سفر نویسنده

توالی حادثه‌ها...

سفر نویسنده

توالی حادثه‌ها...

طبقه بندی موضوعی

يكشنبه, ۱۸ اسفند ۱۳۹۸، ۰۹:۴۴ ب.ظ

حالا تو خونه چه کار کنیم؟

يكشنبه, ۱۸ اسفند ۱۳۹۸، ۰۹:۴۴ ب.ظ

با سلام و درود به روح و جسم همه کسایی که تا این مرحله زنده موندن. توی این شرایط که همگی مجبوریم به خونه‌شینی و تقریبا از صحنه اجتماع محو شدیم؛ شاهدیم که اینتساگرامیون شوآفِ «حالا تو خونه چیکارها میشه کرد» راه انداختن. ازونجایی که وبلاگیون کمتر دنبال شوآف و بیشتر اهل عمل هستن و روحیاتشون به هم نزدیکتره، بد ندیدم هرکی هرچی بلده و به ذهنش میرسه که مناسب زندگی فردی و خانوادگیه؛ اینجا بنویسه. خیلی جدی لازم داریم به جای فرو رفتن در خود، فرو برویم در همه‌ی چیزهایی که حالمون رو بهتر میکنن. پس بنویسید. محدودیتم نداره. هر نوع سرگرمی از بازی گرفته تا کتاب، فیلم و سریال، موسیقی و پادکست تا ور رفتن با وسایل خونه، آشپزی، خیاطی، ورزش...هرررر چی که بشه توی خونه انجامش داد و حال کرد بنویسید.

---

پ.ن: نظرات این پست بدون تأیید است.

پ.ن: پیشنهادهای خودمم کامنت میکنم.

پ.ن جدید: مواردی که گفته شده رو بولد کردم. تکراری‌ها رو بولد نمیکنم.

پ.ن الان: دمتون گرم!

نظرات  (۳۲)

۱۸ اسفند ۹۸ ، ۱۶:۴۰ منتظر اتفاقات خوب (حورا)

راستش من الان به یه مرغ و گاو نیاز دارم که یکیش هی تخم بذاره و اون یکی شیر بده که هر چی دستور شیرینی جمع کردم که یه روزی درست کنم، این روزها عملی کنم!

پاسخ:
شرکت supercell یه بازی گوشی داره که در نقش یه مزرعه‌دار هستین. اونجا میتونین کلی گاو و مرغ و محصولات مختلف داشته باشین. :))

اگه دو نفرید و بازیِ دوئل رو دارین، اوصیکم به دوئلیدن، روزی دو بار!

اگه بیشترین، بازی محبوب و خفن و جذاب «اونو» رو پیشنهاد می‌کنم!

کتابای نیمه‌تموم رو تموم کنین.

سریال دارک رو ببینین و دکور خونه‌تونو عوض کنین!

(فقط هر کاری می‌کنین پانتومیم بازی نکنین! آورده‌اند که پانتومیم ریسک ابتلا رو افزایش می‌ده. نمی‌دونم در کدوم رفرنس آورده‌اند، ولی آورده‌اند دیگه.)

پاسخ:
من که اصلا متوجه نشدم چرا اونو خیلی خفنه و پانتومیم مزخرف! :)) اتفاقا اگه بحث ابتلا باشه تماس و برخورد توی اونو خیلی بیشتره. D: پانتومیم نهایتش روحیه یه تیم رو کاملا نابود میکنه ولی به فیزیکش کاری نداره.
۱۸ اسفند ۹۸ ، ۱۷:۳۵ منتظر اتفاقات خوب (حورا)

کیک و شیرینی‌ها رو هم لابد با یه بازی دیگه درست کنم:-)))

پاسخ:
اونقدر سرتون گرم کشت و زار و دامداری میشه دیگه کیک و شیرینی یادتون میره.
حالا جدی خوبه شما یکی از همین کیک و شیرینیا رو تو خونه درست کنین دستورشو بذارین برای بقیه.

منچ و تخته‌نرد، وسطش هم فیلم، کتاب، موسیقی، نت گردی، نقاشی، حتی میشه با وسایلی مثل کاموا و نمد چیزهای تزیینی ساخت، یا بافتنی کرد، یا با چوب و ارّه مویی کار کرد!

 یه سری ورزش توی خونه هم هست مثلا اگه حیاط دارید یه گوشه طناب بزنید، حلقه بزنید، توی خونه دراز نشست و ...

البته همه‌ی این‌ها خودشون در خلال خونه‌تکونی و ضد عفونی کردنن، یعنی اگه غول مرحله‌ی خونه‌تکونی و ضد عفونی رو رد کنیم ان‌شاءالله به بازی و تفریح هم می‌رسیم :)))

پاسخ:
اون ساختنی‌ها رو بگید چه چیزایی و چجوری. خودم یه مدت به بافتنی خیلی علاقه‌مند بودم ولی هیچ وقت از مرحله گره‌های اول عبور نمیکردم :/ 
طناب زدن خیلی خوبه خیلی! رقابتی هم بشه عالیه.

مافیا بازی کنید

ازین بازی آنلاینا که وصل میشن به هم؟ ور دل هم بشینید ازونا بازی کنید و مسابقه بذارید

یخورده کیک و ژله و دسر و غذا جماعت یادبگیرید بینجامید. بسوزونید و شور شه و خراب شه هم اشکال نداره. اصن حواشی همیناش قشنگه. مخصوصا اگر آقا میباشید و اصولا پخت و پز برعهده مادر/ همسرتون بوده. بلکه هم اونا یه استراحتی کنن هم شما حوصلتون سر نره :دی 

خونه تکونی نه، اتاق تکونی کنید. ات و آشغالا رو پرت بزنید، خوبا رو ترمیز و منظم تر بذارید سرجاشون. اصن یه تغییر دکور بدید. 

لباس چروکاتو بشینید با حوصله بشینید اتو کنید. همه روووو

بگردید تو لباسا خشتک پاره ها رو تعمیر کنید :دی یا دکمه شل ها رو محکم کنید.

لباس و پارچه ی پرت زدنی و اینا دارید؟ نخ سوزن بیارید باهاشون جامدادی درست کنید. بعدا میدیدشون به من D:

فیلم دیدن که لذت اول و آخر تو خونه موندنه. ولی خب یخورده بی مزه شده تو این قرنطینه. همون فیلم قبلیا رو ببینید و هرچی گفتن یه لحظه استپ کنید ببینید بلدید؟ دامنه لغات خود را افزایش دهید :دی هرچی گفتنو یاد بگیرید خلاصه. میتونید جدی تر هم برخورد کنید یه دفتر ور دستون باشه خوباشو یادداشت هم کنید. دیدن یه فیلم یکی دوساعته اینجوری چهارپنج ساعتی طول میکشه و من تو دوران ناقرنطینگی هم خوره ی این کار بودم.

وبلاگ بنویسید آقا. دیگه بهونه ی وقت و اینام ندارید که. بشینید همینجا یخورده فعال تر شید اینجا گرم شه..

و به شدت چیزی که پیشنهاد میشه یادگرفتن بافتنی و شال و کلاه درس کردن برا پاییز سال بعد برا خودتون و یارتون و مرادتون چه هست چه نیست چه قراره بیاد چه اصن نمیخواد بیاد پیشنهاد میشه. قرمز و نارنجی مخصوصا...

حالا چرا همش گفتم کنید کنید کنید؟ بنده کنکور دارم و با معضل چیکار کنم تو خونه مواجه نیستم و خوب میدونم باید چیکار کنم! درس بخونم :| :)))) *-* 

پاسخ:
مافیا خوبه ولی تعداد بالا لازم داره.
بازی آنلاین که محشر کبراست! 
آَشپزی رو خوشم میاد و این چند روز حتما شروع میکنم» ایشالا که خانومم نخونه اینجا رو :))

فیلم رو باید مثل یک آیین بجا آورد. فیلمِ پا لپ‌تاپی دیدن که وسطش ده بار استوپ میزنیم فایده نداره. باید اتاق رو تاریک کرد. صداهای مزاحم رو حذف کرد. حتی الامکان صفحه بزرگ اندازه تلویزیون نگاه کرد. گوشی و بقیه حواس پرت کنا هم بذاریم کنار. بعدش انتخاب فیلم مهمه. اونقدر فیلمای محشر تاریخ سینمایی هستن که هنوز ندیدیم که میتونن مثل چیز میخکوبمون کنن.

با نمد میشه جامدادی، گلدون، کیف موبایل ، آویزهای اتاق و ... درست کرد، با کاموا علاوه بر بافتنی تابلوهای دیواری یا گلدون یا پادری درست کرد، مثلا میشه روی مقوا یا کارتون‌های ضخیم طرح کشید و بعد با چسب کامواهای رنگی رو روش چسبوند، یا گلوله‌های کاموایی درست کرد(مقداری از نخ کاموا رو دور چنگال محکم بپیچونید بعد وسطش رو با یه تکه کاموا محکم ببندید و از چنگال بیرونش بیارید، از دو طرف کاموا رو با قیچی ببرید میشه گلوله‌های گردالی قشنگ کاموایی) و به یه گونی یا پارچه که کمی بین تار و پودش فاصله باشه وصل کرد و پادری ساخت :)

یا کاموا رو دور بطری‌های نوشابه چسبوند و با کمی تزیینات دیگه ازش گلدون ساخت:)

خلاصه یه سرچ توی نت بزنید کلی ایده‌ی جدید با کاموا و نمد بهتون پیشنهاد میده :)

 

بافتنی خیلی خوبه، من خودم از کلیپ‌های نت شروع کردم، الان موفق شدم دوتا شالگردن ببافم :))) با گره‌های مختلف زیر و رو میشه طرح‌های مختلفی هم به کاموا داد :)

برم باز فکر کنم اگه چیزی به ذهنم رسید میام میگم :)

 

+با اون ۱۰۰ گیگ‌ نت هم میتونید سریال‌های نمایش خونگی یا سری فجر و اسکار و ... دانلود کنید و ببینید، البته احتمالش سرعتش جوریه که تا دانلود بخواد تموم بشه هفته هم تموم شده :)))

پاسخ:
هووووم
اتفاقا برای خونمون به شدت نیازمند گلدونیم.

وای ازین 100 گیگ!
۱۸ اسفند ۹۸ ، ۱۹:۳۳ گمـــــــشده :)

من هنوزم باید سرکار برم ولی خواهر و برادرم خونه ان

حالا با خواهرم مشکل ندارم. همیشه یا فیلم میبینه یا آهنگ گوش می ده یا شعر می گه. تکلیفش معلومه

ولی برادرم نه.

اوایل براش کتاب میاوردم و با هم می خوندیم. حس خوبی داست برای هر سه مون.

منتها از وقتی به بهانه تدریس مجازی براش واتساپ نصب کردیم دیگه احوالی از کتاب خوندن نمی گیره

تو فکرم برای این که کتاب خوندن رها نکنه به ازتی هر کتابی که می خونه ۲هزار تومن براش کنار بزارم و سرماه بهش بدم. نمی دونم کار خوبیه یا نه ولی فعلا همین به ذهنم میرسه

بازی های فکری هم اگه اهلش هستین گزینه های خوبی برای دورهمی خانوادگیه

من امتحان کردم، جالب بود

یه چیز دیگه که خیلی سعی کردم خواهرم انجام بده و نداد، انجام یه هتر جدید مثل ویترای بود. خیلی تلاش کردم اگه وسیله هاشو بگیرم ویترای کار کنه اوقات بیکاریش اما استقبال نکرد و خب پروژه بسته شد

دارم رو مخ پدر جان کار می کنم کیک پز بگیره برای عید شیرینی درست کنیم. باحال میشه به نظرم

ما طبقه دومیم و همسایه پایین اذیت میشه ولی اگه پایین بودم حتما تو خونه یه برنامه ورزش میذاشتم. البته الانم میشه گذاشت. منتها فقط یوگا و پیلاتس. ویدئوهاشو دانلود می کنم و با تلویزیون پخش می کنم. من قبلا ازین کارا می کردم خیلی جالب بود برام

اگه وسیله ورزشی هم تو خونه داشته باشین عالیه. مثلا دوچرخه ثابت

یه چیز دیگه که قبلا وقتی خونه بودم و تو قرنطیه خودخواسته انجام می دادم، تحقیق درباره مواردی بود که به هر دلیلی ذهنم درگیرشون می شد.

مثلا تو اون برحه از زمان دنبال موزیسین های تاب دنیا می رفتم. زندگی نامه شون می خوندم و بهترین آهنگاشونو گوش می دادم‌. انقدر گوش می دادم که مثلا بتونم در هر جایی سمفونی نه بتهوون رو تشخیص بدم و تو ذهنم ثبت بشه

یا پادکست گوش می دادم که هنوزم دارم ازون ۵تا مادکستی که جند ماه قبل از رو بیکاری گوش دادم استفاده می کنم تو بحثام

میشه از نتیحه تحقیقات یه مقاله جمع و جور درآورد و در اخایار بقیه گذاشت. من این کارو کردم و بازخوردش مثبت بود واقعا 

دیگه جونم براتون بگه

دیوار اتاق مثل حریر بانو طراحی کرد. کازش هیلی قشنگ بود..

همینا به ذهنم می رسه 

پاسخ:
ایشالا که این سر کار رفتن مشکلی بوجود نیاره براتون.
ویترای جالب بود رفتم دیدم. همسرپسنده :))
طراحی دیوار اتاق عالیه اگه خونه خودمون باشه.
خیلی خوب بود همه موارد. ممنون

۱۸ اسفند ۹۸ ، ۲۰:۰۶ منتظر اتفاقات خوب (حورا)

آخه دستورش که از خودم نیست. از اینترنت برمیدارم:/

احساس میکنم شبیه پیج اینستا میشه اگه بیام عکس هر چی پختم و درست کردم رو بذارم!

میتونیم بریده‌هایی از کتاب‌هایی که میخونیم رو بنویسیم.

پاسخ:
تجربه شخصی خودتون رو بنویسید. اصلا یه چیزی ابداع کنید. البته کسی رو مسموم نکنید D:
بریده کتاب بد نیست. ولی خیلی وقت پر کن نیست.

بازی پانتومیم :-))

فیلم فیلم ،

کتاب

دعا و عبادت برای دفع آفات و عفونت و قم و بیماری و...

.

++ تفکر برای کارهای بعد از بحران. مثلا راه اندازی کسب و کار اینترنتی یا سنتی (پسا ویروس)  ، یا هر کاری که میخوایم بعد از بحران بکنیم، براش از الان برنامه ریزی بکنیم. اگه تحقیق و پرس و جو لازم داره، انجام بدیم.

++ همینطوری فکر کنیم :-))

++ ورزش خونگی و بدون وزنه و خیلی نفسسگیر با اپلیکیشن : home workout

.

+ یعنی کوه نریم؟ :/ اونم قرنطینه ست دیگه. 

پاسخ:
دعا و عبادت برای دفع دشمنان و بدخواهان قم.
کسب و کار راه بنداز دیگه. منم نظر میدم پولمو بده برم. :/
کوه میگن مشکلی نداره رفتنش.فقط ازون پیرمرد خالی‌بندا باید فاصله گرفت چون قطعا کورونا گرفتن نمیگن.

- تفکر و تعمق در جهان هستی و کشف راز آفرینش و کارهای بد خویش درطول زندگی.

- نوشتن اتوبیوگرافی و تألیف کتب متعدد.

-تسلط به 5 زبان زنده‌ی دنیا

-انجام حرکات چرخشی جهت مبتلا نشدن به زخم بستر.

+ پوشاندن جامه‌ی عمل به لیست فیلم‌های دیده نشده و کتاب‌های خوانده نشده.

+واقعا کوه رفتن مگه چه اشکالی داره؟ |:

+روزی‌روزگاری. شبکه افق. (:

+پرهیز از گیردادن و آزار اطرافیان بر اثر حوصله سر رفتگی. |:

پاسخ:
از تفکر و تعمق در جهان هستی به زخم بستر نرسیدنم آرزوست :))
۱۸ اسفند ۹۸ ، ۲۱:۲۹ פـریـر بانو

درود بر شما با این پست!

پیشنهادات:

 

۱. کتاب‌های نیمه‌تموم رو تموم کنیم...

۲. فیلم ببینیم؛ سریال مخصوصا!

۳. اتاق‌ها رو مرتب کنیم و ته کمدها رو بگردیم ببینیم چیا پیدا می‌شه

۴. اگه نقاشیمون خوبه رو یه قسمت از دیوار خونه یا اتاق یه نقش و نگار خوب پیاده کنیم، خطمون خوبه شعر بنویسیم مثلا

۵. برای تزئین وسایل مختلف از نمد استفاده کنیم

۶. ورزش کنیم، برقصیم(مسخره‌بازی حین رقص هم توصیه می‌شه :دی)

۷. عصر جدید و اون یکی استعدادیابیه که توش ابی و آرش هستن رو ببینیم :|

۸. زبان بخونیم و تمرین کنیم

۹. اگر جمع زیاده پانتومیم، پانتومیم، پانتومیم :))

۱۰. بازی‌های دیگه هم می‌تونه روحیه رو عوض کنه؛ منچ، پاسور، جرئیت حقیقت، مافیا، نون‌ بیار کباب ببر :))

۱۱. ساز بزنیم، ساز تمرین کنیم

۱۲. خونه تکونی کنیم با آهنگ‌های شاد و قری :دی

۱۳. اگر اهل نوشتنیم بیشتر بنویسیم و تمرین کنیم

۱۴. برای اینکه بچه‌ها حوصله‌اشون سر نره با کاغذ و مقوا و خرت و پرت‌ها کاردستی درست کنیم باهاشون (امروز بابای دوستم داشت با خواهرش رو راه پله برس‌پرتابی بازی می‌کرد به این شکل که این برس رو از پایین می‌انداخت بالا و اون که بالا بود می‌گرفتش و پرت می‌کرد پایین و بالعکس! :| :)) )

۱۵. دکور خونه رو عوض کنیم

۱۶. با سیمان و آب و پارچه گلدون درست کنیم! به این شکل که سیمان رو کمی رقیق‌ آماده می‌کنیم و پارچه رو در سایز دلخواه که مربعی یا دایره‌ای برش داده شده، توش قشنگ ورز می‌دیم سیمانی بشه (هرچی پارچه ضخیم‌تر باشه بهتره) و بعد عینهو رختی که می‌خوایم پهن کنیم صاف و صوف نگهش می‌داریم و می‌ذاریمش رو یه‌چیز استوانه‌ای شکل که به حالت گلدون روش آویزون بشه. (توضیحش چرا انقدر سخته؟ :/ ) بعد می‌ذاریم به حال خودش بمونه و خشک شه. وقتی خشک شد از روی اون چیز استوانه‌ای یا هرچی که روش قرار دادیم، برش می‌داریم و گلدون ما آماده‌اس! بعدش می‌تونیم سلیقه به خرج بدیم رنگش کنیم. :دی

۱۷. مامان من این‌روزها آش زیاد درست می‌کنه! آش هم خوبه. درست کنین بخورین. :))

۱۸. یه کار جدید یاد بگیریم؛ گلدوزی، نقاشی، بافتنی و... . 

 

فعلا همین‌ها به ذهنم اومد... :دی

پاسخ:
درود بر خودت با این پیشنهادای خیلی خوب.
اون گلدون رو میخوام امتحان کنم. امیدوارم گند نزنم خونه رو :/
عصر جدید خوبه. قسمت اولش واقعا راضی‌کننده بود. برعک ورژن ایرانی اونور آبیش فوق‌العاده ضعیف و داغونه.

باسلام

تمام رسپی‌های موجود را امتحان کرده و دلی از عزا درآورید.

کتاب بخونید هرچند این چند وقت نتونستم بخونم!

دانشجوها، درساتونو بخونید همراه با کلاس آنلاینا یا جلو جلو که بعد عید قراره پوستمونو بکنن!

پادکست گوش کنید. به زودی پست معرفی کلی پادکست میذارم.

یه مهارتی که دو سه هفته‌ای جمع میشه رو یاد بگیرید. از دوره های یوتیوب و udemy و اینا استفاده کنید و وبینارای داخلی هم به درد می‌خورن.

بازی‌های انلاین جمعی انجام بدین تو گروهاتون

تا میتونید کمبود خواب رو جبران کنید.

فیلم ببینید.اینم یه لیست تا اخر هفته میدم ازش.

سریال ببینید!

freinds

How I met your mother

bigbang theory

modern family

broklyn 9 9

big little lies

when they see us

this is us

in treatment

unbelievable

body guard

the morning show

به نظرم تو این اوضاع، طنزا رو ببینید.

اخر ساله و سرها هم خلوت! بشینید ببینید چه کردید و ارزیابی کنید و برای آینده چی میخواید و چیکارا باید بکنید.

هر روز یک ساعت ورزش کنید تو خونه یا برقصید.

فایلای لپ تاپتونو مرتب کنید

عکسارو دسته بندی کنید و تحویل صاحاباشون بدین!

 

پاسخ:
فقط لیست سریالا! :)) بعد اینا ملت دیگه چیزی برای خندیدن پیدا نمیکنن.
پادکست خیلی خوبه. پست رو میام سر فرصت میخونم.

من یه بار که مدتی به خاطر بیماری خونه‌نشین بودم نشستم این بازی رو یاد گرفتم:

https://en.wikipedia.org/wiki/Go_(game)

و نشستم تو این سایت هی بازی کردم:

https://online-go.com

خوبیش اینه که مثل ویروسمون چینیه. البته این روش مسخره بیشتر مناسب آدم‌های چل، منزوی، کم‌تحرک و مجرده. ولی برید یاد بگیرید بلکه یه کم تو ایران زیاد بشیم بتونیم با هم بازی کنیم.

 

خوبه یا برم پیشنهاد مسخره بعدی؟

پاسخ:
قابل قبوله. فقط خودم شخصا از بچگی از هرچی بازی با مهره سیاه و سفید بود بدم میومد :))

@زهرا

میگن ویروس اولین بار از بازی مسخره اونو پخش شده. :-))

اونقددر کارتها رو دست بدست کردن ، همه گرفتن و شیوع شروع شده.

پاسخ:
D:
نفرات بازنده هم عمدی کارتها رو آب‌دهنی کردن.

سلام

اگر همون آقامهدی سابق نویسنده این وبلاگ هست که یه مدت سرباز بود فقط و فقط یه پیشنهاد دارم براش

پاسخ:
سلام. همون آقا مهدی سابق هست ولی دیگه سرباز نیست. فقط برای من نیست پینشهاد برای بقیه هم هست استاد.

من که رو آوردم به خوندن کتاب بیشتر، دیدن فیلم بیشتر، غذای جدید درست کردن و کیک درست کردن و تغییر دکوراسیون آشپزخونه و البته تماس تلفنی بیشتر و اختراع بازی دو نفره و... :دی

 

 

پاسخ:
چه خوب! اختراعاتتون رو بگید برامون :))

تا چند دقیقه پیش هربار دست به گوشیم میزدم با آب و صابون میشستم تا بالاخره به عقلم رسید بعد از چندین روز گوشی را پلاستیک بکشم 

من کار خاصی نمی کنم پای گوشیم فقط. البته اگه نت یاری کنه و بازی درنیاره. رمز دوم و نرم افزارشم ندارم بسته ام که تموم میشه عین آهو در گُل میمونم 

به شدت بی اعصابم و با اعضای خانواده ام کاتم

میرم سرکار و میام هم اونجا و هم اینجا بهم میگن خیلی می ترسی 

دلم فقط روضه می خواد تا گریه کنم و این همه بغض و خشم و ترس رو بیرون بریزم‌

پاسخ:
اتفاقا حال‌خوب کن‌تر از گریه سراغ ندارم! اگه خروجی روضه باشه که چه خفن‌تر و بهتر.
۱۹ اسفند ۹۸ ، ۰۰:۴۰ פـریـر بانو

مخلصیم! :دی

پیشنهاد می‌کنم برید تو حیاط ولی خب اگر مجبورید تو خونه انجام بدین یه پارچه‌ای چیزی بندازین که اگر از دستتون در رفت و سیمان چکید، کف خونه خراب نشه. 

 

+ اون خارجیه رو من ندیدم. در حد کلیپ‌هایی که تو اینستاگرام هست ازش می‌دونم. ولی عصر جدیدمون رو دوست دارم. خوبن بچه‌ها. امشب هم خیلی خوب بود و لذت بردیم از دیدنش در کنار خانواده. ایشالا بقیه هم ببینن سرگرم شن این شب‌ها! :دی

پاسخ:
خونه خودم حیاط نداره :( هعییی... خونه پدری هم انجام بدم دیگه به خونه خودم نمیرسه!

دلایل بد بودن پانتومیم و خوب بودن اونو اونقد زیاده که اصن نمی‌دونم از کجا شروع کنم! :))

 

دکتر میم!

دکتر دور نیس اون روزی که مقالهٔ «منشأ کرونا؛ شاید پانتومیمِ بی‌رحمانه در ایستگاه۴» منتشر می‌شه و جهانیان پی به خطرناک‌بودن این بازی کثیف می‌برن!

مقالهٔ «گفتاری چند در باب خواص uno بر بهبود بیماری‌های ریوی» هم در دست تنظیمه! بخش مقدمه‌ش هم دربارهٔ تحلیل رفتارِ بیمارْمشکوکْ میم پیش از ابتلا در کوهستان‌ها هنگام نفرت از بازیِ اونوئه! چکیده هم با پروتکل نجات دکتر میم در انتهای بازی تموم می‌شه!

پاسخ:
ولی من میدونم به کجا ختمش کنم D:

دکتر بیا پاسخ بده.

@زهرا

بعله بیرحمانه بود... اونموقعی که من بخاطر نشون دادن«این ره به ترکستان» و «اجاق کور بهتر از بچه بی نور» داشتن کف خاکهای پناهگاه چار میلولیدم که اینا رو نمیگفتی! اونموقع فقط داشتی شلوغ میکردی و داد میزدی که ما نتونیم بازی رو در بیاریم :-))

از همونجا بود که ما تونستیم و تو گفتی یه بازی از چین برات اوردن، اسمش اونو ئه

ما هم خام شدیم و اون برگه های تفی رو چرخوندیم. ))

من ِ ساده ، من ِ برّه کوچولو، توی زندگیم بارها گیر گرگها افتادم.

فقط کمک خدا بوده.

خداروشکر همه میدونن که کرونا از اون شهر دوحرفی ِ ... ِ مقدس اومد.

:-))

 

پاسخ:
:))) دهن به دهن شدن با تو ریسک بزرگیه.

بسته پیشنهادی خودم. خلاصه و مفید برای هر موضوعی یک عنوان:

فیلم

از لیست اسکاری‌های امسال تماشای «1917» حتما توصیه میشه. جذاب و میخکوب‌کننده‌ست حتی با وجود ایده‌ی تکراری. نسخه با کیفیت رایگانش رو پیدا نکردم ولی میتونید با اشتراکِ فیلیمو ببینید. هیچ صحنه‌ای نداره پس سانسوری هم نداره. دوبله‌ش هم قابل قبوله. فقط حتی‌الامکان روی صفحه بزرگ مثل تلویزیون تماشاش کنید؛حیفه.

سریال‌

همونطور که قبلا دربارش صحبت کردم سریال «Money heist» با خیال راحت توصیه میشه. فقط سعی نکنین یه روزه تمومش کنین چون احتمالش بعد دیدنِ دو قسمت اول زیاده. 2 فصل اول رو ببینید و کیف کنید. فصل 3 توصیه نمیشه. اینم لینک دانلودش بدون نیاز به فیلترشکن. برای 100 گیگ اهدا شده چیز زیادی نمیشه.

پادکست

چنل‌بی که معرف حضور همه هست. اون پادکست‌هایی که گوش نکردین رو گوش بدین. اونایی که آشنا نیستن برن سراغش. زود و تند و سریع. چند ماهی میشه توی جاده به جای موسیقی و رادیو، پادکست‌های مختلف گوش میدم. چنل‌بی با اختلاف از همگان جلوتره. اصلا به توصیه نیاز نداره. همه چیش خوبه و محشر. پیشنهاد من اینه این پادکست‌هاشو بذارید اولویت»» دریاچه: اپیزود 59 (برای اونایی که داستان‌های معمایی/جنایی علاقه دارن). برف: اپیزود 11 (برای اونایی که با حوادث کوه‌نوردی و برف و بهمن و رفتن به جاهای مخوف علاقه دارن). جنوبگان: اپیزود 37 (برای اونایی که به سفرهای شگف‌انگیز با سرنوشت نامعلوم علاقه دارن). مانیونگا: اپیزود 48 (برای اونایی که فکر میکنن هیچ وقت موفق نمیشن). اینم لینک سایت برای دانلود. تلگرام و ...هم داره.

بازی

برای بازی‌ها دو گزینه داریم:

1. جعبه‌ای نشستنی:

گوش به زنگ. تیزبین. هرکدوم سی چهل هزار تومن بیشتر نیستن. مغازه هم نخواستید برید آنلاین بخرید. هرکدوم حداقل دو سه روز میتونن دو تا چند نفر رو سرگرم کنن. بعدا که مهمونم اومد سرگرم میشین حسابی. فقط زخمی نکنید همدیگه رو و بذارید بقیه هم برنده بشن D:

2. جمعی نشستنی:

تله‌پاتی. برای این بازی لازمه 2 نفر و بیشتر باشید. نفرات زوج لازمه. بازیش واقعا آموزنده‌ست :)) اینجوریه که افراد، دو به دو روبروی هم قرار میگیرن. ردیف اول که در واقع رقیبِ هم هستن، یه کلمه‌ای رو (مثلا پنگوئن) انتخاب میکنن بین خودشون.ولی این کلمه رو به ردیف روبرو نمیگن و باید با تک‌کلمه‌هایی که برای نفرات روبرو بکار می‌برن به اونا برای حدس کلمه کمک کنن. مثلا من میگم «خنگ» و نفر روبرو که هم‌تیمی من باشه باید حدس بزنه پنگوئن :| اگه نتونه نوبت نفر بعدی میشه که راهنمایی کنه و نفر روبرو حدس بزنه. کلمه‌ها هرچی سخت‌تر باشن و معادل کمتری داشته باشن حدس زدنم سخت‌تر میشه. بکار بردن کلمات ترکیبی و انگلیسی هم ممنوعه. بعضی جاها که کلمه خیلی سخته هم میشه از کلمه‌های انحرافی برای راهنمایی استفاده کرد تا کسی که نوبتش نفر بعدیه نتونه کلمه رو حدس بزنه. ما شده بازیمون به 10 دور کشیده و کسی نتونسته کلمه رو حدس بزنه.

رقص

من طبعا و قاعدتا بخاطر معذوریت‌های دینی از این گزاره  همیشه دور بودم. ولی واقعا باید مثل عادل خدابیامرز بگم آقا چیه این رقص! چیه این حرکات موزون! تموم تن و بدن آدم می‌لرزه...! خدمت اونایی که تا الان داشتنش که عرضی ندارم.خوش باشین. خدمت ریش و پشم‌دارایی مثل خودم عرض کنم آقا! استثناها رو در نظر بگیرین و حرکت کنین. اگه تنها و مجرد هستین که بلند شین جلوی آینه اتاق، خودتونو وَرز بدین ببینین چی هست اصن این پدیده! زیر 30 ثانیه حالتون عوض میشه عوض شدنی. هم ورزشه هم جوک. بچه‌مسلمونای متأهلم که اصلا عذرشون موجه نیست. بلد نیستم و نمی‌تونم و اینا هم نداریم. پاشین حال خودتونو همسرتونو ژله‌ای کنین با این مادربزرگِ هنرهای هفتگانه. به خدا حال نماز و دعا هم بهتر میشه!

پاسخ:
بلا به دور واقعا! کجاست مادربزرگم که بگه آخرالزمان شده!

:))

:)))

:))))

 

دکتر؛

فقط یکی اینو به من بگه که ویروسه چوگونه مستقیم از چین رفته به اون شهر دو حرفی‌ای که فرودگاه نداره؟! چی؟ ناقلین سر راه از تهران رد شده‌ن؟ ممکنه که حتی تو پرواز و تو فرودگاه آلوده شده باشن؟! دکتر تو فرودگاه با اونا هم رفتین پانتومیم بازی کنین؟! لااقل به ملت هشدار بدین عواقب پانتومیما چیه!

اون وصله‌ها هم به کارت‌های پاک و منزهِ unoی من نمی‌چسبه! سبحان‌الله حتی! :))

[بعدم اینکه چینش تیما واقعاً نامردیانه بود تو اون پانتومیم مذکور! 😒 ]

پاسخ:
من بدجوری گیر افتادم بین قم و تهران. شانس ما هر دوتا هم سر لیست مبتلایان . 

این اختراعات خیلی پایه علمی نداره :)) فقط جنبه سرگرمی داره.

مثلا یکیش این بود که چشممونو ببندیم و توی خونه راه بریم و با لمس هرچیزی که جلومون قرار گرفت بگیم اون چیه. / برای اینکه بسنجیم چقدر خونه و وسایلش توی ذهنمون سیو شدن و بلدشون هستیم.

یا یکی دیگه‌شون این بود که وقتی تعداد لباس‌های توی سبد برای شستن زیاد می‌شد. با چشم بسته یکی‌یکی لباسا رو برمی‌داشتیم و با لمس‌کردنشون حدس بزنیم که این کدوم لباسه و باید توی کدوم دسته از نظر جنس و رنگ قرار بگیره برای شستشو.

یکی دیگه‌ش اینکه برای هم یادداشت‌های کوچیک یک جمله‌ای می‌نوشتیم و چند جای خونه قایم می‌کردیم و یک تایم چند ساعته رو تعیین می‌کردیم ببینیم کی می‌تونه یادداشت‌های بیشتری از طرف مقابلش پیدا کنه.

و چند تا بازی دیگه

پاسخ:
اوه اوه! اصلنم بر پایه بکارگیری مرد خونه برای امور خونه طرح ریزی نشده :)) اتفاقا پایه علمی و حساب شده‌ای دارن! 

@زهرا

انتقال از چین به قم؟ ... از طریق پرتقال آلوده

پاسخ:
:)))

الان بگم دیره؟ آقا من که کنکور دارم و کلا درس میخونم ولی شماها بشینید به آلبوم عکساتون یه سر و سامونی بدید. مخصوصا الان که همه عکس‌ها تو هارد و کامپیوتره و قر و قاطی! بشینید قشنگ مرتب و دسته‌بندیشون کنید. کلی هم خاطره براتون زنده میشه :) 

پاسخ:
ممکنه همین یه قلم کار چند روز طول بکشه! :)) خوب بود. 

کتاب دختر شینا رو دوست داشتم

فیلم هم هر چی از مجموعه فیلم های مارول بگم کم گفتم البته باز هم ممکنه خوشت نیاد

 

پاسخ:
اوه! یادم نیست کی خوندم ولی منم دوست داشتم. 
شاید باورت نشه ولی تازگی خیلی خوشم اومده :)) یه رفیق مارول باز دارم یه بار خونه ش بودم برام گذاشت مشتری شدم. 
۲۰ اسفند ۹۸ ، ۱۶:۲۶ زری الیزابت

به یاد دوران کنکورتون درس بخونید و تست بزنید و جمعه هم ساعت هشت بلند شید آزمون آنلاین بدین. 

امضا: یک کنکوری حسود

۲۰ اسفند ۹۸ ، ۱۶:۲۶ زری الیزابت

به یاد دوران کنکورتون درس بخونید و تست بزنید و جمعه هم ساعت هشت بلند شید آزمون آنلاین بدین. 

امضا: یک کنکوری حسود

۲۰ اسفند ۹۸ ، ۱۶:۲۷ زری الیزابت

به یاد دوران کنکورتون درس بخونید و تست بزنید و جمعه هم ساعت هشت بلند شید آزمون آنلاین بدین. 

امضا: یک کنکوری حسود

پاسخ:
:| 
دیگه حسودی نداره همه مثل شما خونه نشین شدن دیگه. 
۲۰ اسفند ۹۸ ، ۱۹:۵۴ زری الیزابت

خونه نشین شدن همراه فیلم دیدن و پادکست گوش دادن و کتاب خوندن کجا خونه نشین شدن همراه با درس خوندن کجا :|

پاسخ:
حالا شما کنکوریا انقد آه بکشین بگن تو خونه هم نشینین. کلا هیچ جا نباشیم راحت شیم :/
۲۰ اسفند ۹۸ ، ۲۳:۰۸ زری الیزابت

سعی می‌کنیم آه کنترل شده بکشیم دیگه به اونجا نرسه D: 

پاسخ:
اصول ایمنی و بهداشتی آه کشیدنم رعایت کنید ممنون :)) 

اون قسمت رقص چی می‌گه؟ تاثیرات تاهله؟ :دی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی