سفر نویسنده

توالی حادثه‌ها...

سفر نویسنده

توالی حادثه‌ها...

طبقه بندی موضوعی

سه شنبه, ۱۳ اسفند ۱۳۹۸، ۰۷:۰۳ ب.ظ

لیسنده‌های نخودمغز

سه شنبه, ۱۳ اسفند ۱۳۹۸، ۰۷:۰۳ ب.ظ

Image result for ضریح لیس

این لیسنده های ضریح، نماینده گروهی از مذهبیون بسیار افراطی هستن و عمدتاً ساکن قم و کاشان و مشهد. اقلیتی که اتفاقا مخالفت شدیدی با جمهوری اسلامی دارن به خاطر وحدت شیعه و سنی و مخالفت با قمه‌زنی. اگه داستان اوایل انقلاب و اختلاف بزرگ شیرازی‌ها با امام خمینی و سهم نبردن طایفه‌شون از قدرت رو داخل این ماجراها نکنیم...بازم اینها نه تنها نماینده‌ی تفکر حکومت نیستن بلکه از بیخ و بُن باهاش مشکل دارن. نمیخوام حکومت خودمون رو از رفتارهای اشتباهی که به اسم دین داشته مُبّری کنم ولی در مقایسه با این گروه‌های افراطی، حکم سوئیس رو داره در برابر بنگلادش. دیدم که میگم.

چندسال اولِ حوزه جایی بودم که از نزدیک با اینها آشنا شدم. مثلا همین فردِ عکس سمت راست که با اشتهاء لیس میزنه رو توفیق داشتم(!) و از نزدیک دیدمش. بخاطر قد بلندش بهش میگن «حسین مِنار». یه هیئتی توی قم دارن که زیر زمینی برگزار میشه و تا سر تا پاشون خونی مالی نشه از نظرشون عزاداری نکردن. منش و باورهایی دارن که مغز آدم از شنیدنش سوت می‌کشه. چه رسه دیدنش. بارها ازشون شنیدم که قائلن اهل سنت در کفر مطلق هستن و خونشون هدره. می‌دیدم طوری در عاشورا و بقیه ایام قمه زده بودن که جمجمه و فرق سرشون کامل از هم جدا شده بود. وقتی می‌گفتیم این کار وهن دین و مذهبه می‌گفتن اتفاقا اهل سنت و وهابی(این دو رو یکی می‌دونن) باید از ما بترسن؛ وقتی ببینن ما با خودمون چه کار میکنیم پس با اونها چه می‌کنیم! یعنی اگر سلاح و قدرت دست اینها بود الان ما هم یک داعش شیعی_ایرانی داشتیم.

اون طرف، مسیح علی‌نژادم نشسته منتظر. عقده‌‌های کودکیش از دین و مذهب رو با مانور دادن روی رفتار همین پوفیوزهای افراطی خالی میکنه و جیب خودش رو پر پول‌تر و ذهن ایرانی بی‌خبر رو مشوّش‌تر از قبل. خلاصه اینکه شما هم در جریان باشین.

موافقین ۲۰ مخالفین ۲ ۹۸/۱۲/۱۳
مهدی

نظرات  (۱۱)

مسیح علینژاد که اصلا منبع و آدم درستی نیست.

به عنوان یه خیلی مخالف، قبولش ندارم. کلا کسایی مثل علینژاد که فقط نشستن و چرت میگنو قبول ندارم.

منم همون روز شنیدم که از فرقه‌ی شیرازی هاست ولی کاش همه بفهمن.

پاسخ:
واقعا حیف زن ایرانی که نماینده اعتراضاتش علی‌نژاد بشه. 

حاجی یادته توی کویر آب نداشتیم، چجوری ظرف میشستی؟

اونموقع شک کردم که فرقه شیرازی هستی :-))

.

این بحث های پیچیده هم بذار برای کوه. چیشد پس؟ هی میگفتی بریم...

پاسخ:
مسخره خصوصی بهت گفتم چیکار کردی؟؟ رسوا کردی جار زدی این داره از قم میاد همه فرار کنین! لعنتی راست میگی عکس نتیجه آزمایش بذار D: 

حاجی شما چرا دنبال دفاعید؟ این فرد که مشخص بود طبیعی نیست.

من در مورد اطلاعیهٔ آستانهٔ حضرت معصومه ازتون سؤال می‌کنم. اون حرفا راجع به نقره و «آنتی باکتریایی» چی بود؟! یعنی حتی پرسش از یه فردی که رشته‌ش مرتبطه هم اینقدر دون شأنشونه؟! مخالفت حضراتِ تولیت با بستن حرم چی بود؟! اونام از فرقهٔ شیرازی‌هان؟!

شخصی با نام‌خانوادگی تبریزیان و لقبِ آیت‌الله چرا در دادگاه ویژهٔ روحانیت محاکمه و خلع لباس نمی‌شه با این‌ همه شیادی و آبروریزی؟

در مورد اینا بنویسین برامون.

پاسخ:
دفاع از چی؟! بیشتر حمله کردم تا دفاع :)) طبیعی نبودنش مسئله نیست اینکه به اسم همه مسلمونا تمومش میکنن مسئله ست. بستن حرم ضرورتی نداره به نظر من. هزارجای دیگه هم مردم تجمع و رفت و آمد دارن. یا همه رو باید بست و تعطیل کرد که شدنی نیست یا یکی بسته یکی باز معنایی نداره. این حساس شدن روی حرمم بازی رسانه‌ای بود. خود مردم رعایت میکنن حداقل مشاهده شخصی خودم این بوده تا الان. حرم خلوت و نوع زیارتها متفاوت شده. بازم طرفدار تولیت و فلان و بیسار نیستم ایشونم با دفاع عجیب و غریبش متعجبمون کرد. اما جز این ۱ نفر ، بقیه حضرات خیلی صریح توصیه کردن به تبعیت از دستور پزشک و بهداشت و ... منتهی اینا چون به نفع نیست توی رسانه بولد نمیشه.
تبریزیان مدتهاست با حکم دادگاه ویژه تبعید شده. مدتهاست خلع لباس شده. خبر دارید؟ توقع دارین اعدامش کنن؟ :/ یه موبایل و دوربین کافیه تا اراجیف یه نفر تو کل جهان پخش بشه. 

یادمه خیلی وقت پیش یه تحقیق کوچیکی در موردشون کردم

به نظرم جالب نیومدن

یه جوری بودن

البته نه به خاطر قمه زنی و ...

 

من یه جورایی سرکرده ها و اصلی هاشون رو نون به نرخ روز خور دیدم

بازم نمیدونم من خیلی ریز نشدم توشون

 

ولی واقعیت اینه که تو توی بحث گفتی بخوایم حساب کنیم، میتونیم به همه گروه های دنیا یه چیزی بچسبونیم

یه نفر از فرقه شیرازی ها اینکارو کرده پس بگیم تقصیر اوناست؟

از غیر شیرازی ها چه اونهایی که موافقشونم چه اونایی که مخالفشون هم کلی چیز داریم

 

خود صادق شیرازی این رو توصیه و تایید کرده؟

اگر اره اون رو باید گذاشت سند که این تفکر این اشتباه رو داشته

میدونی منظورم چیه؟

احتمالا میدونی دیگه بیشتر توضیح ندم :-D

پاسخ:
اصلا چسبوندنی نیست. صبح تا شب کنار اینا حجره نشین بودم. به چشم دیدم به گوش شنیدم. هیچ تفکیکی هم ندارن. همشون مثل هم فکر میکنن مثل هم حرف میزنن. همین الانم دارن با استوری و پست ازین حرکت دفاع میکنن. لزومی نداره صادق شیرازی بیانیه بده که من تایید می‌کنم ضریح لیس بزنید. محصول تفکر و باورش شده این خروجیها.  بازم شک ندارم بری ازش سوال کنی میگه آره ثوابم داره. 

مسیح علینژاد که واقعا تباهه کلا.

در مورد این لیسنده ها هم به نظرم آدما خودشون باید عاقل باشن و هر افراط و تفریطی رو به مذهبیون یا روشنفکرا نسبت ندن

پاسخ:
بعضی چیزا که هدفمند تکرار میشن فرصت فکر کردن رو میگیرن.

من یه مطلب پست‌نشده دارم که چون فعلا قصد ندارم تو وبلاگ بنویسم، این‌جا می‌ذارم:

»»»√
رادیکالیسم _در هر شکلی و متعلق به هر طیفی_ تو فضای سیاسی-اجتماعی ایران جواب نمی‌ده. کسی که مدعی کار فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، رسانه‌ای (حتی در حد مدیریت یه کانال طنز تلگرامی)، فعالیت مدنی یا هر عنوان مشابهی بود و دچار رادیکالیسم، بدونید فقط داره وقتش رو تلف می‌کنه و خودش رو مسخره. انسان ایرانی نه اون حدی که خیلی از ائمهٔ جمعه خیال می‌کنن، موجود معتقدیه و نه اون حدی که خیلی از شبه‌روشنفکرا و سلبریتی‌ها توهمش رو دارن، بی‌اعتقاد و لامذهب. 
ولی یواشکی اینم بگم که من از حضور حدی از رادیکالیسم در دو طرف، استقبال می‌کنم. نیروهای متضاد برای قرارگیری جامعه در شرایط متعادل و حفظ اون تعادل لازمن. بر همین اساس هم معتقدم امثال معصومه علینژاد، خیلی بیش‌تر از اون‌چه که خودشون حتی بتونن تصور کنن، دارن به نفع جمهوری اسلامی کار می‌کنن. با اون حد از بی‌ادبی و بی‌انصافی (و یک‌سری «بی»های دیگه که من به خاطر رعایت ادب نمی‌نویسم و خودتون می‌تونید اضافه کنید)، مسائلی طرح می‌شه که در حالت عادی تا هزار سال دیگه هم ممکن نبود خود ما بریم سراغش و از اون‌جا که نقطهٔ مقابل اون افکار تو حوزه‌های علمیه همچنان تولید و بازتولید می‌شه، اینا کنار هم می‌تونن موتور محرک باشن واسه یه عده‌ای که با هیچ کدوم موافق نیستن، تا مدل خودشون رو بسازن و عرضه کنن _اتفاقی که همین الان هم داره میفته_ و موفقیت این گروه میانه (که طیف وسیعی هم دارن)، با به‌روز شدن حوزه و خارج شدنش از فضای (قبلا یه کلمهٔ «زن‌ستیز» این‌جا نوشته بودم)فعلی می‌تونه تصاعدی بره بالا. چون به هرحال اون حد از رادیکالیسم موردنیاز جهت حفظ تعادل، همیشه تو حوزه وجود خواهد داشت، کما این که تلاش‌های فرهنگی-رسانه‌ای علیه جمهوری اسلامی هم.

+مرتبط: تصادم

پاسخ:
این مطلب شما کار شده بود من یه یادداشت فوری دم دستی نوشتم :)) 

هعی! دیگه نمیتونم واقعا تحمل کنم این همه جهلو.

پاسخ:
مونده حالا 

حاجی این چه حرفیه که هروقت همه جا تعطیل شد اونجام تعطیل شه؟ منم تا وقتی همه نشینن تو خونه‌هاشون تو خونه نمی‌مونم پس:|

ضمن اینکه تا جایی که من میدونم تمام جاهایی که تجمع مردم رخ میده درش تعطیله. کنسرت‌ها، ایونت‌ها، کلاس‌ها همه:/

پاسخ:
دقیقا مسئله همینه. شما میگی چرا فلان جا تعطیله فلان جا بازه‌. اون یکی میگه حالا که بقیه جاها بازه چرا فلان جا بسته ست. چیزی که به عقل نصفه من میرسه نمیشه همه جا رو بست. حرم مهمترین محل شهر برای مردم قمه. که اتفاقا الان بهش نیاز دارن ولو اینکه برای خیلی‌ها این نیاز، قابل درک نیست. اما الان خلوت شده و زیارت‌ها متفاوت و با رعایت احتیاط بهداشتی. البته اگه این لیس زنا گندکاری نکنن :/ . فکر کنم میشه از مردم خواست مراعات کنن که میکنن. الان بازار تعطیل نیست. پاساژها بازن. غذاخوری ها و فست فودی ها بازن. ولی کسی توشون نیست. 

نفرت انگیزترین ادمی که میشناسم مسیحه و چقدر دنبال کننده ها و لایک زننده هاش تاسف برانگیزتز

 

من دلم به حال بچه های امثال ایت افراطی ها و لیسنذه ها می سوزه، بچه ی طفل معصوم رو قمه میزنند و مغزش رو پر از این اراجیف می‌کنند و یه لیسنده. دیگه تحویل جامعه میدن  کاش خدا قدرت تولید نسل رو از یسری ادم ها می گرفت

پاسخ:
آدمیزاد جاهل بودن رو بهتر از هرچیز دیگه ای انجام میده

دفاع از اینا منطورم نبود دفاع از حکومت خودمون که گفتین در برابر اینا حکم سوئیسو دارن مقابل بنگلادش.

در مورد جریان اخیر، حکومت ایران یه کار درست -حتی «یک» کار درست- انجام داد مگه؟! (جریانا و اتفاقای قبلی اصلاً هیچی، فقط همین یه دونه!) از  ایننظر من اینا با هم فرق چندانی ندارن. احمق احمقه، فرقه‌ش، جهتگیریش، نژادش و بقیهٔ خصیصه‌هاش هرچی که می‌خواد، باشه. به قول پروین اعتصامی؛ «هشیاری بیار، اینجا کسی هشیار نیست».

پاسخ:
منم مثل شما خیلی گارد دارم خیلی شدیدم نقد دارم. ولی اصلا نمیتونم بپذیرم که هیچ کار درستی انجام نشده! زحمت و جان‌نثاری کلی آدم رو می‌برید زیر سوال به همین سادگی.

جریان یه دیوونه یه سنگ میندازه تو چاهه دیگه. حالا شونصد تا پزشک و آدم بی‌گناه و پرستار در راه دراوردن اون سنگه از چاه آسیب ببینن آیا می‌شه پوئن مثبت برای اون دیوونه‌ای که سنگه رو انداخته تو چاه؟! نه دیگه. 

پاسخ:
ازین دیوونه‌ها زیاد داریم. همیشه هم داریم. منتهی لوکیشن ما توی این موضوعات تعیین میکنه چه چیزایی چه قدر برامون «واقعا» مهم هستن. مشکل از حکومت و دولت بود که کورونا اومد ایران؟ باشه. اونایی که ماسک و دستکش و ژل ضد عفونی احتکار کردنم از حکومت بودن؟ اونایی که الان تو ترافیک شمال گیر کردن از حکومت بودن؟ اونایی که هیچی به هیچ جاشون نیست و صبح تا شب تو خیابون و بازارن دولتیَن؟ اونایی که الان دارن کمک میکنن کیا هستن و اونایی که صبح تا شب فقط کامنت نا امید کننده و فحش میذارن و پستهای تضعیف‌کننده لایک میکنن کیا؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">