سفر نویسنده

توالی حادثه‌ها...

سفر نویسنده

توالی حادثه‌ها...

طبقه بندی موضوعی

شنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۶، ۱۲:۱۳ ب.ظ

ژن مرغوب

شنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۶، ۱۲:۱۳ ب.ظ

. توی کوه،هنگام برگشت، دوتا توریست چشم بادومی از ما مسیر دربند رو پرسیدن و رفتن. نمیدونستیم برای کجان. کره،چین یا مالزی. یه آقای سن بالایی که عقب تر از ما میومد، رسید و از کنار ما و توریست ها رد شد با این جمله: «درخت نشین ها هم آدم شدن». 

. پسر عارف،(که ما فقط به اسم پسر عارف میشناسیمش)موفقیت پدر و مادر و خودش رو دارا بودن ژن_مرغوب اعلام کرده!

میخوام بگم شوخی یا جدی، مرام و منش نژاد پرستی،ژن پرستی و حتی خوی فاشیستی، گریبان ما مردمان آزاد اندیش و انسان دوست رو جوری گرفته که از ده جا دیگه زده بیرون. بدون تعارف، وقتی موقعیتش باشه،ما روی هیتلر رو هم سفید میکنیم پس حداقل ادعاها و پزهای صد من یه غازی در نکنیم لطفا!

موافقین ۱۶ مخالفین ۱ ۹۶/۰۴/۳۱
مهدی

ژن مرغوب

نظرات  (۳۰)

۳۱ تیر ۹۶ ، ۱۲:۱۷ ماهی کوچولو
من که به نژاد پرستی خودم اعتراف میکنم! :دی
من اگه سالیان قبل در آمریکا به دنیا می اومدم جزو اونا بودم که از سیاهپوستا فاصله میگرفتم هنوزم نمیتونم خیلی قبول شون داشته باشم به نظرم اکثریت شون احمقن! حتی اونایی که تحصیلکرده ان! که خب طبق چیزی که من دیدم انگار اون احمقیت شون جزو فرهنگ شونه! 
پاسخ:
:|
:/

۳۱ تیر ۹۶ ، ۱۲:۱۸ مریــــ ـــــم
اشو میگه ادم ها در مورد چیزهای زیبا حرف میزنن اما زشت زندگی میکنن


همینه
:|
پاسخ:
واللا!
باورت نمیشه از صبح سر این ژن چقد دپرس شدم
پاسخ:
ما اصن ژن غیر مرغوب بهمون افتاده که درس خوندیم ولی نه کاری برامون هست نه خونه ای نه شغلی نه حقوقی نه خونه ای.
اتفاقا چند روز پیش همین بحث بود
انقدری که با با تنفر نسبت به بعضی مهاجرا نگاه میکنیم
امریکا به ما و همون بعضی و بعضی بعضیِ دیگه نگاه نمیکنه
ما ایرانیا ژن نژادپرستی رو داریم
که خفته س
به وقتش بیدار میشه دمار از روزگار کائنات در میاره

پاسخ:
اصن اگه بحث ژنی باشه برای ما انقدر با عرب و مغول و ترک و روس و انگلیسی قاتی شده که دیگه لجنزار دراومده ازش :))
۳۱ تیر ۹۶ ، ۱۲:۲۲ نار خاتون
نه نه... کره جنوبی:)) به لهجه ش دقت میکردی میفهمیدی:))

پاسخ:
:))
 آدرس رو خیلی دقیق دادما! بریم جسدشون رو بیاریم پایین.
۳۱ تیر ۹۶ ، ۱۲:۲۸ سِناتور تِد
من خدا رو شکر از هر سه طرف، ینی پدر و مادر و عمه م دارای ژن و خونِ تمیز و با کیفیتی هستم! هر موفقیتی هم بوده واسه خاطرِ همیناس ;)))
پاسخ:
ژن عمه از همش مهمتره! D:
۳۱ تیر ۹۶ ، ۱۲:۳۲ سِناتور تِد
آره خب. دلیلِ تغییرِ مسیر زندگیم بوده اصن! اینکه الآن سناتور شدم بخاطرِ عمه مه!
پاسخ:
ولی من حاجی شدنم هیچ ربطی به عمه و عمه هام نداره :))
۳۱ تیر ۹۶ ، ۱۳:۱۹ واقعیت سوسک زده
حالا که اینطوری شد اصلا مورچه چیه کله پاچه اش چی باشه !
پاسخ:
پول که باشه همه هفت تیر کش میشن!
به‌نظرم لازمه ایشون رو با یه لباس ساده و با جیبِ خالی وسط بیابون وِل کنن، ببینم این ژن مرغوب و اعلاش به چه دردش میخوره :)) مرتیکه‌‌ی ... -________-
+ اعصابم از این یقه‌سفیدا بیشتر از همه خُرد میشه... 
واقعا کسی که نمیتونه بچه‌ش رو کنترل کنه و بسازه، چجوری میخواد این مملکت رو بسازه؟ :|
پاسخ:
حالا اینا کنترل شده هاش هستن مسترجون!
منم این ماجرا رو شنیدم و درباره اش هم مطالب طنز خوندم، ولی متاسفانه این رفتارها ریشه دارند و نمیشه با طنز از کنارشون رد شد. اگه جریان سازی بشه، نسل بعدی برمیگرده به عصر جاهلیت قبیله ای.
پاسخ:
اگه برنگشته باشیم!
@ماهی کوچولو
این حرفا شوخی بود دیگه؟
پاسخ:
انشاءالله!
حاجی مال اندونزی بودن، از لحنشون معلوم بود ⁦:-)⁩)
پاسخ:
خدا بیامرزدشون به هرحال!
عه ! کامنت من نیس ؟
پاسخ:
خصوصی در شده بود :))
:| عههه واسه چییی؟؟ این روزا هی دستم خط میخوره
پاسخ:
:/ من بی اطلاعم :)) درست میشه ایشاللا!
۳۱ تیر ۹۶ ، ۱۶:۰۸ آقاگل ‌‌
واقعیت اینه که اغلب ما طبق آزمایشات روانشناسی که انجام شده این هیتلر بودن درونی رو داریم. 
پاسخ:
خب الحمدلله شاهدش رسید!
بعد از دست ما چه کاری برمیاد؟ 
فقط بشینیم و حرص بخوریم و حرص بخوریم..
پاسخ:
و بخوریم...
اون ازافغانی ها و بلاهایی که سرشون اومد تو ایران
توریستا هم که جدید نیست من قبلا یه سری کلیپ از کره ای ها دیده بودم مسخره گرفته بودنشون
اونم که از عربا که ...

اصن چرا راه دور میری
ترک و لر و کرد و باقی اقوام ایرانی یا به قول تیتر مطلب ژن مرغوب رو هم رحم نمیکنیم

یه چیزم بگما
همین که میگیم ما ایرانی ها این جوری و اونجوری هستیم خودش یه مدل نژادپرستانه نگاه کردنه
منظورم بر اساس دسته بندی نژادی قضاوت کردن
که خیلی وقته توی کشورهای "از نظر تئوری" پیشرفته رد شده ولی خوب توی عمل هنوزم میلنگن

پاسخ:
توی تئوری که بشر امروز، فرشته‌ترین بشر تاریخه!
۳۱ تیر ۹۶ ، ۱۸:۵۷ گُل نِگار
از فضل ژن مرغوب تو را چه حاصل!:/
.
.
این دسته ادمها را باید فقط از دور دید ونزدیکشون نشد!
پاسخ:
خودشونم همینو میخوان! :))
۳۱ تیر ۹۶ ، ۱۹:۲۹ گلبول سفید
حاجی ژنت مروغوب نیست حسادت نکن دیگه! :))
پاسخ:
به جون پسرش اگه حسادت کنم!
۳۱ تیر ۹۶ ، ۱۹:۴۶ پـــــر ی
نمیشه به داروین بگیم دوباره برگرده این بار دقیق تر نظریه ی فرگشتش رو توضیح بده بلکه برخی هم وطنان عزیز خوب درکش کنن ؟
پاسخ:
کیفیت تحصیلات و کار ما نظریه‌های فرگشت مرگشت رو هم دور می‌زنه :))
۳۱ تیر ۹۶ ، ۲۲:۰۲ ماهی کوچولو
خیلی شوخی نبود! واقعا نژاد پرستم! شاید بتونم علنا بروزش ندم! ولی هستم
پاسخ:
لطفا علنا بروزش ندین پس :)
۳۱ تیر ۹۶ ، ۲۲:۱۹ ماهی کوچولو
چشم! 
پاسخ:
ای بابا :))
چشم‌تان بی‌بلا!
کامنت ماهی کوچولو نطقمون رو کور کرد :/
پاسخ:
گفتن ابراز نمیکنن.
۰۱ مرداد ۹۶ ، ۰۰:۳۰ نویسنده ....
دارم فکر می کنم اونی که منفی زده پسر عارف بوده؟:))
پاسخ:
اجالتا همونایی هستن که مشکلی با این آقازاده ها ندارن.
حاجی به نظرم حرفشون تا حدودی درسته. حداقل واسه هم نسلای ما درسته هر چی پدر مادر زرنگ تر و باهوش تر بودند فرزندا هم طبیعتا به همون سمت و سو میرفتن. پس همونطور که صدا چیزه ارثی هست هوش و استعداد هم تا حدود زیادی تابع همین قانون هست.
پاسخ:
رسیدن به ثروت و قدرت با "رانت" رو یه آدم با هوش متوسط و تحصیلات ابتدایی هم میتونه انجام بده. ایشون تصریح میکنه بر فرض که من با رانت به جایی رسیدم،بخاطر ژن مرغوبم بوده!
دوم اینکه تجربه حقیر خلاف فرمایش شما بوده. من، مکرر در مکرر، پدر و مادرهای بی سواد یا کم سواد با هوش معمولی رو دیدم که فرزندشون چیزی در حد یه نابغه بوده. اما پول و نفوذ و قدرت نداشتن بچه رو بفرستن فلان مدرسه و دانشگاه خارجی و بعد هم پای معامله بین المللی!
نمیدونم شاید منم داشته باشم... ولی ناراحت میشم وقتی میبینم یکی داره... گاهی هم اصلا حواسمون نیست و نژاد پرستی میکنیم... از بس عادی شده متاسفانه...
پاسخ:
یه کم بگردیم و دنیامون رو بزرگ کنیم،نباید داشته باشیم. اصلا جا نداره.
سلام

گویا با این حرف خاک ایشون رس هستش و برای ما کاهگل! :/

+ «و جعلناکم شعوبا و قبائل لتعارفوا، ان اکرمکم عند الله اتقاکم...»

پاسخ:
سلام.
+ احسنت!
الان من رتبه کنکورم خوب شه به سبب ژن های مرغوبم بوده؟؟
خیر بابا خیر!
خودم اجدادم جلو چشمم اومده!
ژن مرغوب سیری چند؟
پاسخ:
نه شما رتبه کنکورت خوب بشه به ما شیرینی مرغوب میدی. با تشکر!
حاجی بله اون زمانای قدیم بود پدر مادر بی سواد بچه نابغه تحویل جامعه میدادن. شما نگاه به مراکز سمپاد کن تقریبا تمام کلاس پدر مادراشون دکتر و وکیل هستن در رده دانشگاهی هم همینطوره بین فارغ التحصیلان پزشکی و قبولی دانشگاههای برتر تهران. صحبت من اصلا درباره رانت و اینا نبود. میگم هوش پدر و مادر روی فرزند تاثیر گذاره و هرچی نسل به نسل جلو تر میریم میزان این تاثیرگذاری بیشتره حالا اینکه شما از بیخ و بن همچین چیزیو قبول نداری بحثش جداست.
پاسخ:
صحبت من دقیقا درباره رانته. منکر انتقال و اثر تحصیلکرده ها روی فرزندانشون نیستم. میگم تنها الزامش این نیست!
فقط زمانای قدیم هم نبوده. همین الانش دانش آموز دارم با همین ویژگی که گفتم. یه دونه و دوتا هم نیستن. از بخت بدشون ننه بابا پولدار یا سیاسی نداشتن که همه جاهای خوب و درجه یک رو از اول بشناسن و بذارنش همونجا تا رشد کنه.
در مورد کامنت بالا باید بگم که من سمپادی ام و با یقین میتونم بگم سمپادی هایه سری هاشون کلا خنگن!
اونی هم که پزشکی دانشگاه تهران و برق شریف بازم باهوش نیست.مقدار بیشتری خودشو کشته فقط.اتفاقا کنکور جاییه که باهوش ها موفق نیستن بلکه خرخوان 
موفق اند.
اینم که میگین والدینشون دکتر و وکیل و فیلانند به خاطر اینه که پول بیشتری دارند و فرزندشون از خدمات متنوع تری میتونه استفاده کنه.
هوش والدین و باهوش بودن فرد تنها کاتالیزگره و مواد اولیه تلاشو کلاسو و کتابو مقدار خوندنه!
پاسخ:
حق!