سفر نویسنده

توالی حادثه‌ها...

سفر نویسنده

توالی حادثه‌ها...

طبقه بندی موضوعی

دوشنبه, ۲۷ مرداد ۱۳۹۹، ۰۱:۲۸ ق.ظ

کور کن

دوشنبه, ۲۷ مرداد ۱۳۹۹، ۰۱:۲۸ ق.ظ

اینکه مامانش دائم در حال ذکر و صلواته. اینکه خاله هاش با مشت کوفته به سینه، قربون صدقه خواهرشون میرن که بچه پشت کنکوری داره‌‌(انگار بچه توی شکم داره). اینکه تقریبا هر شب باهام چت می‌کنه و از حال بدش میگه. این ترس مدام که بزودی مایه شرمساری خانوادش میشه. اینکه اگه شکست بخوره دیگه نمیتونه سرشو پیش خانواده بالا بگیره. اینکه با ادکلن دوش میگیره و سیگار، دندوناشو زرد کرده. 

کی باورش میشه همش بخاطر کنکور باشه؟ 

موافقین ۲۰ مخالفین ۱ ۹۹/۰۵/۲۷
مهدی

نظرات  (۲۲)

۲۷ مرداد ۹۹ ، ۰۲:۱۱ 1 بنده ی خدا

😐حالا اینقدرام لازم نیست ملت فامیلو درجریان جزییات تحصیلات بچشون بذارن و فشار زندگی رو به بچه وارد کنن

پاسخ:
در جریانم ندارن این قضیه رو انقد گنده کردن که به همه سرایت می‌کنه. 

خدا بهش رحم کنه ...

پاسخ:
آمین

"امیدوارم بهترین دانشگاه مد نظرش قبول بشه"

 

این مهمترین درس زندگی براش میشه

وقتی بی ارزشی چیزی که این همه براش حرص خورده رو با چشم خودش ببینه

پاسخ:
خوب بود :)) هرچند چشم من آب نمیخوره جای خوب قبول بشه. 

من باورم میشه.. نمیدونم چرا فکر میکنیم تنها راه موفقیت برای همه کنکور دادنه و اگه کسی کنکورش رو خوب نده باید سرزنش بشه و خنگ فرض میکنیم طرف رو. البته شاید الان اکثرا فکر کنید که حذف کنکور در حال حاضر خوبه! ولی باید بگم تا وقتی فرهنگشو نداشته‌باشیم که نباید پارتی بازی کرد نمیتونیم بدون کنکور و با مصاحبه و طبق سوابق دانشجو بپذیریم! اینجوری فقط اونایی که پارتی دارن میتونن برن دانشگاه‌های تاپ :)

پاسخ:
و با باند بزرگ کلاسهای کنکور چه کنیم ‌‌..‌. ! 
۲۷ مرداد ۹۹ ، ۰۹:۴۳ رفیقِ نیمه راه

اینا نتونستن راه خودشونو خودشون برن مجبورن زیر این فشارها راه برن. اگر میتونستن این اتفاقات براشون نمیفناد. صرفا منظورم درس خوندن نیست.

پاسخ:
نمیشه از همه بچه ها توی این جامعه توقع داشت خودشون توی این سن ، راه خودشونو پیدا کنن. سیستم و محیط تقریبا همچین فضایی بهشون نمی‌ده. 
۲۷ مرداد ۹۹ ، ۱۰:۲۶ منتظر اتفاقات خوب (حورا)

جدای از سیستم آموزشی که اشتباهاتی داره، خانواده‌ها هم کم مقصر نیستند. به جای اینکه طرف بچه‌شون باشن توی تیم سیستم مقابل هستند و بچه‌شون رو تحت فشار می‌گذارن.

پاسخ:
خانواده ها کم مقصر نیستن، بسیار مقصرن. 

چی بگه آدم. منم امسال ۲ تا خواهرزاده‌ی کنکوری دارم و دلم داره مثل سیر و سرکه می‌جوشه. برای همه چیزشون... اول‌ از همه سلامت‌شون.

پاسخ:
خیلی دل رحم نیستم ولی دلم خیلی سوخته براشون. رنج فزاینده ی بی ثمری رو تحمل میکنن.

همون باند بیکار نمیشینه و میره تو کار فروش صندلی و پارتی بازی :)) 

پاسخ:
از اینکه فعلا دانشگاه آزاد برای دانشجو گرفتن به دریوزگی افتاده خرسندیم. کم کم داره غربال میشه اوضاع.
۲۷ مرداد ۹۹ ، ۱۶:۲۱ פـریـر بانو

متاسفانه در جریان نیستن که تو دانشگاه همچین آش دهن‌سوزی هم تحویلشون نمی‌دن... تهش به این نتیجه می‌رسی که حیف وقت و جوونی تو این مملکت! :)

واقعا درک نمی‌کنم چنین خانواده‌هایی رو... چیو دارن فدای چی می‌کنن؟ عجب... 

پاسخ:
از دبستان براش بسته بودن رو پزشکی! خودشو کشته که بره علوم انسانی.

کاش کسی بود، می‌زد توی دهن این خانواده‌هایی که با کنکور روی اعصاب بچه‌هاشان رژه می‌رن. این اننتظار بی‌جا. این حساسیت‌های بیش از اندازه، این حس تأمین و ایجاد یک شرایط وری کامفورتیبل‌طور، فقط به بچه‌ها آسیب می‌زنه. قبلش به این شکل و بعدش هم اگر قبول نشده باشن، به شکل‌های دیگه.

پاسخ:
حالا چون خاله و شوهرخالمن نمیتونم برخورد فیزیکی کنم ولی متافیزیکی در تلاشم. 

هیچ وقت این خانواده ها را درک نکردم، امیدوارم با توجه به این قانون که هرکس رو شماتت کنی یه روزی خودت گرفتارش میشی، نشم یکی از همین مادرهای تسبیح به دست برای کنکور و رشته ای که خودم صلاح میدونم و بس

پاسخ:
ایشالا تا گل پسر شما بزرگ بشه کنکور برداشته شده دیگه. 
۲۷ مرداد ۹۹ ، ۲۱:۱۴ פـریـر بانو

عه! پس همدردیم. هرچند من سر انتخاب‌رشتهٔ دبیرستان خودمو نکشتم برم علوم انسانی. فقط خودمو کشتم نرم تجربی. 

تا همون دوران دور و بری‌ها من رو خانم دکتر صدا می‌زدن! :/

الان بهش فکر می‌کنم فقط یه واژه به ذهنم می‌رسه: مضحک! 

پاسخ:
:)) یه بار رفتم محل کار داداشم سر بزنم. همه صدام میزدن مهندس. با مترو هم رفته بودم یعنی کلا هزار تومن خرج کردم برای مهندس شدن D: 

اگه با من صحبت کنه، دیگه غصه‌‌ی الکی نمی‌خوره:)))

من تو آموزشگاه کنکور مشاور بودم چند ماهی، همشون بعد  دو هفته مشاوره رو قطع می‌کردن و می‌رفتن کلا از آموزشگاه! 

پاسخ:
فکر کنم خودتم بعد چند ماه انداختن بیرون دیگه :)) 
۲۸ مرداد ۹۹ ، ۰۷:۰۴ פـریـر بانو

یا به عبارتی: نه چک زدم نه چونه، مهندس شدم، نمونه! :))

پاسخ:
:))

نه چون رتبم خوب بود مشتری جذب کن بودم ولی خودم اومدم بیرون.

پاسخ:
شما شیرینی رتبه خوب رو دادی؟! یادم نمیاد.
۲۸ مرداد ۹۹ ، ۲۳:۲۷ عـلیـرضـ ـا

کنکور نگو، سوهان روح بگو. 

یه سؤال، آیا هرکی از کنکور بدش میاد، لزوماً از درس و بحث و آزمایش‌ها و کاوش‌های علمی هم بدش میاد؟

پاسخ:
نه! همین دکتر میم خودمون مثلا واضحش. آزمایشگاه دارن، آشپزخونه خونگی دارن... همه تجربی.

منم انقدر استرس اینو داشتم که یک وقتی نشم مایه ی سرافکندگی و شرمساری خانواده ام به معنای واقعی گند زدم به زندگیم و رفتم یه رشته ای که نه آینده داره نه دوستش دارم.فقط از درد اینکه نمونم دوباره پشت کنکور به حرف بابام گوش دادم و انتخاب رشته کردم

این چه کاریه آخه؟

پاسخ:
خود پشت کنکور موندنم واقعا یه درد دیگس که با خودش ده تا درد دیگه میاره. 

رتبه کنکور شیرینی داره؟ شیرینی باید بگیرم تازه! جون کندم باید جایزه بگیرم:))))

شما شیرینی دادی خودت؟ اصلا حسابش‌ از دستم در رفته. سربازی و ازدواج و خونه و...

پاسخ:
عه معیارش اینه؟! سربازی که جون دادم تمومش کردم‌‌. ازدواج که جونم بالا اومد تا سر و سامون بگیرم تو این اوضاع خوشگل اقتصادی. خونه که ...کدوم خونه ؟ :/ عجب. 
۳۰ مرداد ۹۹ ، ۰۹:۳۲ میرزا مهدی

سلام

واقعا هنوز نمیفهمم چرا پدر مادرهایی که اغلبشون الان هم نسل ما هستن، تو ذهن بچه فرو نمیکنن که بابا این دانشگاه انقدر ارزش نداره که این هم استرس و ...

بچه ی باجناقم تا خود محل برگزاری سه بار بالا آورد. سه بار تو مسیر 1 کیلومتری.

از ساعت 4 بیدار بوده و ده بار رفته قضای حاجات....

از  وقتی هم برگشته یه دوش گرفته و میگن هنوز خوابه. 25 ساعت گذشته الان.

تهش چی میشه؟ 

من.

و یه عالمه مای دیگه

پاسخ:
سلام. آقا این حالت تهوع و بالا آوردن رو خیلی شنیدم منم. قبل و حین و بعد آزمون. یعنی انقد زیاد که گفتم اینجوری لابد محل برگزاری بوی استفراغ میگیره :)) 
این رفیق ما که رسماً رد داده. اومده خونه استراحت نکرده رفته تو فکر که حالا چی باید بخونه :| دیوونه کردن این بدبختا رو. 

سلام وای چه دردناک

واقعا دلت برای بعضی بچه های کنکوری می گیره 

 

پاسخ:
سلام. :))) این چه اسمیه آخه ؟ :/ :| 

معیارش برای هر کس اونیه که به نفعش باشه.

ولی اگه این کرونا مجال بده و برگردیم، به همه بی‌دلیل شیرینی میدم اصلا:)))

پاسخ:
اسکرین شات بگیرم پس . D: 

جو رو به خاطر منافع خودشون استرسی کردن. لااقل چهارتا گروه ریاضی و انسانی و هنر و زبان استرس داره.

من اصلا اون آخرا استرس نداشتم. شب کنکور دیدم خیلی تو گروه‌ها دارن جو میدن و عکس حرم میفرستن و چمیدونم فلان دعا رو بخونید و اینا. اوکی توکل خوبه ولی چرا انقد فضا رو متشنج می‌کنین. بعد یه پیام با این محتوی بود که اگه از استرس خوابت نمی‌بره فلان کن. من با خودم گفتم یعنی الان من مشکلی دارم که استرس ندارم؟:)) 

اگه همون مافیای کنکوری که میگن حذف شه، ۹۰ درصد این استرسا هم حذف میشه.

پاسخ:
من تا قبل از مواجهه با این رفیق ، این شدت استرس و نگرانی رو درک نکرده بود.‌ اصلا عجیب و غریب بود حال و روزش. صد و پنجاه بار بهش میگفتم بی خیال بی خیال بی خیال. بلکه آروم شه یه کم. 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">