سفر نویسنده

توالی حادثه‌ها...

سفر نویسنده

توالی حادثه‌ها...

طبقه بندی موضوعی

دوشنبه, ۱۷ اسفند ۱۳۹۴، ۰۵:۲۲ ب.ظ

۹

اتاق(room)

دوشنبه, ۱۷ اسفند ۱۳۹۴، ۰۵:۲۲ ب.ظ

این فیلم، به ما یادآوری می‌کند:

همه‌‌ی ما توی اتاقی که ساخته‌ی خودمان یا دیگران است حبس شده‌ایم. و آنقدر به زندگی در اتاق

عادت کرده‌ایم که هیچ وقت نمی‌توانیم زندگی در دنیایی بزرگتر و زیباتر را تصور کنیم! حتی اگر اتفاقی

بیفتد و دری بزرگ به رویمان باز شود، بازهم ترجیح می‌دهیم به اتاق کوچک و تنگ خودمان برگردیم.

جایی که صرفا به آن «عادت کرده‌ایم».

--

سه،چهار سال پیش رمانش را خوانده بودم. خوشحالم که آقای کاگردان، سوژه نابِ رمان را

حیف و میل نکرده.

پس‌تحریر:

الان که دوباره کتاب رو دست گرفتم متوجه شدم بسیاری از جزئیات ، توی فیلم نیستند. هنگام تماشا

هم حس می‌کردم جای خیلی چیزها خالی‌ست. و اینکه همه چیز، خیلی سریع اتفاق می‌افتد.

این نپرداختن به جزئیات یا مجمل بیان کردن را می‌شود هم به حساب محدودیت زمانی فیلم گذاشت

هم اینکه کاگردان هول بوده تا حرفش را بزند. به هرحال، اذعان می‌کنم کتاب بهتر از فیلمش است!

به نظرم فرق این دوتا مثل غذای جا افتاده است با غذایی که فوری حاضر شود.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۲/۱۷
مهدی

room2015

اتاق

نظرات  (۹)

۱۷ اسفند ۹۴ ، ۱۷:۲۹ چشم به راهم ...
هم دانشجویید هم طلبه هم منتقد فیلم و داستان و این حرفا :/

خیلی فعالید انصافا...ماشاالله ماشاالله

این که دیگه چشم زدن داره؟؟؟ یا اینم نداره ؟؟ :|
پاسخ:
نداره بخدا!
این چیزا رو هرکسی می‌تونه تجربه کنه و داشته باشه، با کمترین زحمت.
البته، منتقد فیلم و داستان نیستم. دنبال‌کننده‌م ولی حرفه‌ای و جدی.
۱۷ اسفند ۹۴ ، ۱۷:۳۷ واقعیت سوسک زده
موضوعش که اینطور که گفتید ناب نبود :|
پاسخ:
شما که خیلی خاص هستید نبینید!
do not leave the room
make no mistake
you need no sun
if you smoke cigarettes
outside all is pointless
especially bliss and pain...

ماله ترک فوق العاده ی   do not leave the room...
پاسخ:
:))
داشتم ارتباط برقرار می‌کردم روی بند چهارم خنده‌م گرفت!
۱۷ اسفند ۹۴ ، ۱۸:۴۴ واقعیت سوسک زده
این الان من باب نیش و کنایه بود :/
پاسخ:
نیش و کنایه، شدت داره.
من مستقیم گفتم که ناراحت نشید! :)

طبیعیی نیست که همه‌ی قصه و سوژه رو یه جا لو ندم؟ شاید کسی بخواد ببینه!
۱۷ اسفند ۹۴ ، ۱۹:۴۸ چشم به راهم ...
حوصله میخواد من ندارم :|
پاسخ:
حس نیاز نداری.
میشه چون حوصله نداریم غذا نخوریم؟
کلا همیشه کتاب به ز فیلمه!
کتابش مال کدوم نشره؟
پاسخ:
آموت. از حضرت والای علیخانی گرفتمش. بهم گفت: تعلیقش عالیه!
۱۸ اسفند ۹۴ ، ۱۰:۳۸ واقعیت سوسک زده
ایشالا جبران کنیم !
پاسخ:
باشه. :)
فقط، من خاص نیستم یه جوری مطرح کنید متوجهش بشم.
۱۸ اسفند ۹۴ ، ۱۷:۵۶ واقعیت سوسک زده
 باشد!
۲۳ اسفند ۹۴ ، ۱۹:۵۸ سرباز جامانده
چندصفحه اس؟!
پاسخ:
357

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">