین 
روی انتخاب پلانها و چینششون خیلی اثر داره(به کلیپهای با تدوین خوب و جذاب دقت کنیم)
** الله الله به landscape و تکون ندادن دوربین!
پاسخ:
سلام . به به! بلاگرای همکار خوش اومدن D: 
آخرین ورژن ادیوس تقریبا بی اشکال و بدون باگه. 
کلا ادیت همراه با هندزفیری کار اصولی نیست،اسپیکر استفاده کنین در صورت امکان. 
برای تایپ فارسی هم پریمیر که مدتهاست قابلیت فارسی نویسی داخل خودش رو داره، از ادیوس خبر ندارم ولی فکر نکنم بعد تنظیمات General دیگه مشکلی پیش بیاد. 
۲۳ خرداد ۹۷ ، ۰۹:۱۷ واقعیت سوسک زده
الان یادم اومد که من داشتم پریمیر مقدماتی یاد می گرفتم بعد یادم رفته نصفه نیمه ولش کردم ://


پاسخ:
خدا قوت! :/ 
۲۳ خرداد ۹۷ ، ۰۹:۳۰ میرزا مهدی
حاج مهدی سلام!
نگفته بودی! 
پیناکل که هنوز تو کپچر گرفتن حرف اولو میزنه البته اگر کارت کپچر اوید لیکوئیدو در نظر نگیریم.
و البته ادیوس و اصرارِ نمیدونم چرای عزیزانی که دوست دارن پروژه هاشون در ادیوس ادیت بشه.
درِ گوشی: چرا از افتر افکت حرفی به میان نیاوردی؟
پاسخ:
سلام استاد 
کپچر که دیگه تقریبا ور افتاد.توی پروژه های جدید برای من تا حالا پیش نیومده.
برای شما خبرنگاراس که همچنان به سونی های پدربزرگ وفادارین :)) 
افتر خب خودت بهتر میدونی نرم افزار تدوین نیست. ولی همیشه این وسطا صحبتش به میون میاد پدر صلواتی لعنتی فلان فلان شده :)) 
۲۳ خرداد ۹۷ ، ۰۹:۴۴ آسـوکـآ آآ
سلام حاج مهدی
پرداخت زکاتتون قبول باشه
فطریه تون رو هم همینجا بدید دیگه نور علی نوره :-D
پاسخ:
سلام و درود 
 سهم ساداتم رو بگیرم ازتون دیگه ازین مطالبه ها نمیکنین :)) 
چه سرعتی!
دست شما دردنکنه:)
اونی که به من گفتین اصلا نبود:/چی معرفی کردی حاجی بهم-_-
پاسخ:
سر شما درد نکنه !! 
دقتت را!! هر دوتاش رو همون اول معرفی کردم! 
عه آره الان دیدم!
دیگه از کسی که به خاطر کلاسش پاشده اومده تهران و اون کلاسو خواب مونده چه انتظاری داری-_-
#لوزرترینم
پاسخ:
:)) 

همکار؟ استغفرلا! من یه بار دست کشیدم رو ادیوس مالیدم به لپتاپ و موسم که تبرک بشه‎:D
پاسخ:
اینجوری که شما استغفار کردید پس من برم توبه کنم از کارای گذشتم :/ 
۲۳ خرداد ۹۷ ، ۱۰:۲۷ میرزا مهدی
افتر افکتو بعنوان نرم افزار تدوین ، امتحان کن. فقط یک بار.
شاید باورت نشه اما اینجا هنوز هستند افرادی که حاضر نیستند DVCAM رو ببوسنو بذارن کنار. مثل همون افرادی که نگاتیو هنوز براشون حکم ناموسو داره. 
من خبر نگار نیستم. :D استاد هم خودتونین:))
پاسخ:
امتحان کردم. خیلی سنگینه. برای رندرگیری هم پیر آدمو در میاره. 
نگاتیو که هنوز زندس،هنوزم باهاش سینمایی میسازن. و هنوز دیجیتال نتونسته توی رنگ،بهش برسه.
 آره کلا به یه چیزی عادت کنی سخته تغییرش بدی. استاد D: من لقب به کسی بدم سخته تغییرش بدم :))) 
۲۳ خرداد ۹۷ ، ۱۲:۳۲ میرزا مهدی
پس خدا رحم کرده میگی استاد. 
یه دوستی دارم اتفاق ایشون هم صدا میزنم حاج مهدی به من میگه خپل.... :)) ولی زود تغییرش داد. چون باقیه دندوناشو لازم داشت.:)))
عزیز دلی . جدی میگم
پاسخ:
:))) 
آقا مخلصیم جدی 
نه آخه بدبختی این بود که چیزی نداشتم انجام بدم و از این یوتیوب و آپارات هم خبر نداشتم. صفحه اول رو باز می‌کردم نگاه می‌کردم. :)) اوج کارم ایجاد صفحه شروع و بسم الله و این چیزا بود. 
الانم سیستم ندارم متاسفانه...
+ سوتی دادم :)) نمی‌دونستم واسه تدوین نیست. حالا میفهمم چرا اسمش افتر افکته. بعد از افکت :)) :دی
پاسخ:
ایشالا سیستم دار بشی‌ بزودی :) 
نه استفاده برای تدوین هم میکنن چون مثل بقیه تایم لاین و پلی بک داره ولی آره غرض اصلی با افتر، جلوه های ویژه ست 
خداوند 100 در دنیا 1000 در آخرت بهتون بده. دقیقا چند روزه تصمیم داشتم نرم افزارمو عوض کنم، یه تمیزشو نصب کنم. عجیبه چرا وقتی سرچ میکنی، بیشتر یه سری برنامه فرعی میان تا اینایی که شما گفتی؟ من دوتا رو سیستمم دارم که اسمشون رو نمیگم، که امکانات خنده و شادیتون فراهم نشه. البته ادیوس رو میشناختم ولی فکر میکردم خیلی پیچیده باشه. خلاصه خیلی ممنوووون [گل و تلق و روبان و اینا]
پاسخ:
:)) ممنوونم‌ خواهش می‌کنم.
کلا نرم افزار که مثل ریگ ریخته.ولی حداقل توی تخصصیا غیر از اینا که من نوشتم دو سه تا بیشتر نیست که معروفن. 
عیول :-) باید بزارم سروقت بخونم 
حاجی نرم افزار های موبایل چی پس؟!
پاسخ:
اون وسطا نوشتم. من که اصلا استفاده نمیکنم موبایلی مگه چی بشه. 
چه خوب بود مرسی
پاسخ:
خواهش :) 
۲۳ خرداد ۹۷ ، ۱۸:۰۲ گوشنا صبور
خدا وکیلی پست تخصصی و پرزحمتی بود!!!
پاسخ:
الله اکبر! شما پسند کنی دیگه کلاه رو باید انداخت بالا درخت 
۲۳ خرداد ۹۷ ، ۱۸:۵۱ ✿دخترے از تبارِ غرور✿
سلام نرم افزار پریمیر هم هست که خیلی عالیه و اصلا سخت نیست و الان یکی از نرم افزارای حرفه ای تدوینه
پاسخ:
|: 
سلام 
پست خیلی خوب بود....
پاسخ:
:) 
خوشحالم کردی. 
۲۳ خرداد ۹۷ ، ۲۲:۳۰ سید رمضان حسینی
خدا قوت حاج آقا.
دستتون درد نکنه. می‌دم داداشم که تدوین کار می‌کنه بخونه اینو. خیلی خوبه.
پاسخ:
آقا سرت درد نکنه.چندین بار اومدم و برای جاهای مختلف از وبت استفاده کردم. میبینی ادبی که شما داری و من ندارم؟ :/ تشکر ! 
۲۴ خرداد ۹۷ ، ۱۲:۰۵ سید رمضان حسینی
عه. این چه حرفیه حاجی. شما گلید :-) (بلد نیست تعارف‌ها را جواب بدهد!)
پاسخ:
من که تعارف نکردم :)
۲۴ خرداد ۹۷ ، ۱۷:۳۰ פـریـر بانو
دیدین چی شد؟ یادم رفت ابراز ذوق کنم اینجا! :))
آقا خیلی ممنون و مچکر و سپاس و دست شما دردنکنه و خدا یک در دنیا صد در آخرت بهتون بده و... . ^__^
من گرچه هیچ دستی در این مسائل ندارم اما همیشه دوستش دارم و انجام می‌دم. (شاید باورتون نشه ولی دو سال پیش با یه مشت گیف نشستم کلیپ عاشقانه درست کردم. در همین حد تباه! :)) )
و یادمه سراغ هر برنامه‌ای می‌رفتم یا به درد نمی‌خورد یا من بلد نبودم. خلاصه که این تابستون برم سراغ برنامه‌هایی که گفتین. باشد که رستگار شوم. :دی
(و مرسی‌گویان از کادر خارج می‌شود.)
پاسخ:
ببینم چیکار میکنی‌ها. منتظرم یه کار آماده کنی با جنگنده بیام بمبارونت کنم :))
واقعا چقدر آدما با هم متفاوتن! اصلا نمی‌تونم تصور هم بکنم یه روزی از کار تدوین خوشم بیاد!
پاسخ:
ای بابا! :( ولی هرچی دارید صبح تا شب می‌بینید محصول کار تدوینگراس
آقا این پست خیلی فنی بود. اجازه هست من فقط عید رو تبریک بگم و یواشکی از اون گوشه رد شم :-))

سلام آقا سید .
حالتون خوب و اوضاع و احوال زندگی بر وفق مراد ان شاءالله.
عیدتون هم مبارک :-) 
پاسخ:
سلاملکوم حالا پست‌های غیر یواشکی هم داریم برادون.
ممنونم و همچنین. عید شما هم مبارک :) 

۲۶ خرداد ۹۷ ، ۰۱:۱۶ פـریـر بانو
بعدها در تاریخ می‌نویسم آن بزرگوار به ضرب‌المثل «موشک جواب موشک» خیلی معتقد بود! :)) هرچند حرف‌های من در حد تیر تفنگ‌بادی بود! والا! :دی
پاسخ:
تیر تفنگ بادیت اونه موشک بزنی چی میشه؟ :))
۲۶ خرداد ۹۷ ، ۱۲:۵۶ פـریـر بانو
وای حاجی یه سری خط به خط داستان یه نفر رو نقد کردم و اشکال نگارشی و خط ازش گرفتم. الان بهش فکر می‌کنم می‌بینم گناه داشت واقعا! :)) خدا ما را ببخشه. هدفم پیشرفت رفقاست دیگه. اینقدر خوبم من! :| :))
پاسخ:
من که راضیم به هرحال :) 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">