سفر نویسنده

توالی حادثه‌ها...

سفر نویسنده

توالی حادثه‌ها...

طبقه بندی موضوعی

جمعه, ۳۱ فروردين ۱۳۹۷، ۰۱:۵۳ ب.ظ

جانستان قُمستان

جمعه, ۳۱ فروردين ۱۳۹۷، ۰۱:۵۳ ب.ظ

یکی از اساتید و مدیرانِ به نام در قم، طی سخنانِ مبسوطی فرموده‌اند «زمان آن فرا رسیده است که حوزه علمیه قم به کشوری مستقل تبدیل گردد، کشوری با مرزهای جغرافیایی مشخص، پرچمی مخصوص، قانون اساسی، پذیرفته شده در مجامع بین‌المللی و پذیرنده سفیران کشورهای مختلف».

ضمن تکرارِ شعارِ تکرار ناشدنی هر دم از این باغ بری می‌رسد، عرض کنم که من و امثال من، أولی به طنز و جوک‌سازی درین باره هستیم، زیرا نه تنها حوزه علمیه قم، بلکه سرتاسر کشور پهناورِ قم را سالها زیست کرده‌ایم و اقلیمش را بیشتر از ولایت خود نشناسیم بیشتر می‌شناسیم! تا حدی که می‌توانیم بگوییم طبق همه بندهای اساس‌نامه، اونجی کلیش واس ماس. لذا بنده به صورت جدی از حاج آقای زادهوش، درخواست دارم پیش از هر اقدامی، ورود زنان را به استادیوم یادگار امام که نه،حداقل به مدرسه فیضیه آزاد کنید. ورود خبرنگار؟؟ نه نه غلط کردم! از این مهم‌تر، کوچه‌ی معروفِ گ..ه..ی ها را حتما تغییر نام بدهید، والا سفیر که هیچ، دریغ از ورود یک توریست، حتی چینی! باز کوچه ننه عباس خوب است شاید جذب توریست کند هرچند باید به دورنمایی و تاریخچه‌ای ازش بسنده کرد. اما خیابان هشت متری لوله را تمنا می‌کنم نه تنها تغییر نام که حتی تغییر کاربری بدهید. محله شهیر نیروگاه هم اسمی بگذارید که باز تحریم نشویم توی این بی‌آبی. حداقل نمایندگان آژانس را با اسنپ ببرید آنجا تا ببینند بیشترین سوخت تولیدی در آن محله، زرد نیست بلکه قهوه‌ای سوخته‌ست. زنبیل‌آباد هم که نیاز به گفتن ندارد،دارد؟ پیشنهاد می‌دهم به سبک کره‌ای‌ها داستان و سریالی افسانه‌ای از این محله درست کنید و به خورد مجامع بین‌المللی بدهید؛ نامش را هم بگذارید افسانه هزار زنبیل. من جز چند خط پایین که کاملا شوخی است عرض دیگری ندارم، با تشکر! 

خدمت جناب زادهوش که انشاءالله هوششان بیشتر بزاید عرض می‌کنم «چرا؟». درست است که موسسه‌ی تحت مدیریت شما سر و کارش با غرب و مسیحیت است اما در این مسیر، قرار بر هجوم بود نه گل به خودی از جنس یحیی گل‌محمدی‌! می‌خواهید مسیر کلیسای روم را برویم؟ کافی‌ست کمی صریح‌تر باشید! در گوشی بگویم این  توئیت‌هایی که حرف‌های شما را دستمایه طنز قرار دادند هنوز نمی‌دانند داستان چیست والا برایتان هشتگ #کشور_قم#واتیکان_شیعی#شیعه_سکولار را در کنار هیپ هیپ هورا ترند می‌کردند. ممنون دشمن غیرباهوش(فرمود حتی به دشمنانتان دشنام ندهید) هستیم اما رفیق! حاجی! ما به شما علاقه‌مندیم... داشتیم؟ من که میگم بریم سر چارمندون یه آب‌هویج خنک بزنیم بر بدن و برگردیم سر کلاس درس.

      

رفقا بفرمایید سوهان،از آب گذشته‌ست دیگه تعارف نکنید D:

موافقین ۷ مخالفین ۰ ۹۷/۰۱/۳۱
مهدی

کشور قم

نظرات  (۳۳)

فقط دلم می خواد بگم
امام زمان حق داره نمیاد :)
بیاد که کیا بشن 313 نفرشون؟:)
پاسخ:
من من من :| :)) 
احتمالا این بزرگوار یه چیزایی راجع به واتیکان و تاریخچه‌ش خونده و اینجا رو با اونجا اشتباه گرفته
پاسخ:
ایشاللا که همین باشه 
کشورهای مسلمان که متحد نیستد تا بشیم مثل واتیکان :)
فلفل رو سوهان ؟ دل درد گرفتم :)
پاسخ:
به کشورهای مسلمان چیکار داریم؟ بقیه که مسلمون قلابی‌ن از نظر ما :))

شیرینه بابا بزن به بدن
حالم از نگاه عمده قشر سنتی ساکن قم ( عالم و عامی هم نداره) به مسائل مربوط به زنان به هم می خوره.
اینا اگه می تونستن کلا خانم ها رو از جامعه بشری حذف می کردن:|
پاسخ:
منم پایه‌م D: فرااار 

دیشب همسرم خبرش رو گفت و چند تا جوک هم تعریف کرد. خنده دار و خیلی تلخ! اولین چیزی که من یادش افتادم ، امام خمینی بود. واقعا اون همه امام خون دل خورد برای این کارها؟
 
پاسخ:
بله خون دل خورد برای همین کارها 
۳۱ فروردين ۹۷ ، ۱۴:۴۴ نیوشا یعقوبی
واااااااای :)) اسمای کوچه های قم انقدر خنده داره جدی؟

البته از زنبیل آبادی که دیدم :| و ظاهرا تنها منطقه مسکونی قمه! چون خیلی عجیبه تمام دوستای من همونجا ساکن باشن :| :)) میتونه اسامی به همین خنده داری باشه

بعدم واقعا چه فکری کردن ایشون؟ :/ خودی و غیر خودی دارن میخندن آبرو نمونده دیگه :|
پاسخ:
قم اسمای رسمی داره و غیره رسمی،اسمای رسمی/شهرداری رو تقریبا هیچ کس استفاده نمیکنه، همین زنبیل آباد ، 45متری شهیدصدوقیه بنده خداست :| 

۳۱ فروردين ۹۷ ، ۱۴:۴۹ واقعیت سوسک زده
شما کلا با سازند قم لجید :)

پاسخ:
من که دیگه از کشورم مهاجرت کردم تهران. نوش جون اونا که موندن :))
۳۱ فروردين ۹۷ ، ۱۵:۴۷ نیوشا یعقوبی
چه باحال :)) کسی بهم نگفته بود اینو :) 
پاسخ:
زندگی توی قم، به خودی خود، کمدیه!
۳۱ فروردين ۹۷ ، ۱۵:۴۹ منتظر اتفاقات خوب (حورا)
الان شما گرین کارت داری واسه رفتن به قم دیگه؟! :-)
پاسخ:
از تاریخ برگشتم خیلی گذشته، دیرم اقدام کردم دیگه مجبورم لاتاری ثبت نام کنم! فقط خدا بخیر کنه کار به دوبی و آقا موسی نکشه!
کوجه گهی دارین اونجا؟ :-D
دانشمند ، مشاهیره چیه ؟ 


پاسخ:
عه. نچ. آقا اسم نبر :)) 
بالاخره نیاز بوده دیگه. کسی قضای حاجت اورژانسی داشته باشه چیکار باید بکنه؟ از قدیم اونجا محل اورژانسی بوده. 
این بخش حرفهاش هم بانمک بود:)
"اختصاص یک یا چند واحد اقتصادی مانند پالایشگاه یا پتروشیمی به این کشور بخشی از نیازهای مالی آن را تامین می‌کند که البته با استقلال حوزه علمیه شیعه ، جذب مشارکت های مردمی و اتکا به وجوهات شرعیه و بریه امکان بیشتری می یابد."
باید برای زیارت حضرت معصومه زودی اقدام کنم تا مشمول عوارض خروج از کشور نشدم:))
پاسخ:
واللا همینم کم داریم :/ همینجوری به ما میگن شیر نفت توی جیب‌تونه! پالایشگاه بیاد که دیگه ... :| 

۳۱ فروردين ۹۷ ، ۱۶:۰۱ نیوشا یعقوبی
جوابتون به کامنت امین :))) 
ولی خدایی الان فهمیدم چرا طلبه های نسل جدید شوخ میشن و یکمم به نظر میرسه عجیبن :)) حق دارن :)) شما باز جزو معقولا محسوب میشی یکم :)) 
پاسخ:
یکم معقول :))) عالی بود! D: 
حاجی دعوتنامه بفرست ، بالاخره یه مهر کشور خارجی بخوره توو پاسپورتمون. 
پاسخ:
باشه ولی تو دیگه فیلم نیا مرد حساب. فقط قطب جنوب مونده نرفته باشی 
یکم برام عجیبه که می‌گید زندگی کردن توش کمدیه! شایدم منظورتون رو درست متوجه نشده باشم. آخه تصور من همیشه این بوده که واسه تنها زندگی کردن خیلی خوبه‌ آرامش و یه سری جاهای خاصش‌. کلا قدم زدن تو‌کوچه پس کوچه‌های بخصوص قدیمیش همیشه برام لذت‌بخش بوده. البته این کاریه که تو هر شهری میرم باید انجام بدم و  برام لذت‌بخشه. ولی درکل فانتزیمو بهم ریختید((:
پاسخ:
مگه کمدی باعث آرامش نمیشه؟ منم همینو میگم اصن! میرم اونجا حقیقتا و عمیقا شاد میشم.
تو جنوب روی اون بخش گفته‌های ایشون که می‌گفتن باید بهش پالایشگاه بدید تاکید می‌شد. مردم اینجا نفت و پالایشگاه و مخلفاتش رو از خودشون می‌دونن و روش حساسن. خب حقم دارن تا حدودی، دودش میره تو چشم اینا بعد خاکم می‌خورن آبشونم نابوده، گرمم هست، کارونم داره آب باریکه میشه. خلاصه که می‌گفتن یکی تو قم گفته پالایشگاه نفت بدن به قم، واااااااااای.
:)
پاسخ:
بگید نگران نباشن خود آیت‌الله کعبی نمی‌ذاره اصن .  :)) 
۳۱ فروردين ۹۷ ، ۱۸:۵۵ صـــا لــحـــه
یعنی اگر واتیکان اسلامی موجودیت رسمی پیدا کنه، زنا میتونن برن فیضیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ:
بالاخره بین المللی شدن هزینه داره :))
اصلا اگه همچین چیزی در طول تاریخ معاصرمون پیش نمیومد، من شاکی میشدم که پس خدا کجاست!:دی
یه دوست غیرایرانی داشتیم، آقا بود، بعد یه تی شرت تنش بود روی تی شرت یه سفید برفی بود با لباس به طرز وحشتناکی منشوری، نشست یه روز جوری از تجربه سفرش با این تی شرت به قم صحبت کرد که انگار از ماها به این نقطه جغرافیایی مسلط تره، یه غرور خاصی م تو صداش بود وقتی میگفت "کل مسیرارو پیاده با این تی شرت میرفتم" :دی
به نظرم کشور مستقل اگه نتونستن بکننش، دیوار بکشن دورش بهرحال
پاسخ:
:))
اتفاقا یکی ازین فیلمای ارسالی به معصومه علینژاد در راستای نه به حجاب و اینا هم خانمی بودن که گفتن توی قم هستم و بدون حجاب. بعد در نظر نگرفته بود که فضای استراحتگاه وسط جاده ای به اون معروفی ، اونم جاده قم تهران رو ! همه از حفظن! 
ولی من با دیوار مخالفم؛ فقط خیابون اونم توی پیاده‌رو 
۳۱ فروردين ۹۷ ، ۱۹:۰۳ نیوشا یعقوبی
آدم باید حقایق رو بگه :)) البته داریم وارد حکومت اردیبهشتیا میشیم یه ماهی باید احتیاط کرد :)) تولدتون خیلیییییییییییییی پیشاپیش مبارک :)) 
پاسخ:
:|
من؟ اردیبهشت؟ تولد امام زمان منظورتونه؟ :| 
آقا ما تازه داشتیم این خبر رو هضم می‌کردیم که شنیدیم یکی از عزیزان گفته زبان روسی به‌عنوان زبان دوم توی مدارس تدریس بشه. الان این شده که رودل کردیم! دلمون پیچ‌وتاب می‌خوره. نوشابه هم خوردیم فایده‌ای نداشت. 
فقط کاش حالا که قراره با روسیه اینقدر خوب بشیم یه پیاده‌روی ایران به روسیه بذارن بریم بازیای جام‌جهانی رو ببینیم برگردیم.
پاسخ:
آره اینو امروز دیدم . واللا انگلیسی که اونقدر آسون بود رو هیچ کس یاد نگرفت. دیگه روسی رو خدا الله اعلم! بعد انقدی که ما نون به اونا قرض میدیم اونا هم میدن؟ :/ واللا من به دیدن بازی عربستانم راضیم توی جام جهانی
کاش زود کشورش کنن من برم پز بدم بگم دوسال پیش یه سه چهارروزی خارج از کشور بودم :))
پاسخ:
شما دیگه خیلی احسنت داری :))  
تا دیروز نمیدونستید حرم کولرگازی داره میتونید برید توش درس بخونید! حالا کل قم واس شماس؟ مگه من مُردم؟ من از 7سالگی میخواستم شهردار قم بشم!  بعدشم قم کلان شهره. هم جمعیتش و هم وسعتش خیلی داره زیاد میشه. ما پالایشگاه نخواستیم، خودمون نیروگاه هسته ای داریم تو فردو. آب و خاکمون بیشتر از جنوبیا شور و بد و گرم و خشک نباشه، کمتر نیست! بذار نفت تموم بشه، اگر یه وات و ولت برق بهتون دادیم! 
حق سالاریه و باجک و پردیسان و قدس و بلوار امین و عطاران و بوعلی و بنیاد و جمهوری رو ادا نکردید. این حاج آقا واقعا گندش رو درآورد با این نظریه اش ولی این روحیه در بعضی آقایون در قم دیده میشه! وقتی پارک سالاریه رو برداشتن تبدیل کردن به جامعه الزهرا و عین خیالشون نبود.. فارغ از اینکه خروجی این مکان الان چیه ولی این نگاه حق به جانبشون واقعا آزار دهنده است. خانوما تو فیضیه میان. شبای محرم هیئت ثارالله که آقا میرباقری سخنرانی میکنن. خانوما تو کلاسای فیضیه میشینن. 
یه بار از پل نیروگاه میخواستم رد شم. راننده تاکسی یه نگاه بهم کرد گفت دارم میبرمت کشور نیروگاه! باس عوارض هم بدی.. واقعا کشوریه برا خودش:) با همه اینها من عاشق قمم. حتی اون مهاجری که چند وقت تو قم زندگی کرده دیگه نمیتونه تو هیچ شهر دیگه ای به آرامشی که تو قم داشته برگرده.. تنها شهری که یه کم شبیه قمه، نجفه. هیچ جا قم نمیشه.نشنوم کسی بگه بالا چشمش ابروئه!
سوهان هم فقط سوهان روح الامین و محمد ساعدی. 
پاسخ:
همه حرفاتو اومدم مهر تایید بزنم تا رسید به سوهان. معلومه که قمی ارجینال نیستی،ساعدی و روح الامین قرتی بازیشون زیاده، سوهان اصیل و درجه یک قم فقط توحید،که فقط یک شعبه دارد،که فقط صبح تا ظهر باز است که پخت همان روزش همان روز تمام میشود. والسلام.
اون زمینی که دست جامعه الزهراست هربار رد میشم از جلوش خودمو خنج میزنم... چیه اون زمین! :))
داداش کشور خودمونه وطن‌مونه هروقتم بخوایم میگیم چشمش زیر ابروشه. شما هم اصالتت محل بحثه هروقت تایید شد اجازه میدیم شهروند قم بمونی والا به جرم تشویش اجسام خصوصی،تبعیدت میکنیم کرمیجگون. 


۳۱ فروردين ۹۷ ، ۱۹:۴۳ نیوشا یعقوبی
شما اردیبهشتی نبودی؟ مطمئنی؟ :))  
پاسخ:
نه متاسفانه...اجازه بدید کارت ملی رو چک کنم...خیر! حیف شد :| 
خیلی احسنت روشما دارین که چندسال خارج از کشور تحصیل کردین.اصلا با این اوصاف شما جزء فرارمغزها حساب می شین حتی :))
پاسخ:
با این سابقه تحصیلی و رزومه ای که دارم هیچ جا منو قبول نمیکنن، از پس هزینه هام بر نمیان D: 
سلام ، حالا اگه ما بخوایم بریم تهران ، باید چه کنیم؟! اصلا اجازه عبور میدن ؟ 😉
پاسخ:
سلام. مسیر فرعی از جاده ساوه پیشنهاد میشه
 من دیگه برای ریاست برکشور قم باس با علی لاریجانی و حوزه دست و پنجه نرم کنم، شما دشمن خارجی محسوب میشی!:)
 من بیشتر رو ذائقه خودم حساب میکنم! روح الامین و ساعدی برای هدیه دادن خیلی متنوع و شکیل اند. به خصوص ساعدی که داره تو ورژنهای متنوع و حتی برای دیابتی ها و .. هم محصول تولید میکنه! توحید همونه که تو بوعلی هست؟ خب آدرس بده، تست کنم شاید طالب شم!
فقط یه رقم خروجی جامعه الزهرا خانم ارمیا بودن که به دور نهایی مسابقه خوانندگی گوگوش راه یافتن!! خشت اول گر نهد معمار کج، تا ثریا میرود دیوار کج! یکی از مسئولین جامعه الزهرا فکر کنم رئیس مدرسه شهیدین هم باشه، سال 88 ازون میرحسینیای تیر بود! گفته بود هرکی به احمدی نژاد رای بده، شهریه ای که میگیره حرامه!!راضی نیستم تو مدرسه من باشه و شهریه بگیره!  

پاسخ:
امان از علی لاریجانی!
توحید سمت بلوار آزاداگان خیابون شهیدنواب صفوی. کلا یه مغازه داره.
یعنی شما هم میگی حق ارمیا نبود اول بشه؟ :/


سال دیگه من بیام یادگار امام بازی صبا باتری ببینما، دیگه ببینم چه می کنی D:
پاسخ:
یادگار امام و صبا هم نشد لیگ دسته پنج روحانیون مقیم فیضیه رو جور میکنم براتون :))
من بیام از آزادگان سوهان بخرم؟! کی میره این همه راه رو. بعد مغازه رو از وسط اونهمه حَج حوسین و پسران چطور پیدا کنم؟! 
ما ماهواره نداریم، ندیدم روند مسابقه رو. ولی چند تا ازین طلبه های جامعه الزهرا رو دیدم که چطور دست رو رو دست میزدن و لب میگزدین که این ارمیا تو مدرسه هدی جامعه الزهرا بود و اول مراسما قرآن میخوند! اون زمین غصبی میوه بهتر از این نمیده.. بقیه شون هم عملا کار خاصی نمیکنن! نسبت به بودجه و امکاناتی که داره هرز میره! 
یه جا خوندم موسس حوزه علمیه قم (آقای حائری فک کنم) از اون پولی که میخواست فیضیه و حوزه قم رو بنا کنه، یک پنجمش رو خمس داد. و بعد از باقیمونده یک پنجم دیگه اش رو هم داد که پول طیب و طاهر باشه! نتیجه این شد که فیضیه و حوزه قم اونقدر انسانهای شریفی رو در خودش رشد داد و علمایی مثل امام خمینی رو در دامن خودش پرورش داد و الان هم برای دنیا داره مبلغ تربیت میکنه و از حوزه نجف و کاظمین بالاتر قرار گرفته. ما از قدرت و اثرِ مال حلال و حرام غافلیم. 

پاسخ:
درسته.
سلام

داریم به سمت هفتاد و ملتی شدن میریم!
هرکی برای خودش داعیه ای داره!
شب می خوابیم صبح پا میشیم یه اتفاقی افتاده!
از سیاست و اقتصاد گرفته تا مذهب و هنر..‌.
حالام که دیگه بحث جغرافیایی پیش اومده...

+ به گمونم یه عده از قصد سکوت کردن تا به این سمت و سو بریم!

جنگ هفتاد و دو ملت همه را عذر بنهچون ندیدند حقیقت ره افسانه زدند

پاسخ:
سلام
ره افسانه هزار زنبیل D:
هفت سال قم موندم که وقتی برگشتم بگن می خوان کشورش کنن؟
واقعا که.
حرومشون به حق پنش تن.
پاسخ:
بشمررر
الان شما خارجکی محسوب میشی؟ لژیونری ؟
پاسخ:
در واقع بودم. الان دیگه نه متاسفانه 
خداییش این حرکت و حرف از اون حرکتها بود هااا. 
حالا ما کوردا جم بخوریم بهمون میگن کومله و پان کردیسم و ضد ولایت و اینا... حالا اینا چطور پان قمیسم نمیشن :////
پاسخ:
به! شما هم کوردین؟ واخامانی، پاهلاوان D: 
آره دیگه
البته کورد کرمانشاه هستم و اصلا بر استقلال خواهی کوردا صحه نمیذارم
جهت شفاف سازی باید می گفتم اینا رو :)
پاسخ:
آره واقعا اگه شفاف سازی نمی‌کردید مجبور بودم اطلاع بدم به اونا که حواسشون به همه چیز هست D: 
پس خوب شد سریع شفاف سازی کردم و خودمو نجات دادم:)
پاسخ:
بله D:

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">