سفر نویسنده

توالی حادثه‌ها...

سفر نویسنده

توالی حادثه‌ها...

طبقه بندی موضوعی

دوشنبه, ۲۰ فروردين ۱۳۹۷، ۱۱:۰۴ ق.ظ

چت با دانش‌آموزی که هوش ریاضی فوق‌العاده‌ای داشت*

دوشنبه, ۲۰ فروردين ۱۳۹۷، ۱۱:۰۴ ق.ظ

_ سلام اقای ر... خوبی؟ سال نو مبارک

_ سلام عزیزم . ممنونم . سال نوی توأم مبارک. علی، چندین و چندبار خوابتو دیدم.

_ چه جالب! اتفاقا منم دیشب خوابتو دیدم

_ جدی؟؟ چی؟!

_ نمیشه نوشتش باید حضوری بگم

_ یه چیزی میگی که شدنی نیست؟؟ :)) من دقیقا دیروزم یادت بودم

_ الکی؟؟!

_ باور کن! یکی داشت با روبیک‌ بازی میکرد توش مونده بود. من گفتم یادش بخیر برای علی آب خوردن بود.

(علی ایموجی قهقهه می‌فرستد) مدرسه نیستی؟! (ساعت 2 بعدازظهر بود)

_ نه ترک تحصیل کردم

_ :)) شوخیشم زشته

_ :))) معلومه آمارمو رو داری!

_ پس چی! یه دونه علی بیشتر دارم؟ خودت خوبی علی جون؟

_ ممنون. چه خبر

_ سلامتی. دل به دل واقعا راه داره‌ها!

_ اره. دلم برات تنگ شده

_ منم همینطور. هرچند باور نمیکنی! من با اینکه خیلی وقته ندیدمتون، دائم و مرتب خوابتون رو میبینم، برای خودمم عجیبه. مجال کوتاه بود ولی دوره‌ای بود که به عمق جان نشست و ماند! 

_ به به! برا اینه که ما همیشه یادتیم،میایم خوابت

_ امیدوارم!

_ بله

_ بله؟؟ میزنمتا :)) البته الان فکر کنم گولاخ شدی دیگه نمیشه زدت.

_ نه من هر چه قدر هم رشد کنم بازم شما به من زورید. چه از لحاظ حرفی چه از لحاظ زدنی

_ علی یه مدت خیلی ناراحت بودم ازت. جواب نمی‌دادم و ... خودت می‌دونی. ولی گذشت دیگه. ببخشید.

_ من به خدا به دل نگرفتم

_ یه آرزوی محکم کن من بتونم برسونم خودمو (شهرستان) ببینمتون.

_ هر روز آرزو میکنم. هنوز نمیدونم چرا از دستم ناراحت بودی فک کنم حق دارم بدونم

_ هرچند دیگه گذشته ولی آره حق داری بدونی

_ اره گذشته‌ها گذشته ولی شما بگو لطفا

_ فکر کنم هم تو هم بقیه میدونین من روی چی از همه چیز حساس‌تر بودم

_ بی ادبی؟

_ و روابط بین خودتون.

_  وقتی می‌دیدم چطوری باهم به قول خودتون دعوا می‌گیرید، همه ی قول‌ها و برنامه‌ها و رفاقتامون رو بر بادرفته می‌دیدم. ناراحت‌کننده بودن.

_ بود ولی نه انقدر

_ اونم سر مسائلی که با گفتگوهای خیلی عادی میشه حل و فصلشون کرد. تمرین ما سر کلاس، همیشه همین بود نبود؟ شاید یادت باشه اینو. یه بار خصوصی توی کلاس بهت گفتم. حتی اگه از استدلال و جواب کسی قانع نشدی، بازم احترامشو نگه داری و دوستیه رو حفظ کنی. متقابل به بقیه هم همینو گفتم. نسبت به تو خصوصا حواسشون باشه نه تندی کنن نه بی ادبی نه قطع رابطه. همین دیگه :)

_ حرف شما صحیح، این جدا، ما ممکنه تو گروه بحث کنیم یا حتی دعوامون بشه ولی وقتی همو ببینیم مطمئناً با هم دوستیم و چیزی روابطمونو خراب نکرده

_ خیلی خوبه! منم همینو می‌خواستم و می‌خوام همیشه

_ شاید شما یه چیز دیگه تصور کردید از بحث‌ها تو گروه. در واقعیت ما همیشه با هم دوستیم

_ نه . تصور من همون چیزیه که اتفاق افتاده. ولی خب خداروشکر که اینطوری نگاه می‌کنی. و اینکه... از اصل حالت چه خبر؟(جمله‌ای قراردادی بین من و آنها که هروقت می‌گفتم باید هرچی توی دلشون بود رو بیرون می‌ریختند) خوشحال و راضی هستی یا نه؟ از زندگیت؟

_ اونجور که می‌خوام خوشحال نیستم همه چیزو پوچ و تو خالی میبینم

_ چه با کلاس! :))

_ :))) 

_ هوووم...خب؟ باید چیکار کرد؟

_ کاری نمیشه کرد! میشه؟

_ اگه اینی که میگی شده باشه. تازه رسیدی به نقطه‌ی خوبش.

_ چه نقطه‌ای؟

_ همین پوچی و تو خالی بودن همه چیز. از این جا به بعدش دو راهیه

_ ؟ 

_ توی پوچی بمونیم . باری به هر جهت زندگی کنیم تا مرگ. یا اینکه از همین پوچی برسیم به معنا دار بودن زندگی. قطعا مورد اول آسون‌تره :)) ولی خب ته دومی لذت‌بخشه ، اولی نه ، تهش همون پوچیه. می‌دونستی 2000 سال پیش نمایش و تئاتر اجرا میکردن که بگن زندگی خیلی پوچ و بی‌معنیه؟ پس برای ما اگه اتفاق افتاد، اصلا قضیه جدیدی نیست.

_ نمی‌دونستم. لذت یعنی چی؟ اوج لذت چیه؟

_ خودمم نمی‌دونم. ولی بودنشو حسش می‌کنم. میدونی چه وقتایی؟

_ هوم؟ 

_ وقتایی که سعی می‌کنم با آدمای اطرافم مهربون باشم حتی وقتی که حالم بده. 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

*و امروز در ویدیو کلوپ کار می‌کند.

. ما اینجوری جواب چیزهایی که خودمون توش موندیم رو میپیچونیم، شما چطور؟ :)) 

. برای آشنایی بیشتر اگر خواستین پست روزهای خوش پایانی رو بخونین.

. جهت اطلاع بگم که من از اون تشکیلات دوست داشتنی،خیلی محترمانه اخراج شدم. ولی این بچه‌ها هنوز نمیدونن و فکر میکنن من بخاطر مشغله و مشکلات خودم نمیتونم برم پیششون.

موافقین ۸ مخالفین ۰ ۹۷/۰۱/۲۰
مهدی

نظرات  (۱۰)

چت خوبی بود :دی
و دوراهی رو هم خیلی خوب گفتید. 
و اینکه واقعا ترک تحصیل کردن؟ مگه میشه ترک تحصیل کرد؟! چه عجیب :|
پاسخ:
شدن که میشه ولی نه ترک نکرده. منتهی شب میره توی ویدیو کلوپ کار میکنه.
بعضی ها ذاتا معلم ان خوب آموزش میدن و بعضی ها مشاور، خوب درک می کنن طرعو. 
ولی از همه بهتر معلم-مشاوران. درک میکنند بعد آموزش میدن. به شما میاد این لباس. جای شما بودم سفت می چسبیدمش. موفق باشید
راستی خیلی خوش برگشتید. خوشحالمون کردین
پاسخ:
بله میاد،ولی کمیت خودم انقدر توی ابتدایی‌ترین مسائل لنگ میزنه که فعلا نمیتونم بچسبم بهش :))
زنده باشین لطف دارین :)
چتت با دانش‌آموز مورد نظر من رو یاد کتابی انداخت که همین چندوقت پیش بود می‌خوندم. یاد کتابب نامه‌های بهرنگی که چندتایی هم نامه به دانش‌آموزاش نوشته بود. :))
پاسخ:
نامه های حاج مهدی هم به زودی ... :))
۲۱ فروردين ۹۷ ، ۱۰:۱۳ خورشید ‌‌‌
کار کردن با بچه‌ها٬ کنارشون بودن٬ خیلی ارزشمنده. بچه‌ها متوجه زحمتی که براشون می‌کشی هستند و بهت انرژی می‌دن برای ادامه دادن. یک نوع درک و مرامی که فقط مختص نوجوون‌هاست. و به طرز بی‌رحمانه‌ای حقیقت‌‌هایی رو که ازشون فرار می‌کنیم٬ به رو میارن.
پاسخ:
آره آفرین! هیچ کی مثل اینا منو وادار نکرده که خود خودم باشم!
پس علی جون شمالیه که نمی تونید برید
پاسخ:
نه. خیلی دور حدس زدید :)
آخه شمالی ها دعوا رو میگیرن 
پاسخ:
یه سری اصطلاحات مشترکه بین خیلی از لهجه ها و گویش ها.
برادر من شما دو ماه نبودی ما که بودیم-_-
این سرعت از پست گذاشتن اونم طولانی عجیبه هاااااا-_-
منم رسیدم به پوچی!
خوشحال باشم؟
پاسخ:
عجیب نیست بابا ۲ ماه حرف نزدم خب! :)) 
آره خب. تازه الان خوندن داستان و نمایشنامه های ابزورد بهت میچسبه . 
بنده فردا صبح امتحان فارسی دارم و به سان آهو در گل دارم دستو پا میزنم!
پاسخ:
خسته نباشی! بفرما سر کتاب این وای‌فای رو هم خاموش کن پس فردا می افتی میای به ما آخوندا بد و بیراه میگی :)))
قطعا بد و بیراه میگم!!شک نکن:/
پاسخ:
:)) خدایا نت این رو هک کن! آمین. 
این به درخت میگن:/
پاسخ:
نه بابا برای ذوی العقول هم استفاده میشه. فارسیه رو معلومه با جزوه دادی رفته :)) 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">