سفر نویسنده

توالی حادثه‌ها...

سفر نویسنده

توالی حادثه‌ها...

طبقه بندی موضوعی

جمعه, ۳ دی ۱۳۹۵، ۰۹:۴۶ ق.ظ

گفتم غم تو دارم

جمعه, ۳ دی ۱۳۹۵، ۰۹:۴۶ ق.ظ

شرط می‌بندم حضرت حافظ، این غزلش رو بعد ضیافت جوج و نوشابه گفته!

گفتا خنک نسیمی! از کوی دلبر آید؟ خنک نسیمی؟ دلبر؟ داریم مگه! دلبر اگه نسیم خنک داشت که دهان مردمان، انقدر دوخته نبود!
از اتفاق، این آت‌آشغالای نوستالژیک رو از تنها کشویی که قفل داره آوردم بیرون. و خدا می‌دونه،خدا می‌دونه چقدر چقدر چقدر حسرت خوردم و دلتنگی اومد سراغم که بلیط سینما اونموقع 3 تومن بوده! یه دونه دیگه پیدا کردم برای سال 88، هزار تومن! واقعا ما اونموقع می‌رفتیم سینما یه هزاری میذاشتیم روی پیشخون، بلیط سینما می‌گرفتیم؟

از اینا که بگذریم...یه حبه‌قند، عجب فیلم مزخرفی بود و ما چقدر باهاش حال می‌کردیم! چند روز پیش که تلویزیون گذاشته بودش گفتم خوب شد استادمیرکریمی بعد این فیلم، یه کم به خودش استراحت داد! چقدرم بنده‌خدا اصرار داشت بگه موسیقیش اصلا مربوط به اون فیلم ژاپنیه نیست و کاملا اینجاییه! من، هی به خودم گفتم چرا با این فیلم حال می‌کردم؟دقیقا چرا؟ تا که از اتفاق، این بلیط‌ ها رو دیدم.

بله خب! تنها نباشی، یه ظرف انار گلپر زده با یه قاشق و موسیقی لایت دل‌نواز کاملا ایرانی و ...دیگه پرده‌ی سینما سیاه خالی‌ام پخش کنه حال می‌کنی! چه برسه به فضای رنگی‌پنگی و نگار جواهریان و تاب‌بازی و سیب و سفره عقد و ...

ولی حافظ‌ جان! چی شد نسیم خنک کوی دلبر؟ یه حبه قند شد، پرید توی گلو و خفه کرد و رفت... هوم؟

 +گوش بدهیم

 

موافقین ۵ مخالفین ۱ ۹۵/۱۰/۰۳
مهدی

نظرات  (۱۳)

۰۳ دی ۹۵ ، ۱۰:۰۲ واقعیت سوسک زده
دقت نفرمودین ، می فرماید از کوی دلبر ، کوی ... نه دلبر ،

پاسخ:
کوی دلبر کجاس؟ بر وزن خانه دوست کجاس!
کدوم فیلم ژاپنیه؟:دی
کنجکاو شدم گوش کنم.
پاسخ:
in the mood for love
محشر کبراس!
موسیقی متن یه حبه قند رو گرفتم . در ضمن هنوزم به نظر من فیلم خوبیه .

در مورد بلیت 1000 تومنی 88 ، اون سال من دانشجو بودم و کل خرجی ماهیانه ام با کرایه همه چی 30 تومن بود !؟!!!!   الان چ ، بادیگارد و ...  سینما دیدم و بلیتی فک کنم 4000 تومنی رو براحتی میخرم .


پاسخ:
4 تومنی هم تموم شد رفت جردا جان! الان 10 تومن ناقابل.
۰۳ دی ۹۵ ، ۱۶:۴۷ آقاگل ‌‌‌‌
آقا سال 89 ما کل هزینه یک ماه دانشجویی مون 20تومن هم نمیشد! یعنی فکر کنین 5تومن میدادیم غذا رزرو میکردیم برای چند هفته! غذا 175 تومن بود. بعد یادمه بلیت سینما نیم بها میدادن بهمون تازه میشد 750تومن :))
الان بلیت نیم بهاش میشه 3تومن!
.
اون غزل حافظ بیت آخرش میگه گفتم زمان عشرت دیدی که چون سر آمد؟
معلومه که با دلبر رفته بوده گشت و گذار بعد دعواشون شده زودی تموم شده جوجه رو هم نخورده ول کردن رفتن! :)
پاسخ:
وای وای! قدر چی رو ندونستیم که اون زندگی شد این!

:)) روح حافظ شاد!
۰۳ دی ۹۵ ، ۲۱:۱۰ گمـــــــشده :)
الانم شهر ما روزای سه شنبه بلیط نیم بهاش 3 تومن می شه
فکر کنم باید قدر شهرمو بدونم
:))
پاسخ:
قم؟؟ اگه قم هستین که واقعا قدرشو بدونین
۰۴ دی ۹۵ ، ۱۳:۱۷ פـریـر ...
یه دوتا شهر بعد از ما سه شنبه ها بلیطشو میده 1500 :))
پاسخ:
:/  هشتگ عدالت اجتماعی
۰۵ دی ۹۵ ، ۰۱:۱۱ جولـ ـیک
نه اون موقع پنج تا دویستی میذاشتی، هزاری هنوز حرمت داشت:))
پاسخ:
:))
هیبت سبزی که وقتی از جیب میومد بیرون همه جیغ می‌کشیدن!
سینما سپیده همیشه پنج تومنه 😂
پاسخ:
اونجا باید یه چیزی دستی بهمون بدن که توش فیلم ببینیم!
۰۵ دی ۹۵ ، ۰۹:۵۳ مردی بنام شقایق ...
سلام

آخ آخ آخ آخ آخ

آقو مام رفتیم یتیم خانه ایران رو دیدیم له له شدیم!
دونه ای 8 تومن!


ضمنا ما غذاهای پرسی 100 تومنی هم یادمونه!
بعد شد 150 تومن دانشجوها اعتصاب کردن!!!!

سینما هم که اصن براش پول نمیدادیم!

اخراجی های 1 که اومده بود بلیط مفتی بهمون دادن رفتیم سینما!

یه ایتو چیزایی تو خودمون داشتیم. :))
پاسخ:
 سلام :))
این آپشنای رایگانم نه که حذف شدن بلکه تبدیل شدن. الان به ما یه ورق دادن گفتن میری یه بلیط میخری، اونجا بهت دوتا بلیط میدن! :/
۰۵ دی ۹۵ ، ۱۴:۲۲ بانوچـ ـه
ما دوران مدرسه فلافل میخریدیم 250 تومن
الان 2000 بعضی جاهای شهر 2500
:دی
پاسخ:
10 برابر در 10 سال خیلی منطقیه! :|

جدی دو تومن فلافل میدن!؟ من دیگه باید مهاجرت کنم به هرجایی جز اینجا که الان هستم! اینجا 4500 تومن! :(
۰۵ دی ۹۵ ، ۱۶:۰۷ گمـــــــشده :)
نه من کرمانشاه هستم نه قم
پاسخ:
به! دیار پاهلوان! واخامانی!  :))
۰۵ دی ۹۵ ، ۲۲:۰۴ هولدن کالفیلد
یه داستان داشتی مینوشتی قدیما که توش ظرف انار و آش بود، چی شد اون؟
پاسخ:
الان جا داره بزنمت که انقدر حواست هست! پدرت صلوات! :))
۰۶ دی ۹۵ ، ۱۰:۰۶ بانوچـ ـه
خب اینجا جنوبه، فلافلش اصله ارزون میدن :دی
پاسخ:
به ما هم همون فلافل جنوبی رو میدن. میدین اهواز! ولی گران جدا!