سفر نویسنده

توالی حادثه‌ها...

سفر نویسنده

توالی حادثه‌ها...

طبقه بندی موضوعی

جمعه, ۸ فروردين ۱۳۹۹، ۰۷:۰۰ ب.ظ

کمکی که ازم بر میاد

جمعه, ۸ فروردين ۱۳۹۹، ۰۷:۰۰ ب.ظ

چند تا از دوستانِ وبلاگی، پویش راه انداختن که «بیانِ» بابا رو از خواب زمستونی بیدار کنن. مطالبی هم نوشتن و پیشنهادهایی که ان‌شاءالله به مقصود برسه.

اما نظر خودم...راستش استفاده‌ من از مدیوم بلاگ، تا حدِ زیادی جنبه‌ی سرگرمی و عادتی داره. همونطور که نمیدونم چرا هنوز وبلاگ می‌نویسم نمیدونم تا کی قراره وبلاگ بنویسم. فقط وقتی حالم خوب یا بده میام می‌نویسم و میرم. همین قدر باری به هرجهت متاسفانه. پس انگیزه‌ای برای هول دادنِ بیان برای رفع کاستی‌ها و احیانا تحوّلش ندارم. مهم‌ترین کاربرد بیان برای من پیدا کردن دوستای خوبی مثل خیلی‌ها و رفیق دیوونه‌ای مثل دکتر میم بود که خب اینها رو هرجا بخوام دارمشون اگه کرونای لعنتی بازیشو تموم کنه.

و اینکه...تا جایی که میدونم حتی تعدادی از دوستان با مسئولای بیان جلسه هم گذاشتن. وقتی بعد از اون جلسه تغییر و تحول خاصی ایجاد نشده پس با پست‌های ما قراره اتفاقی بیفته؟ بعید می‌دونم!

نکته‌ی دیگه‌‌ای که خیلی مهمه اینه که باید روراست باشیم با خودمون. بیان چندتا نویسنده فعال داره؟ اصلا چندتا وبلاگ‌نویس مونده کلا؟ طبیعیه با وجود کلی مدیوم به‌روز و راحت‌تر و دم دست‌تر و پرکاربردترِ دیگه که میلیونی عضو دارن، وبلاگ به خاموشی بره که رفته. طبیعیه که سرعت نشرِ اطلاعات تصویری و صوتی، حوصله‌ها رو به شدت سوزونده و کسی حالِ خوندن متن نداره پس تلاش برای زنده کردنش بدونِ داشتن نیرو و عضو فعال، ثمره‌ای نداره. اون بیچاره‌ها هم پولی ندارن خرج اینجا کنن وقتی آمار بازدید بالایی ندارن و درآمد حساب‌شدنی‌ای. اما بازم خب...یه تعداد آدم حسابی هنوز اینجا هستن و با وبلاگ نوشتن همچنان حال میکنن. انصافنم هرازگاهی آدم میاد چیز یاد میگیره از پست‌های وبلاگی که انصافا کم‌اشون شرف دارن به خیل عظیم گل‌واژه‌های جاهای دیگه. پس چه باید کرد؟ به من باشه که میگم شل کنیم راحت باشیم. ولی اگه واقعا اینجا از اولویت‌های زندگیمونه هیچ کی اندازه خودمون نمیتونه کاری براش بکنه. شاید بهتر نوشتن، صریح‌تر نوشتن، به‌روز نوشتن اثرگذار باشن ولی کافی نیستن. یه راهش اینه توی کامنت‌ها بیشتر تو سر و کله هم بزنیم. یه راهش اینه دوستای واقعیمون رو بیاریم بنویسن.(خودم تا حالا سه‌چهارتا از دوستام رو وبلاگ‌نویس کردم). یه راهش استفاده از همه‌ی امکانات اینجاست. عکس،فیلم،صوت و موسیقی...همون کارایی که توی اینستاگرام انجام میدیم و بیاریم اینجا که مطمئنا بهش توجه بیشتر و بهتری هم میشه ولو از جهت کمّی کم. همین دیگه. چالش و بازی و اینجور کارا هم خوبه. صندلی داغ حریر، یکی ازون خوباش بود مثلا. یه کم خود واقعیمون رو نشون بدیم ببینیم چی هستیم پشت این کلمات و قالب‌ها. و خلاصه اینجور چیزا. خودم مدتهاست میخوام پادکست درست کنم و بذارم اینجا که قرنطینه و خواب و تعطیلی، مثل بختک افتاد روی تنبلی‌های نا تمومِ خودم. شما هم نظراتتون رو بفرمایید.

-------------------------------

پ.ن: ولی پادکست رو بزودی میذارم

موافقین ۱۴ مخالفین ۰ ۹۹/۰۱/۰۸
مهدی

بیان

پویش

نظرات  (۱۴)

ما هنوز بلاگر بودن رو به کانال داشتن یا پیج فعال ذاشتن ترجیح می‌دیم پس باید ثابت کنیم که پای دوست داشتنمون هستیم. 

من چالش خیلی موافقم مخصوصا اگر هیجان انگیز باشه. 

البته هیچ وقت آدم خلاقی نبودم تو این زمینه. 

پاسخ:
ولی شرکت کننده خوبی هستید :) 

واقعا فضای وبلاگی به یه تکون و رونقی نیاز داره

پاسخ:
نا شدنی نیست ولی همینجوری هم نمیشه.

بیان می‌خواد چیکار کنه باز؟

پاسخ:
هیچی. :)) می‌خوان ازش بخوان که کاری کنه. 

بعید میدونم این پویش ها تاثیری بذاره... وقتی جلسه با خود مدیران ثحری نداشته ، تکلیف پویش روشنه.

فقط چیزی که آدمو اذیت میکنه این بلاتکلیفی‌ای هست مه بیان ایجاد کرده ، از یه طرف جلسع میذاره و قول حرکت رو به جلو میده از یه طرف هیچ خبری ازش نیست و فقط سکوتِ و سکوت! 

پاسخ:
بیان خوب شروع کرد ولی دیر. بد شانس بود که همه شبکه اجتماعی ها یکباره اوج گرفتن. 

حاجی یه چیز غیرجالب بهت بگم، اینکه: پادکستتون پخش مستقیم تو پنل نخواهد داشت. یکی از کاستی های جدید بیانه.

منم خیلی دوست دارم وبلاگ نویسی سرپا بمونه، خودمم مطمئنا تا بیان بیرونم نکنه بلاگر میمونم و مینویسم ولی متاسفانه باید قبول کنیم خودمونم کم لطف شدیم نسبت به وبلاگ.

 باهاتون موافقم، چالش صندلی داغ هم خیلی خوب بود یادش بخیر، نشستن روش تجربه جالبی بود.

رادیوبلاگیها هم دیگه نیست.😐

فعلا ثریا یه تنه میجنگه و مصاحبه میکنه با بچه‌های وبلاگ.

خداییش خیلی کارها میشه کرد تنبل شدیم. البته من معتقدم یه لیدر هم این وسط باشه بهتر میشه.

میشه چالش معرفی وبلاگهای خوب یا خفن برگزار کرد، دلیل بگن برا پیشنهادشون.

پاسخ:
چه بد! نمی‌دونستم. راهکار داریم براش ولی اینکه مستقیم ازینجا پخش نمیشه نقص بزرگیه. 
لیدر یه دونه می‌شناسم به درد اغتشاش می‌خوره فقط :)) 
خوبه که هستید و هستن دیگران. بسم الله دیگه لطفتون رو به وبلاگ برگردونین. 

خب من نمیفهمم چیه داستان‌.

هستیم دور هم دیگه.

الان نگران نابود شدن وبلاگ نویسی هستیم؟

نمیشه بابا

ماها که تا الان ول نکردیم، بعد اینم ول نمیکنیم‌

همه‌ی نسل‌ها هم آدمایی شبیه به ما داره که بیاد اینجا هر چند اندک

پاسخ:
نه. میگن کم و کاستی داره بیان. و رفع اشکال نمیکنه. پیشرفت و تحول پیشکش! 
۰۹ فروردين ۹۹ ، ۱۱:۵۰ دچارِ فیش‌نگار

سلام :)

پاسخ:
به به علیک سلام رئیس بزرگ. 

بلاگ طرفدارهای خاص خودش را داره که فکر میکنم همه خصوصیات شبیه به هم داریم، فقط یک کم خسته  و تنبلیم بعضی هامون :) 

فکر میکنم تنها عامل نگهدارنده و بهبود اینجا وجود نویسنده های خوب و فعال هست یعنی خودمون! پس اونایی که خوب مینویسن اونایی که محبوب هستن بنویسن با همون سبک خودشون.

پاسخ:
و با یه پدیده خیلی جدی مواجهیم به اسم مخاطب خاموش. کم نیستن اگه روشن بشن خودش یه رونقی به فضا میده. 

الان من دو سه تا چالش و بازی تو ذهنم دارم ولی چون مخاطب کمی دارم طبیعتا دیده نمیشه پس انجامش نمی دم.

پاسخ:
چقدر دیده بشه دیده میشه؟ :)) جالب باشه همه می پیوندن دیگه
۰۹ فروردين ۹۹ ، ۱۵:۵۵ دچارِ فیش‌نگار

ما پامنبری تون هستیم

پاسخ:
بعید می‌دونم :)) اگه باشی هم ازونایی هستی که وقتی وارد مجلس میشن باید از جمع بخوام براش صلوات بفرستن. 
۰۹ فروردين ۹۹ ، ۱۶:۰۳ دچارِ فیش‌نگار
نگو باز این اومد(صلوات نمیخاد)
پاسخ:
:)) استغفرالله و اسئله التوبه 

چون جذاب ترین بخشش برام پادکست بود فکر کنم یه حرکت مخاطب پسند بزنید و اونو در جای خودش قرار بدید.اگر کسی بخواد از توی وبلاگ پادکست گوش بده اصلا راحت نیست براش.

پاسخ:
در جای خودش؟

ساند کلاود

شنوتو

کست باکس

اسپاتیفای

پاسخ:
آهان! انقد جدی نیست واقعا! :))

راستش من گاهی وقت‌ها به دور دوم صندلی داغ فکر می‌کنم ولی از اونجایی‌که حس می‌کنم لوس می‌شه بیخیال می‌شم. :))

 

@رستاک

تو فعالیت رو شروع کن، بقیه رو دعوت کن. به مرور زنجیره‌اش شکل می‌گیره و دیده می‌شه.

اگر هم فکر می‌کنی نمی‌شه و جدا ایده‌های خوبی داری و مالکیت معنویش خیلی برات مهم نیست بیا به ما بگو راهش بندازیم  البته با ذکر نام صاحب ایده :دی

پاسخ:
پایتخت رو 6 دور ساختن هنوزم ملت میبینن. صندلی داغ که خوبه. اسمشو شما عوض کن خب. بذار صندلی سوخته‌  D:

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">