سفر نویسنده

توالی حادثه‌ها...

سفر نویسنده

توالی حادثه‌ها...

طبقه بندی موضوعی

سه شنبه, ۷ دی ۱۳۹۵، ۰۸:۰۹ ب.ظ

نقد و بحث آزاد(1)

سه شنبه, ۷ دی ۱۳۹۵، ۰۸:۰۹ ب.ظ

مقدمه:

این را بگویم که به حکم دل، خیلی بیشتر دوست دارم اینجا حرف‌های دلم را بنویسم. از همین باران و مه و حال و هوای دلتنگی و خاطر‌ه‌های دیر و دور. وبلاگی‌ها نیز همین را بیشتر می‌خواهند و دوست دارند. سرشان به قدر کافی توی شهر و نت،از سیاست و فرهنگ درد می‌گیرد...حالا بعد از خستگی یک روز، نشسته‌اند پشت سیستم،کنار لیوان چای داغ،وبلاگ‌ها را باز می‌کنند تا کمی هوای لطیف لمس کنند...دیگر حوصله و رمقی برای جار و جنجال نیست!

اما واقعیتش،جنس من نمی‌تواند فقط همین آدم دلی و یله باشد. بی‌دغدغگی از من بر نمی‌آید. این را از کودکی بهم آموخته‌‌اند که اگر رفیقت تب کرد برایش تب کن. حال،اندیشه‌ی دینی بهم یاد داده برای جامعه‌ و مردم هم تب کن...به هرحال؛سعی می‌کنم بنا را بر تعادل بگذارم؛ نه بی ‌دغدغه‌وار و نه اینکه مجبور بشوم هی بگویم «مگه من دل ندارم!». از طرفی،حیفم می‌آید این همه موجود با استعداد و باهوش را رها کنم با نوشته‌های صرفا دلی. بعضی از مخاطب‌ها یک‌دانه‌شان به صدتا آدم آن بیرون می‌ارزد.

صاحب‌مقدمه:

می‌خواهم هرازگاهی،یکی از مسائل «روز و مشترک» که در جامعه هم سرصدا کرده، اینجا بیاورم؛ یا به سوال‌ها و ابهام‌های رایج مردم از قشر حوزوی که کسی پاسخگویش نیست بپردازم. «تا حد توانِ خودم» با این ویژگی: اولا،از منظر اندیشه و تفکر «دینی،اخلاقی» و ثانیا رعایت نهایت منطق و انصاف،بدون هیچ‌ جهت‌گیری جناحی و سیاسی و تعصب بی‌مورد؛ آن‌طور که باید باشد نه آن‌طور که دل من می‌خواهد. شما هم اگر دل‌تان خواست همراهی کنید و البته «نقد و اظهار نظر».منتهی بطور مشخص،من زاویه دید خودم را خواهم داشت،و شما هم بطور طبیعی،زاویه دید خودتان. هیچ‌کس هم از شنیدن حرف مخالف، ترش نمی‌کند چون اختلاف پیش از علم(یقین)،بدون شک بهترین اختلاف و محل رشد است. و شکی نیست که شخص خودم بیشترین عایدی را خواهم داشت بخاطر شنیدن حرف‌هایی که شاید هیچ‌جای دیگر نشود گفت و نوشت.

و شک ندارم همین هفت هشت نفر در اینجا می‌توانیم به نتیجه‌های درخشانی برسیم برای زندگی بهتر در جامعه‌ای بهتر.

(شعاری شد ولی شعارم بخش مهمی از زندگی ماس بالاخره!)

پ.ن:لطف کنین، ضدحال نزنین و یه یاعلی،یا عیسی‌مسیح یا هرچی می‌خواین کامنت کنین. قول می‌دم راضی‌تون کنم :))
پ.ن: اولین مطلب رو همین امشب یا فردا می‌ذارم برای شروع.

 

موافقین ۴ مخالفین ۰ ۹۵/۱۰/۰۷
مهدی

نظرات  (۱۵)

یا علی میگم ولی قول نمیدوم حتما تو بحثا شرکت کنم
پاسخ:
خیلی ممنونم.
اظهار نظر و طرح دیدگاه شما کافیه. همین که یه آمار نسبی دست‌مون بیاد هرکسی چه نگاهی به موضوع داره.
خیلی هم عالی :) یاعلی :)
پاسخ:
مخلصیم!
جالب میشه اینکار. آرزوی موفقیت😉🌹
پاسخ:
دم شما گرم!
۰۷ دی ۹۵ ، ۲۰:۴۲ اسپریچو ツ
منم نظرات گرانقدرمو در اختیارتون میذارم ولی قول نمیدم منطقی باشن:|
پاسخ:
ما مشتاق نظرات گرانقدر شما هستیم!
۰۷ دی ۹۵ ، ۲۱:۲۱ واقعیت سوسک زده
حوصله بحث ندارم ولی سکوتم نمیتونم بکنم :)

پاسخ:
خیلی‌هم عالی! ما از طرف شما به همینم راضی هستیم!
منتظریم :) یاعلی
پاسخ:
چشم
خیلی ممنونم ازتون.
سلام ، حتما میخونم..
یاعلی
پاسخ:
سلام. نظر هم بدید حتما! تشکر! :)
و پنج نفر رو چرا هفت هشت نفر میبینی؟!
یعنی اون پنجاه و خرده ای نفر چی داشتن!؟ که شما رو. پیوند کردن؟!چون نظر نمیدن پس نیستن یا مهم نیستن؟!
پاسخ:
اون پیوند نیست. دنبال کننده هستن. فعلا اینجا نظرات از هفت هشت نفر بیشتر نشده. برای این موضوعم،چیزی که بکار میاد نظر دادنه نه دنبال کردن.
۰۷ دی ۹۵ ، ۲۳:۰۹ آقاگل ‌‌‌‌
یا علی. :)
ما هستیم. اگر هر وقت چنین اقدامی کردید و حرفی درخور زدن داشتیم حتما نظر میدیم. و اگر هم صاحب عقیده و حرف مستندی نبودیم می ایستیم و استفاده میکنیم از بحث.

پاسخ:
دمت گرم آقاگل! خیلی مخلصیم.
۰۷ دی ۹۵ ، ۲۳:۳۲ گمـــــــشده :)
بنویسید می خونم.خوشحال هم می شم
کور از خدا چی می خواد اصن؟
ولی از سوادم اینقدر مطمئن نیستم که توی بحثی شرکت کنم
پاسخ:
عه نفرمایید! به سواد باشه من از همه بی‌سوادترم. میخوایم نگاه‌هامون رو به اشتراک بذاریم این مهمه.
منم هستم
پاسخ:
خیلی ممنون. دمتان گرم
ان شالله ثمربخش و مفید خواهد بود...


بنده حتما می خوانم و گاهی اظهارنظر
از این جهت گاهی، که شاید گاهی علم و اطلاعی برای نظر دادن داشته باشم.


یاعلی مددی
پاسخ:
انشاءالله.
خیلی ممنون
۰۸ دی ۹۵ ، ۱۰:۴۲ زهرا یگانه
اینکه می تونید که بی تعصب به پرداختن موضوعات بپردازید ارزش بالایی داره. ما هم ان شاء الله عمری باشه همراهی می کنیم.
موضوع درخواستی هم داریم؟ مثلاً اگر میشه از سیاست کمتر و از موضوعات اجتماعی بیشتر بگید؟ [سیاست پدر مادر نداره که هرچقدر وقت براش بذاری آخرش هم هیچی به هیچی!]
پاسخ:
آره می‌تونیم داشته باشیم. ببینین بالاخره سیاست جزء لاینفک زندگی ماست،ولی اگه بهش بپردازیم نمیایم بگیم به کی رای بدیم به کی ندیم. به اون سیاستی می‌پردازیم که توی زندگی اجتماعی ما اثرگذاره و در جریان. فی‌الواقع چیزی که واقعا به خودمون کمک کنه نه به جناح‌ها و گرایش‌های سیاسی!
خیلی هم عالی
ایشالا که بحث های پرباری صورت بگیره
ما که "یاعلی" گویان پشت در وبلاگ  منتظر بحث های مفید میمونیم :-)
پاسخ:
به به! خیلی مخلصیم دادا!
قربانت
مابیشتر