سفر نویسنده

توالی حادثه‌ها...

سفر نویسنده

توالی حادثه‌ها...

طبقه بندی موضوعی

پنجشنبه, ۲۳ فروردين ۱۳۹۷، ۱۱:۳۹ ب.ظ

خاطرات سربسته(5)

پنجشنبه, ۲۳ فروردين ۱۳۹۷، ۱۱:۳۹ ب.ظ

دچار چالش شدیم در محل خدمت. از وقتی تعداد سربازا زیاد شده، هر روز یه جنگ و جدل جدید داریم. جایی که هستیم تقریبا از هتل‌ترین محل‌های خدمت حساب میشه،برای همین سربازها بدعادت و شرطی میشن.

رئیس به یکیشون میگه مهمون دارم (یعنی چایی بریز بیار) اینا بدون حرکت سرجاشون، همُ نگاه میکنن که یعنی تو پاشو برو بریز. رئیس میگه زمین کثیف شده، باز اینا همو نگاه میکنن که یعنی تو برو تی بکش. قبل از این فقط 2 نفر بودیم الان شدیم 5 نفر. همه هم با مدرک فوق! با یه کارمندی که ایشونم طلبه‌ست، همه زورمون رو زدیم هماهنگی و رفاقت توی جمع حاکم بشه که تا حد زیادی هم شده. ولی تا به یکی فشار میاد و حس میکنه ازش بیشتر از بقیه کار کشیده شده، می‌خواد تلافی کنه و قضیه رو می‌کشونه به رئیس(نوعی نوین از زیرآب زنی که نه سیخ بسوزه نه کباب که در پایان، هردوش اتفاق می‌افته!) و رئیس که تقریبا براش مهمه کسی حس نکنه تبعیض بین افراد قائل میشه، یه فشار و کار جدید وارد میکنه تا همه باهم سرویس بشن! 

قبل این شلوغی، پیش بینی کرده بودیم وقتی زیاد بشیم دیگه نمیشه اوضاع رو جمع کرد. هرچند اوائلش خوب پیش رفته بود. ماه اول خدمت توی این تشکیلاتی که هستیم معروفه به «موتوری». یعنی اونی که تازه شروع به خدمت کرده باید موتورش بیاد پایین! تا بفهمه و براش جا بیفته که سربازه و بله قربان‌گویی بیش نیست. توی این دوره، تا میتونن از طرف کار می‌کشن یا بهتر بگم براش کار می‌تراشن. از کارهای دفتری گرفته تا اثاث کشی و باربری و شستن توالت. فرقی هم نداره مدرکش چیه،مجرده یا متاهل؛ موضوع فقط همینه: سرباز شده. این دوره،سیاه و تلخ می‌گذره. خیلی‌ها کم میارن و میگن ولش کن اصلا میریم همون پادگان! ولی بالاخره می‌گذره. اونا که تجربه دارن باید طرف رو دلداری بدن و نوید روزهای هتلی رو بهش بدن تا آروم بشه. حالا سرباز جدیدمون که هم متاهله هم مهارتش(گرافیست) وحشتناک به درد تشکیلات اینجا می‌خوره، نتونسته این فشارهای دوره موتوری رو تاب بیاره و زده به سیم آخر و هرچی تونسته به رئیس گفته. نتیجه این شده که رئیس گفته 7 روز هفته رو باید هرساعتی میگم برای کار بیاین دفتر! حالا تلگرام من پر شده از پیام‌های این چندتا سرباز که هی برای هم می‌زنن و فحش‌های ناجور به هم میدن و بعید نیست روز یکشنبه که رفتیم شاهد دعوای سنگین باشیم! خودمم موندم چیکار کنم و به کدومشون چی بگم؛ چون همشون حق دارن!    

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

عکس از سری عکس‌های یواشکی که توی مترو گرفتم. مهم‌ترین نفعی که سربازهای امریه می‌برن اینه که لازم نیست لباس نظامی بپوشن.

موافقین ۸ مخالفین ۰ ۹۷/۰۱/۲۳
مهدی

نظرات  (۳۱)

سوالی برام پیش اومده؛ چرا سربازی دوساله؟ البته الان نمیدونم کم شده یا بیشتر. همون دوره ی آموزشی کافی نیست؟
پاسخ:
نمیدونم! 
تنها چیزی که ضروریه یه دوره آمادگی جسمانی و نظامیه و بس. 2 سال واقعا یه عمره! که تلف میشه همش.
#پوووووف
پاسخ:
:)) 
حالا هی فاز فمنیستی بردار D: یه سربازی کافیه! 
چه عکس خوبیه:)
دوست مذکر هم‌اتاقیم سربازه ولی ظاهرا تو هتل سربازه! بهترین غذارو می‌خوره هرکاری بخواد می‌کنه گوشی دستشه یه سره چت حرف چت حرف. کچلم نیست. با ماشین اونجا هم پِلِی گِرل انجام میده اصلا یه وضیییی. انگاری پارتی داره:/ انقدر حرص می‌خورم ازش... حقش نیست خب.
سربازی هم چیز عجیب و خاصیه، از اون چیزایی که تجربش نکنی دقیقا نمی‌فهمی... چی بگم والا!
پاسخ:
:))
کلا سربازی حق هیچ مردی نیست. ولی آره همینجوریه. بستگی به میزان پارتی و جایی که بیفتن،سختی و آسونی دارن.
از تجربیات سرباز خنجری در سریال شاهگوش استفاده کنید!
پاسخ:
ندیدمش رئیس.
داداشم سربازه و همیشه از بی عدالتی و پارتی بازی اونجا میناله!
خصوصا تو دوره آموزشی
پاسخ:
بگید طاقت بیاره. چشم بهم بزنه تمومه. ازین حرفا :/
۲۴ فروردين ۹۷ ، ۰۱:۱۴ پلڪــــ شیشـہ اے
مردشورشو ببرن. خیلی ازش شاکیم. سربازی رو میگم.
بدجوری مخله
پاسخ:
:) 
من فقط می‌دونم سربازی کار خوبی نیست.
پاسخ:
:)) 
۲۴ فروردين ۹۷ ، ۰۱:۳۰ نیوشا یعقوبی
خدا سربازی شما و امین رو بخیر بگذرونه :)) بین پسرهایی که همین طوری دورادور میشناسم شما دو نفر ظاهرا خیلی داره بهتون بد میگذره :/ 
پاسخ:
بقیه رو نمی‌دونم ولی کسی مثل امین که برای خودش کار و برنامه داره واقعا آزار دهندس
خیلی وقتا آرزو می کنم کاش پسر می بودم، حتی کل دوران کودکیم هم به همین آرزو گذشت و تا مدتها هم سعی می کردم ادای پسرا رو دربیارم ولی حالا خدا روشکر می کنم پسر نشدم چون باید می رفتم سربازی :/
پاسخ:
من اصن این پست ها رو می‌نویسم برای همین :)) 
چقد بیخوده سربازی ( ببخشید البته).
پاسخ:
از من عذرخواهی میکنین؟ چرا؟ :)) 
انقدر بدم میاد سربازا به جون هم میافتن
ما خداروشکر دعوا خیلی کم داشتیم بین خودمون
ولی چند باری سربازا با کادری ها دعواشون شد که در کامل ناباوری هیچکس کاری به سربازا نداشت و از کنار قضیه رد شدن

اوایل حالم از لباس نظامی بهم میخورد
الان خیلی حسم بهش بهتر شده
به سربازی نه هاااااا
به لباسش
به هر حال هنوزم الویت اولم برای لباس سربازی اینه که بعد از پایان دوره ظلت آتیشش بزنم

کی آزاد میشی حاجی؟
پاسخ:
نصفی دیگه مونده :/ تو چی؟ 
۲۴ فروردين ۹۷ ، ۱۰:۰۰ واقعیت سوسک زده
حوصله پست سربازی ندارم ...
پاسخ:
:|
همینایی که نوشتین یه ذره تغییر بدین، به عنوان پستی که خوندینش و با حال و روز شما یکیه به خوردشون بدین.

دلم به حال داداشم سوخت که بعد این همه سال تازه گاهی میگه سختی داشته. یعنی مــــــــــــــرد که میگن فقط داداشم
پاسخ:
اصلنم متوجه نمیشن من نوشتم :))
۲۴ فروردين ۹۷ ، ۱۱:۴۲ منتظر اتفاقات خوب (حورا)
این دعواها، ففط باعث میشه این دوره اجباری سخت‌تر بگذره!  اینکه خودش سخت هست دیگه سخت ترش نکنید!
پاسخ:
هرکی فکر خودش تنها باشه کار خراب میشه. 
اصلا روایت داریم سربازی که لباس سربازی نپوشه سرباز نیست سربسته است :))
پاسخ:
سر بسته بهت بگم همینطوره.
عکس را به شدت لایک کرده، و همدردی با متن را به عهده‌ی اهلش می‌گذارد.
+ولی واقعا فکر نمی‌کردم سربازی چندان مسائل پیچیده‌ای درخودش داشته باشه!
پاسخ:
خیلی هم پیچیده نیست. یه مشت آدم رو به زور جمع کنید یه جا کار کنن براتون هیچ وقت وضعیت نرمال نمیشه.
دیگه آخه دقیقا تو همین شرایط هستید فک کردم یه جور القای بدبختی باشه اگه عذرخواهی نکنم:)
پاسخ:
من جون سخت‌تر ازین حرفام :)) اگه به پر و پام نپیچن :/ 
اوه اوه چه وضعیه!
:از پیاده‌رو می‌رود:
پاسخ:
:)
والا سید، اینارو نوشتی، منم خوندم
حسم به محیط کارم تعدیل شد، الان حس میکنم سرباز موتوری ام :|
.
من اگه بودم، گوشیم سهواً چهل و هشت ساعت تو حالت استندبای لوگو میموند تا یکشنبه که وضعیتو تک نرخی کنم!
پاسخ:
ما حاضریم حقوق مکفی بگیریم، موتوری هم کار کنیم. الان کار میکنیم بدون پول با فحش اضافه.

:))
نه دانم بخدا :)) قابل درکه

چند سال پیش یکی از بلاگرا پستی داشت به اسم نر کشی در جامعه ای نر محور ! حالا کاری به ادبیات عنوانش ندارم ولی خب راست میگفت مردا هم به نوع دیگه دارن تلف میشن!
پاسخ:
برای ما صرفا تلف کننده‌ی وقته و میگذره. در اون حد تلف شدن نیست که ماده‌ها :)) :| میشن. 
کاش سربازی جنسیتی نمیشد!

در آرزوشم...

پاسخ:
:| همینو کم داریم! 
هشت ماه ناقابل حبس دارم
پاسخ:
خیلی کم مونده :)) 
عجب جریانی
من که پست دادم خلاص :)
پاسخ:
اتفاقا یه شریفی داریم اینجا. از همه بیشتر غر میزنه
آره 
یه چشم به هم بزنم تموم شده :-D

انقدر دلم میخواد کسی که بهم میگه یه چشم بهم بزنی تموم شده / خاطره میشه / داری به کشورت خدمت میکنی / وظیفه اته / سربازی مقدسه و گل واژه هایی از این دست رو بگیرم بزنم

پاسخ:
و 
چند ماه خدمتی؟ 
من که میگم«سلام سربازی میرم و نپرس چقد مونده. 
هواشو داشته باشید 😁
پاسخ:
داریم ... خودش خورده شیشه داره :))
از مزخرف ترین کارای مملکت ما میشه به سربازی به این نحوی ک در اجراست اشاره کرد 
پاسخ:
فقط همسران سربازها درک می‌کنند :)) 
ساکن خ پیروزی نیستید احیانا؟
پاسخ:
خیر. آدرس بدم خدمتتون؟!
سلام و حالتون خوب ان شاءالله :)
یاد واحد موتوری شهرداری افتادم :-d حالا خارج از شوخی اون بلایی که گفتید ماه اول سر سربازهای اونجا میاد،، تو محل کار من سر نیروهای خدمات ساعتی میاد. کافیه بفهمن این نیروی موقت، ساعتیه تا هرچی کار مونده از چهارماه پیش و هرچی کار برنامه ریزی شده تا دوماه آینده دارن رو بریزن سرش. ولی اینجا خود خدماتیهای سابقه‌دار اینکارو میکنن. اما تو سربازی کی قراره موتورِ اون بنده خداها رو پایین بذاره؟ مافوق یا سربازهای قدیمی تر؟ 

پاسخ:
سلام و ممنون 
ظاهراً همه جا خودمون خوب بلدیم از خجالت هم در بیایم! 
هم مافوق هم سربازای ارشد. 
سوال بپرسم ؟
چرا گفتید اینکه لازم نیست لباس نظامی بپوشن یه نفعه براشون ؟
و اینکه پس اون سربازهایی که متاهل هستند، تو این دو سال برای خرج و مخارج زندگی چیکار میکنن؟

پاسخ:
چون دیگه تو کوچه و خیابون لباسی تن شون نیست که همه زل بزنن بهشون. از قوانین خشک و دست و پا گیر نظامی هم تقریبا خبری نیست . 
مصیبت! بدترین مصیبت همینه! الان یه سرباز متأهل داریم که بلافاصله بعد پایان ساعت خدمتش می‌ره سرکار. 
آره،، دقیقا. خودمون هم به خودمون رحم نمیکنیم دیگه.
پس اینطوری کار اونایی که مثل شما میخوان اوضاع رو آروم و بدون تنش نگه دارن خیلی سخت میشه که .

+ هوممم... متوجه شدم. آخه راستش چرا،، نمیدونم اما این لباس نظامی( حالا تو هر قسمتی ) همیشه برای من یه احترام خاصی داشته. حتی اگه سربازه بوده طرف. برای همین برام سوال شد. اما خلاصی از قوانین دست و پاگیر رو قبول دارم. میشه گفت یه مزیت بزرگه.
فقط امیدوارم راحت تر از قبل بگذره برای همه‌تون و بیشتر از این اذیت نشید. ( نکنه از اون جمله‌های اعصاب خورد کن باشه این که گفتم ؟)
پاسخ:
نه کجاش اعصاب خورد کنه. ممنون ما اصن با همین دلداریا بقیه راه رو میریم جلو :)) 
۰۱ آبان ۹۷ ، ۰۶:۱۴ آشنای بی نشان
من انقدر با این الفاظ سربازی مشکل داشتم
موتوری،مت
چی بود این چرت و پرت ها:)
پاسخ:
:)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">