سفر نویسنده

توالی حادثه‌ها...

سفر نویسنده

توالی حادثه‌ها...

طبقه بندی موضوعی

پنجشنبه, ۲۰ شهریور ۱۳۹۹، ۰۴:۰۳ ب.ظ

سینوسی

پنجشنبه, ۲۰ شهریور ۱۳۹۹، ۰۴:۰۳ ب.ظ

دلم از زندگی، یه ثبات منطقی می‌خواست که توی چندماه اخیر متوجه شدم فعلا قسمتم نیست. توی اوج فشارهای کاری و اذیت کردن کارفرماها و عقب افتادن پروژه‌ها و داستان بی پایانِ پایان‌نامه و اخطار دانشگاه، همین کم مونده بود که صابخونه خواهش و تمنا کنه زودتر از موعد بلند شو و بعد، وقتی خواستم بلند بشم بگه پول رهن رو ندارم بهت بدم! دیروز بیش از حد خسته شدم و احساس تنهایی کردم. متوسل شدم به حضرت پدر برای رهایی و کم شدن فشارها. و هم‌چنان! بزرگترین و سنگین‌ترین مشکلات من برای این بشر، خنده داره. راهنماییاشو کرد. مشورتا رو اعمال کرد. آخرشم گفت مهدی خداوکیلی توقعم از تو بیشتر ازیناس! بهش گفتم مرد مومن، من که تو (شما) نیستم. مونده حالا تا اون چیزهایی که شما توی خشت خام می‌بینی منم ببینم...گفت نه! برو چندتا چوب بیار تا بهت بگم. گفتم از پشت تلفن؟ گفت با تو نیستم اومدم سر ساختمون با کارگرم.

الان که دارم اینا رو می‌نویسم به یه آرامش نسبی پس از طوفان رسیدم. توی این مدت، سر چندتا پروژه به خاطر اداهای کارفرماها ضرر دادیم. صابخونه گفت زودتر بلندشو. اجاره خونه نزدیک سه برابر زیاد شد و دریافتی‌م به خاطر کم کار کردن، کم. مامان‌بزرگم فوت کرد قبل اینکه برم تهران ببینمش. و ده بیست تا مسئله‌ی ریز و درشت دیگه. درس‌هایی که این مدت گرفتم رو خیلی‌ها قبل از من گرفتن ولی خب، منم تجربه‌شون کردم.

. اول اینکه درست همون موقعی که فکر میکنی هیچ راهی وجود نداره، یه راهی باز میشه و میتونی بری جلو.

. دوم اینکه مامان‌بزرگ‌ها رو قبل از دست دادنشون ببینید تا مثل من حسرت نخورید که ندیدمش و رفت.(الان که هیچ بابابزرگ و مامان‌بزرگی برام نمونده دیگه این درس به کارم نمیاد).

. سوم اینکه جایی که باید با داد زدن حقتونو بگیرید، داد بزنید! صابخونه‌ی من خانمی بود فرهنگی که من تمام این 11 ماه، به شدت بهش احترام می‌ذاشتم. ولی وقتی از این موضوع، سوءاستفاده کرد اون رویی که نباید می‌دید رو ازم دید. و این شد که توی کمتر از 24 ساعت که گفت پول ندارم پولمو داد.

همین دیگه. تا درس‌های بعدی خدانگهدار.

قرار شده خونه جدید رو خودمون رنگ بزنیم. دوستان به غیر استخونی، پیشنهادی داشتید بگید.

موافقین ۱۵ مخالفین ۲ ۹۹/۰۶/۲۰
مهدی

نظرات  (۳۴)

تم سفید_نعنایی یا فیروزه‌ای_طلایی. البته خب، به رنگ وسایلتون هم بستگی داره.

 

[فقط در مورد چند کلمهٔ آخر یک پست دویست سیصد کلمه‌ای نظر داده و از کادر خارج می‌شود]

پاسخ:
میدونستم باز از طرف خانوما اسم رنگایی میاد که هیچ تصوری ازشون ندارم :| نعنایی چرا باید سفید باشه آخه؟ :)) فیروزه طلایی چیه؟!!؟
۲۰ شهریور ۹۹ ، ۱۷:۰۲ پلڪــــ شیشـہ اے

ان شاءالله خدا رحمتشون کنه

امید به خدا که دوباره به آرامش برسه خانواده دو نفره تون.

 

از ایده های پینترستی میتونید برای رنگ کردن استفاده کنید

پاسخ:
خیلی ممنون خدا رفتگان شما رو هم رحمت کنه.
ایشاللا آرامش همه‌ی مردم!

پیترستی چیه؟ همون وبسایت عکسه؟

نه نه! دو تا رنگ نوشتم! مثلا خود دیوار سفید باشه، حاشیه‌ها نعنایی یا برعکس. اون یکی هم همین‌طور. (اسم این مثلا نعنایی رو هم بزنید تو گوگل براتون میاره رنگشو :) )

 

یه سری سایتای آنلاین مشاوره دکوراسیون هم هستن. هزینه‌شون هم زیاد نیست. از اونا هم می‌تونید کمک بگیرید:) مثلا بعضیا این طوریه که شما عکس دیوار و وسایل خونه رو می‌فرستید، اونا کارشناساشون بررسی می‌کنن بهتون رنگ یا مدل کاغذ دیواری پیشنهاد می‌دن.

به رنگای مولتی کالر هم می‌تونید فکر کنید البته.

پاسخ:
آهااان! :)) 
واللا انگیزه برای زیاد و خیلی خوشگل خرج کردن ندارم چون خونه خودم نیست. میخوام همینجوری خونه مردم رو آزمون خطایی رنگ کنیم ببینیم چی در میاد D: حالا نظرات شما و دوستان رو جمع بندی میکنیم ببینیم چی میشه.‌

این رنگ  دیوار قشنگه :) 

ماهم خونمون ی دیوار رو این رنگی کردیم

البته بهش میگن سبز ابی ! 

اگه رنگ وسایل خونتون گرم یا خنثی باشه بهش میاد:)

تجربه ی اول رو بسی زیاد تجربه کردم :) 

پاسخ:
این لینکه پر عکس بود با سه چهارتا رنگ مختلف. سبز آبی رو خوشم میاد ولی فکر کنم اگه همه دیوارها باشه خسته کننده باشه برای چشم. ولی شاد و نرماله. 
۲۰ شهریور ۹۹ ، ۱۹:۲۵ پلڪــــ شیشـہ اے

بله بله. همون نرم افزار یا سایت پینترست منظوره

پاسخ:
ممنون. رفتم دیدم همسر داره برنامشو . 

خدا رحمت کنه مادربزرگ تون رو و به شما هم صبر بده.

رنگ هم بستگی به رنگ وسایل داره. اگه به صورت سنتی رنگ اصلی وسایلتون توی تناژ کرم و قهوه آیه ، رویی طلاییه جون دار فکر کنید. اگه سفید ه وسایلتون به ترکیب سبز و پرتقالی یا سبز و زرد فکر کنید. اگه رنگ های شاد و جینگوله وسایلتون( خصوصا توی تناژ بنفش) به صورتی و گل‌بهی فکر کنید

پاسخ:
خیلی ممنون خدا رفتگان شما رو رحمت کنه. 

 عجیبه که رنگ وسایلمون، هیچ کدوم ازینا نیست. :/ 

خوبه که داد زدی

پاسخ:
جدی؟ 

دوستان به غیر استخونی چیه حاجی؟ الان ما دوست استخونی حساب می‌شیم یا غیر استخونی؟ چطوری میشه؟

.

.

زندگی هر روز داره سخت‌تر و پیچیده‌تر میشه. اگر همین فردا از آسمون غورباقه هم بباره خیلی تعجب نمی‌کنم.

پاسخ:
شما تمام گوشت حساب میشی عزیز دل. :)) 
چقدر باهوش بود اون که ویدیوی بارش بادمجون رو ساخت. 

خدا مادربزرگ تون رو رحمت کنه. 

برای من بدترین جای از دست دادنشون (به جز کنار اومدن با جای خالیشون که در رتبه اول قرار داشت) این بود که دیگه خانواده ها جایی رو برای جمع شدن ندارن و دورهمی ها بیشتر دوره ای بین افراد فامیل پخش میشه، اما همیشه دل آدم برای اون صفا و صمیمیت خونه مادربزرگ تنگ میشه. یا وقتی عید میشه با خوشحالی لباس نو میپوشی تا بری به بزرگترها سر بزنی، جای خالی شون مثل یه حفره بزرگ و سیاه به چشم میاد که روی کل روز اول سال نو سایه میندازه.

بعد همه مثل زالو میفتن به جون جواهرات قدیمی، کریستالها، ظرف و ظروف و غیره. اون موقع ها خیلی گریه ام می‌گرفت وقتی این چیزا رو میدیدم...

درد نبودنشون هیچ وقت کامل خوب نمیشه، فقط کمرنگ میشه... 

پاسخ:
خیلی ممنونم. خدا رحمت کنه رفتگان شما رو هم. 
دقیقا دقیقا!
 بدتر اینکه من بعضی از فامیل ها رو بعد  ۱۰ سال دیدم! یعنی آخرین بار توی تشییع پدربزرگم دیدمشون! دورهمی های ما که رسما توی بهشت زهرا دارن اتفاق میفتن. و یادمه زمانی رو که اگه هفته ای یه بار مهمونی و دورهمی مون میشد دو هفته یه بار، افسرده میشیدیم.
۲۰ شهریور ۹۹ ، ۲۱:۴۰ عکاسِ فرفری!

مغز بسته ای زیباست...ملایم و قشنگه! 

ولی خب به قول دوستمون ، انواع و اقسام رنگ ها و اینا رو تو پینترست میتونین ببینین که ایده بگیرین :))))

 

خدا رحمتشون کنه :(

پاسخ:
مغز پسته ای واقعا مغز پسته ایه حالا؟ :/ میرم چک میکنم . 

ممنون خدا رفتگان شما رو هم رحمت کنه. 

باز پیشنهاد @مهتاب قابل درکه ، مثلا سفید رو با نعنا قاطی کن ، فک کن منظورش سفیده که توش دون دون سبزه :-)))

بعضیا یه رنگایی میگن که اصن بشر اونجا رو ندیده تاحالا!!!

مثلا رنگ «زیربغل اختاپوس گانوگانو یی» ،، بعد این اختاپوس در عمق ۱۲ هزار متری اقیانوس آرام زیست میکنه که فقط با لیزر ، جسمشو تشخیص دادن :-))

پاسخ:
دیدی یه سری رنگا هم هستن هیچ ربطی به اسمشون ندارن. میگه سبز کبریتی. بعد یه رنگ آبی می‌ذاره جلوت میگه اینه. چه خبره بابا. رنگ فقط قرمز. 
۲۰ شهریور ۹۹ ، ۲۳:۲۶ محمدعلی ‌‌

می‌خواستم تازه بگم که تا پول رو نگرفتین، کلید ندین بهش، که دیدم شما خیلی واردتری :)) یه دوتا داد هم واسه ما بزن ثواب داره :))

 

رنگ هم که واقعا خیلی سلیقه‌ایه. آبی آسمونی و مغزپسته‌ای به نظرم قشنگن. 

پاسخ:
می‌دونی چی شد؟ هم مجبور شد پول رو بیشتر برام بریزه از استاندارد قانونی. هم من سر موعد خودم بلند میشم نه زودتر. هم خونه ای که پیدا کرده بودم از دست ندادم.‌ 

مغز پسته ای با دو رای جلو افتاد. آبی و اینا برای اتاقا خوبه به نظرم. 

راستی کامنت خودم یادم رفت... تو کارت زیاده ؟ همش کار و کار ؟ اره؟

استغفرا... 

۱۲ آبان حاجی

پاسخ:
اگه تاجر بودم و با گوشی چراغ قوه ای معامله میکردم که این چیزا غمم نبود. برو ... برو ۱۲ آبان بیام بلکه بعد ۶ ماه گوشت بخورم.‌

فیروزه‌ای کم رنگ!

حتی یکم سفیدم میشه قاطی شده باشه باهاش.

رو یه سری دیوارا شعر بنویسید و نقاشی بکشید. خیلی خوبه خدایی.

پاسخ:
خونه خودم باشه حتما . این خونه مردمه صاحابشم حاجی هست قرتی بازی نمیشه کرد  :)) . فیروزه ای هم رای ش رفت بالا . 

پنجشنبه ای، یاد اون یکی مادربزرگ مهربونت هم افتادم. جفت شون غرق در رحمت واسعه‌ی خدا باشن. امین

پاسخ:
هعیی 😓 ممنونم. همه مادر بزرگا غریق رحمت خدا باشن ایشاللاا. 
۲۱ شهریور ۹۹ ، ۰۶:۲۶ پلڪــــ شیشـہ اے

توی پینترست یه سری پالت یا پَلِت های جالبی هست که کمک میکنه ترکیب رنگ های اصولی و خلاقانه واسه همه چیز انتخاب کنیم. از ست کردن لباس گرفته تا نحوه جفت و جور کردن رنگ اجزای مختلف یک هندمید یا کاردستی یا یه وسیله دست ساز. فکر کنم این پلت ها به کارتون بیان.

Color palette

واسه چیدمان و طرح و رنگ خونه هم نمونه داشت.

 

 

ببخشید باز توضیح دادم. گفتم شاید اون توضیح یک خطی به کار نیاد.

پاسخ:
بله دیدم چیز جالبیه ممنون . حتما استفاده میکنم. حالا نمونه هایی که میاره، مثل دکور و طراحی خونه، شیک و فانتزین. یه خروجی چیزی که تصور میکردم با چیزی که واقعا شده میذارم بعدا :)) .‌

آره، مراعات آدم زورگو رو نکن. بشور پهن کن

پاسخ:
این بنده خدا زورگو نبود‌. بی برنامه و بی اصول بود.خودش جای دیگه اشتباه کرده بود توقع داشت من باهاش کنار بیام. یه کمم رو راست نبود که این بیشتر منو عصبانی کرد. 

سلام. تسلیت می‌گم بخاطر مادربزرگت...

 

ما همیشه خونه‌مون استخوانی بود ولی خودم دوست دارم آبی کمرنگ باشه.

پاسخ:
سلام. خیلی ممنون.‌

:)) استخونی مثل چایی از خونه ایرانی حذف نمیشه. 
۲۱ شهریور ۹۹ ، ۱۱:۰۸ گمـــــــشده :)

سبز آووکادویی بزنین خوبه

:))

پاسخ:
:| شبیه بیمارستان نمیشه؟ 

نمیدونم من که تو این مدت دیگه خیلی خوشبین نیستم... مخصوصا نسبت به کسانی که صاحبخونه هستن یا تو کار املاکن... خیلی سخت میشه بینشون آدم سرراست دید. اولش همینطوری خودشون رو خوب و مودب نشون میدن بعد میبینی کلاه گشاد گذاشتن سرت. از همه چیز هم دم میزنن، یه چهره پیراسته و خیری از خودشون نشون میدن بعد کافیه به هر دلیلی معامله تون نشه و دستش پر باشه، اون موقع جنس واقعیشون رو نشون میدن... از این آدمای مودب و ظاهرا با اصول! بیشتر می ترسم

پاسخ:
آره واقعا. یه جوریه که کسی خوبم رفتار کنه آدم باز نمیتونه اعتماد کنه. 
۲۱ شهریور ۹۹ ، ۲۳:۰۶ פـریـر بانو

آه... مادربزرگ...

خدا رحمتشون کنه... تا از دستشون ندی دقیقا نمی‌فهمی چه گنجی‌ان... و امان از حسرت‌های بعدش... که کاش محکم‌تر به آغوش می‌کشیدمش، کاش بیشتر می‌بوسیدمش، کاش بیشتر بهش سر می‌زدم و عصای دستش می‌شدم... هعی...

 

:: برای رنگ‌کردن خونه اصلا نگین فلان رنگ خوبه پس همین رو بزنیم. رنگی که به وسایل خونه نیاد، هم خونه رو از ریخت و قیافه می‌اندازه هم خسته‌کننده می‌شه بعد از یه مدت.

ببینید رنگ اکثر وسایل خونه چه رنگیه. مثلا رنگ مبل و فرش خیلی به چشم میاد. به تناسب این‌ها دیوار رو رنگ کنین.

اگر تم قهوه‌ای و تیره دارن، معمولا رنگ‌های سفید، کرم، یخی و امثالهم برای دیوار خوبه.

اگر فیروزه‌ای و آبی باشن، رنگ آبی یواش، فیروزه‌ای خیلی کمرنگ واسه دیوار خوبه. 

و...

خلاصه که حتما رنگ اسباب و وسایل خونه رو در نظر بگیرین و مطابق اون رنگ انتخاب کنین که چشم‌نواز و خوب بشه. :)

راستی! می‌تونین از رنگ‌های مولتی کالر هم استفاده کنین که دستتون بازتر بشه برای انتخاب رنگ و اومدنش به وسایل خونه. فقط این نوع رنگ کارش با دوتا سطل و قلم تموم نمی‌شه. نیاز به نقاش و پمپ نقاشی هست.

امیدوارم به‌خوبی پیش بره و از نتیجه راضی باشین کاملا. :)

پاسخ:
خدا مادربزرگ شما رو هم رحمت کنه. روحشون شاد باشه. من فکر میکنم هرقدرم قدردانشون باشیم بازم وقتی برن پر از حسرت میشیم. چون زیادی مهربون بودن باهامون.

نظرم به رنگ کرم نزدیک‌تره کلا. وسایلمون زیاد نیستن ولی توی همین موودای قهوه‌ای و ایناس. دیروز که با یه نقاش صحبت میکردم بهم رنگ طرح کاغذدیواری رو پیشنهاد داد. اینو باید ببینم کسی تجربه داره یا نه.
خیلی ممنون از پیشنهادا.

خدا مادر بزرگتون رو بیامرزه روحشون شاد

به خیلی از بزرگترای فامیل تو این شرایط کرونایی و کم شدن رفت و آمدها ظلم میشه اونا چشمشون همیشه به در هستن

داد زدن خیلی جوابه خداییش بخصوص تو اداره جات ، داد زدم که میگم:))

 

ما چند ماه پیش رنگ کردیم اتفاقا کرم روشن و تیره کردیم یعنی بیشترش کرم رنگه دوتا دیوارش کرم تیره مایل به قهوه ایی جالب شد

پاسخ:
ممنون داداش خدا رفتگان شما رو هم بیامرزه. من از بعد کرونا شونصدبار میخواستم برم ببینم مادربزرگمو ولی همش ترس داشتیم نکنه مریضش کنیم. دیگه با تماس تصویری و تلفنی خودمونو راضی کردیم. همینم شد که خیلی حسرت موند به دلمون.

احتمالا توی همین محدوده‌ها بشه رنگمون.

تسلیت میگم غم آخرتون باشه

پاسخ:
ممنونم. زنده باشی.

من یادمه سر فوت اون یکی مادربزرگت چه قدر ناراحت بودی

پاسخ:
اون یکی چون توی محله‌ی خودمون بود خیلی بیشتر می‌دیدمش و طبیعتا ارتباط عاطفی خیلی بیشتر بود. بعد شما فکر کن توی وصیت از نوه‌ت اسم بیاری و دربارش صحبت کنی!
این یکی هم قلبا دوست داشتم ولی خونه‌شون دور بود و کمتر میتونستم ببینمش. اینکه به خاطر کرونا نشد درست ببینمش حسرت شد برام. و یه هفته قبل فوتش خوابشم دیدم که گفت میخواد بیاد عروسیم!

از کی میخونی منو؟ :/ :)) اون یکی برای وبلاگ قبلیم بود!
۲۲ شهریور ۹۹ ، ۲۲:۵۳ محمود بنائی

خدا را شکر پدر بزرگوارتون این همه دلداری دادن و همراهی کردن. خدا رحمت کنه مادربزرگتون را. 

شما سعی کن حالا که تجربه اوله حال و پذیرایی و کلا جاهای توی چشم را همون سفید و کرم و استخوانی و... بزنی بعد ابداعات پسته ای فیروزه ای طلایی قهوه ای طلایی خال خالی را توی اتاق خرج کنی. 

پاسخ:
دلداری همراه با سر تکون دادن به نشونه تاسف :)) 
ممنون برادر خدا رفتگان شما رو هم رحمت کنه. 

قهوه ای طلایی خال خالی؟ پلنگه مگه. :)) اتاقا خیلی مهمن اتفاقا. 

سلام 

تسلیت میگم؛ خدا بهتون صبر بده. 

 

در مورد رنگ، اگر قصد دارین از رنگ خاصی استفاده کنین، بهتره تو هر اتاق فقط یک دیوار رو به عنوان «دیوار شاخص» به اون رنگ در بیارین. در غیر این صورت ممکنه بعد یه مدت ازش خسته بشین. (البته باز بستگی به رنگی که انتخاب میکنین و ترکیبش با بقیه اجزای دکوراسیون داره.) 

مثلا تو پذیرایی دیوار پشت تلویزیون میتونه دیوار شاخص باشه.

بعد بقیه دیوارهای خونه رو همون استخونی هم میتونین بزنین. هر وقت هم از رنگ اون یه دیوار خسته شدین میتونین تغییرش بدین. 

اینکه چه رنگی باشه هم با توجه به رنگ وسایلتون میشه در نظر گرفت. اما اگر مثلاً رنگ وسایلتون خنثی است (طوسی، کرم و...) و میخواین دیوار یه رنگ خاص و متفاوت داشته باشه که فضا رو جاندار کنه، میشه یه سری وسایل کوچک همرنگ دیوار به خونه اضافی کنین. مثل کوسن و گلدان و... 

در مورد ایده گرفتن از عکس ها هم که دوستان پیشنهاد دادن و عالیه. 

 

خیلی خوبه که تصمیم گرفتین یه رنگ جدید رو امتحان کنین. واقعاً رو روحیه آدم تأثیر میذاره. امیدوارم نتیجه دلخواهتون رو بگیرین. :)

 

 

 

پاسخ:
سلام.‌ممنونم.‌

دنبال اجرای همچین چیزی هستم.‌ فقط ازونجایی که صابخونه یه آدم سنتی و بی تفاوت به اینجور چیزاس اصلا نمی‌دونم بعدا چی میشه. 
ممنون از نظرتون. نتیجه رو حتما میذارم اینجا. :) 

از اون زمان که تو خارج از چهارچوب مینوشتی

پاسخ:
اوه! رفیق قدیمی هستی پس. 

:)) 

رنگ خونه رو با پرده و مبل‌مان ست کنید.

من بودم پذیرایی رو یه رنگ روشن می‌زدم و اتاق خواب رو صورتی ملایم و آشپزخونه رو سبز ملایم.

حتی می‌تونید پذیرایی رو دیوارها رو متضاد هم رنگ کنید که جلوه بیشتری داشته باشه.

بژ، کرم، شیر شکلاتی و ...

پاسخ:
فکر کنم آخرش بره سمت همین رنگا. دستم برای جسورانه رنگ کردن بسته ست.

حتی یادمه یه عکس گذاشته بودی که تو تلگرام با خودت صحبت میکردی:)))

پاسخ:
اینو خودمم یادم نیس :))

فکر کنم نوشته بودی حالت چه طوره؟

بعد تو پست نوشته بودی حوصله نداشت جواب نداد:)

پاسخ:
:/ این حجم با مزگی کجا رفت دقیقا!
خودت وبلاگت چی بود پس؟!

یه وبلاگ داشتم به اسم یک گمنام

احتمالا نخوندیش چون کامنت برات نمیذاشتم

پاسخ:
به اسم گمنام قبلاً زیاد داشتیم. 

بیخیال

نمیشناسیم چون نظر نمیدادم

قلمت رو دوست داشتم و میخوندمت جوان:)

پاسخ:
متشکر!

کلا هر رنگی غیر از سفید کنی بعدا ممکنه دلت رو بزنه؛

 

حالا استخونی و یخچالی و ایناش رو نمیدونم سفید بزن یه ذره به کرم بزنه، این خونه رو گرم میکنه

 

رنگ سفید بگیر یکم گل ماش بریز توش

فقط دقت کن روغنی و مات رو قاطی کن تو یه سطل بزرگ نسبت هاش رو مراقب باش بعد خیلی جزئی گل ماش بریز توش تا کامل یه دست بشه ...

 

فقط زیرسازیت رو اول درست کن بعد 

 

راستی خدا عزیزت رو بیامرزه 

پاسخ:
ماش مگه برای سوپ و آش نبود قبلاً ؟ :/ خیلی تخصصی شد. خودم که رنگ نمی‌زنم سپردم کسی بیاد انجام بده.

ممنونم. 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">