سفر نویسنده

توالی حادثه‌ها...

سفر نویسنده

توالی حادثه‌ها...

طبقه بندی موضوعی

شنبه, ۲۱ دی ۱۳۹۸، ۱۰:۰۶ ب.ظ

هم‌دلی

شنبه, ۲۱ دی ۱۳۹۸، ۱۰:۰۶ ب.ظ

یه نیازِ مهم انسان رو الان خوب می‌فهمم. هم‌دردی و هم‌دلی. همه‌ی ما داغداریم. همه‌ی ما عزاداریم. امروز، روزیه که هیچ ایرانی‌ای خوشحال نیست. چه از ترور شهید سلیمانی چه از افرادی که توی تشییع از دست رفتن چه از هدف قرار گرفتنِ سهوی هواپیمای مسافربری. چیزی که توی این شرایط لازم داریم هم‌دلی با همدیگه‌ست. توی سر و کله‌ی هم زدن و تیم‌کشی و کری‌خونی، نشونه‌ی آدمهای داغدار نیست! تا می‌تونیم با هم همدلی کنیم. بین دوستامون، خانواده‌ها و فامیلمون. باهم دوستانه حرف بزنیم و باهم اشک بریزیم. بلکه مقداری از درد این فاجعه‌ها کاسته بشه. بلکه حالمون کنار هم خوب باشه.

موافقین ۱۷ مخالفین ۰ ۹۸/۱۰/۲۱

نظرات  (۱۳)

Hum

۲۱ دی ۹۸ ، ۲۲:۲۴ روشا مجد

بله همه ما قلبمون درد اومده عزیزانمون پرپر شدن با یک اشتباه که نه توجیه پذیره و نه قابل اغماض! مطمئنم بیشتر از ما مسببین این اقدام دارن از ناراحتی عذاب می کشن. آخه مگه کسی هم دلش میخواد هم وطنش رو با دست خودش بکشه؟ به هر صورت همه جوره خانه خراب شدیم اما دیگه خراب ترش نکنیم پشت هم باشیم تا مبادا دشمن خدای ناکرده ضربه های مهلک تر از این به دست خودمون بهمون وارد کنه. خدایا صبر بده به مصیبت زده های این حادثه و آروم کن این مملکت رو دیگه حقیقتا ظرفیت تکمیل  هستیم. نمیدونم من خودم یکی رو هنوز نتونستم آروم کنم قلبم عجیب درد میکنه برام عجیبه سعی دارم دل بقیه رو آروم کنم. همه ما به یک آغوش امن نیاز داریم یکی که نوازشمون کنه بگه این روزها تموم میشه.

پاسخ:
ایشالا که این بار واقعا إن مع العسر یسری بشه

آره الان وجه اشتراک همه ما همون غم هست... امیدوارم این شب به طلوع برسه

پاسخ:
یه طلوع طولانی و بلند خواهشاً! 
۲۱ دی ۹۸ ، ۲۲:۴۸ پلڪــــ شیشـہ اے

تلنگر خوبی بود.

پاسخ:
خداروشکر
۲۲ دی ۹۸ ، ۰۰:۴۹ פـریـر بانو

این گروکشی‌ها فقط آدم‌ها رو بیشتر آزرده‌خاطر می‌کنه.

یکی میاد می‌گه تو که ضد فلانی پس چرا واسه سردار عزادار بودی؟ یکی دیگه میاد می‌گه دیدی همون‌ یقه بسته‌ها جوون‌هامون رو زدن؟ روت می‌شه عزادار باشی؟ یکی می‌گه: انتقام سخت؟ هه هه! دیدیم انتقام سختتون رو. تلفات آمریکا صفر، تلفات ما صد و هشتاد. یکی دیگه میاد می‌گه چرا عزای عمومی اعلام نمی‌کنین، اعلام کنین تا بفهمین فرق برکه و دریا رو و...

دلم می‌خواد به همشون بگم برای من و امثال من یه دستهٔ جدا تعیین کنین؛ برای من و امثال من که غصهٔ همهٔ این اتفاقات به دلمونه. نمی‌شه آدم هم واسه سردار مملکتش ناراحت باشه، هم بندگان خدایی که کرمان فوت شدن، هم آدم‌های تو اون هواپیما؟ برای اون‌ها و کشته‌های اون توبوسی که چپ کرد، کارگرهای معدن، قطار و... ؟ من ناراحتم واسه همشون. چون همشون آدم بودن و از جنس من. چرا این‌قدر خط می‌کشیم بین خودمون؟ چرا اینقدر هم رو خسته می‌کنیم؟ دلم می‌خواد فرار کنم. برم تو یه غاری، یه‌جایی گم و گور شم و نبینم این‌همه مصیبت و تنش‌های بعد از هر مصیبت رو. مگه آدمی چقدر طاقت داره؟ 

پاسخ:
انگار تو یه مسابقه زور آزمایی و مچ اندازی شرکت کردیم!

نذاشتن یادبود بگیریم، همدلی نکردن باهامون. اعتراض کردیم و اشک‌آور خوردیم.

پاسخ:
خاک بر سر اونی که اشک آور زد. و خاک بر سر اونی که بنر پاره کرد.‌ 
۲۲ دی ۹۸ ، ۰۷:۲۹ واقعیت سوسک زده

بنده یک کامنت همدلی در پای پستی از اینستا گذاشتم فقط فحش های رکیک خوردم و هنوز ادامه دارد  ! و این حجم از کینه و دشمنی اول شوکه ام کرد بعد که نهج البلاغه امام جون جونی رو خوندم گفتم صبر پیشه کنم :|

پاسخ:
اینستا میدون جنگه اصن :)) همه احساس وظیفه می‌کنن که توی این موقعیت حساس، بهترین فحشایی که بلدن رو بکار ببرن.
۲۲ دی ۹۸ ، ۰۷:۴۲ حامد سپهر

آدما تو غمهاشون چشمشون به دره که کی میاد و کی میره ولی تو شادیا اینجوری نیست اصلا متوجه نمیشی کی اومد و کی رفت

کمترین خواسته خانواده های داغدار اینه که حداقل اینطوری به بازی گرفته نمیشدن و لااقل یه روز هم براشون عزای عمومی اعلام میشد اینهم خواسته زیادی نیست به نظرم ایناست که ملت رو عصبی میکنه و این طبیعیه

وگرنه ملت ایران نشون دادن خیلی جاها پشت هم بودن و همدل

پاسخ:
من دیگه از مقام مسئول هیچ انتظاری ندارم. ثابت شده ن برامون. حرفی میزنم برای خودمون میزنم.‌

اومدم یک چیزی بگم که همونی که خودتون نوشتید.

خاک بر سر اونی که اشک‌آور زد. و خاک بر سر اونی که بنر پاره کرد. 

 

همه چیز اونقدر سیاسی شده، نگاه‌ها اونقدر قطب‌زده شده که باید بنشینیم به هم اثبات کنیم که ما هم ناراحتیم نسبت به یک مسئله‌ای با وجود اینکه نسبت به مسئله‌ی دیگه‌ای هم ناراحتیم. 

انگار رگ اتصالی بین بنی‌بشر باقی نمونده.

پاسخ:
توی وقایع دوره‌ی ما وقایعی بُولد میشن که «رسانه‌ها» میخوان.
امید که عموم مردم خودشون تشخیص و فهم درست خودشونو داشته باشن؛ چون فعلا قدرت بیشتر رسانه دست کساییه که ایران رو دوست ندارن.

آره ما هم بهش گفتیم نکن نباید اینکارو کنی بهونه دستشون بدی ولی گفت مشکل ما از این نوع تفکره و کار خودشو کرد:)

پاسخ:
پس همدلی نبوده. 
۲۳ دی ۹۸ ، ۱۴:۱۲ بانوچـه ⠀

ولی متاسفانه در عمل نیست و مردم هزار دسته شدن.

پاسخ:
دودش تو چشم خودشون می‌ره. 

عزای عمومی رو همون یکشنبه برای مردم کرمان و پرواز اکراین اعلام کردن

پاسخ:
بله.
البته وقتی علت سقوط مشخص شد، بار روانی و شدت اندوه قضیه خیلی بالاتر رفت.

علت شنبه مشخص شد،فرداش عزای عمومی اعلام شد

 

پاسخ:
:/ خب! 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">