سفر نویسنده

توالی حادثه‌ها...

سفر نویسنده

توالی حادثه‌ها...

طبقه بندی موضوعی

يكشنبه, ۲۸ مرداد ۱۳۹۷، ۰۱:۲۰ ب.ظ

اعتراض

يكشنبه, ۲۸ مرداد ۱۳۹۷، ۰۱:۲۰ ب.ظ

فکر کنم این خاطره رو یه بار توی وبلاگم نوشته باشم. مترو بودیم. یه مرد معتاد با لباسای خیلی کثیف و بدبو به حالت سر توالتی نشسته بود جلوی درهایی که باز نمیشن. تقریبا هر سی ثانیه نفسش رو تو میداد و خرت خرت می‌کرد و خلطش رو بالا می‌کشید و تف می‌کرد کف قطار. این صحنه حال همه رو به هم زده بود. مرد معتاد به دفعات این حرکت رو تکرار کرد. طوری که جلوی پاش پر شده بود از تف و خلط. واکنش مردم چی بود؟ ازش فاصله می‌گرفتن. قیافه‌هاشون درهم میشد و می‌رفتن یه طرف دیگه وایمیسادن. من نزدیک پیاده شدنم بود که سر مرد معتاد داد زدم. گفتم اینجا مکان عمومیه اگه شعورت برسه. مرد معتاد توی اولین ایستگاه، بدون هیچ حرفی از قطار پیاده شد و رفت. مردم می‌گفتن «خدا خیرت بده! چقدر بی فرهنگ بود یارو! انقدر ناجور بود آدم جرئت نمیکرد چیزی بهش بگه».

.

سال 90 بود. همون دوره کابوس‌واری که دلار، دقیقه و ساعتی بالا می‌رفت و پراید به قیمت نجومی20 میلیون رسید.(کی فکرشو می‌کرد 5 سال بعد، بدتر از بد تکرار بشه). هنوز اونقدری درگیر درآمد و خرج و مخارج زندگی نشده بودم ولی شدت لگد قضیه به قدری بود که توی شوک رفته بودم. همش می‌گفتم آینده‌م چی میشه پس؟ اونموقع توی گوگل‌باز و فیس‌بوک به سبک توئیتر مطلب می‌نوشتیم. نویسنده‌ها و خواننده‌ها خصوصا توی گوگل غالبا دغدغه دار و اهل فکر و مطالعه بودن. از طیف‌های گوناگون سیاسی و فکری، فعال بودن. یادمه بدون هیچ فکر قبلی و کاملا ناخودآگاه نوشتم: «چرا اعتراض نمی‌کنیم؟». از راستی‌ها تا چپی‌ها تا سکولارها هرکسی کامنتی داد. «اعتراض کنیم همینی هم که هست از دست بدیم؟». «تو میای اوین دربیاری‌مون؟». «قیمت دلار مهمه یا حفظ نظام؟». با این بازخورد، جواب سوالمُ بهتر از اونی که تصور میکردم گرفتم. این سه طیف(که همگی موثر و مسئولیت دار در امور اجرایی سیاسی و فرهنگی هستن) که هرکدوم سرتاپای همُ با تیر می‌زنن؛ توی یه نقطه اساسی باهم اشتراک دارن. «مصلحت و عافیت‌اندیشی». این مصلحت اندیشی انگیزه‌های گوناگونی داره بیشتر از سه مورد خاصی که نوشتم. اما نتیجه‌ بدش رو داریم روز به روز بیشتر لمس می‌کنیم. میتونم قاطعانه بگم لمس شدن‌مون از وقایع امروز _ تا جایی که اگه به‌مون بگن فلانی همه خزانه مملکت رو اختلاس کرد رفت با اهل و عیال کره مریخ زندگی کنه،اصلا توی شوک نمیریم و به خوردن شربت خاکشیر زیر باد کولر ادامه میدیم _ مرهون تکرار این وقایع نیست، بلکه حس بی‌نیازی به مفهوم پرقدرتیه به اسم «اعتراض». اعتراضی که معتاد بیشعور رو بدون هیچ حرفی از قطار بیرون میکنه. اعتراضی که به رئیس من توی سربازی می‌فهمونه (با همه قدرتی که داره) با یه برده طرف نیست. صدالبته که روش و فرم اعتراضم مهمه. بطور مثال، شکستن شیشه‌های قطار مساوی با اعتراض به مرد معتاد نیست. یقه هرکی ریش و عمامه داره رو توی خیابون بگیری هم کمکی نمیکنه. به هرحال، میل به عافیت داشتن بدون تلاش(مناسب)برای داشتنش بیهوده‌ست. به قول سعدی: عافیت خواهی نظر در منظر خوبان مکن/ ور کنی،بدرود کن خواب و قرارِ خویش را. ما یا واقعا درد داریم که برای درمانش از وسیله مناسب استفاده میکنیم. یا واقعا دردی نداریم و ناله میکنیم تا بقیه دردی‌ها فکر کنن ما هم درد داریم!

.

پ.ن: در همین راستا مهدی صدر‌الساداتی از طلبه‌های سلبریتی اینستاگرام، موج رسانه‌ای خوبی راه انداخته بود علیه فساد و اشرافی‌گری مسئولا و بچه‌هاشون. با سند و مدرک و مستدل؛ بدون ترس، اسم کامل و عکس و فیلم میذاشت. نزدیک بود پاش به تلویزیونم باز بشه اما درست سر همین بزنگاه که وقت میوه دادنش بود یکی از نزدیکانش صرفا به خاطر مصلحت‌اندیشی، ترمزش رو کشید.   

پ.ن: خیلی حرفا دارم درباره این ماجرا. باقیش رو شفاهی توی کوه 5شنبه صبح میگم. دیالوگ باشه بهتره از مونولوگ.

موافقین ۱۵ مخالفین ۰ ۹۷/۰۵/۲۸

نظرات  (۳۳)

بنظرم مهم‌ترین دلیل اعتراض نکردن اینه که هیچ تاثیری نداره و عموما هرر گروهیی که شروع به اعتراض کرده به هر‌ صورتی که ممکن بوده خفه شده.
مصلحت اندیشی هم تاثیرگذاره ولی مهم ترینش نتیجه نگرفتنه.

پ.ن: حالا نمیشد ادامه میدادی؟ به هر طریقی شده باید هی کوه کوه کنید:|
حالا مطمئنم من که بیام تهران کلا کلکچال فرو میریزه:)
پاسخ:
نه پس توقع داری وقتی اعتراض میکنی برات کف و سوت بزنن سر وقتم همه چی تغییر کنه؟خیلی از تغییرات امروز محصول نیمچه اعتراضای مداوم بیست سال پیشه!
نه خیلی حرفا نوشتنش سخته شفاهی راحت تر میشه بیان کرد.
به هر طریقی کوه کوه میکنم و خواهم کرد :)) 
اونایی که کوه رو میرین ویس و جزوه بردارین از سخنان حاجی واس مام بگین
پاسخ:
ورود هرگونه گوشی و وسیله ضبط کننده ممنوع. ما زندگی داریما توی این مملکت :)))
من این طلبه رو نمی‌شناسم. ترمزشو کشیدن ینی چی کارش کردن؟ ترور؟ ریپورت؟ شکایت؟ رشوه؟ 
خب چرا ادامه نداد؟

پاسخ:
یه کم فعالیت اینستاگرامی کافیه تا شناخته باشینش.
نه پدرخانمش که آدم صاحب منصبی هم هست بهش گفته ادامه نده با اسم و رسم خودت
۲۸ مرداد ۹۷ ، ۱۳:۵۱ مردی بنام شقایق ...
سلام

سیستم مارو اینجوری بار اورده که به بهونه مصلحت اندیشی عافیت طلب بشیم (خودمونم بدمون نیومده البته!)

و اینکه مردم لمس شدن یکی از دلایلش هم ریشه ای بودن مشکلات و عدم امیدواری به تغییر و اصلاحه!
وقتی من امیدی نداشته باشم به اصلاح سیستم دو راه دارم

یا هر طوری هست جمع و جور کنم و برم و راحت شم ازین دیار وحشت :)
یا اینکه یه جوری بگذرونم که کمتر سخت بگذره!

این میشه که لمس میشیم و اعتراض نمیکنیم و عزیزان بالاهم هر غلطی دلشون بخواد میکنن و به ریشمون میخندن :)))
پاسخ:
سلام. این لعنتیا که هم به ریش ما میخندن هم اینجا زندگی میکنن هم اون طرف! :))
بیچاره ماها که باید یه جوری بگذرونیم کمتر سخت بگذره.
نه آقا. من توی اوج نا امیدی به شدت امیدوارم به تغییر و اصلاح.
اون طرفیا میگن اعتراض کنیم بریم اوین؟ این طرفیا میگن اعتراض کنیم نظام تضعیف میشه!! حتی اونی که عافیت‌طلبی نداره، یه مصلحت‌سنجی رویایی برای خودش داره. ترکیدیم با مصلحت‌سنجی یعنی :)) تا هم یکی پا میشه حرف میزنه، از همه طرف میریزن سرش! مگه همین حرفا رو هر روز توی کوچه خیابون نمی‌شنویم؟ دیگه مخالفت با علنی شدن و اعتراض کردن و مطالبه‌گری چی میگه آخه. آدم هنگ میکنه با منطق این طرفیا. اون طرفیا باز حسابشون مشخصه :))
+ من از این ماجرای صدر یاد گرفتم که با هیییچ توجیهی، داماد سرخونه نشم :دی یعنی موندم واقعا از حرکت پدرخانومش! صدر هم خیلی احساسی و سریع ترمز زد. میتونست تدریجی انتقال بده به اون پیج. ضعیف کرد حرکت رو...
پاسخ:
خانواده مدرسی ها به شدت محتاط و احتیاطی عمل میکنن. روحیه این بنده خدا اصلا نمیخوره بهشون بعد با اینا رفته وصلت کرده! :))
بابای منم اگه اون روز تو قطار بود قطعا واکنشی نشون می داد!
الانم پشت میله های زندانه البته! به خاطر اعتراض!
پاسخ:
بابای خیلی ها اون روز اونجا بودن و واکنشی نشون ندادن.
خوش بحالش اگه به حق و با روش درست اعتراض کرده.

این همون کمپین "فرزندت کجاست؟" نیست؟
تو این مملکت میخواستن چند وقت لبنیات رو تحریم کنن تا قیمتش بیاد پایین ولی هیچ کس هماهنگ نشد، دیگه شما انتظار اعتراض دارید؟ تو ایران یا اعتراض نمی‌کنن یا اگه بکنن هم یه جوری وحشیانه‌ است که ماشین‌ و مغازه و وسایل مردم رو اتیش میزنن؛ دو روز بعد هم همه میشن منافق و ضد نظام و دشمن‌ خارجی که علیه نظام کار می‌کنن! هیچیمون روی روال نیست بخدا، هیچمون
پاسخ:
کمپین فرزندت کجاست نیست ولی اینم توی همون مسیر و جریان به راه افتاد.
تحریم لبنیات وقتی درسته که صاحب لبنیاتی به خاطر نوسان وحشتناک قیمت ها متضرر نشه. اونم جزئی از این جامعه است. یقه کسای دیگه رو باید گرفت.
مخلوط شدن چیزای مختلف یه دلیل عدم اعتراض + نتیجه ندادن اعتراض هاست
مثلا منه مخالف نظام و مخالف هرچیز اجباری ، موافق چهارشنبه های سفید نیستم
موافق اتیش زدن درب مساجد و حوزه ها نیستم
موافق اتیش زدن مراکز بسیج هستما
ولی مسجد نه
موافق تمسخر و فحاشی به بعضی مسئولین مقدس نما و بت شده هستم ولی تمسخر و فحاشی به ائمه نه
ولی خوب بعضا اونی که به مسئول مقدس نما فحش میده ، به ائمه هم میده
بعضا اونی که شیشه مراکز بسیج رو میشکونه ، جلو در مسجدم میرقصه
میبینی قضیه چجوری شده؟

گره خورده 
یه بخشی از عدم اعتراض اینه
من نمیتونم اعتراض کنم چون اگر بخوام اعتراض کنم تکی فایده نداره
همفکری هم که ضد من نباشه ندارم اونقدر
سه دسته ای که میگی هم همینطورین
و چه بسا که داخل همین سه دسته خودشون 100 دسته دیگه هم میشن که واقعا اختلاف نظرهاشون جزئی نیست

عملا اگر انقلاب جدیدی اتفاق بیافته بعید نیست به قول هولدن منه نوعی رو اعدام کنن
حالا اعدام نه ولی مسلما به دلیل اعتقاد به امر به معروف و نهی از منکر و... قطعا ازار میبینم

همین میشه  که میشینم خونمون و بین هزار پستی که توی اینستا برام میاد بالا
نگاه میکنم شاید یه دونه پیدا کنم که واقعا موافق فکر من باشه و لایکش کنم
در همین حد
پاسخ:
اون موج اعتراضی که منشاء سیاسی داره و نفعش به آدمای منفعت طلب میرسه، آره محکوم به شکسته هم از طرف قدرت هم از طرف خود مردم. مردمی که نمیخوان بیشتر از 1 دقیقه فکر کنن. نمیخوان 1 دقیقه کتاب بخونن.نمیخوان بفهمن فلان عکس و فیلم مال کجا و کیه، رهبر و رئیس جریان اعتراضیشون میشه ببویی مثل حسینی و نون به نرخ روز خوری مثل علینژاد.(هرچند طیف محدودی هستن)
چیزی که میخواستم توی ادامه حرفا بگم پایبند بودن به «اعتراض خُردِ» در وهله اول که بعد میتونه به «اعتراض کلان» برسه. اون آدمی که الان بس که خورده هیولا شده فردی از همین جامعه بوده که اول یه سیب اضافه خورده و رفته بالاتر ، حالام بشکه بشکه نفت میخوره و سیر نمیشه. اگه موقع سیب اضافه خوردن یکی بود میزد توی دهنش به اینجا نمیرسید. همین من و تو وقتی خطای واضحی از بالا دستی‌مون می‌بینیم به هوای اینکه سربازیم اعتراضی نمیکنیم،میکنیم؟ بذار بره دیگه حالا اینا همه آدم میخورن،من چرا خودمو اسیر کنم!
۲۸ مرداد ۹۷ ، ۱۵:۱۳ سربازِ روزِ نهم
می خواستم این هفته بیام کوه منتها ساعت 9 رسیدم تهران و از دستم رفت
پاسخ:
این هفته که هنوز نیومده!
این بیچاره از رفقای شفیق خودش هم داره یکی درمیون میخوره!
پاسخ:
غیر اونا که چرت و پرت میگن بعضیا به روش و منشش نقد دارن. راه نقد باید باز باشه به هرحال. منم به بعضی حرکاتش نقد دارم ولی اصل حرکت،درست و لازمه به نظرم.
ماها اعتراض کردن رو بلد نیستیم و همینطور هر وقت هم هرکدوممون از بچگی به یه چیزی اعتراض کریم نه تنها تاثیر نداشته بلکه برای خودمون بد هم شده! تو این مملکتم اگه بخوای اعتراض کنی باید خودتو آماده شکنجه و اوین و انفرادی و آینده خراب شده بکنی! 
بعدشم، از دولت و خرابکاریاش بگذریم میرسیم به خودمون! خودمون که خیلیامون تو این دوره دنبال پول به جیب زدنیم و جنسمون رو تا جایی که میتونیم بالا میبریم و اهتکار میکنیم و فلان و بهمان.. 
پاسخ:
آفرین! به واقع خودمون میکنیم که لعنت بر ... باد!
۲۸ مرداد ۹۷ ، ۱۷:۰۹ פـریـر بانو
یه‌بارم بحث اوضاع مملکت شده بود. به کسایی که جلوم نشسته بودم گفتم چرا همش حرف می‌زنین؟ تو خونه و کافه و این‌ور و اون‌ور بشینین از همه‌چی بد بگین و به همه فحش بدین چی درست می‌شه؟ هیچی! فقط سر ما رو درد میارین. اگه واقعا اوضاع بده چرا سکوت می‌کنین؟ چرا نمیاین یه اعتراض درست‌درمون (نه آتیش‌زدن سطل آشغال و اینطور اعتراض‌هایی که آروم و مسالمت‌آمیز تا آشوب نشه) بکنین؟ اگه حقتون خورده می‌شه، زندگیتون بده، چرا نمی‌رین بگیرین این حق رو؟ اگه یکی بی کفایته چرا اعتراض نمی‌کنین؟ فحش دادن تو خونه و فضای مجازی رو همه بلدن. ز عمل کار برآید به سخندانی نیست!

و جواب چی شنیدم؟ همون‌هایی که شما گفتین تو پست. اوین، مردم می‌ترسن همینم از دست بدن، دشمن سوءاستفاده می‌کنه، آرامش مملکت گرفته می‌شه و... . 

ما حاضر نیستیم دو روز اعصاب خوردی رو واسه ده روز آرامش به جون بخریم و تهش می‌شه این. می‌شیم مردمی که پیش خودشون اه اه می‌کنن اما نمی‌رن به اون معتاده اعتراض کنن که از مترو بره بیرون! 

همه‌ی این حرف‌ها رو خطاب به خودمم می‌گم. فرقی نداره. تا وقتی اینجوری عین چی سرمون تو یقمونه و فقط خودمون رو با شرایط تطبیق می‌دیم، حقمونه این اوضاع! تا وقتی یه عده احمق حرکت‌های خوب در جهت بهبود اوضاع رو سرکوب می‌کنن و مهر تایید می‌زنن رو "از ماست که بر ماست" حقمونه این اوضاع! 

پست خوبی بود واقعا! 

حاجی؟ بازم کوه؟ -__-
پاسخ:
منتظر باش که پست بعد کوه هم توی راهه :))
من پنجشنبه میخوام باشما مناظره کنم آقای حاجی
شما خونتون کجاست؟! همون روزی که جلوی در خونتون ایستاده بودم، از همون سوپری که داشتی خاویار میخریدی، قیمت ملک و املاک منطقه رو پرسیدم!! ... قیمت مجموع لوازم کوهنوردی و سنگنوردی خودت و داداشت (آقازاده ها) معادل قیمت یه خونه توی محل ماست! از ماشینتون بگم؟ یا خودتون توضیح میدید که از ظاهر روحانیتتون چقدر سو استفاده کردین؟! همون عینکی که هفته پیش زدید ، و من هی گفتم بده منم بزنم ، چشمام داره خون میاد ... و ندادی بهم،، همون قیمتش معادل چند ماه یارانه یه خانواده ایرانیه؟
تازه شنیدم میخواید قطب جنوب هم برید؟ سفر ۱۲۰ هزار دلاری تفریحی؟! اونم در این وضعیت مردم؟!!! الله اکبر
#نه_به_اشرافیگری
پاسخ:
الحمدلله توی هرچیزی کارنامه ناپاکی دارم جز مسائل مادی. خداروشکر این آب باریکه ای که هست حاصل زحمت خودمونه راضی هستیم اما خشنود نه! فرق ما که حقوق رسمی میگیریم با شما که کار آزاد(بخونید دلالی،قاچاق و ...) میکنید همینه که فیش حقوقی مشخصی داریم. پس برقص تا برقصیم :)))
قطب رو مگه نگفتی با کشتی نروژی میریم که کار کنیم به ازاش؟ :/ لعنتی 120 هزار دلار شد؟؟
#حاجی_تنها_نیست
دِ اعتراضم بلد نیستیم ما عصبی‌ترین مردم جهان. و البته احساساتی‌ترین مردم جهان بازهم.
پاسخ:
میتونه یه فرصت باشه. ولی عصبی ترین مردم جهان رو قبول ندارم.
نه منظورم از در نطفه خفن کردن این نبود که چرا گیر میدن. منظورم اینه اصلا کسی گوش نمیده و بی‌تاثیره.
قبول دارم یه جریان مداوم میخواد تا تغییر ایجاد شه. اما حس میکنم بالاتر از مصلحت اندیشی چیز دیگه‌ای باعث شده تا کسی کاری نکنه. یه بخشیش دوباره همکن نتیجه نگرفتنه. چون مثلا نسل من بی‌حوصله تره نسبت به نسل‌های قبلش. با یکی دوبار اعتراض کردن و نتیجه نگرفتن کلا قید همه چیو میزنه. 
یه بخشیش هم برمیگرده به چیزی که زمر گفت. به طور مثال وقتی بحثی تو گروه دانشگاه راه میفته از بین اون همه آدم دونفرشونم به توافق نمیرسن. بعد همه هم میزنن تو سر بقیه. مثلا من و گروهم با یه گروه دیگه در کلیات موافقیم اما در جزییات نه. هیچکدوممون میشه گفت حاضر نیستیم بحث کنیم سرجزییات به توافقی برسیم تا زیاد بشیم و تغییری ایجاد کنیم.
در نهایت یه بخش اعظیمی از معترضین بازم دنبال نفع شخصیشونن.
مثلا با کدوم جامعه اعتراض کنیم؟
با جامعه‌ای که من بهش میگم من مخالف آقای ج.ا.ا هستم میگه  اره منم باید شاهزاده برگرده:| خب من اونجا سرمو تا خرخره وارد سطل خرچنگ بکنم آسوده ترم. بعد باید به کلی آدم توضیح بدی که آقا مخالفت من با این نظام معنیش این نیست که یه دیکتاتور دیگه رو بیاریم بالاسرمون. این دست از دوستان به همون اندازه نمیخوان بفهمن که دوستانی که اصطلاحا ارزشی خطاب میشن نمیخوان بفهمن.


بیا مثلا همینجا اعتراض من جواب داد؟ شما که داری باز به کوه کوه کردنت ادمه میدی:|
پاسخ:
دوره ده سال قبل از انقلاب ایران رو تقریبا همه می‌شناسیم. اون دوره مدینه فاضله منه     که مرورش همیشه قلقلکم میده. چپ و راست و مارکسیست و اسلامگرا و ملی گرا و تقریبا همه تونستن جمع بشن زیر یه عنوان و انقلاب کنن. حالا کاری نداریم که زور فکری جامعه روحانیت غلبه کرد و انقلاب رو اسلامی کرد. اینکه با وجود همه تفاوت سلیقه ها و عقاید تونستن جمع بشن زیر یه عنوان اعتراض و مطالبه کلی چیز یاد آدم میده. ضمن اینکه مطالبه امروز ما اصلا انقلاب نیست که همه میدونیم به ضرر همه مون تموم میشه. اصل اعتراض به وضعیت موجود اگه جدی و پیگیرانه باشه ، اگه فکر و روش مناسب پشتش باشه  قطعا موثره. 

اعتراض شما وارد نیست D: 
چرا لبنیات و کالاهایی که داخلیه باید قیمتش دو برابر بشه؟ ماست تقریبا هزارتومن روش رفته درش رو هم که باز میکنی میبنی کمتر شده،پنیر و شیر و ... همینطور، روز به روز هم داره کمتر میشه. تمام مواد خوراکی دیگه هم همینطور‌، به بهونه‌ی گرونی خیلی‌ها دارن کم‌فروشی میکنن؛ اون چیزایی که میگن از خارج وارد می‌کنیم رو قبول، داخلی ها چی ولی؟ 
 یه عده از خدا خواسته دارن از آب گل‌آلود ماهی میگیرن، از خداشونه یه چیزی بالا و پایین کنه تا جنسی که از یک سال پیش تو انبارشون مونده رو به قیمت خون باباشون به مردم بفروشن، خیلی ها هم که گرفتار احتکارن.
حالا چون نمی‌تونیم گردن بالایی ها رو بشکنیم باید دست این پایینی‌ها رو هم ول کنیم؟
پاسخ:
گرون شدن مواد اولیه باعث شد پلاستیک گرون بشه. کامیون دارها که مسئول حمل و نقل بودن به کم بودن کرایه هاشون اعتراض کردن و کار به اعتصاب سنگین کشید تا کرایه هاشون بره بالا. تا جایی که می‌دونم با وضعیت موجود این مقدار گرون شدن کالاها طبیعیه حتی داخلیش. اما تکلیف محتکر و اونایی که به هر شکلی از این اوضاع سو استفاده میکنن مشخصه. پیداشون کردین رگ حیاتشون رو قطع کنین دیه ش با من. 
۲۸ مرداد ۹۷ ، ۲۰:۲۹ פـریـر بانو
آهم می‌گیره‌ها حاجی! نکن این کارها رِ! :))
پاسخ:
پاییز میشه میای دیگه ایشالا به آه نمی کشه 
۲۸ مرداد ۹۷ ، ۲۰:۴۹ سربازِ روزِ نهم
دو کلمه اش نوشته نشد!
این هفته ای که گذشت!
پاسخ:
این هفته ای که آمد ، بیا .
باقی رقصتو بذار پنجشنبه سر قله کلکچال بعد از روو کردن سند و مدارکم
#تف_به_ریا
پاسخ:
سر قله چرا؟ میخوای انتقام کیف سه پایه تو بگیری ؟ :)) 
کشتی نروژیه هم اوکی شد. گفت هزینه سفر ۶۰ هزار دلاره. بهشون گفتم یکیو میارم، اندازه ۱۲۰ هزار دلار ازش کار بکشین :-)) اندازه جفتمون. منم عکس و فیلم میگیرم 
پاسخ:
می‌دونی که من سر این چیزا شوخی ندارم بخوان کسی رو بندازن تو دریا خودم از لب عرشه هولت میدم پایین D:
بله دقیقا نمیدونم باید چی بشه که همه بیان به یه چیز یه خواسته‌ی واحد فکر کنن.
اره واقعا انقلاب اصلا الان راه چاره نیست. خلاصه برانداز بازی راه به جایی نمیبره.

اعتراضم وارده:)) @حریر بیا کمک دوتایی آه بکشیم:))
پاسخ:
آه بکشید ما را. ملت ما بیدارتر می‌شود
۲۸ مرداد ۹۷ ، ۲۲:۵۰ سربازِ روزِ نهم
نیستم

(اینش دیگه اضافه است)
پاسخ:
باش
۲۸ مرداد ۹۷ ، ۲۳:۳۹ פـریـر بانو
شوخی می‌کنم. آه کجا بود آخه! :) 
خوش بگذره به همتون.
پاسخ:
ازون خوش بگذره بهتونای زورکی :)) 
خوب اخه مشکل منشاء سیاسی داره
اون که ادم منفعت طلب پشت قضیه باشه یا نباشه که پشت این انقلابم بود

وگرنه یهو از توش هزارتا فقه من دراوردی نمیومد بیرون
تا دیروز انقلاب کسی کلمه ی ولایت فقیه رو نه در کتابی دیده بود و نه بر گوشی شنیده بود و نه بر زبانی جاری شده بود
تا دیروز انقلاب (به قول خودت در جواب رستاک) همه پیش هم و در کنار هم با هر تفکری داشتن انقلاب میکردن ، یهو اعداما شروع شد و امام خمینی یک ترورریست جانی رو کرد حاکم شرع و ...

خوب اینا بوی منفعت طلبی و قدرت طلبی میده دیگه
گس اولا که منفعت طلب ها و قدرت طلب ها قبلا هم انقلاب کردن و پیروز شدن پس باز هم میتونن
یه بخش حرفت که مخالف بودم

اما بخش بعدش رو موافقم
من به شخصه بارها با سرهنگ بحث کردم سر اشتباهاش
و البته بارها و بارها و بارها هم سرمو انداختم پایین و رفتم
عذاب وجدان هم گرفتم و خودمو گل زدم و الی اخر که خودت میدونی
پاسخ:
کجا رفتی؟ :)) 
من که موافق انقلاب نیستم . صرفا از اعتراض حرف میزنم و میگم باور دارم تغییر ایجاد می‌کنه ولی بدون هزینه نیست. تو میگی نمیشه با هزار تا نظر دیگه که اختلافای کلی باهات دارن هم سو بشی  برای اعتراض من میگم یا هم سوهای خودت رو پیدا کن یا بساز تا بتونی سهم خودت رو داشته باشی. قدم کوچیک برداشتنم از راه نرفتن بهتره. دست به سینه نشستن و چهارتا جمله اینور اونور گفتنم صرفا تخلیه چاه درونه و کمکی به کسی نمیکنه. 
بحث ولایت فقیه هم یه فرع فقهیه که «مجتهد» می‌تونه دربارش نظر بده، نبینم پا توی کفش ما کنی :)) 
اینایی که گفتید رو خبر دارم چون همشون رو دیدم، از اعتراض کامیون‌ها و بستن‌ راه‌های سعدآباد تا تعطیل شدن تولیدی‌های ظروف یکبار مصرف شهر.
ولی بازم دلیل نمیشه هر کی یه قیمت بده، محصولات رو کمتر کنن و کم فروشی کنن، قیمت‌ها رو افسار گسیخته ببرن بالا، اگه قراره مواد غذایی گرون بشه تا تولید کننده ضرر نکنه پس باید حقوق کارگر و ... هم بره بالا در حالی که نرفته.
سیب زمینی و پیاز رو دلال داره مفت از کشاورز میخره بعد به بهانه‌ی دلار هم دلال و هم فروشنده هر چی دلشون میخواد گرون میکنن‌، مردم ما نسبت به خودشون هم بی‌رحم شدن، هیچ کس به بقیه رحم نمیکنه 
پاسخ:
رحم کنیم آقا! به هم رحم کنیم تا بهمون رحم کنن. 
کی گفته روحانیت انقلاب کرده؟ این جماعت روحانی که عنوانش از کلیسا گرفته شده وپیش از انقلاب بهش میگفتن آخوند, حالا شده انقلابگر, خیر آقا, انقلاب رو.مردم با هدایت امام کردن و این وسط سودشو آخوندا بردن که بر مسند تکیه زدن و مسلحت اندیش شدن, چرا؟ چون منافعشون رو نمیفروشند به آسایش مردم, اگه چهار نفر از این علماء اعتراض میکرد به شیخ حسن, حالا اوضاع بهتر بود, اگه یه کت و شلواری رییس جمهور بود هزار دادو فقان سر میدادن اما حالا همشون لال بونی گرفتن, یا بقیه رو در اعتراض خفه میکنن, این صدر و ساداتی اگه شجاعت داره و درد دین و مردم نباید جاخالی بده در مقابل پدر خانومش بأیسته حتی به قیمت طلاق دادن دخترش  تا حساب دستش بیاد که دین به سه کیلو عمامه گذاشتن نیست, در ضمن کسی که برا اعتراض, مسجد یا کلیسا,یا پایگاه بسیج یا هر چیز دیگه ای رو آتش میزنه و خرابی به بار میاره خیلی کم فرهنگ و تهی مغزه و خیلی هم بی شعورررره



پاسخ:
روحانیت انقلاب نکرده، تفکر روحانیت به دیگر افکار و عقاید و سلیقه ها غلبه کرده. شما میخواین نظر خودتون رو بدید راحت باشین منتهی اگه میخواین نظر کسی دیگه رو نقد کنین اول با دقت بخونیدش. 
۲۹ مرداد ۹۷ ، ۱۱:۲۵ פـریـر بانو
خداوکیلی از ته دل بود! اینقدر خوبم من اینقدررر! ^_^ :دی :))
پاسخ:
خدا زیادت کنه . 
همون غلبه کرده که اوضاع فرهنگی و اجتماعی کشور اینه!
پاسخ:
اگه تفکر شما زور بیشتری داره بفرمایید غلبه کنید . 

سلام

نمیخوام بحثو فمینیستی کنم ولی انصافاً آقایونی که من دیدم سِرتر از خانما هستن راننده اتوبوس مثل مستا رانندگی میکنه و وقتی از اون عقب اعتراض میکنی که لطفاً آرومتر و راننده هم به کتف چپش نیست یکی از مردا نمیگه خو من غیرتم کجاست که صدای اعتراض یه خانومو میشنوم و واکنشی نشون نمیدم؟ بماند که همه اونایی که با آرامش واکنش نشون نمیدن وقتی منافع خودشون به خطر میفته کارشون به فحش دادن میکشه. به شخصه میگم اعتراض واقعاً فایده داره کافیه چندین بار زنگ بزنید اتوبوس رانی و با سند شکایتتونو بگین میبینین که چطور پیگیری میکنن. درسته خیلی جاها رسیدگی وجود نداره و آدم ناامید میشه ولی همین تنبلی ما برای اعتراض کردن و پیگیری، یه عده رو جری تر میکنه برای کارای خلافشون.

انقدی که من اعتراض میکنم می ترسم بیان بگن فلانی به خدا مدال نوبله اعتراضو بهت دادن بسه :دی خیلی خوبه خدایی همگی این کارو کنیم میبینین که جامعه بهتری داریم.

 

پاسخ:
سلام
با تشکر از شما شهروند همیشه معترض
۲۹ مرداد ۹۷ ، ۲۰:۴۰ آسـوکـآ آآ
تازه داشتیم امیدوار می شدیم که یکی هست که حرف دلمون رو بزنه...
ترمزش رو کشیدن؟!
پاسخ:
کشیدنی.
صدرالساداتی هر چند کارش رو مجبور شد نصفه و نیمه ول کنه اما بازم میگم دمش گرم...
پاسخ:
دیگه کم کم به هشتگ حاجی_تنها_نیست فکر کنید
در مورد آقای صدرالساداتی یم اگه واقعاً ملت این حرکتو دوست دارن چرا کمکش نمیکنن؟ چرا پیشنهاد نمیدن که خودشونم مطالبو باهاش انتشار کنن که اگه قراره مشکلیم پیش بیاد نتونن چرا چون کار گروهیه. این حرفی که میزنم واقعاً کلّیه و خیلی وقته تو گلوم گیر کرده که اینجا جاشه بگم ماها بلدیم فقط از آبرو و حیثیت یه فرد مهم مایه بذاریم و بگیم اون اقدام کنه مام بعدش بگیم احسنت در حالیکه اصل تو شرع یه چیز دیگه است اگه کسی برات خیلی خیلی مهمه باید براش از خودت مایه بذاری کاری که عمارها کردن و من و ما...
پاسخ:
البته کار همچین آسونی نیست. خصوصا که به سند و مدرک معتبر نیاز داره.
به هرحال، خوی عافیت طلبی توی خون ما به سرعت در جریانه دیگه! کف و سوت زدنش رو خوب بلدیم.
۳۰ مرداد ۹۷ ، ۱۰:۰۴ منتظر اتفاقات خوب (حورا)
همیشه یک ایده ایده کودکانه داشتم: نسلی که انقلاب کردند هنوز هستند. اغلب اونا که بیشترشون هم الان مخالف همه رویکرد نظام هستند برای آرمان‌های بزرگی انقلاب کردند و هزینه دادند. ولی بهشون نرسیدند و به نظر خودشون حتی بدتر هم شد. پس با چه انگیزه‌ای بیان دوباره به خاطر همون آرمان‌ها دست به اعتراض بزنند و ریسک هزینه‌های بیشتر رو به جون بخرند. وقتی معتقدند، انقلابی که میخواستند توی همون یک سال اول اونی نشد که می‌خواستند!!
پاسخ:
ایده‌ش کجاش بود؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">