سفر نویسنده

توالی حادثه‌ها...

سفر نویسنده

توالی حادثه‌ها...

طبقه بندی موضوعی

جمعه, ۲۹ فروردين ۱۳۹۹، ۰۹:۰۳ ق.ظ

تحوّل یا تشبّث*

جمعه, ۲۹ فروردين ۱۳۹۹، ۰۹:۰۳ ق.ظ

خیلی دوست دارم با قضاوت کم(بدون قضاوت، شعار بیهوده ایه) و بیشتر برای تحلیل و دونستن نظر شما، درباره نسل جدید آخوندهایی که تلاش خاصی برای جذب «همگان» میکنند؛ بنویسم.‌ آخوندهایی از جنس آقا میری و‌ نمونه های مشابه که کم کم به تعدادشون اضافه میشه. اما خب...هوای حوصله ام توی قرنطینه، نا پایدار شده. فعلا به این کامنت بسنده می کنم که به قاعده صدتا توئیت، من رو خندوند: آقا میری، تتلوی آخوندهاست! 

-------------------------------------------------

پ.ن: 

من حاجی رو از پیشوند اسمم برداشتم توقع و ذهنیت ایجاد نشه. ولی شما منو همون حاجی صدا کنین. حاجی به فداتون بشه :))) 

.

* تشبث: به معنای چنگ انداختن به هرچیزی. مثلا یه حکایت عربی داریم : «الغریق یتشبّثُ بکل حشیش». کسی که داره غرق میشه به هر شاخه خشکی چنگ میندازه(برای نجات خودش).

موافقین ۱۲ مخالفین ۱ ۹۹/۰۱/۲۹
مهدی

نظرات  (۲۲)

حاجی جان کاش حوصله کنی و بنویسی... بحث خیلی خوبی میشه. :)

و البته مفید.

پاسخ:
چشم.‌ 

سلام

ببین بنظرم دو گروهند؛

یک گروه میان همان مفاهیم دینی را با زبان و واژگان تازه ای بیان میکنن، مثل حاج‌آقا پناهیان.

یک گروه دیگه میان کلا مفاهیم دینی تازه ای! رو بیان میکنن و مثلاً میگن آقا چیه اینقد میگین عذاب و جهنم و آب جوشان و خونابه و چرک و امثالهم (در حالیکه آیه ی قرآن دارند)، خدا که خیلی مهربونه! و از اینجور روشنفکری ها.

من شخصاً گروه اول رو قبول دارم.

پاسخ:
سلام. شاید ماجرا یه مقدار لایه دار تر از این باشه. روانشناسی . جامعه شناسی. 

این رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر هم یه مدت فکر کنم داشت تلاش میکرد آخوند تودلبرویی باشه نتونست بنده خدا

 

اقامیری هم "خیلی" از حرفاش به نظرم درست و به جا اومد

حالا نیت رو که فقط خدا میدونه

 

یه تفکری هم هست هنوز نمیدونم از نظر دینی اصلا تفکر درستیه یا نه ولی توی ناخودآگاهم همیشه این رو داشتم و دارم

که ادم حرف خوب رو از شیطون هم که شنید، باید اون نکته اشو بگیره و بره

گور بابای شیطون

میدونی؟

حرف حق، حرف حقه

حالا هرکی میخواد گفته باشه

پاسخ:
هی میگم حرفهای خوب منو گوش کن پس گوش نمیدی چرا :)) 

*تشبث یعنی دست انداختن به چیزی برای وسیله قرار دادن آن، دستاویز کردن.

.

گفتم یهو دیدی مثل من بقیه هم معنی این کلمه رو ندونن. :)

پاسخ:
تشکر :)) 

من تازه داشتم سعی می‌کردم بگم سید =) دوباره برگردم رو مود حاجی؟ :)) هرطور راحتی :))

به‌نظرم این مدت قرنطینه بهترین فرصته که از این موارد بنویسینا. بعدش که وقت نمی‌شه زیاد و نمیاین و غیبت صغری و کبری دارین :|

پاسخ:
سیدم‌ بزنی تنگش که کیف دو جهان داره :)) 
آقا من قرنطینه هستم ولی این مدت بیشتر از قبل کار کردم. از پروژه گرفته تا ظرف شستن و غذا پختن. :/ 

آدما رو باید قضاوت کرد . چرا با کمترین قضاوت؟

پاسخ:
برای اینکه یکی اینور رو قبول داره یکی اونور رو. اینجوری میشه همه جنبه های قضیه رو در نظر گرفت و تحلیل کرد. 

هرکی قضاوتشو بکنه، تا کم کم اصلاح بشه و به حقیقت برسه.

مثلا من شخصا ، هم از امثال پناهیان متنفرم. هم از اقامیری و امثالش و رائفی پور و... 

.

@ زمر

شیطون خوب بلده که چطوری توی حرفهای پوچ و مسخره ش ، کلی نکته ظاهری بچینه که به چشم آدما بیاد! تیم دارن، اموزش میبینن، یاد میگیرن.

پاسخ:
تنفر که قضاوت نیست . احساسه. من پناهیان رو با هزار نقدی که بهش دارم به آقا میری ترجیح میدم. اینکه توی اصل و اصول خودت تکلیفت با خودت روشن باشه ولو اینکه عده زیادی ازت بدشون بیاد بهتر از اینه که خودتو خیلی آشکار نقض کنی تا همه بیفتن دنبالت. بحث سواد و علمیت و صحبتهای هیجانی رو جایگزین علم و عقل کردن هم جای خود. 

 اتفاقا پریشب منم دیشب دو تا توییت زده بودم: "آقا میری بیرون این احلامو هم بذار دم در" و "اضغاث و احلام"  :))

پاسخ:
آفرین :)))

تنفر نتیجه قضاوته. علمی، عقلی ، احساسی. جای نوشتن زیاده. اینا کل نتیجه ست

اره درکل منم توی رده بندی ، پناهیان رو بالاتر از اقامیری میدونم

مثلا نتیجه کلی قضاوت من درمورد تو اینه : یه روز به بدترین وضع کثافت باری، توی سرما میکشمت. نمیذارم بخوابی. 

پاسخ:
من کشته بشمم میخوابم :))

تتلو آخوند‌ا خخخخ جالب بود...

ولی خدایی حیف اسم آخوند نیست که رو آقا میری بزاریم؟ حتی تتلو آخوندا هم براش زیادیه.

 

ولی از آقامیری که بگذریم این جلب توجه‌ها که این‌روز‌ها توی اینستا زیاد شده باید ریشه‌ای بررسی بشه ... و حتی گاها توی همین فضای وبلاگ و بیان هم از این رفتار‌ها از آخوند‌ها دیده شده  ... و شاید یه نگاهی هم به ورودی و تربیت مراکز تربیت آخوند هم توجه داشت

پاسخ:
حوزه شکل سنتی خودش رو توی آموزش و تربیت همچنان حفظ کرده. این خروجی ها محصول رشد تو فضاهای خصوصی هستن بیشتر . 

یاد اولین و تقریبا آخرین مواجهه‌م با ایشان افتادم که دوستم با این جمله باعثش شد: ببین چه حرفای قشنگی می‌زنه! *_*

من: خیلی هم حرفای لوس و خنُکی می‌زنه، خیلی هم نادرستن، خودشم مشکوکه. |:

+زون پس دیگه نظرم رو در مورد چیزی نپرسید. /:

پاسخ:
خب حداقل می پرسیدین منظور دوستتون از حرفهای قشنگ چیه. :/ 

سلام من آقای پناهیان نمیشناسم ولی خب بنظرم یه سری  از حرف های آقا میری  درسته و یه سری نمیتونم قبول کنم بنظرم اشتباه هست.  شخصیت دینی مورد علاقه من در حال حاضر شهاب مرادی هست که همیشه با خودم میگم کاش بقیه هم مثل ایشون با جوون ها میتونستن ارتباط برقرار کنن 

پاسخ:
سلام. فقط اصل ارتباط گرفتنه مهمه یا چطوریشم مهمه؟ حرفهای جلو روی طرف با پشت روش همخونی نداشته باشه چی؟ 
.
هی می‌خوام وسوسه شیطون رو بذارم کنار ننویسم از پشت پرده ها نمیذارین :)) 

خب طبیعتا چگونگی هم مهمه و اینکه طرف حرفاش و عملش یکی باشه مهم تر گول شیطون تو این مورد بخورید لطفا چون ما دستمون به پشت پرده ها که نمیرسه از کجا بدونیم اونجا چه خبره 

پاسخ:
بعضی وقتا بی خبری خیلی بهتر از با خبریه. من تنها نیستم . خیلی ها خیلی چیزها رو میدونن ولی نمیگن... من دلیل خاصی براش ندارم جز اینکه فکر میکنم خودم مگه چقدر علیه السلامم که بشینم پته دیگرانو بریزم رو آب. بعد به رسوا کردن و خبرداری از پشت پرده باشه خود خدا از همه با خبرتره. ولی کاری به کار کسی نداره :)) 

نه آقامیری و نه پناهیان.

آقامیری هرچند حرفاش ممکنه درست باشه اما از آدمی که موج سواری می‌کنه بدم میاد. پناهیان هم که بذار هیچی نگم. حرفاش خوبه ولی من به به دلایل شخصی و سیاسی اصلا نمی‌تونم باهاش کنار بیام.

آخوند خوب آخوندی بود که دوران دبیرستان و راهنمایی خیلی میومد مدرسه‌ی ما و کلا آدم ساده و افتاده‌ای بود. خیلیم مهربون بود و واقعا حرف از دین می‌زد.

حالا الان یه سری آقامیری رو دوست دارن چون مثلا مخالف این اوضاع سیاسی و اتفاقاته و خیلی روشن‌فکر طوره که میاد حالا با احلامم لایو می‌ذاره اما ذهن من میگه اینم کار خودشونه‌.

پاسخ:
نه شرقی نه غربی :))
 اصلا این اسما هیچ اهمیتی ندارن. هیچ. فقط یه مشغولیت کاذب شدن برای خودشون و ماها. دقیقا توی سیستم کشور ما شایدم همه ی دنیا! همه چیز بر اساس نسبتش با سیاست قضاوت میشه. درستی و غلطی و حق و نا حق، متر و معیارش فقط سیاسته. پول کمتر نقش داشت برای ما که اینم با قدرت اضافه شده. 

تو پشت پرده بنویس، منم مینویسم.

چون پشت پرده درافتد ، نه تو مانی و نه من

پاسخ:
:))) 
د. آقا میمی
۳۰ فروردين ۹۹ ، ۱۸:۴۶ سربازِ روزِ نهم

بعضیا آخوند نیستن

گفتن بذار لباس بپوشیم ببینیم چی میشه

مثلا روانشناس(مدل دانشگاهی) جامعه شناس، آشپز، فوتبالیست و امثالهم هستن یه ده بیست سالی هم توی حوزه بودن و لباس می پوشن

بعضیا هم آخوندن و خیلی دقت می کنن آبشخورشون کجاست اما در کنارش کارهای دیگه ای هم یاد گرفتن مثل پزشکی مهندسی و غیره

انواع دیگه ای هم هستن اما چون زیاد به چشم نمیان فاکتور می گیریم

من ترجیحم اینه با اولی ها هیچ مراوده ای نداشته باشم

پاسخ:
یه کم دسته بندی عجیبی بود :)) 

روحانیت رو میبینم یاد سه چیز می افتم:رانت با لباس، چند همسری، آب زیرکاه

پاسخ:
اینا رو که تقریبا همه مردم شریف ایران بهش مبتلان.  :))

طبیعتا هر کسی که بخواد مقبول بشه سعی می‌کنه دغدغه جامعه هدفش رو مطرح کنه، آقامیری هم دقیقا همین‌کار رو بیان می‌کنه دغدغه جامعه هدف رو با زبون جامعه هدف بیان می‌کنه. در صورتی که اصل و ماهیت پوشیده می‌مونه

پاسخ:
امین فردین تو لایو به احلام گفته بود چرا تو لایو آقا میری روسری سر کردی. گفت چون طرفدارای آقا میری مذهبی هستن گفتم شاید خوششون نیاد بی حجاب باشم. فردین گفت تا جایی که می‌دونم هیچ کدوم طرفدارای آقامیری مذهبی نیستن. :))

حیف که اسلام دست و پام رو بسته وگرنه....

پاسخ:
تا ادامه وگرنه رو نگید حس وگرنه اون خانومه توی فیلم استاد ایرج ملکی میفته آدم. 

من حس میکنم آدمهای نرمال هر قشری سخت به چشم میان، آقامیری و پناهیان و تتلو و امثالهم برا دیده شدن هرکدوم یه سبکی برا خودشون انتخاب میکنن یا میسازند. کلا طوری شده که باید یه غلطی کرد تا دیده شد. یه عالمه احمق صفر و صدی که حتی خودشونم اعتقادی به خودشون ندارن بعضا.

شما برگردین به مناظره انتخاباتی سه سال پیش، آقا اصلا خیلی باحال بود جان خودم، هم دیگه رو یه جوری آسفالت کردن... من فقط به این فکر میکردم که کی به اینا صلاحیت داده؟! اینا که هر کدوم یه عالمه اتهام بهشون چسبونده شد. خلاصه که خیلی باحالیم حاجی :)

پاسخ:
دورهم خوش میگذره... :))

فعلا همه نسل جدید دنبال جذب همگان هستن حالا آخوندا هم به طریقی!

پاسخ:
جذب یا شهرت؟ 
۲۴ تیر ۹۹ ، ۱۱:۰۲ اقای ‌ میم

پناهیان چیزی از خودش اضافه نمیکنه ولی حسن آقامیری کلا یه دین جدید آورده

که اتفاقا خیلی هم دین جذابیه فکر کن هر غلطی دلت خواست میکنی و خدا هم میبخشه چه حالی میده این دین:)))

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">