سفر نویسنده

توالی حادثه‌ها...

سفر نویسنده

توالی حادثه‌ها...

طبقه بندی موضوعی

جمعه, ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۱:۲۵ ق.ظ

کرونا که تموم بشه...

جمعه, ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۱:۲۵ ق.ظ

سرباز که بودم هر روز می‌گفتم سربازی تموم بشه فلان می‌کنم چلان می‌کنم. سربازی تموم شد نه فلان کردم نه چلان. هربار که مشغول کار یا درس و امتحان بودم می‌گفتم تموم بشن چیکار می‌کنم چیکار نمی‌کنم. تموم که می‌شدن هیچ کاری نمی‌کردم. برعکس؛ وقتی سرباز بودم بهترین سفرهای زندگیمُ رفتم. وقتی مشغول امتحان و مقاله و پروژه بودم ازدواج کردم! حالا یا سربازی‌ای که رفتم سربازی نبوده یا دانشگاهی که رفتم دانشگاه. ولی این یه قانون نانوشته‌ست که وقتِ زیاد تلف میشه و وقتِ کم، مفید صرف میشه. هیچی مثل اما و اگر و شاید و حالا ببینم بعدا چی میشه، ترمز راه آدم نیست. همین الآن رو باید جلو ببریم تا آینده شکل بگیره. تا گذشته حسابی بشه. همین الآنِ الآن رو باید زندگی کنیم. عه!

(نلسون راسل حاجی)

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

عکس از دکترمیم

پ.ن:

عکس سفرها رو مرور میکردم که رسیدم به این عکس. اون نقطه کوچیک دم اون سایه‌بون منم.

این لحظه‌ی طبیعت‌گردی‌ها رو خیلی دوست دارم که خیلی ملموس متوجه میشم خیلی خیلی خیلی کوچکتر از چیزی هستم که تصورشو میکنم.

ایشاللا بزودی سفر جدید...

موافقین ۲۲ مخالفین ۰ ۹۹/۰۲/۱۲

نظرات  (۱۹)

نمی دونم کی دست برمیادریم از این وعده وعیدها و بهونه ها برای تنبلی 

عکس خیلی قشنگه :)

پاسخ:
وقتی دست بر میداریم که وقت کم داشته باشیم.
۱۲ ارديبهشت ۹۹ ، ۰۲:۰۲ امّــــــــ شــــــــــهــــــــرآشــــــــــوبـــــــ

دقیقا شبای امتحان یاد کتابهای ناخوانده می افتادم و دوباره فراموششون میکردم. منم قرآن رو توی صفر تا دوسالگی بچه م حفظ کردم، درست توی شلوغ ترین روزهای زندگی یه مادر، و میدونستم اگه این روزها بگذرن دیگه حفظ نمیکنم.

پاسخ:
دقیقا همینه برای هر کسی یه مدلی .

سلام
خیلی عالی بود این مطلب من خیلی حال کردم باهاش

نکته هایی که گفته بودید عالی بودن

پاسخ:
سلام‌ . 🤔 بله خواهش میکنم. 

وای وای وای

ایشالا سفر جدیدی که جزئیاتشم نمیدونی... :-))

پاسخ:
:| 
جزئیاتم داره سفرهای تو؟ یا همش کلیات مربوط به بقاست. 

چقد عکسه خوبه :-))

خودم ندیده بودم :-))

مگه اونجا تو اصلا بیدار هم بودی؟!

توو اون ارتفاع که خواب میچسبید... :-))

پاسخ:
:)) 
من بیدار نبودم وسایلتونو‌ عمه صدام مراقبت میکرد ؟  

همه کسایی که میخوان رژیم بگیرن و لاغر کنن یا کسایی که میخوان ورزش رو شروع کنن همیشه شروعش رو موکول میکنن به شنبه ایی که معلوم نیست قراره کی بیاد

وقتی تصمیمی داری تو اولین فرصت باید انجامش بدی وگرنه نمیشه بعدا انجامش داد

بعدشم یه عده همچین به خودشون وعده وعید میدن که اگه کرونا تموم بشه ال میکنم بل میکنم انگار قبل کرونا چیکار میکردن:))

پاسخ:
آره بابا ما کلا قهرمان روزهای نیومده ایم. 

فکر کنم هرچقدر هم غر بزنم از اعصاب‌خردی‌های قرنطینه و روزهای ویروسی، ولی هیچ‌وقت یادم نره که تو این مدت، نزدیک به 30 تا کتابِ مرتبط با مسیرم خوندم. و چقدر اثرگذار بودن روی وضعیت جسمی و روحیم :)

پاسخ:
:| ۳۰ تا؟؟؟ بابا ایوللا. شرمنده شدم اصن. من ۳ تا کتاب گرفتم دست ۳۰ روزه صفحه سوم سه تاشم‌ :/ 

آره بخوام دقیق بگم ۲۶ تاشو مطمئنم. همشون کودک و نوجوان. چون باید بفهمم ایرانی و خارجی این حوزه چجوریاست.

البته بیشترشون برای اسفندماه از ۱۰ اسفند به بعده وقتی که اومدم خونه و قرنطینه شدیم.

ولی مثلا فروردین ۵ تا کتاب از مجموعه هری پاتر خوندم که هرکدوم بالای ۴۰۰ صفحه بودن :)) و کتابی از آقای حمیدرضا شاه‌آبادی.

و تو اردیهشت هم تا الان سه تا کتاب.

تعجب می‌کنم باحجم درسا و کار، چطور این زمان رو تونستم برای کتاب خوندن بذارم. برکت عجیبی داره روزهای قرنطینه برام 

پاسخ:
حوزه جذاب کودک و نوجوان. آفرین :) 

وقتهای مرده خیلی زیاد داریم! اصلا حواسمون نیست چجوری میگذره.

خدا رو شکر چلان کردید:))

نگفته بودی ازدواج کردی؟

تبریک میگم

ایشالا به مرحله پوشک بچه خریدن برسی تا جنبه های زیباتر زندگی رو مشاهده کنی:)

پاسخ:
استاد میخونی اصن ما رو ؟ یه پست بلند بالا نوشتم برا ازدواجم‌.
ممنون. خریدش مسئله ای نیست خدا می‌رسونه. تعویضش رو ایشالا نرسم بهش. 

من همیشه میگفتم امسال تموم بشه اینکار رو میکنم و فلان

ولی الان حدود 10 سال از اون سالی که قرار بود تموم بشه گذشته و هیچ کاری نکردم

برعکس تموم لحظاتی رو که میگفتم فلان میکنم بعدها رو از دست دادم که اتفاقا همه شونم عالی بود

پاسخ:
:) 
شما یه نفر پیدا کن که اینطوری نشده باشه. 
۱۲ ارديبهشت ۹۹ ، ۰۹:۰۵ سید رضا احمدی

مهدی جان باز دمت گرم ازدواج کردی و رفتی خونه بخت :))

من خواهرم براش خواستگار اومده و با خودمون گفتیم اگه جواب "بله" بدیم چی برای جهیزیه باید بخریم! تورو خدا تو لیست جهیزیه رو ببین :

https://shadima.com/pdf/%D9%84%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D8%AC%D9%87%DB%8C%D8%B2%DB%8C%D9%87-%D8%B9%D8%B1%D9%88%D8%B3.pdf

 

با این خرجا مگه کسی میتونه ازدواج کنه :|

پاسخ:
اصلا اسم جهیزیه و خرید و مخارج رو نیار سید جون که قلبم تیر می‌کشه. من تار مو سفید کردم این مدت. ما خیلی زیاد از خیلی خرج های عادی زدیم بازم پول کم آوردیم . هنوزم اسبابمون کامل نشده.  تازه خانواده خانومم اقلام اساسی جهیزیه رو از قبل گرونی ها گرفته بودن والا که هیچی. واقعا مردم صبوری داریم. نمی‌دونم شایدم بی حس شدن دیگه. 

تو این عکس خیلی خوب افتادی حاجی. :)

 .

میگم قضیه پیتزاها چی شد؟


پاسخ:
خیلی بهش دقت نکن تو شرایط خاصی گرفته شده  :))

هیچی دیگه‌. فقرا به نفع وبلاگیون انصراف دادن. 

آقا من یه نکته بگم از سخنرانی جا نمونم یه وقت. به نظرم بعضی‌ها هم هستن که دائم حالا به هر دلیلی (اجبار، روال زندگی و یا هدف) خودشونو در شرایط و موقعیت‌های مختلف( سربازی، ازدواج، درس، کارو پروژه و ...) می‌ندازن. این افراد اصلا اون دنیای بعد از این موقعیت‌ها رو تجربه نکردن که بدونن آیا لذت می‌برن و می‌تونن مفید صرفش کنن یا نه. بعدش هم یه چیزی هست به نام برنامه‌ریزی افراد معدودی می‌ریزن. مثلا درس دارن تمام و کمال درس رو می‌خونن و بعد به اون هدف و سرگرمی‌های لذت‌بخش بعد از درس هم می‌رسن. بدون فشار روی روح و روانشون. ولی برای کسی که لذت بردن رو در اوج فشار روحی و کاری و استرس و ... می‌بره و اگه در موقعیت خاصی خودشو قرار نده نمی‌دونه می‌خواد چی کار کنه، خیلی دور از ذهنه. 

 ولی اصل مطلب که الآن الآن رو باید زندگی کرد رو کاملاً موافقم. :)

پاسخ:
چقدر پیچیده شد! سه بار خوندم تا بفهمم :|

سلام چه متن و چه عکس خوبی!!

پاسخ:
سلام. متشکر 

دقیقا دیروز داشتم به همین فکر میکردم...

البته که کال اف دویتی موبایل و سریال Barry هم در تلف شدن وقتم بی تاثیر نبوده

ولی اصلش همون زیادی بودنه زمان هست

اگر نسبت زمان سربازی رو با این تایم فعلی در نظر بگیریم و کارهایی که اون زمان کردم با همون نسبت بیاریم توی این زمان، من قاعدتا باید تا الان 4 تا شرکت رو زده باشم حداقل

درآمدم هم باید 5 تا 10 برابر باشه که خوب فعلا درگیر barry و زدن رکورد توام

 

ولی بعد اینکه توی بتل رویال 19 نفر رو بکشم خیلی کارا میکنم :-D

پاسخ:
همه رو انداختی تقصیر من؟ :)) خیالتو راحت کنم تا پاکش نکنی نمیتونی ولش کنی. من وقت و انرژی‌ای که توی این 1 ماه برای کال‌آف گذاشتم روی کشف واکسن کرونا گذاشته بودم الان دنیا درمان شده بود.
رکوردمم نمیتونی بزنی داداش. حالاحالاها کار داری :))

من از نمونه‌ی بارز افرادی هستم که اگه وقت کم داشته باشم و مجبور باشم ‌کاری رو انجام بدم بهتر انجامش میدم تا وقتی که مدت زیادی زمان داشته باشم :/

 

+ اون لیستی که برای جهیزیه نوشتن راستکیه؟ بعضی از این‌ها رو تو خونه‌ی آدمایی که ۴۰ ساله داره زندگی میکنن هم نیست بخدا :))

 تازه بعضی‌هاشون حتی قرنی یکبار هم نیاز نمیشن :|

پاسخ:
:)) تقریبا همه همینیم.

نه واقعا لیست‌های اینترنتی به شدت مصرف‌گرا و تجملاتی بسته شدن اصلا معیار خوبی نیستن. بعضی ازین وسیله‌های آشپزخونه‌ای تا آخر، حکم دکور رو دارن.

 بعد از دیدن لیست خودم از خودم استفتاء کردم، جواب اومد که اصلا ازدواج حرام است :دی

پاسخ:
نه بابا ما همه غر رو‌ می‌زنیم ولی واقعا خدا می‌رسونه.

فقط اونجا که نوشتین «خیلی ملموس متوجه میشم خیلی خیلی خیلی کوچکتر از چیزی هستم که تصورشو میکنم.»

زیادی خود بزرگ‌بین شدیم! نیاز به یه سوزن هست!

 

سلام و آرزوی قبولی طاعات...

 

پاسخ:
سوزنش باید بزرگ‌ باشه یه مقدار. 

سلام. ممنونم و همچنین . 

۳۱ اردیبهشت ، ساعت ۲۳:۵۹ حرکته

میدونی بسمت کجا؟ بدون تور ، بدون پیشبینی ... و رهاااا

و همسفرت هم منم ... :-)) زیبا نیست ؟

پاسخ:
:| 
دوست داشتی به هر قیمتی ۳۱م باشه انداختی این ساعت؟ 

خوبه وقت دارم پست حلالیت بنویسم. 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">